RODE Classic II & AVALON VT-737SP & M-Audio 2496

شروع موضوع توسط استودیوادیومستر ‏12/1/10 در انجمن آرشیو مطالب قدیمی

تاپیک RODE Classic II & AVALON VT-737SP & M-Audio 2496 تالار آرشیو مطالب قدیمی در persian-music.org.

  1. استودیوادیومستر

    استودیوادیومستر Producer عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏11/1/10
    ارسال ها:
    50
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    مهندس صدا - استودیو تکنیشن
    محل سکونت:
    تهران - لس انجلس
    امتیازات:
    +75 / 0 / -0
    نرم افزار:
    protools
    درود بر همه دوستان گرامی
    عزیزی طی یک پیام خصوصی سؤالی از بنده داشتن که مفید دیدم که پاسخ اون رو تقدیم دیگر عزیزانی کنم که شاید پازلی مشابه رو میخوان حل کنن ... سؤال این بود :

    :smile (14): من میخواستم نظر شما رو درباره میکروفن های rode مخصوصا classic 2 بدونم
    به نظر شما برای سبک راک ملایم تقریبا کانتری به درد میخوره یا نه؟
    من الان یه m-audio 2496 دارم میشه که خروجی رو بدون پری امپ به کارت صدا بدم؟ چون من میخوام یه آوالون vt737بخرم و اگه الان یه چنل استریپ نیمه حرفه ای بخرم کار خودم رو برای خریدن یه سخت افزار حرفه ای سخت میکنم
    در ضمن اگه اطلاعاتی از tlm102 مثل قیمت و اینا دارید لطفا دریغ نکنید
    البته ببخشید که سوالم رو از طریق پیام خصوصی پرسیدم
    تشکر
    :smile (14):

    *** ابتدا اجازه بدین در مورد کارت صدای شما صحبت کنیم . مشخصات بسیار ناقص فنی در وب سایت M-AUDIO نشون میده که M-Audio 2496 متاسفانه دارای Preamp نیست . بنابراین نمیتونین بطور مستقیم هیچ مایکروفونی رو به اون متصل کنین ... اگر هم داشت باز هم ارزشی نداشت چراکه تمامی ورودی و خروجی های این کارت RCA و unbalanced هستند ... از اونهم چشم پوشی کنیم میرسیم به اینکه پری امپی که شما عزیز قصد خریدش رو دارین با dB +30 خروجی ورودی کارت شما رو میتونه Overkill کنه و شما رو همواره با Distortion مواجه کنه ! از طرف دیگه ADC کارتهایی در این رده و بالاتر اصلا تو کلاس مایکروفون و پری امپی که نامبردین قرار نمیگیرن عزیز ... مثل اینه که انیشتین رو بشونین سر کلاس اول دبستان کنار بقیه بچه ها ! اگه با سپاس از اهورامزدا شما توانایی خرید تجهیزاتی که نامبردین رو دارین حتما تو سبد خریدتون یک ادیواینترفیس حرفه ای رو هم قرار بدین .

    *** در مورد انتخاب یک Channel Strip آنالوگ اسطوره ای مثل AVALON VT-737SP باید علاوه بر تبریک بخاطر حسن انتخاب شما در محدوده توضیح عمومی دوست دارم مطمئن باشم که دلایل شما برای انتخاب این استیریپر منطقی هستن ... حتما میگین دیگه خرید چنین چیز هیولایی که اما و اگر نداره .. کاملا برعکس ! خرید تجهیزات حرفه ای بخصوص تو کشور ما که امکان تست دقیق قبل از خرید وجود نداره باید با تحقیق دقیق علمی و حسی شنیداری صورت بگیره ... آیا دلایل انتخاب ما تناسبی با سطح نیاز و سبک ما داره ؟ آیا کاملا میدونیم چرا یک پری امپ بر پایه تکنولوژی Vacuum Tube رو برای کار خودمون به یک پری امپ بر پایه تکنولوژی Solid State مثل AVALON AD2022 ترجیح میدیم . شاید الان فکر کنین که منظور من اینه که 2022 از 737 بهتره ... نه عزیزان ... اصلا حرف بهتر و بدتر نیست ... اصولا نمیشه این دوتا رو با هم مقایسه کرد ... یکی چنل استیریپه و یکی فقط پری امپ گرچه دومی گرونتره ! اینجاست که چراها وسط میان و انتخاب رو سخت میکنن . هدف من اینه که در جواب سؤالاتی که جوابهای تک کلمه ای حتی میتونن داشته باشن هم میشه مطالبی رو عنوان کنیم و از همدیگه چیزی بیاموزیم . بهرحال ...
    کنار گذاشتن 737 بخاطر داشتن یک پری امپ تیوب کلاس A بهمراه یک کامپرسور آپتو و یک ایکوالایزر سوئیپ دل شیر میخواد ! پس مبارک باشه ... فقط مطمئن شین که رنگ فوق العاده صدای این استیریپر بخصوص در بخش پری امپ با سلیقه شنیداری شما جور در میاد . من معمولا صدای وکال رو از 737 میگذرونم ولی مثلا وقتی میخوام صدای آپرایت باس یا تیمپانی رو ضبط کنم ترجیح میدم از 2022 استفاده کنم چون فرکانسهای 60 تا 80 هرتز رو بسیار tight تر و با جزئیات سونیک بالاتر از 737 میده ... فسنجون غذای خیلی خوشمزه ایه ولی شاید همه از طعمش خوششون نیاد ! اول بچشین که اگه تو بشقاب کشیدین رو دستتون نمونه !

    تذکر دوستانه : تکنولوژی Vacuum Tube و Solid State نسبت بهم دیگه دارا مزایا و معایبی هستن ... این سطح نیاز و سلیقه صدابردار و چند چیز کوچیک دیگه است که انتخاب رو بین یکی از این دوتا میسر میکنه .

    *** میشه یکی از اون چیزای کوچیک که گاه دردسر میشه رو بگین ؟ چراکه نه !
    TUBE مثل لنت ترمز ماشین یه قطعه مصرفیه ... بسته به کاری که ازش کشیده میشه از شش ماه تا سی سال عمر میکنه ... کسی چه میدونه ! وقتی عمرش تموم شد باید عوض بشه ... خب اینکه چیزی نیست عوضش میکنیم ! به شرط اینکه تو ایران پیدا بشه و در صورت پیداشدن یک تیوب با وضعیت مناسب یا بقولی New Old Stock فروشنده قیمت خون پدرش رو از آدم نخواد !
    مثلا میدونین که چهارتا تیوب معرکه توی AVALON 737 بکار رفته که اگه بخواین تعویضش کنین و فروشنده بسیار منصف باشه باید برای این چهارتا تیوب "پانصدهزار تومان" بپردازین ؟ ای کاش میشد الان صورت دوستان رو دید ... کمپانی Avalon امریکا از لحاظ علمی پیشنهاد میکنه که بهتره بعد از هر 2000 ساعت کار سنگین تیوب های 737 عوض بشن ... اما مال من شش ساله که مثل ساعت کار میکنه و کوچکترین نویزی رو حتی انالایزر هم نشون نمیده ...

    با این تفاصیل و مصیبتها اگه جنس صدای 737 رو دوست داشتیم بخریمش یا نه ؟ صددرصد ! همین حالا اگه میتونین بخرینش و کوچکترین تردیدی نکنین ... من حاضرم سالی چهارتا تیوب نو براش بگیرم اما صدایی مثل صدای این اسطوره رو بشنوم .

    **** و در آخر در مورد مایکروفونها :
    RODE CLASSIC II ... امممم ... نوع تکمیل شده کلاسیک معمولی که بخاطر ساکت تر بودنش توجه خیلی ها رو نسبت به مدل قدیمیش جلب کرده ... بطور عمومی زیاد رو صداهای Bright دلنشین نیست و دیاگرام پاسخ فرکانسیش هم این مطلب رو نشون میده ... اما در عوض بروی صدای وکال مرد و صداهای تیره و کدر و سازهایی که در بخش Mid Range بسیار پررنگ نشون میدن عالی عمل میکنه ... کیفیت صدا در رده AKG C12 هستش و شاید کمی بالاتر اما در مقام مقایسه با Neumann M149 یا Neumann M147 بخصوص از لحاظ دقت یک سر و گردن پایین تره !
    چیزی که تو مشخصات فنیش زیاد برام خوشایند نبود ماکزیمم ولتاژ خروجیش بود که نیاز به داشتن یک پری امپ خوب رو بالاتر میبره ... حقیقتش برای کلکسیون خیلی از صدابرداران نامی جهان داشتن یک میکروفون تیوب با dBu +2 میتونه شوخی باشه در برابر مایکروفونی مثل M149 که +16 dBu ولتاژ خروجیشه ! Yeah , Such a HOT LINE

    این مطلب رو در ذهن داشته باشین که هر مایکروفون حرفه ای برای هر صدایی مناسب نیست !
    بسیار دیده شده که گاه نویمن U87 بیشتر از M149 Tube روی صدایی پاسخ فرکانسی مناسب تر و بهتری رو داده و یا اینکه برای یک صدا TLM103 بهتر از U87 نشون داده ... به همین خاطر هست که صدابرداران حرفه ای کلکسیونی از مایکروفونهای مختلف رو تو استودیوشون دارن ...

    * دوست من , در مورد TLM102 که فرمودین .... اصولا وقتی بهتره مایکروفونی با مدارالکترونیکی TLM رو انتخاب کنین که بخوان صداهایی با SPL بالا رو ضبط کنین ... معمولا این سری از نویمن ها خصوصیات فنی نزدیک بهم به جز در مورد کپسولهاشون البته دارن ولی خصوصیات شنیداریشون و البته قیمت ها متفاوته ... اینه که باز سلیقه و اینکه کدوم رو صدای شما بهتر پاسخ میده حرف اول رو میزنه ... اگه میخواین از سری TLM انتخاب کنین بنظر بنده TLM49 بگیرین بهتره .. چون کپسول اسطوره ای U47 رو داره که داشتن صدایی پرمغزتر و توپرتر رو نسبت به هم رده های قیمتی خودش مثل 103 , 102 میده ! اگه فقط برای ضبط صدای خودتون میخواین بررسی کنین که دیاگرام پاسخ فرکانسی کدوم برای صدای شما بهتره ... ولی اگه یک مایکروفون Universal میخواین اینها رو فراموش کنین و با کمی هزینه بیشتر سراغ پدربزرگ مایکروفونهای کلاسیک دنیا یعنی U87ai برین که حدود 2800 قیمتشه در برابر حدود قیمت 2000 مایکروفونهای مذکور و اگه بیشتر میتونین هزینه کنین برین به فروشگاه و بگین که یک M149 Tube میخوام و تعجب کنین که چرا یه دفعه براتون قهوه آوردن ... روزگاره دیگه ... حرف آخر :

    پیشنهاد من برای شما :
    Neumann U87ai , Avalon VT-737sp
    خب دیگه پولم به خرید ادیواینترفیس نمیرسه , پس :
    Neumann U87ai , Avalon M5
    بدلیل ضبط صداهایی با SPL بالا ترجیح میدم مایکروفونی با مدار الکترونیکی TLM بگیرم , پس :
    Neumann TLM49 با کپسول U47 ... کمی ارزونتر TLM103 که امتحانش رو همه جوره پس داده .

    !!!! حتما موقع انتخاب پری امپ برای مایکروفون امپدانس خروجی مایک رو با امپدانس ورودی پری امپ رو تطبیق بدین که از قانون علمی Ratio 10:1 بنام قانون Briding و یا قانون پیشنهادی Ratio 5:1 تیعیت کنن . در ضمن حتما از کابلهای حرفه ای مایک مثل Reference RMC01 با مقاومت 90 اهم یا کمی قلدرتر RMC06 با 120 اهم امپدنس و جکهای XLR نوتریک EMC یا امفنولهای سیلور استفاده کنین . کابل و کانکترها بسیار بسیار مهمن دوستان .

    بابت پرگویی هام از همه پوزش میخوام . ضبط های خوبی داشته باشین !
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 3
  2. cupalbert

    cupalbert Banned

    تاریخ عضویت:
    ‏23/12/09
    ارسال ها:
    29
    امتیازات:
    +5 / 0 / -0
    نرم افزار:
    protools
    با تشکر از شما
    خوب من tlm49 رو انتخاب کردم ولی الان از بابت آوالون دودل شدم

    RODE Classic II & AVALON VT-737SP & M-Audio 2496-Neumann%20TLM%2049_3.jpg

    به نظر شما Focusrite Liquid Channel Pro Channel Strip در حد آوالون خوب نیست؟

    RODE Classic II & AVALON VT-737SP & M-Audio 2496-p30903.jpg

    در مورد کارت صدا هم که گفتید باید عوض بشه من Fucusrite Saffire 56 رو انتخاب کردم به نظر شما انتخابهای درستی هستن یانه؟

    RODE Classic II & AVALON VT-737SP & M-Audio 2496-focusrite_liquidsaffire_56.jpg

    اگه گزینه های بهتری هم وجود داره در همین حدود قیمت لطفا معرفی کنید
    تشکر
     

    فایل های ضمیمه:

    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏15/1/10
  3. استودیوادیومستر

    استودیوادیومستر Producer عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏11/1/10
    ارسال ها:
    50
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    مهندس صدا - استودیو تکنیشن
    محل سکونت:
    تهران - لس انجلس
    امتیازات:
    +75 / 0 / -0
    نرم افزار:
    protools
    درود بر شما دوست گرامی

    ضمن عرض ادب و احترام و پوزش ازینکه کمی دیر متوجه پرسش شما و در نتیجه پاسخگویی شدم نظر خودم رو تقدیم میکنم .

    * دوست عزیزم نمیدونم چه نکته ای در مطلب ارسالی بنده باعث شد که شما طبق فرموده خودتون نسبت به Avalon دودل بشین ... نوشته ام رو که مرور کردم به این نتیجه رسیدم که مسئله تعویض تیوب شاید شما رو نگران کرده ... دوست خوبم درسته که من با عنوان کردن ساعت علمی تعویض تیوب در 737 به نقل از مهندسین الکترونیک کمپانی Avalon شاید برای شما ایجاد نگرانی کردم اما جالبه بدونین در یکی از استودیوهای بسیار قدیمی تهران وقتی از روی کنجکاوی نسبت به وضعیت تیوبهای 737 شون پرسیدم ( چون میدونستم که روزی 18 ساعت کار سنگین میکنن و بدلیل عدم آگاهی Gain بسیار زیادی رو به هر صدایی میدن که بقول خودشون صداشون گرمتر از هر استودیویی بشه و در نتیجه جون تیوب رو در میارن ! ) بنده رو به طرز خاصی نگاه میکردن یعنی مگه تیوب باید عوضم بشه ؟ معنیش اینه که عمر تیوبها در تجربه خیلی بیشتر از این حرفهاست عزیز ... بقول استاد عزیزم آقای مارتین اشنایدر در کمپانی Neumann آلمان "تیوب شاید سی سال هم کار کنه ... کسی چه میدونه !" ... نذارین مباحث علمی تردیدهای حسی براتون ایجاد کنه ... در ایران نمیشه راحت از صدای Avalon گذشت چون حق انتخاب های حرفه ای بسیار کم هستند . بهرحال هرکه را طاووس خواهد جور هندوستان کشد !

    اما در مورد سؤال شما در مورد Focusrite Liquid Channel باید بگم که این اصلا یه بحث دیگه است . چون این Gear بر مبنای تکنولوژی Dynamic Convolution کار میکنه ... یعنی یک امولاتوره یا بعبارتی شبیه سازه پراسسورهای دیگه است . این Gear چهل پری امپ و چهل کامپرسور Vintage و معروف دنیا رو با روش کانولوشن اما اینبار در دامنه پراسس های داینامیک شبیه سازی کرده . بنده توضیح مختصری نسبت به همین تکنولوژی کانولوشن در مورد شبیه سازی رک های دیجیتال حرفه ای ریورب در مبحثی تقدیم دوستان کرده بودم ... حالا این یکی همون کار رو میکنه اما در مورد پردازشگرهای داینامیک ! البته نسبت به قیمتی که داره و صداهایی که من از این دستگاه شنیدم واقعا عالی و ارزشمنده بخصوص اینکه روی یک پنل دیجیتالی امکان تغییر و تنظیم پارامترها رو علیرغم استفاده از تکنولوژی کانولوشن بهتون میده ... شما اجازه دارین امپدانس ورودیتون رو بر مبنای امپدانس مایکروفون انتخاب کنین که اینهم بسیار لازم و عالیه ... علاوه بر این شما یک کانورشن 192Khz دارین که باعث میشه وقتی کانولوشن داینامیک روی سیگنال ورودی اعمال میشه از کیفیت صدای سورس کاسته نشه و خیلی ویژگیهای دیگه که مسلما خود شما هم مطالعه فرمودین ... اما باید بگم که ماکزیمم ولتاژ ورودیش علیرغم اینکه بسیار بالاست یعنی +16 dBu اما بنده رو ارضاء نمیکنه و این سؤال رو در ذهنم ایجاد میکنه که این Gear چطور پس میتونه بعضی از پری امپهای طلایی Vintage رو امولیت کنه ... مسلما وقتی من یک مایکروفون با ولتاژ خروجی واقعا HOT رو در بالاترین حدش به یک پری امپ وینتج با ورودی 28db بزنم سگنال من unaffected باقی میمونه اما اگه همون مایک رو به این امولاتور بزنم چطور میتونن ادعا کنن که سیگنال من unaffected باقی میمونه !

    ** واقعا اگه ادعای کیفیتی معادل حتی 70 درصد 40 پری امپ هایی که بسیاریشون هرکدوم دوبرابر این رک قیمتشونه واقعی باشه این کمپانی باید خیلی مسئولینش "جالب" باشن که به این قیمت دارن دستگاه رو میفروشن ! نمیگم این پراسسور بدیه ... برعکس ... بسیار عالی هم نشون میده و من صداش رو هم شنیدم ... اما متأسفانه یا خوشبختانه صدای خیلی از اون پری امپهای Vintage رو هم مثل API * TUBETECH * MANLEY و ... رو شنیدم و باید بگم همونطور که این کمپانی خودش هم میگه این فقط یک امولاتوره !

    Go With Avalon Man !!! اگه واقعا از نظر بار روانی مسئله دوست داشتنی تیوب داره آزارتون میده پس با صرف هزینه بالاتر AD2022 رو انتخاب کنین که با داشتن دو پری امپ همزمان با مدارگسسته برپایه
    تکنولوژی Solid State اونهم در کلاس جهانی کیفیت رو به استودیوتون هدیه کنین ... البته بنده فقط نظرم رو چون جویا شده بودین عرض کردم وگرنه شما خودتون صاحب درایت هستین و مهم اینه که شما از صدای چه تجهیزاتی روحتون ارضاء میشه !

    ** مسئله بعدی در مورد Fucusrite Saffire 56 ... میترسم باز یه چیزی بگم باز در وجود شما دودلی ایجاد کنم ... پس از جزئیات میگذرم و کلی تر میگم عزیز ... تو رنج قیمتی که مد نظر شماست این اینترفیس منحصربفرده ... خصوصیات فنیش همونطور که مطمئنا مطالعه فرمودین روی کاغذ میتونه ذهن هر خریداری رو تحریک کنه و از خریدش هم پشیمون نشه چون دروغی گفته نشده ... بارها شنیده شده که آقا پری امپش Focusrite اونهم هشت تا ! Focusrite هست که باشه ... مثلا یه نگاه به ماکزیمم ولتاژ ورودی مایک پریش بندازین افسردگی میگیرین ! اما این معنیش این نیست که این اینترفیس بدیه ها ... باز دودل نشین ( قرار شد بنده حرف محرک اضافه دیگه نزنم ) ...

    اما چیزی که امروزه از هر مسئله دیگه ای در انتخاب اینترفیس مهمه اینه که باید " زبان بین المللی استودیوهای صدابرداری " رو بلد باشه یعنی ProTools ... طبق آماری که جامعه جهانی مهندسی صدا سال گذشته اعلام کرد 98 درصد استودیوهای حرفه ای جهان از ورک استیشن دیجیتال ProTools استفاده میکنن . اگه شما کار حرفه ای میخواین انجام بدین و احتمال داره که پروژه هاتونو بخواین بین استودیوهای جهان انتقال بدین حتما اینترفیسی رو انتخاب بفرمایین که Digi Approved باشه . مزیت این اینترفیسها اینه که علاوه بر پروتولز تحت تمام DAW های حرفه ای شناخته شده ( برپایه ASIO ) کار میکنه . البته دوستان به اینجا که میرسیم معمولا میگن آقا پروتولز فقط HD باید باشه تا به اندازه اسمش جواب بده ورگرنه LE ها فایده ندارن ! امیدوارم اهورامزدا فرصت این سعادت رو نصیب بنده حقیر کنه تا بتونم یک توضیح بسیار علمی و جامع در مورد ProTools DAW تقدیم عزیزان کنم تا بدونن در شرایطی حتی سیستمهای LE میتونن قویتر از سیستمهای HD پاسخگو باشن !
    باورنکردنیه اما واقعیت داره ... مگه میشه و چطورش رو بزاریم برای تاپیکی که بالاخره یه وقت و انبساط روحی وجسمی کافی که پیدا کردم تقدیمش میکنم ...

    حرف آخر اینکه دوست من فکر میکنم در کمترین حالت بهتره بسمت سیستمهای LE دیجی دیزاین بخصوص
    Rack 003 مدل پلاس یا معمولیش حرکت کنین . به ندرت نیاز به سیستمی بالاتر برای استودیوهای خونگی احساس میشه مگر وقتی که سطح کار و نیاز کیفی این تقاضا رو برای داشتن اینترفیسی حرفه ای تر تحمیل کنه . باز هم بخاطر دید پاسخ دادن پوزش میخوام و امیدوارم این مطلب کلی مفید واقع شده باشه .

    ضبط خوبی داشته باشین !
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 3
  4. topmusic

    topmusic عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏4/12/09
    ارسال ها:
    95
    محل سکونت:
    اصفهان
    امتیازات:
    +13 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, flstudio, nuendo
    در مورد unbalanced بودن ورودی میشه یه توضیحی بدید و ایا این خصوصیت برای رکورد وکال هم که مونو هست ,کارایی داره؟
     
  5. استودیوادیومستر

    استودیوادیومستر Producer عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏11/1/10
    ارسال ها:
    50
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    مهندس صدا - استودیو تکنیشن
    محل سکونت:
    تهران - لس انجلس
    امتیازات:
    +75 / 0 / -0
    نرم افزار:
    protools
    درود بر شما دوست گرامی ...

    اجازه بدین تا بازهم بابت تأخیر در پاسخگویی از همه دوستان گرامی پوزش بخوام . نقل مکان سه طبقه استودیو و شرکت به لوکیشن جدید واقعا دو هفته ای هست که تمام وقت و انرژی ما رو گرفته و متأسفانه بدلیل اینکه در کنار سفارت انگلستان هستیم بسختی میتونیم قانونا دسترسی به اینترنت پرسرعت داشته باشیم و این امر امکان خدمت به دوستان رو در انجمن فعلا کمرنگ کرده که بابتش بازهم عذر میخوام . بگذریم ...

    اصولا کانکشن سیستم های Unbalanced از دو بخش Tip و Sleeve برای اتصال و در نتیجه از دو سیم برای ارسال سیگنال استفاده میکنن . کانکشنهای RCA و TS از این دسته از کانکتورها هستن . یکی از سیمها Hot و دیگری Ground هستش . Hot Line سیگنال رو حمل میکنه و سیم گراند هم که ریفرنس ولتاژ رو بر عهده داره . عموما کابلهای سازها مثل گیتار و اکثر کابلهای کوتاه و تجهیزات ارزون قیمت از این سیستم استفاده میکنند .
    اما در سیستم های Balanced اضافه شدن یک سیم سوم بنام Cold Line در کنار سیمهای Hot و Ground خدمت بزرگی برای حمل سیگنال میکنه . هردوجریانی که از دو سیم Hot و Cold میگذرن یکسان هستن اما 180 درجه Out Of Phase نسبت بهم ... در نتیجه Mirror هر سیگنالی که از لاین Hot میگذره در لاین Cold جریان داره و این امر کمک میکنه که سیگنال سلامت و عاری از نویز به مقصد برسه . اما در سیستم های Unbalance اینطور نیست و این دلیل برتری اصلی سیستم Balanced به Unbalanced هستش .

    در مورد ضبط مونو وکال باید بگم نباید mono و stereo با این سیستمها اشتباه گرفته شن . اتفاقا تمامی پری امپهای حرفه ای هم در ورودی و هم در خروجی از این سیستم بهره میگیرن و خب تمامی مایکروفونهای استودیویی هم از کانکتور XLR بهره میگیرن که قاعدتا داشتن لاین Cold رو بهمراه داره و اجازه میده تا برخلاف سیستمها و کابلهای Unbalanced شما بتونین از کابلهای بلند برای ارتباط بدون داشتن نویز استفاده کنین . این یک توضیح مختصر و عمومی در مورد تفاوت این دو سیستم بود که امیدوارم مفید واقع شده باشه .

    ضبط خوبی داشته باشین .
     
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏17/2/10
    • خوشم اومد خوشم اومد x 5
بارگذاری...