Focusrite Saffire liquid 56 یا m-box3

شروع موضوع توسط mog1371 ‏19/11/11 در انجمن آرشیو مطالب قدیمی

تاپیک Focusrite Saffire liquid 56 یا m-box3 تالار آرشیو مطالب قدیمی در persian-music.org.

  1. mog1371

    mog1371 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏16/9/11
    ارسال ها:
    63
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +16 / 0 / -0
    نرم افزار:
    nuendo
    سلام
    بچه ها من زنگ زدم یه شرکت تو جمهوری که یه موجودی بگیرم واسه m-box3 گفت پروتولز هم میخوای من نخواستم
    گفت اگه از پروتولز نمیخوای استفاده کنی این کارت صدا Focusrite Saffire liquid 56 رو پیشنهاد میکنم که خیلی خیلی بهتر از اونه
    نظر شما چیه
    فقط اگه میشه زود جواب بدید آخه طرح ترافیک تموم شه میخوام برم بگیرم
     
  2. elcin

    elcin عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏18/9/09
    ارسال ها:
    69
    محل سکونت:
    تبریز
    امتیازات:
    +28 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, nuendo, tracktion
    بررسی رابط صدای Liquid Saffire 56

    سلام :
    شک نکن این که معلومه اینم یه بررسی خوب در مورد این کارت :

    بررسی رابط صدای Liquid Saffire 56
    {username}-{filename}کانورتور Liquid Saffire 56 محصول برتر کمپانی انگلیسی Focusrite می باشد. محصولات این کمپانی به جهت ارائه کیفیت خوب در مقابل پرداخت هزینه کمتر نسبت به نمونه های همتراز خود ، با استقبال زیادی روبرو شده اند .Liquid Saffire 56 یک رابط صوتی 24 بیت ، 192 کیلوهرتزی است . دارای 28 ورودی و 28 خروجی می باشد . 8 ورودی و 10 خروجی آنالوگ و ما بقی دیجیتال می باشند. این رابط صدا از تریق پورت فایر وایر به کامپیوتر متصل می شود . تمامی ورودی های آنالوگ دارای فانتوم پاور مستقل و پری امپ جداگانه می باشند. ورودی 1و 2 که با رنگ سفید متمایز شده اند ،از فناوری شبیه سازی تقویت کننده ی Liquid بهره می برند. این فناوری پیشتر توسط همین کمپانی در سیستم Liquid Channel ارائه شده بود که به دلیل بهای گران آن قابل استفاده برای همگان نبود. در فناوری Liquid ارایه شده در این کانورتور امکان انتخاب یکی از 10 مدل شبیه سازی شده حالت پری امپ وجود دارد. تنظیم این بخش از طریق پنل نرم افزاری آن که بر روی سیستم کامپیوتر شما نصب می شود امکان پذیر است . این پنل قابلیت انتخاب مدل شبیه سازی شده پری امپ ، تنظیم مقدار هارمونیک 2 ، 3 و 5 ، انتخاب ورودی و تنظیم فاز را فراهم می آورد. ورودی 3و4 دارای سه نوع پورت میکروفون ، لاین و اینسترومنت می باشند . (از ورودی اینسترومنت می توان برای اتصال مستقیم سازهای الکتریکی پیکاپ دار نظیر گیتار الکتریک استفاده نمود.) ورودی های 5 تا 8 نیز دارای ورودی میکروفون و لاین می باشند. ورودی و خروجی های دیجیتال نیز از فرمت های SPDIF وADAT پشتیبانی می کنند. 10 عدد خروجی نیز در پشت دستگاه به چشم می خورند که دوتای اول جهت اتصال مانیتورهای صدا تخصیص یافته اند. دو عدد خروجی هدفون به همراه تقویت کننده مستقل در پنل جلویی اینترفیس به چشم می خورد ، که هدفون شماره 1 ، خروجی های 7و 8 و هدفون شماره 2 ، خروجی های 9 و 10 را مانیتور می نمایند. با این وجود در استودیو های کوچک که نیاز به دو هدفون می باشد نیاز به میکسر از بین می رود. در پشت سیستم علاوه بر ورودی و خروجی ها ، ورودی و خروجی MIDI ، ورودی برق شهر ، ورودی و خروجی Word Clock و دو پورت Firewire (که نیازمند یک چیپ ست فایروایر مناسب و ترجیحا Texas Instrument می باشد) قرار دارند .
    {username}-{filename}
    در پنل جلوی دستگاه کنترل ها تنظیم ولوم ورودی و کلید فعال سازی فانتوم پاور 48 ولتی ، فیلنر کات آف (بالا گذر) و کلیت تغییر فاز تعبیه شده اند. ورودی 3و4 دارای کلید PAD (جهت کاهش تراز ورودی )نیز می باشند . میتر ورودی در 8 ردیف و هریک از پنچ LED ساخته شده اند که میزلن تراز ورودی ها را مشخص می نمایند. یک ناب نیز جهت کنترل میزان صدای خروجی از مانیتور ها به همراه یک کلید برای کاهش سیگنال (Dim) و یک کلید برای خفه کردن صدا(Mute) در پایین میتر ها جایگذاری شده اند. کلید پاور سیستم در جلو و سمت راست تعبیه شده که در کنار آن لوگوی Liquid قرار دارد که در زمان برقراری ارتباط با سیستم کامپوتر به رنگ آبی در می آید . در قسمت بالایی میتر، LED های نمایشگر برقراری ارتباط ADAT 1,2 ، SPDIF ، FW active ، Locked وMIDI قرار دارند که در هنگام برقراری ارتباط به رنگ سبز در می آیند.
    {username}-{filename}
    تنظیمات دیگر دستگاه توسط نرم افزار Saffire MixControl صورت می گیرد. نرم افزار کنترل هارمونیک نیز مقدار واپیچش هارمنیک های صدا را برای پری امپ های مدل سازی شده تنظیم می کند که موجب گرمتر شدن صدا می شود .توسط این نرم افزار می توان مانیتور های میکس مختلفی جهت کاربری های خاص ایجاد نمود.امکان استفاده به تنهایی و بدون نیاز به کامپیوتر از Liquid Saffire 56 به عنوان پری امپ میکروفون و مبدل آنالوگ به دیجیتال 8 کانال نیز میسر می باشد. برای این منظور لازم است پس از اتصال سیستم به کامپیوتر ، تنظیمات مورد نظر را در حافظه داخلی دستگاه ذخیره کرده و سپس اتصال به کامپیوتر را قطع کنیم . با روشن شدن سیستم به صورت مجزا، تنظیمات انجام شده در دستگاه بار گذاری می شود و میتوان آن را مستقل از کامپیوتر استفاده نمود. (جهت تغییر مجدد تنظیمات باید از کامپیوتر استفاده کرد)
    {username}-{filename}
    بررسی فنی و کیفی Liquid Saffire 56 حاکی از نویز بسیار پایین دستگاه در حدود 0/001 درصد می باشد . EIN پری امپ میکروفون -128dB و داینامیک رنجش 110dB ذکر شده است . مقدار جیتر سیستم برابر 250 پیکو ثانیه می باشد که نرخ بسیار عالی و کم نظیریست . نرخ نمونه برداری از 44.100 تا 192 کیلوهرتز در شش فرکانس استاندارد قابل تنظیم است . وزن این اینترفیس حدود 4 کیلوگرم می باشد و دو یونیت فضا اشغال می کند . تست دستگاه: در مقایسه با دیوایس های همتراز خود ، Liquid Saffire 56 کیفیت قابل توجهی در تبدیل آنالوگ به دیجیتال ارائه می دهد . وجود 8 پری امپ با کنترل گین ، پد ، تغییر فاز، فیلتر رول آف و فانتوم پاور مجزا امکان استفاده همزمان از میکروفون کاندنسر ، داینامیک فراهم می آورد که مزیت قابل توجهی است . وجود دو ورودی(1و2) liquid امکان استفاده از حالت های شبیه سازی شده پری امپ های مختلف را فراهم می کند که 10 رنگ صوتی کاملا متفاوت را به کاربر ارائه می دهد که بسیار مفید خواهند بود .صدای این نمونه ها بسیار نزدیک به صدای نمونه های اصلی می باشند . وجود 28 ورودی و 28 خروجی امکان اتصال دیوایس ها گوناگون را در شرایط خاص فراهم می آورد . پنل نرم افزاری ارائه شده امکان تنظیمات مختلف و روتینگ های کتفاوت را برای کاربری های گوناگون به صورت دقیق و بی نقص میسر می سازد . همچنین به همراه این سیستم یک پکیج نرم افزاری ساخته شده توسط کمپانی Focusrite جهت پردازش صدا ارائا می شود . در نهایت توصیه می کنیم زمانی که قصد تهیه یک کانورتور با کیفیت و کارآمد با بهای نسبتا مناسب را داشتید به Liquid Saffire 56 نیز بی اندیشید .
    Specifications
    Microphone Inputs
    •Dynamic Range (A-Weighted): 109dB​
    • SNR (A-weighted): -109dB​
    • Frequency Response: 20Hz - 20kHz +/- 0.1 dB​
    • THD+N: 0.001% (measured at 1kHz with a 20Hz/22kHz bandpass filter)​
    • Noise: EIN > 125dB (128dB analogue to digital) (measured at 60dB of gain with 150 Ohm termination (20Hz/22kHz bandpass filter)​
    • Maximum level (A-weighted): 8dBu at 1%​
    Line Inputs
    •Dynamic Range (A-Weighted): 109dB​
    • SNR (A-weighted): -109dB​
    • Frequency Response: 20Hz - 20kHz +/- 0.1dB​
    • THD+N: < 0.001% (measured with 0dBFS input and 22Hz/22kHz bandpass filter)​
    • Noise: -90dBu (22Hz/22kHz bandpass filter)
    • Maximum level (A-weighted): 28.5dBu at 1%​
    Instrument Inputs
    •Frequency Response 20Hz-20KHz +/- 0.1dB​
    • Maximum Input Level min gain no pad +8dBu​
    • Maximum Input Level max gain no pad -42dBu​
    • THD+N, -1dBFS, min gain, no pad < 0.0015%​
    • SNR 109dB "A"​
    • DNR 109dB "A"​
    • Input Impedance > 1MOhm​
    • X-talk < -100dB​
    • Adjustable Gain > 50dB​
    • Pad Attenuation 10dB​
    Headphone Outputs
    • Frequency Response 20Hz-20KHz +/- 0.1dB​
    • SNR 109dB "A"​
    • DNR 109dB "A"​
    • Maximum Output into 32R +12.4dBu (+10.2dBV)​
    • Power into 32R 250mW​
    • Output Impedance < 7Ohms​
    • Load Impedance > 24Ohms​
    Line level Outputs
    •Dynamic Range (A-Weighted): 108dB​
    • SNR (A-weighted): -108dB​
    • THD+N: < 0.001% (measured with 0dBFS input and 22Hz/22kHz bandpass filter)​
    • Maximum level (A-weighted): 15.7dBu at 0.883%​
    Additional Conversion Performance
    •Clock jitter < 250 picoseconds​
    • THD+N AMPL (A-weighted)= -109dBFS​
    Connectivity
    Analogue Channel Inputs (Inputs 1-8)
    • Mic inputs 1-8 on rear XLR’s.​
    • Line inputs 1-8 on rear 1/4” TRS.​
    • Instrument inputs on channels 3 and 4 (separate front panel 1/4” TRS).​
    Notes
    • Individual switchable High Pass Filter on all inputs.​
    • Phase switch on inputs 3, 5 and 7.​
    • Input Pad on inputs 3 and 4 = -10dB.
    Analogue Outputs
    • Line level 10 x 1/4” TRS Jack.​
    Notes
    Outputs Monitor 1 and 2 have anti-thump protection circuitry.​
    Digital I/O
    •SPDIF input and output (RCA phono) on rear panel, (24-bit, 44.1 - 192kHz), output transformer isolated.​
    • Optional AES output mode with professional channel status and voltage levels on SPDIF output (isolated and balanced).​
    • 2 x ADAT In / Out 16 channels (44.1 / 48kHz), 8 channels S-MUX (88.2 / 96kHz), 4 channels S-MUXII (176.4 / 192kHz).​
    • ADAT Input and Output 2 can be re-configured to be optical SPDIF input / output via control panel.​
    • BNC Word clock input and output (75 ohms(​
    MIDI I/O
    • 1 in / 1 out (16 channels) on rear panel.​
    Headphone monitoring
    • 2 x 1/4” TRS Jack on front panel (mirrors outputs 7-8 and 9-10).​
    NOTE: These are high power headphone drivers.
    Other I/O
    • 2 6-pin Firewire sockets​
    • 2 Standard 5-pin DIN MIDI connectors: In and Out​
    • IEC mains power input connector​
    Weight and Dims
    • 5kg / 11 Ibs​
    • 480mm / 19" (W) x 90mm / 3.6" (H) x 235mm /9.3" (D)
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 5
  3. anousheh

    anousheh عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏17/11/09
    ارسال ها:
    86
    محل سکونت:
    tehran
    امتیازات:
    +28 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, flstudio, reason
    من 2 ساله دارم استفاده میکنم ازش تو این کلاس(003-mbox-motu-fireface-tc....) بهترین
     
  4. ahoora8000

    ahoora8000 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏13/12/09
    ارسال ها:
    118
    امتیازات:
    +5 / 0 / -0
    نرم افزار:
    تنها چیزی که منو یکم در مورد این کارت اذیت میکنه داینامیک رنجشه 109db که نسبت به mbox pro3 192 که فک کنم 119 db باشه. واقعا جای بحث داره.
     
  5. shepeskof

    shepeskof عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏31/1/10
    ارسال ها:
    188
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    گیلان
    امتیازات:
    +22 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, flstudio
    دوستان راجب داینامیک رنج یه توضیحی بدین!
     
بارگذاری...