Complementary EQing (اکولایز برای جلوگیری از ماسک شدن)

شروع موضوع توسط shepeskof ‏1/3/11 در انجمن آرشیو مطالب قدیمی

تاپیک Complementary EQing (اکولایز برای جلوگیری از ماسک شدن) تالار آرشیو مطالب قدیمی در persian-music.org.

  1. shepeskof

    shepeskof عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏31/1/10
    ارسال ها:
    188
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    گیلان
    امتیازات:
    +22 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, flstudio
    دوستان گل یه سوال داشتم!!!

    من روش اکولایزر مکملی رو توی کلاس میکسی که رفتم آموزش دیدم!!! و خوب درک کردم که موضوع چی هست!!!

    اما نمی تونم اونطور که به دل خودم بشینه به صورت عملی پیاده کنم!!!
    مثلا من یه لاین پد دارم و یه لاین گیتار!!! و حتما اینها باید در یه سری فرکانسها تداخل داشته باشن!!!! دقیقا چطور بفهمم اینها تو چی مشترکن!!! و مهمتر از اون چطوری یکی رو بکشم پایین!!! که اون یکی بهتر خودشو نشون بده؟؟
     
  2. sajjad_tanha18

    sajjad_tanha18 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏11/2/11
    ارسال ها:
    109
    محل سکونت:
    کلبه ی وحشت
    امتیازات:
    +15 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, cubase, flstudio
    دوست عزیز شما می تونین ترکهاتونو یکی یکی سولو کنین و با wave paz analizer ببینی تو کدوم فرکانسها با هم اختلال دارن بعد میتونی با یه اکولایزر و یا پن کردن این تداخل رو برطرف کنی.
     
  3. M.Minoo

    M.Minoo مدیر تالار آهنگسازی تیم مدیریت مدیر تالار

    تاریخ عضویت:
    ‏22/12/09
    ارسال ها:
    954
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    iran
    امتیازات:
    +924 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, cubase, flstudio
    شما برای پیدا کردن تداخلها از یه انالایزر استفاده کن که اگه محدوده فرکانسی هر سازی رو هم بشناسی دیگه راحتتره
    پاز انالایزر از محصولات ویو برای اینکار عالیه اموزشی هم ازش توی سایت هست
    بنظر من پدیده تداخل رو بهتره با پن حل کنی اگر مشکلی در چینش سازهات نداری
    ولی اگه نمیخوای از پن استفاده کنی باید ببینی محدوده اشتراک هر دو ساز کجاست (توی اون محدوده با رعایت قوانین مربوط بمقدار کاهش و افزایش شدت .مقادیر رو تغییر بده مثلا محدوده تداخل برای ساز اولی محدوده low midوهست و برای دومین ساز تداخل در محدوده mid range
    خوب حالا اگرفرکانس اولی روکم کنی هم مقدار کدری صدا کم میشه (البته مقدار باس هم کم میشه و باید فرکانسهای کمی بالاتر از اون رو کمی تقویت کنی)و هم صداهاجدا از هم شنیده میشه و همین کارو برای ساز دومهم انجام میدی اما توی مید رنج (که تغییرات توی این رنج باید بسیار کم و بتدریج باشه)
    البته اینا یه مثال خیالی بود فقط برای بیان مطلب
     
  4. shepeskof

    shepeskof عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏31/1/10
    ارسال ها:
    188
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    گیلان
    امتیازات:
    +22 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, flstudio
    آخه!!! همش که نمیشه پن کرد!!! من مشکل اصلیم اینه اگه مثلا تو 300 هرتز مشترک بودن!!! 300 گیتارو -4 تا بکشم پایین که پد بهتر نشون بده؟؟؟؟؟

    مشکل اصلی اینه که عموما توی یه فرکانس خاص مشترک نیستن!!!! توی یک بازه ی فرکانسی مشترکن!!!!! یعنی مثلا از 155 تا 350!!!!
    پس الان من باید یه بازه رو کم یا زیاد کنم که با اون یکی مشترک نشه!!!! حالا چه کار کنم!!!!

    برسید به دادم!!!
     
  5. sajjad_tanha18

    sajjad_tanha18 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏11/2/11
    ارسال ها:
    109
    محل سکونت:
    کلبه ی وحشت
    امتیازات:
    +15 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, cubase, flstudio
    دوست من بهترین کار در اون مواقع پن کردنه چون بعضی از سازها وقتی فرکانسشون تغییر میکنه صداشونم تغییر میکنه که فکر نکنم بخوای اینطوری بشه ولی اگه دیدی دیگه چاره ای نداری و نمیخوای پن کنی اونوقت میتونی تو اکولایزر ولوم اون رنج از صدا رو کم کنی که اون یکی ساز بیشتر معلوم بشه.
     
  6. M.Minoo

    M.Minoo مدیر تالار آهنگسازی تیم مدیریت مدیر تالار

    تاریخ عضویت:
    ‏22/12/09
    ارسال ها:
    954
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    iran
    امتیازات:
    +924 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, cubase, flstudio
    همانطور که دوستمون گفتن ببینید شما در سه راستای x,y,zازادی عمل دارید اگر پن کنید در راستای xصدا هارو از هم جدا کردیداگر فرکانسهارو تغییر دی صداها رو در راستای y از هم جدا کردی واگر راهی نبود اونوقت اونارو در راستای محورz از هم جدا کن یعنی با کاهش ولوم یا افزایش ولوم یکی
    هدف اینه که دو تا ساز روی هم نیافتن و شما در یک محیط سه بعدی هر صدایی رو بصورت جداگانه و واضح بشنوید.
     
  7. persian-pride

    persian-pride عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏18/9/09
    ارسال ها:
    151
    محل سکونت:
    سرزمین پارس
    امتیازات:
    +12 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    سلام دوستان
    بايد به اين نكته توجه كرد به وسيله eq فقط و فقط ميتونيد كمي صدا رو جابه جا كنيد
    مثلا فكر كنيد كه ايا ميشه يه سينس باس رو در بالاي بالا قرار داد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟جواب ختما خيره
    در مورد تداخل فركانسي بايد در موقع تنظيم به فكرش باشيد
    ببينيد تداخل فركانسي در فركانسهاي بالا زياد تيرگي به وجود نمياره اما در فركانسهاي پايين اين تيرگي و هم پوشاني خيلي بهتر به گوش ميرسه
    ژس بايد در موقع تنظيم به فكرش باشيد
     
  8. behnam1982

    behnam1982 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏10/3/11
    ارسال ها:
    143
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +52 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    توی فیلم گیبسون برای مواقع همپوشانی یه چیزایی راجع به کمپرس کردن یا همچین چیزی پیشنهاد میکرد. (دقیقشو یادم نیست.) شما نظرتون چیه؟ کمپرس کردن صدایی که پوشانده شده می تونه به کار میکس کمک بکنه؟
     
بارگذاری...
برخی موضوعات مشابه - Complementary EQing (اکولایز
  1. mehrshad_king
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    610