یادگار ( منصور عابدینی ) راک

شروع موضوع توسط Omid-Mohebbi ‏28/1/10 در انجمن پروژه های تایید شده ( آرشیو )

تاپیک یادگار ( منصور عابدینی ) راک تالار پروژه های تایید شده ( آرشیو ) در persian-music.org.

  1. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,744
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,799 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    سلام دوستان

    سابقا کارهایی از مسعود عابدینی در سبک راک براتون گذاشته بودم.
    این دو برادر ( مسعود و منصور که دو قلو هم هستن و من هنوزم اونها رو با هم اشتباه میگیرم :d ) دو تا از هنر مندان خوب هرمزگان هستن که علاقه خاصی به راک و بلوز دارن.
    اینبار منصور کاری رو در سبک راک برای رکورد پیش من اورده بود که شعر اون از استاد موسی کمالی که از هنرمندان موسیقی محلی و بومی و البته عکاس و فیلمساز خوب هرمزگان هستش. با گویش بندرعباسی ( دوستان در صورت تمایل بگن تا ترجمه شعر رو هم براتون بذارم. )

    گیتارها ( کلاسیک و آگوستیک ) : منصور عابدینی
    لید گیتار ( les paul ) : مسعود عابدینی

    گیتار باس ( fender steve hum ) : حسین گردین ( که از هنرمندان پیشکوست در استان هستش )

    درامز : خودم با yamaha - v -drums و البته vst اون هم ez drummer بوده.
    کیبورد ( organ & pad ) و تنظیم موسیقی هم کار خودم بوده.

    خواننده : منصور عابدینی
    خواننده میهمان : اسفندیار عابدینی

    میکروفونها :
    وکال : rode k2
    میکروفون جلوی امپ گیتار : ( گیتار لید با امپ گرفته شده ) shure -sm57
    گیتار امپ : مارشال
    افکت گیتار : digitech
    daw : سونار 8

    plugins : ویوز... urs.. fab filter

    سخت افزارها :
    dbx 376 comp
    t-1953 tube

    مسترینگ :
    pro tools 8

    یادگار
     
  2. LYRIC

    LYRIC عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏16/12/09
    ارسال ها:
    253
    محل سکونت:
    ایران
    امتیازات:
    +10 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    کار احساسی بود:smile (16): , حیف که فقط معنی چند کلمه رو فهمیدم , خوش به حال اونایی که همرو فهمیدن...

    جالب بود واسم که زبون محلی رو , رو سبک راک میشنیدم :smile (61):. فکرشو بکنین زبون گیلکی و محلی شمالی رو سبک راک اجرا بشه... حتی فکرشم عذابم میده :68:

    اقا امید , لطفا معنیشم تو همین تاپیک قرار بدین.
     
  3. Behrouz Paygan

    Behrouz Paygan Gold User

    تاریخ عضویت:
    ‏16/11/09
    ارسال ها:
    1,485
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    Toronto
    امتیازات:
    +1,065 / 0 / -1
    نرم افزار:
    cubase, logic, protools
    امید جان کار زیباتونو گوش دادم و بسیار لذت بردم عالی بود از همه لحاظ و من چقدر این گویش بندری رو دوست دارم البته بهتره بگم زبان بندری :smile (70): آخر آهنگ وقتی الکتریک وارد میشه و تا آخر ترک میزنه رو خیلی دوست داشتم همه چیز هم کامل و به جا شنیده میشد
    موفق باشید و به دوستان هنرمندتون هم از طرف من بابت این کار زیبا تبریک بگید و اینکه چقدر جای اینجور کارا تو موزیک امروز ما خالیه...
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  4. Mastan

    Mastan عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏26/1/10
    ارسال ها:
    11
    امتیازات:
    +0 / 0 / -0
    نرم افزار:
    جناب محبی بعد ازتشکر و دس مریزاد برای این اثر،نظرم را جسارتا و پرسش وار عرض میکنم:
    فضای کلی اثر که راک و زیبا بود و حرفی درش نیست.و همچنین تنظیم زیبای شما
    اما به نظرتون وکال جناب عابدینی با تقلید همراه نیست؟
     
  5. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,744
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,799 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    راستش من این دو برادر رو خیلی وقته که میشناسم. و با نوع و حال و هوای کارشون آشنا هستم. و میدونم که دارن با حس و صدای خودشون میخونن.
    به نظر شما مگه ایشون دارن از چه کسی تقلید میکنن ؟
    البته ممکنه الگوبرداری در نوع موسیقیشون بکنن اونم از هنر مندای خارجی که به نظرم نمیشه گفت تفلید به اون میگن تاثیر پذیری...
    اما اگه به نظرتون تقلید از شخص خاصی میکنن اون رو بگید تا منم بررسی کنم شاید حق با شما باشه.
    موفق باشید.
     
  6. Mastan

    Mastan عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏26/1/10
    ارسال ها:
    11
    امتیازات:
    +0 / 0 / -0
    نرم افزار:
    الگو برداری تو سبک موسیقیشون که محض و 100% هستش.البته خود من شخصاً با این کار مخالفم.
    و معتقدم به دلیل فقر این قبیل سبک ها تو خاک ما،اکثر کارهایی که در این سبک ها ساخته میشه تنها تقلیده و بدون داشتن حرف تازه و قابل توجه و خیلی کم پیش میاد که در قضاوت این کارها واژه ی تقلید جای خودش رو به تاثیرپذیری بده!

    اما تقلیدی که در وکال ایشون عرض کرم:
    من وقتی آهنگ را گوش کردم باشروع خوندن ایشون بی درنگ به یاد صدای زنده یاد ناصر عبداللهی افتادم!


    البته نظرم رو با درون مایه ی حرفه ای و تخصصی عرض کردم نه به عنوان یه شنونده ی ساده ی موسیقی با نظری سطحی و بی تامل


    بااحترام
     
  7. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,744
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,799 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    متوجه منظورتون شدم...:d
    ببینید در بندرعباس خوانند گان با صدای بم و باس زیادی داره و البته شنونده ها و دوستداران زیادی...
    که بهترینشون مرحوم ناصر بودن.
    در حال حاضر هم خوانندگانی مثل آقای عیس بلوچستانی و یا خلیل یوسفی و علی موسی زاده و .... ( بقیه رو حضور ذهن ندارم ) هستن که اونها هم با صدای بم میخونن.
    یکی از دلایل دوست داشتن این جنس صدا صرفا وجود موسیقی بومی آفریقا در هرمزگان هستش که سالیان خیلی دور وارد این خطه شده ... این نوع موسیقی که به لیوا و موسیقی زار برمیگرده این جنس صدا رو میطلبه. وگرنه در کارهای منصور و مسعود شما به نسبت خوانندگانی که اسم بردم تشابهی نسبت به صدای ناصر نخواهید دید.
    سعی میکنم در اولین فرصت مفاله ای در مورد موسیقی بومی افریقایی در بندرعباس و موسیقی زار و عجایب اون براتون بنویسم.
    البته در گوگل هم سرچ کنید مقالاتی در این مورد خواهید دید.
    ممنونم از توجه تون.
     
    آخرین ویرایش: ‏29/1/10
  8. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,744
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,799 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    دوستان عزیز اینم ترجمه شعر به فارسی :

    مه نه بی خودت موا نه یادگارت
    دگه خواهش نکنی ناتام سراغت

    من نه خودت رو میخوام و نه یادگارت رو
    دیگه خواهش نکنی نمیام سراغت.


    دگه از یادت ببه وا خاطراتوم
    باز بکن البوم دلت در بکرد رد بکرد عکسوم

    دیگه من و خاطرات من رو از یادت ببر.
    البوم دلت رو باز کن و عکس های منو بیرون بیار


    نه تو حس ومی دگه تو روز و شوونوم.
    از کسی سئوال مکن ول بکو روحوم

    دیگه تو در روز و شب من حس من نیستی
    در مورد من از کسی سئوال نکن و روحم رو رها کن.

    مث آتش تسوزونده به ی وجودوم
    موات اسوده ببوم در به از جونوم

    مثل آتش وجودم رو میسوزوندی
    میخوام آسوده بشم از تنم بیرون بیا.


    موات ازاد بکونوم عشق حضوروم
    موات اواز بخونوم به ی مرد و مونوم

    میخوام عشق حضورم رو آزاد کنم.
    میخوام برای کسانی دیگه اواز بخونم.


    مثه دیریا پر ا موجن گاهی اروم
    تا که خسته نکونوم به ی غم و دردوم

    حس من مث دریا گاهی پر از موجه و گاهی اروم
    نمیخوام غم و دردهام رو خسته کنم.


    موسی کمالی.
     
  9. fender

    fender Banned

    تاریخ عضویت:
    ‏5/2/10
    ارسال ها:
    302
    محل سکونت:
    سلاریس
    امتیازات:
    +113 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    من تمام زندگیم راک و متال گوش کردم و زدم
    به نظر من راک رو با بندری نمیشه تلفیق کرد ( خیلی خنده دار میشه)
    در مورد این کار دوست و استاد خودم آقا محبی باید بگم رکورد و میکس و مسترش با امکانات ایشون خیلی عالی و خوب بود و نشون میداد علم ایشون از امکاناتشون بیشتره
    ولی در مورد آهنگ به نظرم اگه تو یه آهنگ از گیتار الکتریک استفاده شد الزاما به اون آهنگ راک یا متال نمیگن
    به نظرم این آهنگ پاپ بود نه راک جدا از بحث سبک من به شخصه فکر نمیکردم تو بندر عباس با اون فرهنگ و امکانات اینجور بچه هایی رشد کنن واقعا دمشون گرم از اون امید محبی بگیر برو جلو واقعا دارن معجزه میکنن .
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
بارگذاری...