یادگیری ویلون به سبک سنتی بهتر است یا پاپ ؟

شروع موضوع توسط dr_hesabi ‏25/9/09 در انجمن آموزش و سازشناسی

تاپیک یادگیری ویلون به سبک سنتی بهتر است یا پاپ ؟ تالار آموزش و سازشناسی در persian-music.org.

  1. dr_hesabi

    dr_hesabi

    تاریخ عضویت:
    ‏25/9/09
    ارسال ها:
    4
    امتیازات:
    +0 / 0 / -0
    نرم افزار:
    سلام دوستان، من می خوام یادگیری ویالون رو شروع کنم. فرق سبک پاپ و سنتی در یادگیری چیه؟ کدوم بهتره؟ توضیح اینکه من آهنگهای سبک بیژن مرتضوی و شادمهر عقیلی رو خیلی بیشتر دوست دارم تا استاد یا حقی. ممنون
     
  2. jigsaw

    jigsaw عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏28/7/09
    ارسال ها:
    287
    محل سکونت:
    SYNAESTHESIA
    امتیازات:
    +127 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, protools, reason
    بسته به علاقه خودتون هست,البته ضمن اشاره ای که به سبک مورد علاقتون کردید پس بهتره که سنتی ایرانی کار نکنید.
    موسیقی پاپ موسیقی هست که برای عوام ساخته میشه ,حس گذرایی داره و همه به راحتی میتونن باهاش ارتباط بر قرار کنند اما به نظر من بهتره موسیقی رو با سبک کلاسیک شروع کرد و اگر یک نوازنده با سبک دیگری هم شروع کنه حتما روزی به این سبک روی خواهد آورد چرا که در توان درک موسیقیایی تاثیر به سزایی داره و شایان ذکر که همین اساتید که شما اشاره کردید مدت زیادی این سبک رو کار کردند و خود ویولن هم در دسته سازهای کلاسیک محسوب میشه
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  3. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,744
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,799 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    با تشكر از jigsaw عزيز كه توضيح كاملي دادن.

    تا جائيكه من اطلاع دارم ( اگه اشتباه ميگم دوستان اصلاح كنن )
    موقعيكه ويلون وارد ايران شد در اوايل مورد توجه وافع نشد به دليل اينكه ساز غربي محسوب ميشد و در اون زمان كمانچه رواج بيشتري داشت.
    اما اساتيد بزرگي مثل استاد ياحقي و هم دوره ايي هاشون اومدن و با استفاده از توانايي هاي ويلون به دليل نداشتن باره و امكان اينكه ميشد دستگاه هاي موسيقي سنتي رو باهاش نوازندگي كرد اون رو وارد موسيقي سنتي ايران هم كردن.
    و البته ويلون در كنار كمانچه هم مورد استفاده قرار گرفت و همون كساني كه هميشه و همه جا هستن و با نو گرايي مخالف هستن و در اوايل ورود اين ساز به ايران اونو قبول نداشتن به شدت اونو قبول كردن و امروزه اونو در موسيقي سنتي هم ميبينيم.
    در مورد اينكه با چه سيكي شروع كنيد منم موافقم كه شما اول كلاسيك رو كار كنيد و مطمئن باشيد با كار كردن در اين سبك و راه افتادن در نوازندگي به راحتي ميتونين هر كاري رو بنوازيد.
    البته موسيقي سنتي ما به دليل داشتن دستگاهها و گوشه هاي مختلف كمي مشكل هستش اما اگه خوب بتونيد با سازتون آشنا بشيد ميتونيد اين دستگاهها رو هم در آينده ياد بگيريد و كار كنيد.

    موفق باشيد.
     
    آخرین ویرایش: ‏25/9/09
  4. Farhad Mahdavi

    Farhad Mahdavi عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏18/7/09
    ارسال ها:
    231
    محل سکونت:
    آبادان
    امتیازات:
    +95 / 0 / -0
    به نظر من به انتظاری که نوازنده بعد از آموزش دیدن از خودش داره بستگی داره ...
     
  5. dr_hesabi

    dr_hesabi

    تاریخ عضویت:
    ‏25/9/09
    ارسال ها:
    4
    امتیازات:
    +0 / 0 / -0
    نرم افزار:
    سلام و درود بر دوستان خوبم، jigsaw,omid-studio,Far-had
    از راهنمائیتون ممنونم، فرهاد جان اگه کمی بیشتر توضیح بدی، خیلی خوبه، یعنی بگی چه حالتهای متفاوتی برای انتظارات یک نوازنده وجود دارد( چون من به تازگی وارد دنیای موسیقی شدم و هنوز گزینه های زیادی هست که اصلا در محدوده دید و فکر من نیست.).... اگر کسی نظر دیگری داره، ار استقبال میکنم....ممنون
     
  6. Farhad Mahdavi

    Farhad Mahdavi عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏18/7/09
    ارسال ها:
    231
    محل سکونت:
    آبادان
    امتیازات:
    +95 / 0 / -0
    من تخصصی در نوازندگی ندارم...
    اما باید دید که خودت چی دوست داری . مثلا الان داری فکر میکنی با خودت که اگه در آینده ویالون یاد گرفتم خیلی علاقه دارم که در یک کنسرت سنتی نوازندگی کنم . اگر مثلا این چیزیه که دوست داری باید اینو یاد بگیری . اگه قلبت چیز دیگه ای میگه که برو دنبال اون . تصمیم گیرنده خودتی . مسئله تجارت نیست که بازارو بسنجی بعدا طبق اون کاراتو انجام بدی . بحث موسیقیه پس از عقلت کمک نگیر بلکه با قلبت تصمیم بگیر !
    امیدوارم در هر صورت پیروز باشی :smile (70):
     
  7. hosein_138

    hosein_138

    تاریخ عضویت:
    ‏21/6/09
    ارسال ها:
    7
    محل سکونت:
    اصفهان
    امتیازات:
    +3 / 0 / -0
    نرم افزار:
    اگر توجه کنید سبک اقای مرتضوی بیشتر کارهای استاد یاحقی را انجام میدهند به علاوه ی کارهای استاد تجویدی به خصوص ارشه هایی که استفاده میکنند از استاد تجویدی میباشدواگر چه کارهای اقای مرتضوی در دستگاه های ایرهنی تنظیم شده ولی شما برای قدرت در نوازندگی ویلن نا گزیر باید کلاسیک بنوازید تا قدرت پنجه و ارشه پیدا کنیدوبه دینامیک دست پیدا کنید
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  8. dr_hesabi

    dr_hesabi

    تاریخ عضویت:
    ‏25/9/09
    ارسال ها:
    4
    امتیازات:
    +0 / 0 / -0
    نرم افزار:
    سلام حسین جان. خیلی خوشحالم که همشهری هستم(اصفهان). من مدتهاست به دنبال یه استاد خوبم، بیشتر افراد استاد چناریان رو معرفی می کنند،می خواستم بهم یه استاد یا آموزشگاهی رو معرفی کنی که هم قیمتش خوب باشه و هم روشش خوب باشه. مثلا بعضی اول تئوری موسیقی کار می کنند بعد ویالون رو شروع می کنند بعضی ها هم همزمان با آموزش ویالون، تئوری موسیقی کار می کنند، بعضی ها کتاب ل ویالون رو کار می کنند، بعضی ها کتاب روح الله خالقی بعضی ها بجای پرده چسب می زنند، بعضی ها اعتقادی به این کار ندارن... درمجموع بهم بگو کجا برم بهتره و استاد یا آموشگاه چه ویژگی هایی باید داشته باشه.

    سوال دوم اینکه من هفته ای 5 تا 6 ساعت ( فقط روز پنج شنبه و جمعه) وقت دارم برای این کار، فایده داره؟ به نتیجه می رسم؟ قصد دارم ظرف 4 تا 5 سال ویالون رو به یه جایی برسونم، اینطوری میشه؟
    در پایان اگه کمی هم در مورد سابقه خودت در موسیقی و ویالون بگی، خیلی خوبه، البته اگه دوست داری.

    سایر دوستان هم اگه نظری دارن بگن، مثلا اگه در تهران استادی هست که پیشنهاد می کنن و ارزش داشته باشه که بیام ( با توجه به محدودیت زمانی که بیشتر روزهای 5 شنبه و جمعه می تونم بیام خارج استان) بهم بگین، یا شاید اصلا در این سطح نیازی به این جور خودکشی ها نیست....
     
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏27/9/09
  9. jigsaw

    jigsaw عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏28/7/09
    ارسال ها:
    287
    محل سکونت:
    SYNAESTHESIA
    امتیازات:
    +127 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, protools, reason
    انتخاب یک استاد بسیار مهم و تاثیر گذار در آینده نوازنده هست و استاد حکم راه رو داره اما این هنرجو هست که باید راه رو طی بکنه و گام برداره,پس بخش عمده به شما برمیگرده که چطور از استاد استفاده بکنید حالا با هر روش تدریس که ممکنه هر کس روش خودش رو داشته باشه اما به نظر من تئوری هم گام با آموزش ساز بهتر هست از نظر ادراک
    در مورد سوال دومتون فقط همین رو بگم که این چیزها عمر میبره نه وقت!!
    نوازنده در هفته اگر چند دقیقه پیش استاد بره کافیه و این زمان برای درس جدید و رفع اشکال هست اما حتما برای موفقیت به تمرین و ممارست >روزانه< نیاز هست در نوازندگی نه هفتگی
     
  10. hosein_138

    hosein_138

    تاریخ عضویت:
    ‏21/6/09
    ارسال ها:
    7
    محل سکونت:
    اصفهان
    امتیازات:
    +3 / 0 / -0
    نرم افزار:
    سلام خدمت شما عزیزگرامی من پنج سال نوازنده ی ویلن هستم که ابتدا با سنتی شروع کردم وبا کتاب های استاد فقیدخالقی وردیف استاد بزرگ صبا درحدود دوسال وبعد پی به اشتباه خودم بردم وویلن را از نو با کلاسیک شروع کردم در حدود سه سال وباید بگم برای ویلن فقط باید کلاسیک کار کنیدونیازی به رفتن به شهر های دیگه نیست شما بایددنبال استادکلاسیک باشی تا مطالب را به خوبی به شما انتقال بده وبقیه ش به شما بستگی داره که بکش تمرین کنی تمامیه اساتید خوب ودلسوزند ولی هرکدام مرام ومنش به خصوص خودشونا دارن ومن فقط چند تا استاد باتبحر را معرفی میکنم از جمله استاد نظری در اموزشگاه نغمه گشایش واستاد همایونی این دو استاد به حق برای کلاسیک واستاد سید امیر معماریان برای سنتی که درسبک استاد یاحقی واستاد ملک کار میکنند واگر خواستید تهران کارکنید اساتیدبزرگی هستند اگه سنتی که من برای ویلن توصیه نمیکنم میخاهید برید استاد مهران مهتدی را مپعرفی میکنم اساتید دیگه که اگه بتونین به شون دست پیدا کنید پیام طونی وعلی صالحی وفکرمیکنم شما با این وقت کم بهتره کلاس خصوصی با اساتید بگیرید ودزمورد شهریه باهاشون صحبت کنید تمام اساتید خوشبختانه دلسوز وبامرام هستن وباهنرجو کنار میان

    شمابه نتیجه میرسی در صورتی که واقا وقت بذاری وفکروذکرت سازت بشه ودرمورده تئوری اگه باشروع نوازندگی باشه که خیلی عالی میشه ولی برای تئوری هم شما باید وقت بذاری ودرمورده کتاب ها که گفتیدباید عرض کنم اگه با سنتی شروع کنید ابتدا با شما کتابهای استاد خالقی را کار میکنند که چهارجلدوبعد با شما کتاب ردیف اواز ایرانی استادصبا راکار میکنند وباز بسته به خودتون کتابهای ایرانی دیگه از جمله قطعات ایرانی وردیف استادلشگری استاد همایون خرم ردیف استاد ملک ردیف استاد تجویدی واگر شما کلاسیک کارکنید با شما ل ویلن ها وولفارت وسوزوکی ووووباید بدونید که متدها بسیار زیاد هستند که خوده نوازنده بعداز مدتی که شاید چند سا لطول بکشه میتونه برخی از متدها وقطعات را کارکن وپیش استاد رفع اشکال کن برای نشان گذاریه پرده ویلن که گفتید من اعتقادی به این کار ندارم ومعتقدم گوش باید صدای مثلا نت سی را که در روی سیم لا هست وبا انگشت اول میگیریم درک کنه ودفعات بعد هم انگشت را در جایی بگذاره که صدای نت فالش یا غلط نباشه چون اگه شما فرض کنید در حین تمرینات هفته گی کوک ساز شما یک ربع پرده بیاد پائین اون موقع اگه شما پرده ی ساز را با برچسب مشخص کرده باشید وکوک سازه شما هم یک ربع پرده تغیر کرده و نت سی هم تغیر کرده وشما به برچسب اعتماد کرده وگوش شما نت فالش را میشنوه وعادت میکنه که این طوری به مشکل بر میخورید... وشما باید ببینید اساتید چه نظری دارند فعلا که این کار یعنی پرده گذاری با برچسب روی ساز ویلن مد شده من خودم این کار را نکردم
     
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏28/12/10
  11. dr_hesabi

    dr_hesabi

    تاریخ عضویت:
    ‏25/9/09
    ارسال ها:
    4
    امتیازات:
    +0 / 0 / -0
    نرم افزار:
    با درود به همه دوستان و سلام ویژه به حسین عزیز.
    حسین جان! آیا منظورت از 2 سال اشتباه، پرداختن به سبک سنتی بوده؟( اگرنه، منظورت چیه و اگر آره، چرا معتقدی استباه کردی؟). دوم اینکه تفاوت سبک سنتی و کلاسیک ( یه جوری که من آماتور هم متوجه بشم) چیه؟ دوم اینکه این آموزشگاهها و اساتیدی رو که گفتی، اگه آدرس دقیقتر یا شماره تلفنی ازشون بهم بدی، خیلی بهتره، اگر صلاح دیدی، میشه از طریق پیام خصوصی بهم بگی. از اینکه با انتقال تجربیاتت باعث شدی من حداقل مثل تو 2 سال از عمرم رو مسیر اشتباه نرم، بسیار ممنونم. راستی، نظری در مورد استاد چناریان نداری؟ ( توضیح اینکه من تقریبا 12 جلسه کتاب استاد خالقی( تقریبا تا درس12) رو قبلا پیشه یه استادی کار کردم و بعد ولش کردم، اون استاد، تئوری موسیقی رو ضمن آموزش ویالون بهم درس میداد که خیلی برام لذتبخشتر و قابل فهمتر بودوالان بعد از 4 سال دوباره؛ با عطش شدیدتر دوباره می خوام برگردم پیش عشقم،ویالون!)
     
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏29/9/09
  12. ho3in

    ho3in عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏17/8/09
    ارسال ها:
    69
    محل سکونت:
    اهواز
    امتیازات:
    +7 / 0 / -0
    نرم افزار:
    اول باید کلاسیک کار کنی. بعد که تکنیک و درکت از موسیقی خوب شد می تونی سوییچ کنی به سنتی
     
  13. hosein_138

    hosein_138

    تاریخ عضویت:
    ‏21/6/09
    ارسال ها:
    7
    محل سکونت:
    اصفهان
    امتیازات:
    +3 / 0 / -0
    نرم افزار:
    سلام ودرود به شما خوشحالم از اینکه به من لطف دارین وایشالا تونسته باشم کمک شما کرده باشم سبک سنتی یا همون موسیقی ایرانی دارای ربع پرده میشن که شما اکنون تا ربع پرده ننوازید شاید منظور من را متوجه نشید ولی اگه تفاوت موسیقی ایرانی وکلاسیک را میخاهید حس کنید میتونید از اثر های صوتی به جا مونده از اساتید گوش کنید وبرای کلاسیک میتونید کارهایی که در شبکه ی mezzoمیذاره ببینید وحتما به اسطیل نوازندگان توجه کنید.....درمورده استاد چنارییان من ساز زدن ایشون را فقط دز اثر تصویری بزرگداشت استاد فقید بدیعی دیدم که بسیار قدرتمند ساز زدن ولی شما اگه میخای بری بازهم مشورت کن.........ودر مورده اینکه من پشیمون شدم از اینکه سنتی کار کردم منطورم از موسیقی ایرانی نیست من موسیقی ایرانی را میپرستم بعد از خداوندولی ویلن به سبکه ایرانی به شما قدرت ارشه واسطیل صحیح وپنجه ی قوی وگوش قوی نمیده تمام اساتید ویلن ایرانی خودشون هم دوره های کلاسیک طی کرده وصاحب سبک شدن
     
  14. LOVE

    LOVE عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏11/12/09
    ارسال ها:
    22
    امتیازات:
    +5 / 0 / -0
    نرم افزار:
    دوستان من رفتم پيش استادي كه قبلا پيشش كار كرده بودم .استادم استاد سنتيه ميخواستم بپرسم ميشه در كنار سنتي كلاسيك رو كار كرد؟؟؟؟؟آخه شهر ما چندان استاد كلاسيك مناسبي نداره.در ضمن تمايل خودم هم به سنتي بيشتره و زيبايي سنتي قابل وصف نيست. حالا ميخواستم بپرسم ميشه اول سنتي رو كامل ياد گرفت و بعد كلاسيك زد؟؟؟خوب بايد آخر هر دو رو ياد بگيرم و با توجه به سنم كه 14 سالمه ميتونم ادامه بدم
    نظر شما چيه؟
    در ضمن گفت بعد از تموم كردن كتاب اول خالقي ميره كه كتاب هجده قطعه رو بهم ياد بده و بعدش كتاب دو خالقي رو ميخواد بهم ياد بده(البته فقط پيشنهاد كرد و گفت هر چي دلم ميخواد ميتونه از روش بهم درس بده حالا شما ميگين چيكار كنم؟؟
     
  15. mouse

    mouse

    تاریخ عضویت:
    ‏3/1/10
    ارسال ها:
    1
    امتیازات:
    +0 / 0 / -0
    نرم افزار:
    باید ببینید که هدفتون از ورود به وادی نوازندگیه چیه . می خواید یه نوازنده متبحر برای کنسرت ها یا تکنواز اون باشید؟ می خواید تدریس کنید؟ می خواید فقط برای دل خودتون و تنهاییاتون بنوازید؟...
    برای هرکدوم از اینا پاسخ های متفاوتی هست . مثلا اگه قصد نواختن توی کنسرت ها رو دارید با کلاسیک شروع کنید و اگه برای شخص خودتون می خواید یاد بگیرید با سنتی و مجموعه کتابهای استاد خالقی و بعد صبا و... می تونه برای شروع مفید باشه و کمک کنه تا خیلی زود خودتون از صدای ویولونتون لذت ببرید و هم نت های پاپ رو بنوازید
     
  16. siiro

    siiro عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏29/12/09
    ارسال ها:
    414
    محل سکونت:
    شهرکرد
    امتیازات:
    +94 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, flstudio, nuendo
    ببینید دوستان
    ویلن ساز غربیه و اونا تمامی موارد رو در نظر گرفتن و کتاب آموزشی واسش نوشتن
    وقتی شما سنتی شرو کنین هیچ ایرادی روی انگشت گزاری شما استیل و نحوه آرشه به دست گرفتن از شما گرفته نمی شه در نتیجه شما با استیل بد ساز می زنید و بعد از مدتی اگر بخاین حرفه ای ساز بزنید دچار مشکل مسشین چون از اول اشتباه کردین
    اگر واقعا سنتی رو دوست دارین پیشنهاد می کنم کمانچه کار کنین نه ویلن
    در این 4 5 سال اخیر کمتر کنسرت یا آلبومی سنتی دیده شده که از ویلن استفاده شده باشه و جای خودشو کامل به کمانچه داده (به عنوان مثال کنسرت گروه شهناز و شجریان که دوست خودم کمانچه می زد )
    البته در ارکستر ملی از ویلن استفاده می شه ولی نوازنده های همه کلاسیک هستن
    این مورد هم بگم که شما نمی تونید هم نوازنده ی سنتی بشین هم کلاسیک
    چون این دو سبک با هم تفاوت دارن به عنوان مثال زمانی که شما جلوی نوازنده سنتی، کلاسیک ساز بزنید یه شما می گن "پنجتون شیرین نیست" ( :smile (23):) یا بلعکس اگر جلوی نوازنده ی کلاسیک ، سنتی ساز بزنید به شما می کن پنجتون کثیفه و هرزه.
    این مسئله رو هم به جرات میگم (البته با احترام به همه اساتید ایرانی) بزرگترین نوازنده های ویلن ایرانی در مقابل نوازنده های کلاسیک خارج از ایران هیچی نیستن( از نظر تنکیک عرض می کنم نه شیرین نوازی و این حرفا. . .)
    مسئله ای که در موسیقی سنتی وجود داره ردیف بلد بودنه یعنی شما علاوه بر تکنیک باید ردیف بدونید که این قضیه خیلی پیچیدس
    در مورد استاد چناریان چون ایشون رو از نزدیک میشناسم باید بگم هر کسی رو به شاگردی قبول نمی کنن و از طرفی چون نابینا هستن برای استیل شما نمی تونن خیلی مفید باشن ولی اگر در حدی هستین که ردیف کار کنین و استیلتون خوبه برید پیش ایشون
    البته این رو هم بگم که اخلاق خاصه خودشونو دارن و احتمال می دم در هر سطحی باشین شما رو به کتاب های اولیه برگردونن
    و شدیدا هم سخت گیر هستن
    در آخر هم باید بگم که هر چه قدر بیشتر موزیک کار کنین بیشتر دیدتون باز میشه و می تونید راه خودتون رو انتخاب کنید
    پیش نهاد می کنیم با کتاب های ل ویلن شرو کنین چون واقعا استانداردن
    چند وقتی که کار کردین خودتون می تونین مسیر رو انتخاب کنین
    چون ما آموزشگاه داریم به همه مراجعه کننده ها همین رو می گیم
    موفق باشین
     
  17. LOVE

    LOVE عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏11/12/09
    ارسال ها:
    22
    امتیازات:
    +5 / 0 / -0
    نرم افزار:
    خوب به نظر شما اين بي انصافي نيست؟؟يعني كسي كه ويولن رو دوست داره و از سبك سنتي خوشش مياد نميتونه توي كنسرت هاي بزرگ شركت كنه و بايد فقط واسه دلش بزنه؟؟؟؟
    نظرتون چيه؟؟من سنتي رو خيلي دوست دارم ولي چرا نميشه كه هم سنتي كار كرد و هم كلاسيك؟؟؟
    راستي ميتونين يه چند تا فيلم از ويولن كلاسيك بزارين تا شايد يه كم به اين سبك علاقه مند شدم/..؟؟
    اگه گذاشتين خواهشن با حجم كم باشه كه بتونيم دان كنيم
     
  18. siiro

    siiro عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏29/12/09
    ارسال ها:
    414
    محل سکونت:
    شهرکرد
    امتیازات:
    +94 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, flstudio, nuendo
    راستشو بخای من دوستی دارم که ویلن کار می کنه و در آموزشگاه ما تدریس می کنه
    اون هم واقعا خودش مونده که چیکار بکنه
    متاسفانه چون کسی یه متد اصولی و علمی واسه موسیق سنتی ننوشه این مشکل ایجاد شده
    ولی شما یه کاری بکن
    با کلاسیک شرو کن
    تا اصول اولیه ویلن رو یاد بگیری
    آرشه کشی ، انگشت گزاری و ... وقتی خوب اینا رو یاد گرفتی اولا دیدت باز تر میشه دو این که هرسبکی که بخوای میتونی کار کنی
    ببین فرض کن تو دویدن رو یاد گرفتی
    حالا می تونی هر مدل دویی که میخای کار کنی از سرعت گرفته تا استقامت
    ولی اگر از اول دویدن رو درست یاد نگیری کاری نمیتونی بکنی
    موسیقی کلاسیک سنگینه و تا سواد و آگاهی نداشته باشی نمی تونی خیلی باهاش ارتباط برقرار کنی.
    من کانل meezo رو بهت پیش نهاد میدم
    می تونی آخر نوازندگی رو اونجا ببینی
    موفق باشی
     
  19. mbk

    mbk عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏16/1/10
    ارسال ها:
    23
    محل سکونت:
    اصفهان
    امتیازات:
    +5 / 0 / -0
    نرم افزار:
    کمکم کنین

    سلام
    یعنی اگه کسی سبک ایرانی ویلن رو آموزش ببینه دیگه نمیتونه کلاسیک بزنه؟
     
  20. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,744
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,799 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    در مورد آموزش ويولن لطفا كمك كنيد.

    خير دوست عزيز كي اين حرف رو زده..؟
    شمائيد كه تصميم ميگيريد بعد از يادگيري موسيقي سنتي كلاسيك كار كنيد يا نه..؟
    ميشه دوست عزيز مطمئن باشيد.
    مثلا اگه شما پيانو بزنيد و يادبگيريد و بعدش يه روزي پشت يه كيبورد بشينيد نميتونيد نوازندگي كنيد.؟
     
بارگذاری...

عبارات جستجو شده:

  1. تفاوت ویولن سنتی و کلاسیک

    ,
  2. انواع سبک ویولون

    ,
  3. سبک های مختلف ساز ویولن

    ,
  4. یادگیری کدام سبک از ویالون در ایران برای در امد زایی بهتر است,
  5. ایا یادگیری ویالن ابتدا کلاسیک,
  6. ویولن شادمهر,
  7. استاد سنتی به جای کلاسیک ویولن,
  8. کوک ویلن در اصفهان به سبک تجویدی,
  9. ویلن ساز کلاسیک است یا سنتی؟,
  10. آموزش سبک سنتی ویلن ویالون,
  11. سبک ویولن زدن شادمهر,
  12. آیا با ویالن آهنگ پاپ زد,
  13. ردیف نوازی ویلون چیست,
  14. ویولن کلاسیک چناریان