M.ALI - After The Sunrise

شروع موضوع توسط m.Ali ‏19/1/14 در انجمن Classical

تاپیک M.ALI - After The Sunrise تالار Classical در persian-music.org.

  1. m.Ali

    m.Ali عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏5/4/12
    ارسال ها:
    55
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +157 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    سلام به همه دوستان و اساتید !

    خیلی خوشحالم که در این سایت عضو شدم و امیدوارم بتونم از راهنمایی های شما بهره ببرم !
    این اولین کاری هست که در سایت قرار میدم ... امیدوارم خیلی بد نشده باشه !
    این کار ، دومین کاره من در سبک موسیقی دراماتیک یا نمایشی هست ... که بسیار به این سبک علاقه دارم.

    ممنون از همه دوستان خوبم.

    Daw:Fl Studio 10
    Vst:Kontakt 4 , Est West Gold
    Plugins=Fl Studio Effect Plugins

    M.ALI - After The Sunrise [320].mp3
     
    آخرین ویرایش: ‏19/1/14
    • خوشم اومد خوشم اومد x 8
  2. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,006
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,204 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge

    آفرین علی! با این قطعه امروز صبح منو ساختی.
    حالا منهای این که لذت بردم از موسیقی، اولین چیزی که متوجه شدم این بود که تو گوش موسیقی خیلی قوی داری. پس نباید بیکار بشینی، باید به نسبت استعداد گوشی که داری، همه جانبه رشد کنی. یه نکاتی رو برات مینویسم که شاید بتونه در بهتر و بهتر شدن کارهات کمکت کنه.
    Inspiration- موسیقی دراماتیک ذاتاً یک ژانر غیر مستقلی هست. در این نوع موسیقی نمیتونی بر اساس ذهن شخصی خودت موسیقی بساری، بلکه با الهام از اون وقایع بیرونی که بر روی ذهن تو تاثیر گذاشته، موسیقی رو میسازی. در این قطعه من نمیدونم که بر اساس چه واقعه، اتفاق و یا قصه ای شروع به کار کردی و به عبارتی این قطعه از چی داره حرف میزنه . . . معلوم نیست. البته اشکالی نداره، ولی اگه قراره کسی در باره این قطعه تحلیلی ارائه بده، باید از سورس الهام اون هم مطلع باشه. بنابر این من الآن نمیتوتم در مورد "قدرت دراماتیک" این قطعه حرفی بزنم. فقط از ساختار موزیکال خود قطعه میتونم حرف بزنم.

    فرم - یک قطعه موسیقی، یک شروع داره، یک میانه داره و یک پایان. این ساده ترین تقسیم بندی برای یک قطعه موسیقی هست. هریک از این سه بخش هم میتونه به بخش های جزئی تقسیم بشه. در قطعات غیر دراماتیک، آهنگساز به طبع فرم تعریف شده، برای کیفیت و کمیتهای ساختاری موسیقی (موتیفها، تکرارها، ملودی ها، روابط هارمونیک سازها، پاساژها، تمپو/آتمپوها، سنکپ ها . . .) تصمیم میگیره. چراکه در اون نوع موسیقی، تعاریف هرچند متنوع، در عین حال مشخصی رو میتونی برای فرم اونها پیدا کنی. ولی در قطعات دراماتیک، بدلیل تابعیت از اتفاقات بیرونی، وسعت "فرم" خیلی متنوع و بعضاً نامشخص میشه. برای همین وقتی موسیقی دراماتیک رو بصورت تنها میشنوی، ممکنه به لحاظ فرم به نظرت کمی گُنگ و نامفهوم و شاید بی معنی برسه. مثلاً موتیف "دو/سل/سی/لا" که اینهمه در طول این قطعه تکرار شده، برای شنونده جا نمی افته. مگر اینکه همونطور که گفتم، شنونده به لحاظ بصری شاهد اون اتفاق دراماتیک هم باشه، و یا از اون اتفاق مطلع باشه.

    نوانس - از پس بازی داینامیک، خوب براومدی. به نظر میرسه که در طول قطعه یک کرشندوی بزرگ درحال رشد هست. با اضافه شدن تدریجی سازها به ویولن1 و بالا رفتن تدریجی داینامیک سازها (فورته) موسیقی نوانس خوبی پیدا کرده. تنها موردی که به این نوانس لطمه زده (البته از نظر من) داینامیک خطی ویولن 1 هست. ویولن 1 از همون اول بصورت فورته وارد میشه و بقدری داینامیکش بالاست که اوایل قطعه شاید شنونده رو اذیت هم بکنه. اختلاف داینامیک ویولن 1 با بقیه زهی ها بقدری زیاده که آدم شک میکنه که: شاید درست میکس نشده! در ارکستر نویسی معمولاً زهی ویولن "فورته"، زمانی خوب جواب میده که سازهای مجاور هم "فورته" نوشته شده باشه.

    ذهنیت هارمونی خوبی هم داری. با اینکه بعید میدونم که پارتیتور نوشته باشی، خوب تونستی از پس هارمونی قطعه بر بیای. مخصوصاً در بخش دوم قطعه.
    در مورد میکس چیزی نمیتونم بگم، چون دوستان متخصص خوبی در این مورد توی سایت داریم. فقط اونطور که دیدم، ظاهراً نرمالایز نشده بود.

    این قطعه به رغم ضعف هایی که داره، بسیار شنیدنی شده. مثل عکس اواتار خودت، در عین سادگی، وسعتی داره که در درون مخاطب معنی پیدا میکنه. البته نه هر شنونده ای.

    بعنوان کار دوم قابل تقدیر هست و آینده ی خوبی از کارهات نشون میده.

    موفق باشی
     
    آخرین ویرایش: ‏26/1/14
    • خوشم اومد خوشم اومد x 4
  3. m.Ali

    m.Ali عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏5/4/12
    ارسال ها:
    55
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +157 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    سلام آقای فرهود !!
    به خاطر نظر بسیار دلنشین و حرفه ایتون بسیار سپاسگزارم !!
    خیلی ممنون که با دقت گوش دادین و ایراداتم و گفتید ؛ از نکاتی که گفتید بسیار استفاده کردم!
    از ریز بینی شما هم ، ممنونم که حتی به عکس آواترم هم دقت کردین! D:
    در مورد ویولون 1 هم حق با شما هست ... در کل فکر میکنم باید بانکهای بهتری تهیه کنم.
    امیدوارم ، دفعه بعد کاره بهتری ارائه بدم.
    نمیدونید با این نظرات زیباتون ، چقدر حالم و خوب کردید!

    بسیار ممنون ، همیشه موفق باشین
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  4. M.J1991

    M.J1991 عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    392
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +417 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, reason
    خیلی خوب بود علی جان ولی بیشتر حسش منفعل بود و به یه سکانس میخورد... و باید دید اون سکانس چی هست و چه جوریه ... در مجموع خوب بود خیلی ... فقط روی تصویر باید دید چیو میخواد نشون بده ... چون زیاد حالتی نداشت که بشه بدون تصویر بهش گوش داد
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  5. masoodmadadi

    masoodmadadi عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏19/6/12
    ارسال ها:
    114
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    urmia
    امتیازات:
    +40 / 0 / -0
    نرم افزار:
    sonar
    قشنگ بود.لذت بردم.ایده ای که تو ذهنت داشتی رو میپسندم,نمیدونم چقد تونستی ذهنیتت رو عملی کنی تو این کار به نظرم میتونی بهتر از ایناشو هم بسازی.جناب فرهود گفتنیارو کامل گفتن,فقط در مورد بسط و گسترش ملودیت بیشتر کار کن.اینطوری نباشه که ملودیت رو چندتا نت محدود بگرده!شاید بشه اینجوری توصیف کرد که آهنگت همش بغضشو قورت میداد!میتونست با اون غرورش فریاد هم بکشه.
    نمیدونم چقد سواد موسیقیایی داری,ولی من جای تو بودم یه سری به درسایه آهنگسازی میزدم,مطمعن باش خیلی خیلی رو کارت تاثیر خواهد گذاشت,مخصوصا که کار ارکسترالم داری میکنی.بازم مرسی.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
بارگذاری...