آخرین ارسال‌ها

پروژه تمرینی Presto Agitato

با سلام خدمت عزیزان هنرمند
مدتیه کار روی موومان سوم سونات مهتاب رو شروع کردم که فقط یک دقیقه ابتداییش رو سر تمپو میتونم بزنم، امیدوارم خوشتون بیاد
 

فایل های ضمیمه

Farhood

Capo del clan
21/12/11
2,497
53
.
خوبه. تمپوی این قطعه مدام در حال تغییره که به این موضوع باید بیشتر دقت کنی. از میزان 19 به بعد هم خیلی افت تمپو داشتی که دلیلشو نمیدونم. تمپوی حامل سُل (دست راست) میزانهای 30 و 32 رو هم خیلی پایین آوردی، شاید بشه گفت یک دهُم شده و از دست چپ هم کاملآً خودشو جدا کرده.
 

Yo3fM

هنرمند
کاربر با تجربه
24/2/16
679
با سلام خدمت عزیزان هنرمند
مدتیه کار روی موومان سوم سونات مهتاب رو شروع کردم که فقط یک دقیقه ابتداییش رو سر تمپو میتونم بزنم، امیدوارم خوشتون بیاد
درود بر تو رفیق.
من هنوز باورم نمیشه تو چندماه هست پیانو رو شروع کردی :D
اصولا باید کسی در مورد این اجراهات نظر بده و راهنمایی کنه که خودش به شکل صحیح و عالی بتونه اجراش کنه و خوب بشنوه. که من در این مقام نیستم. مدت زیادی هم هست کلی از تمرین و نوازندگی دور افتادم هرموقع میبینم تو اجراتو آپلود کردی تشویق میشم دوباره یه برنامه تمرین خوب بریزم ولی فردا دوباره برمیگردم به روال عادی :D
به هرحال، علاوه بر نظرات تخصصی فرهود. حدود ثانیه 22 احساس میکنم یه میزان ناقص افتاده تو کار. چون قبلش در سرضرب میزان تموم شده، باید از نیمه ی دوم ضرب اول شروع بشه که احساس میکنم تو دوباره میزان رو از اول شروع میکنی و نت اضافه کردی! البته نمیدونم چرا باید این کار رو کرده باشی :D شایدم من توهم زدم. مکث ها هم که مسلما خودت متوجهش هستی. قطعه ایه که خیلی تمرین میخواد تا جا بیفته. خوشحالم که سراغ آثار بزرگی میری و مثل خودم عشق بتهوونی.
 
متشکرم یوسف جان، نظر لطفته داداش :smile: در کل سونات مهتاب تکنیک بالایی نمیخاد فقط این موومان آخر به استقامت خوبی نیاز داره که اون هم به مرور زمان با تمرین حل میشه! همونطور که خودت میدونی در موومان اول و سوم آرپژهای پی در پی بافت اصلی رو ساختن که در هر بار تکرار، تغییر شکل میدن و قطعه رو به جلو هدایت میکنن، موومان دوم هم یک حالت رابط بین این دوتا رو داره.. ولی در سونات های آخر بتهوون مثل هامرکلاویر با حدود یک ساعت موسیقی سنگین و فلسفی طرفیم که پر هست از ملودی های پیچیده (دارای فواصل دهم یا حالت کنترپوانی) و تمام وجود نوازنده رو چالش میکشه..
 
  • عالیه!
واکنش‌ها: Yo3fM

Farhood

Capo del clan
21/12/11
2,497
53
.
درود بر تو رفیق.
من هنوز باورم نمیشه تو چندماه هست پیانو رو شروع کردی :D
اصولا باید کسی در مورد این اجراهات نظر بده و راهنمایی کنه که خودش به شکل صحیح و عالی بتونه اجراش کنه و خوب بشنوه. که من در این مقام نیستم. مدت زیادی هم هست کلی از تمرین و نوازندگی دور افتادم هرموقع میبینم تو اجراتو آپلود کردی تشویق میشم دوباره یه برنامه تمرین خوب بریزم ولی فردا دوباره برمیگردم به روال عادی :D
به هرحال، علاوه بر نظرات تخصصی فرهود. حدود ثانیه 22 احساس میکنم یه میزان ناقص افتاده تو کار. چون قبلش در سرضرب میزان تموم شده، باید از نیمه ی دوم ضرب اول شروع بشه که احساس میکنم تو دوباره میزان رو از اول شروع میکنی و نت اضافه کردی! البته نمیدونم چرا باید این کار رو کرده باشی :D شایدم من توهم زدم. مکث ها هم که مسلما خودت متوجهش هستی. قطعه ایه که خیلی تمرین میخواد تا جا بیفته. خوشحالم که سراغ آثار بزرگی میری و مثل خودم عشق بتهوونی.
در اون ثانیه 22 که اشاره کردی، یکیش اینه که اولین ضربِ میزان 9 رو که در اصل فرماتو نداره، در اینجا با فرماتو اجرا کرده (به دلایلی که نمیدونم). بعد نتهای "دو" و "سل دیز" رو داریم که در اوایل میزان 9 دو بار و در اول میزان 11 سه بار تکرار میشن. حالا اینجا اومده اینها رو خیلی تکرار کرده (فکر کنم 6 بار تکرار کرده) که دلیل این رو هم نمیدونم!

میزانهای 9 تا 12 در این موومان یه کمی متفاوت تر از معمول نوشته شده و شنونده معمولاً سرضربها رو درست تشخیص نمیده. البته تشخیصش برای گوش سخته ولی کسیکه نت رو میخونه دیگه نباید این اشتباه رو بکنه. من همین میزانهای 9 تا 12 رو زدم و پایین شر کردم. در فایل A این چهار میزان پشت هم نواخته شده. در فایل B صدای مترونوم رو هم قرار دادم تا شنونده بهتر بتونه این چهار میزان رو تفکیک کنه در ذهن خودش. و در فایل C هم کلاً این چهار میزان رو جدا جدا زدم که دیگه کلاً تفکیکشون براحتی مفهوم بشه.
 

فایل های ضمیمه

بالا