M.ALI_Alone time

شروع موضوع توسط m.Ali ‏9/11/14 در انجمن Classical

تاپیک M.ALI_Alone time تالار Classical در persian-music.org.

  1. m.Ali

    m.Ali عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏5/4/12
    ارسال ها:
    55
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +157 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    سلام به همه دوستان و اساتید ...
    مدتی قبل آهنگی به نام Alone time ساخته بودم ، که کامل نبود و ایراداتی داشت ... الان کاملش کردم ، امیدوارم بهتر شده باشه ... :muted-67:
    کمی چینش درام و عوض کردم ، کنترابیس به کار اضافه کردم و کمی هم میکس و تغییر دادم .
    یک ملودی هم با آکاردئون به اخر کار اضافه کردم ، که به بیشتر افرادی که دادم ، گفتن اصلا خوب نیست و به کار نمیاد ، ولی گفتم یکبار جرئت کنم و بدون توجه به حرف دیگران کار و کامل کنم ... :confused-55:
    Daw : Fl Studio 11
    Vst : East West Gold , EZ Keys , LA Scoring Strings , EZ Drummer , Voxos Choirs , Orchestra ra

    ممنون
    خوشحال میشم نظرتونو بدونم .

    M.ALI-Alone time
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 5
  2. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,011
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,225 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    جالب بود علی جان.
    میخوام با یک مثال، ساختار یک موزیک رو برات روشن تر کنم.
    دیدی آدمها هر کدوم با مجموعه رفتاری که دارن یک "شخصیت" برای خودشون دارن؟ مثلاً یکی اکتیو تر هست، جنب و جوش بیرونیش زیاده، فعالیتهای روزانش زیاده و . . . حالا یکی رو هم میبینی که کرکتر پَسیو (غیر فعال) داره. این هم یه نوعشه. اینها با جهان بیرون خودشون خیلی آرام و زمان بَر برخورد میکنند. اینها تا با یکی صمیمی بشن طول میکشه. در واقع به هرکاری که بخوان اقدام کنن آرام آرام شروع میکنن و در عین حال شاید در میانه راه خیلی هم روند قوی و عمیقی داشته باشن، و در انتها هم آرام آرام کار رو تموم میکنن. نوع اول حال و حوصله ی وقت کُشی رو نداره، خیلی سریع استارت میزنه و خیلی سریع هم تموم میکنه و معمولاً هم بخاطر این سرعت، کارهاشون فرصت عمیق و قوی شدن پیدا نمیکنن.

    حالا اینها رو توضیح دادم که بگم موسیقی هم عین یک انسان دارای یک شخصیت زنده هست. وقتی شما با یک ساختار کرشندویی یه حرکت آرام رو شروع میکنی، انتظار میره که با همون آرامش هم تمومش کنی. در نظر شنونده این "پایان ناگهانی" غیر طبیعی میاد. نمیخوام بگم غلطه. میخوام بگم این یک حرکتِ خارج از طبیعت بشر هست و شخصیت موزیک رو یه جوهایی تصنعی ارائه میکنه.

    اون مخالفتهایی رو هم که در مورد اکاردئون شنیدی، یه بخشیش بخاطر این بوده که ملودی یه دفعه سرضرب شده (برخلاف روند ملودی ابوا در شروع)؛ بخش دیگش هم ممکنه بخاطر این بوده باشه که لایبرری مورد استفاده زیاد با کیفیت نبوده و اکاردئون از نظر داینامیک، یک ساز قابل انعطافی هست که با کم و زیاد کردن دم و بازدم (در کیبورد با Mod Wheel) انجام میدن که شما از این امکان استفاده نکردی. بخش سوم هم در مورد اکاردئون در این قطعه مربوط به میکس میتونه باشه که پرسپکتیو کم عمقی رو براش طراحی کردی و خیلی نزدیک و نا همگن با سایر سازها بنظر میرسه. البته در مورد میکس دوستان و اساتید بهتر میتونند صحبت کنند.
     
    آخرین ویرایش: ‏9/11/14
    • خوشم اومد خوشم اومد x 4
  3. DANIEL ADHAMI

    DANIEL ADHAMI عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏25/5/14
    ارسال ها:
    812
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +506 / 2 / -2
    سلام.
    استاد فرهود عزیز شما فرمودید که روند یک موسیقی باید همون روندی باشه که از اول شروع شده.درسته؟البته این برداشت من بود از صحبتهاتون.
    حالا برام سواله که پس چطوریه که برخی کارها آرام هست و یکدفعه تند میشه و هیجان پیدا میکنه.مثل اکثر کارهای آقای زیمر.
    یک نمونش کار دزدان دریایی کارایب ایشون.
    یک سوال دیگه هم که خیلی برام مهمه اینه که آیا در این نوع کارهایی که یکدفعه روند آرام تبدیل به هیجان میشه آیا تمپو تغییر میکنه؟یا ضرب ها به تقسیمات کوچکتر تبدیل میشن؟
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  4. koron

    koron

    تاریخ عضویت:
    ‏18/10/14
    ارسال ها:
    92
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +158 / 0 / -0
    ممنون علی جان
    من این آهنگ رو رو سیستمم دارم وقبلا هم گوش کردم و نظرم رو گفتم در مورد هارمونی و ...
    فرم این آهنگ تقریبا میشه گفت rondo ABABAC هست
    اما در مورد شخصیت آهنگ تا حد زیادی با آقای فرهود موافقم البته صد در صد آهنگ میتونه مودش عوض بشه اما باید یک سری نکات رعایت بشه مخصوصا در مورد شخصیت پردازی سازها و ملودی ها یک توضیح کلی میدم
    میتونم با یک فیلم مثال بزنم فرض کنیم در شروع فیلم یک پروانه نشون داده میشه که داخل یک شیشه حبس شده اینجا چه بخواهیم و چه نخواهیم پروانه یکی از شخصیتهای داستان هست دیگه باید تا آخر فیلم حواسمون به این شخصیت باشه هر چند که موضوع حول شخص دیگهای بچرخه پس یا پروانه رو نشون نمیدیم یا باید در داستان جایی داشته باشه واسه همین باید در چند جای دیگه به بیننده نشون بدیم که پروانه در چه حالی به سر میبره
    در مورد آهنگ هم همینطوره اگه ساز کلارینت اول آهنگ میاد و یک چیزی میگه دیگه نمیشه تا آخر آهنگ خبری ازش نباشه و همچنین اگه قراره آکوردیون آخر آهنگ استفاده بشه باید از قبل در چند مرحله این شخصیت معرفی بشه (میتونه به صورت جزئی باشه) ببینید باید دقیقا حساب شده و روی برنامه عمل کرد اگه بخوام یک داستان طنز (واقعا ببخشید) واسه کارتون بنویسم اینجوری میشه:حسن یک جوجه داشت علی دوست حسن هر روز واسه جوجه دوستش دونه میاورد حسن هم به بره علی غذا میداد تا اینکه بالا خره گاو محمد مرد:wink:
    میبینید محمد و گاوش باید قبلا معرفی میشدن
    ممنون از وقتی که گذاشتید
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  5. m.Ali

    m.Ali عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏5/4/12
    ارسال ها:
    55
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +157 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    ممنون آقا فرهود ، مثل همیشه کلی نکات ارزشمند ، کامنت های شما مثل کلاس درس میمونه ، همیشه کلی یاد میگیرم ...
    خیلی مثال خوبی زدین ، تا حالا به این شکل به یک قطعه نگاه نکرده بودم ، که یک قطعه دارای شخصیت هست ؛ خیلی جالب بود .
    شاید اگر آهنگسازی برام جدی بود ، خیلی وقت میذاشتم ... اما الان واقعا اینطور نیست و فقط برای دل خودم کار میکنم ، وقتی در حال کارم فقط میخوام لذت ببرم ، و برام مهم نیست که بعدا کسی که گوش میده خوشش میاد یا نه ! البته خیلی خوب نیست ، میشه مثل آخر این قطعه .
    حتما سعی مینکم تو کارهای بعدیم این مشکلات و رفع کنم ، ممنون ازی که دوباره گوش دادین .
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 3
  6. m.Ali

    m.Ali عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏5/4/12
    ارسال ها:
    55
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +157 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    ممنون Koron جان که وقت گذاشتی ... از داستانی هم که گفتی ممنون .
    حالا که خودم دوباره گوش میکنم میبینم ، واقعا آکاردئون هیچ ربطی به آهنگ نداشت ، نمیدونم اصلا چرا این ساز با این ملودی انتخاب کردم ...:cyclops-72:
    در کارهای بعدی حتما بیشتر دقت میکنم .
    خیلی ممنون
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  7. dj unk

    dj unk عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏16/1/11
    ارسال ها:
    205
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    موسیقی
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +257 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, reason
    به نظرم اکاردئون بد نشده . بد اجرا شده . یعنی میتونستی یه مقدمه چینی خیلی کوتاه براش انجام بدی که انقدر شنونده شوکه نشه از ورود ناگهانی یه ساز که تقریبا در بین ساز هایی که استفاده کردی کمی متفاوت تر و نااشناتر هست . منظورم از متفاوت بودن اینه که کمتر شنیدیم اکاردئون رو دربین ساز هایی مثل استرینگ و پیانو و بادی چوبی و بادی برنجی ها و پرکاشن های ارکسترال .
    بازم این مشکل قطع و وصل شدن صدا رو در بین ساز هات دیدم . دلیلشم میدونی و راجع بهش صحبت کردیم .
    حل این مشکل دوراه داره . راه اول که پر هزینه هست ارتقاء سیستم . راه دوم که یه جور سمبل کاری یا بهتره بگیم خوددرمانیه اینه که هر لاین رو جدا اکسپورت بگیری و جداگانه میکس کنی . مثلا لاین استرینگ رو جدا خروجی Wave بگیر و لاین پیانو رو جدا . حتی اگه میتونی اکورد های پیانو رو تو یه لاین جدا اکسپورت بگیر . ملودیش رو تو یه لاین دیگه و جدا و بعدا میکس کنی که یکم سخت میشه و مدت زمان پروژه از یه ساعت میرسه به 1 روز .:biggrin:
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  8. m.Ali

    m.Ali عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏5/4/12
    ارسال ها:
    55
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +157 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    ممنون علیرضا جان ...
    واقعا این مشکل قطع و وصل شدن بود ؟ اصلا نشنیدم !! قبلا هیچ وقت این اتفاق نمی افتاد ... باید یه فکری به حالش بکنم .
    البته الانم همین کار و تو 2 تا پروژه تکمیل کردم چون سیستمم نمیکشید ... ممنون از دقتت .
     
  9. DANIEL ADHAMI

    DANIEL ADHAMI عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏25/5/14
    ارسال ها:
    812
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +506 / 2 / -2
    علی جان مشخصات سیستمت چیه؟
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  10. DANIEL ADHAMI

    DANIEL ADHAMI عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏25/5/14
    ارسال ها:
    812
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +506 / 2 / -2
    کارت رو گوش کردم و خیلی کار قشنگی بود.
    در مورد اون آکاردئون هم فکر میکنم از نظر میکس یه مقدار مصنوعی به نظر میرسید.و در مورد adsr یک مقدار فکر میکنم اگه رو attack و release تمرکز کنی بتونی بهترش کنی.به گفته ی دوستان هم یک مقدار ناگهانی بود و خارج از سناریو بود.
    ولی در کل کار مدیتیشین گونه ی قشنگی بود.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  11. m.Ali

    m.Ali عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏5/4/12
    ارسال ها:
    55
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +157 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    CPU : Intel Dual E2180 @ 2.00 GHz
    RAM : 3 GB
     
  12. DANIEL ADHAMI

    DANIEL ADHAMI عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏25/5/14
    ارسال ها:
    812
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +506 / 2 / -2
    پس طبق گفته ی دوستمون به نظر من هم اون قطعی های ناگهانی صدا مربوط به سیستمت میشه.اکسپورت تک تک گرفتن هم زمان بره و هم دستت و تو میکس میبنده
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  13. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,011
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,225 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    محمد جان اولین چیزی که مهمه بدونی اینه که "باید"ی وجود نداره. ما بحث هنری میکنیم، نه مذهبی. با یک نگاه مجدد به پست من هم میتونی ببینی که من هیچ قطعیتی ارائه نکردم. یک اثر هنری رو مثل یک اثر طبیعی دیدم که نیاز به هماهنگی با زیرساختهای طبیعت داره. در صورت عدم این سازگاری با ساختارهای طبیعی، اثر غلط و بدرد نخور هم نیست. شما میتونی با یک کفش 2 شماره بزرگتر از سایز پای خودت راه بری، ولی بخاطر هماهنگ نبودن کفش با سایز پای تو، شاید براحتی موقعی که کفش فیت به پا داشته باشی نتونی راه بری.

    بعد اینکه، یک قطعه ی "مستقل" میتونه مثل انسان دارای "شخصیت" باشه، نه یک قطعه غیر مستقل (کما اینکه انسانهای مستقل هم دارای شخصیت خاص تر هستند). موزیک فیلم یک قطعه ی مستقل نیست (این چیزیه که بارها اینجا در موردش صحبت شده). موزیک فیلم تابع یک مبنع موثر دیگه هست بنام فیلم.

    در آثار موسیقی مستقل هم قطعاتی با تغییرات ثانوی وجود داره. ولی اونها قطعاتی هستند که قبل از اتمام "متفاوت" قطعه، فضای موسیقی رو تغییر میدند، بعد در همان فضای تغییر یافته، یک پایان متفاوت با آغاز، ولی هماهنگ با فضای ثانوی به قطعه پایان میدند.

    در مورد سوال آخرت هم چیزی نمیتونم بگم، چون موسیقی ای نمیشنوم تا در مورد ضرب و ریتمش هم چیزی بگم! بزرگترین اطلاعاتی که دادی اینه: "کارهایی که یکدفعه روند آرام تبدیل به هیجان میشه"! این کافی نیست. اگر سوالی در این موارد داری، یک نمونه MP3 آپ کن (البته نه در این تاپیک) و سوالت رو در موردش بپرس. من یه کم کند ذهنم و فقط با اون جمله نمیتونم جواب سوالتو بدم!
     
    آخرین ویرایش: ‏9/11/14
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  14. koron

    koron

    تاریخ عضویت:
    ‏18/10/14
    ارسال ها:
    92
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +158 / 0 / -0
    سئوال از من پرسیده نشده و بی ادبی بنده رو ببخشید
    در مورد tempo هم میتونیم تقسیمات ضرب رو کوچیک کنیم و هم میتونیم tempo رو کم کنیم مثلا ملودی داره با نتهای چنگ زده میشه اگه تقسیمات رو دولا چنگ کنیم tempo ناخوداگاه تند میشه از این روش زمانی استفاده میشه که تغییرات لحظه ای باشه اگه قراره چندین میزان tempo پایین باشه باید عدد tempo رو تغییر بدیم در ضمن برای تقسیمات نتها باید عدد میزان این اجازه رو به ما بده که تقسیمات رو کوچکتر یا بزرگتر کنیم
    یک کار که با میزان 2/4 نوشته شده اگه 2/8 بشه با همون tempo آهنگ تندتر میشه
    ممنون
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  15. DANIEL ADHAMI

    DANIEL ADHAMI عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏25/5/14
    ارسال ها:
    812
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +506 / 2 / -2
    نه عزیزم این چه حرفیه خیلی هم ازت ممنونم که تجربت رو در اختیار گذاشتی.
    پس از نظر شما تغییر تمپو اصولی هست در این کار ها درسته؟
     
  16. abedines

    abedines عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏11/3/15
    ارسال ها:
    37
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +18 / 0 / -1
    سلام نته پیانوش خیلی خوبه
    در کل آهنگه ارومیه
    خوب بود
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1