پروژه آهنگسازی Defence Of The NewYork

Farhood

Capo del clan
21/12/11
3,094
10,151
113
54
.
هم هیچ توضیحی ندادی و هم نرم افزارها و سخت افزارها رو ناقص نوشتی.
چی بوده این؟ چه گیمی؟ چه داستانی ؟ . . .
 

DANIEL ADHAMI

هنرمند
عضو سایت
25/5/14
1,034
660
113
30
Every where that there is Music
استاد سلام... ببخشید در حال خواب آلودگی آپلود کردم.. :hilarious-10:
نرم افزار Studio One
تماما نرم افزاری هست ساخت این موسیقی...
بیشتر از سینتی سایزرهای Arturia استفاده کردم...
درام ترکیبی از فایلهای Wave که جداشون کردم از لوپ ها و روشون کار کردم و Additive Drums .
کار خاص دیگه ای نکردم...
رو میکس هم زیاد کار نکردم... بیشتر ساخت خود موسیقی برام مهم بود و همیشه هست...
این قطعه رو از زبان خودم به عنوان یکی از اعضای Swat ساختم...
یه جور تخیل و تصور دیگه...
 

Farhood

Capo del clan
21/12/11
3,094
10,151
113
54
.
من از موزیک گیم زیاد حالیم نیست ولی چیزی که حالا جدای از گیم برام جالب بود این بود که بدون اذیت تونستی کلّ قطعه رو از اول تا آخر روی تونیک نگه داری. استفاده ی بجا از ساند افکت هم میتونه از نقاط مثبتش باشه. فقط روی هورن و کرکتری که این ساز در این قطعه باید از خودش نشون میداد زیاد کار نکردی. نه در رنگ آمیزی و پراسس ساز (که صداش بزور درمیاد) و نه در خود ملودی ای که بهش واگذار کردی. یه جورهایی اون ملودی هورن انگار که بزور تحمیل شده بهش، همینطوری بی هدف داره میچرخه. در مورد فرم چیزی نمیتونم بگم چون احتمالاً در گیمها فرم ها با اون چیزی که معمولاً انتظار داریم فرق دارن. یه چند جا آریتمی هایی هم گذاشتی که ایده ی خوبی بود ولی فکر کنم درست اجراش نکردی. 👍
 
  • تشکر
  • عالیه!
واکنش‌ها: Hossein Rezaei و DANIEL ADHAMI

DANIEL ADHAMI

هنرمند
عضو سایت
25/5/14
1,034
660
113
30
Every where that there is Music
استاد خیلی خیلی ممنونم از نظراتتون...
میشه محبت کنین بگین منظورتون دقیقا کدوم قسمت هست که آریتمی ها رو درست اجرا نکردم؟ میخوام ایرادم و بدونم کامل... ممنونم یه دنیا
 

DANIEL ADHAMI

هنرمند
عضو سایت
25/5/14
1,034
660
113
30
Every where that there is Music
بُردن اینها رو فراموش کن! هرجا بری باز مشابه همینها میان سراغت!
من از موزیک گیم زیاد حالیم نیست ولی چیزی که حالا جدای از گیم برام جالب بود این بود که بدون اذیت تونستی کلّ قطعه رو از اول تا آخر روی تونیک نگه داری. استفاده ی بجا از ساند افکت هم میتونه از نقاط مثبتش باشه. فقط روی هورن و کرکتری که این ساز در این قطعه باید از خودش نشون میداد زیاد کار نکردی. نه در رنگ آمیزی و پراسس ساز (که صداش بزور درمیاد) و نه در خود ملودی ای که بهش واگذار کردی. یه جورهایی اون ملودی هورن انگار که بزور تحمیل شده بهش، همینطوری بی هدف داره میچرخه. در مورد فرم چیزی نمیتونم بگم چون احتمالاً در گیمها فرم ها با اون چیزی که معمولاً انتظار داریم فرق دارن. یه چند جا آریتمی هایی هم گذاشتی که ایده ی خوبی بود ولی فکر کنم درست اجراش نکردی. 👍
استاد ممنون میشم راهنماییم کنین بیشتر در مورد ایراد هورن...
از چه نظر بی هدف هست؟ مطمئنا شما از نظر تئوری و علمیش رو میگین... درسته؟ خیلی دوس دارم بدونم هر ایرادی داره خط ملودیش...
 

Farhood

Capo del clan
21/12/11
3,094
10,151
113
54
.
بله استاد... تو هر میزان قرار دادم تا انتها... استاد از جه نظر درست اجراش نکردم؟
میدونی، ایجاد آریتمی در یک لوپ میتونه شکل های مختلفی داشته باشه. این شکلی که شما استفاده کردی، به گوش شنونده اینطور میاد که انگار یه اشتباه یا یه خطای اجرایی مرتکب شدی. یه همچین حالتی داره.
در مورد ملودی هورن حالا البته بستگی به فضای گیم داره. ولی مثل این میمونه که مثلاً به یه نوازنده آماتور گفته باشی "بیا یه چیزی در این اتمسفر بزن که هارمونیش هم جور دربیاد". اون هم اومده باشه یه چرخی تو یه چندتا نُت زده باشه. ایراد نیست. من نگفتم ایراده. فقط یک ملودیِ جا افتاده نیست.
 

DANIEL ADHAMI

هنرمند
عضو سایت
25/5/14
1,034
660
113
30
Every where that there is Music
استاد به نظرتون ایراد آریتمی من به این خاطر نیست که یه حالت سکوت غیر منتظره داره؟ یا شاید باید کشش نت رو بیشتر میکردم نه؟

در مورد ایراد دوم...
استاد به نظر شما شاید اگه این موسیقی برای تصویر ساخته میشد منظورم تریلر مثلا... اونوقت میشد گفت که مثلا قسمت هورن با هدفی نواخته شده؟
من بیشتر شروع موسیقی رو شروع عملیات Swat تصور کردم که در حال اماده سازی سلاح ها هستن و یکی یکی از ماشین پیاده میشن و درگیر یک گروگانگیری سرقت از بانک میشن... اون قسمت هورن رو یه جورایی برای نشون دادن قدرت و عظمت Swat و فداکاریشون برای نجات گروگان ها ساختم...
حالا تا چه حد موفق بودم نمیدونم...
البته حرف شما رو قبول دارم... اونقدری که باید روی همون قسمت ملودی هورن زمانی نذاشتم... زمانی که نواختم و احساس کردم با ذهنیت من همخونی داره انجامش دادم...
شاید باید بیشتر روش زمان میذاشتم...
 

Farhood

Capo del clan
21/12/11
3,094
10,151
113
54
.
نمیدونم، ممکنه. چیزی که به گوش میرسه شبیه یک خطاست تا آریتمی. ولی به کشش نت ربطی نداره.

نه، اگر برای تریلر هم میبود، باز هم اون سرگردانی ملودی توجیه نمیشد. مثل اینه که نوازنده هیچ ایده ای نداشته باشه، ولی بزور بهش بگی "یه چیزی بزن، دمت گرم"!
خب در ارتباط با چیزی که الآن توضیح میدی (در حال آماده سازی سلاح ها . . .) ملودی هورن رو ساختی. ولی باز هم به نظر من نتونسته و هنوز سرگردانه. برای یه همچین صحنه ای که میگی، انتظار میره که هورن یک ملودیِ شاخصی رو از piano شروع کنه و در آخرش با forte به یه قدرت یا یک اتفاق هیت برسونه فضا رو. که این هم وجود نداره.

در ضمن وقتی من میگم توضیح بده، چرا توضیح نمیدی، و الآن تازه داری میگی " من بیشتر شروع موسیقی رو شروع عملیات Swat تصور کردم که در حال . . ."؟! خب هرچی در تصورت بود رو باید اولش بگی تا شنونده با اون دید موزیک رو گوش کنه. شنونده ی این سایت که روی گیم اونو نمیشنوه.
 
  • تشکر
  • عالیه!
واکنش‌ها: DANIEL ADHAMI و Hossein Rezaei