دبوسی آموختن را از نه سالگی آغاز کرد. در ده سالگی استعداد او شناخته شد و به رفت. در آنجا با و دیگر برجستگان موسیقی فرانسه کار کرد. با برنده شدن به مدت چهار سال به ویلا مدیچی در رم رفت و در این مدت چند اثر نوشت.
سپس سفری به کرد و با موسیقی آشنا شد که تأثیر زیادی بر او گذاشت.
در دهه ۱۸۹۰ سبک ویژه دبوسی، فارغ از تأثیر واگنر، شکل گرفت. اثر مشهور او "پیشنوایی برای بعدازظهر یک دیو" در ۱۸۹۴ نوشته شد و به قول خبر از آغاز دوران موسیقی مدرن میداد. دبوسی این اثر را زیر تأثیر شعر دوست شاعرش بهنام بعد ازظهر یک دیو، و برخلاف موسیقی واگنر برای ارکستری کوچک نوشت.
با انتشار و اجرای آثار دیگری مانند و تأثیر او در موسیقی نوین اروپا بیشتر شد و آهنگسازانی مانند و پیر بولز از او بسیار آموختند.
دبوسی در روزهای آخر در از درگذشت.
سپس سفری به کرد و با موسیقی آشنا شد که تأثیر زیادی بر او گذاشت.
در دهه ۱۸۹۰ سبک ویژه دبوسی، فارغ از تأثیر واگنر، شکل گرفت. اثر مشهور او "پیشنوایی برای بعدازظهر یک دیو" در ۱۸۹۴ نوشته شد و به قول خبر از آغاز دوران موسیقی مدرن میداد. دبوسی این اثر را زیر تأثیر شعر دوست شاعرش بهنام بعد ازظهر یک دیو، و برخلاف موسیقی واگنر برای ارکستری کوچک نوشت.
با انتشار و اجرای آثار دیگری مانند و تأثیر او در موسیقی نوین اروپا بیشتر شد و آهنگسازانی مانند و پیر بولز از او بسیار آموختند.
دبوسی در روزهای آخر در از درگذشت.