چگونگی ملودی گذاری روی آکورد

شروع موضوع توسط نت سل ‏4/6/15 در انجمن Chords ( آکوردها )

تاپیک چگونگی ملودی گذاری روی آکورد تالار Chords ( آکوردها ) در persian-music.org.

  1. نت سل

    نت سل

    تاریخ عضویت:
    ‏4/6/15
    ارسال ها:
    5
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +0 / 0 / -0
    با سلام خدمت دوستان
    یه سؤال داشتم اونم اینکه برای ملودی گذاری روی آکورد از چه قوانینی میشه استفاده کرد
    مثلاً وقتی چهارتا آکوردرو تو گام لا مینور پشت سر هم میرنیم برای مثال (Am،G،F،E ) با ریتم 4/4 و ملودی رو از درجه های یک و سه و پنجم گام شروع کنیم باید ملودی رو روی نت لا برای تمام آکورد ها فرود بیاریم یا مثلاً به آکورد G که می رسیم باید از نت های تشکیل دهنده آکورد G جمله بعد رو شروع کنیم و آخر ملودی رو روی لا فرود بیاریم در ارتباط دادن بین دو آکورد مشکل دارم اگه ممکنه با مثال توضیح بدین یا اینکه کتاب یا منبعی رو معرفی کنید
     
  2. koorosh_kabir

    koorosh_kabir عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏8/8/12
    ارسال ها:
    446
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +351 / 1 / -0
    نرم افزار:
    StudioOne
    ملودی گذاری روی آکرد یا آکرد گذاری روی ملودی؟؟؟؟
     
  3. نت سل

    نت سل

    تاریخ عضویت:
    ‏4/6/15
    ارسال ها:
    5
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +0 / 0 / -0
    چندتا آکورده با یه ریتم که می خوام ملودی روش بذارم (ملودی رو از قبل نزدم میخوام براش بسازم)
     
    آخرین ویرایش: ‏5/6/15
  4. koorosh_kabir

    koorosh_kabir عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏8/8/12
    ارسال ها:
    446
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +351 / 1 / -0
    نرم افزار:
    StudioOne
    خب ملودی رو بنویسید، آکرد زیرش بزارید
    دستتونم باز تره
     
  5. نت سل

    نت سل

    تاریخ عضویت:
    ‏4/6/15
    ارسال ها:
    5
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +0 / 0 / -0
    آخه این کارو بلد نیستم که چجوری آکورد زیرش بزارم اگه امکانش هست بیشتر توضیح بدین ممنون میشم در مورد سؤال خودمم منظورم این بود که وقتی یه نفر روی یه سری آکورد بداهه میزنه یه قواعدی رو رعایت میکنه میخوام بدونم این قواعد چجوریه؟ اگه کتابی هم هست بگین باز ممنون میشم
     
  6. 3pas

    3pas عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏20/12/14
    ارسال ها:
    56
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    شيراز
    امتیازات:
    +19 / 1 / -0
    سلام قبلا یه کتاب pdf تو اینترنت دان کردم اموزش گیتار بود به فارسی در اخرش در مورد بداهه نوازی و قواعد بداهه نوازی گفته بود اسمش یادم نیست اگه پیداش کردم بهت میگم
     
  7. 3pas

    3pas عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏20/12/14
    ارسال ها:
    56
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    شيراز
    امتیازات:
    +19 / 1 / -0
    ببین تو میزان اول ملودیت چ نتهایی داری و کدوم اکورد این نتها رو شامل میشه پیداش کن به بمل و دیزهات هم توجه کن بعداکوردها رو به نسبت اولی باید بکار ببری باید قواعد هارمونی رو بلد باشید. در حدی که بلد بودم اگه گفته هام غلطه دوستان بگن و دوستمون رو راهنمایی کنن
     
  8. 3pas

    3pas عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏20/12/14
    ارسال ها:
    56
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    شيراز
    امتیازات:
    +19 / 1 / -0
    اسم کتاب جزوه تیوری و اموزش گیتار یاسین رحمانی تو گوگل جستجو کن پیداش میکنی امیدوارم بکارت بیاد
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  9. koorosh_kabir

    koorosh_kabir عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏8/8/12
    ارسال ها:
    446
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +351 / 1 / -0
    نرم افزار:
    StudioOne
    خب باید هارمونی بلد باشید دیگه
    ملودی رو که نوشتید، شیفره گذاری میکنید، بعد آکرد ها رو پیوند میدید
    این کار ها هم هر کدوم قوانین خودشونو دارن
    مثلا برای شیفره گذاری باید بدونید با چه درجه ای بهتره شروع کنید (الویت با کدوم درجاته)
    چه درجاتی بهتره بیشتر استفاده کنید!! آکرد های چهار صدایی رو چطوری میتونید اسفاده کنید. آکرد های شش-چهار رو چطوری ..
    کدوم کادانس رو بهتره استفاده کنید (کادانس V به I ،بهترین گزینس)
    اگه امکانش نبود کدوما تو الویت بعدی قرار میگیرند و ..
    یا توی پیوند زدن ها باید خطاهای هارمونیک رو بشناسید و ازشون پرهیز کنید و ..
    در مورد سوال خودتون باید بگم که زیاد متوجه منظورتون نمیشم و درموردش حرفی هم نمیزنم
     
    آخرین ویرایش: ‏5/6/15
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  10. koorosh_kabir

    koorosh_kabir عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏8/8/12
    ارسال ها:
    446
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +351 / 1 / -0
    نرم افزار:
    StudioOne
    فکر نمیکنم همیشه هم درست باشه
    چون ممکنه نتی توی اون میزان باشه که تو آکرد مورد نظر وجود نداشته باشه و حتی نشه اونو ب عنوان غیر هارمونیک هم در نظر گرفت
    پس زیر اون نت هم باید آکرد بزارید!!
     
  11. نت سل

    نت سل

    تاریخ عضویت:
    ‏4/6/15
    ارسال ها:
    5
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +0 / 0 / -0
    مرسی داداشم دانلود کردم
     
  12. نت سل

    نت سل

    تاریخ عضویت:
    ‏4/6/15
    ارسال ها:
    5
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +0 / 0 / -0
    یه کتاب فقط مختص هارمونی میشه معرفی کنید میخوام این چیزایو که گفتین مطالعه کنم
     
  13. koorosh_kabir

    koorosh_kabir عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏8/8/12
    ارسال ها:
    446
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +351 / 1 / -0
    نرم افزار:
    StudioOne
    هارمونی والتر پیستون
    میتونید بگیرید بخونید
    ولی بدون معلم فکر نمیکنم چیزی ازش بفهمید
    حتما باید معلم مطالبشو براتون توضیح بده
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  14. Hamed_abdollahi

    Hamed_abdollahi عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏20/8/11
    ارسال ها:
    673
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +356 / 1 / -0
    نرم افزار:
    FLstudio, nuendo, StudioOne
    دوستان...........یه سری نت ها هس که انگار دوتا اکورد بهش میخوره درصورتی که یکیش اصلشه و قشنگتر هم هست
    چطوری این دوتا رو میشه تشخصی داد........خیلی وقت ها اول اشتباه اکورد اون میزان رو در اوردم بعد با عوض کردن فهمیدم که اصلش اکورد دیگست..........ولی جفتش میخورد به اون ملودی.......قضیش چیه؟
     
  15. koorosh_kabir

    koorosh_kabir عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏8/8/12
    ارسال ها:
    446
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +351 / 1 / -0
    نرم افزار:
    StudioOne
    خب قرار نیس هر نت ساختمان یه آکرد رو فقط تشکیل بده
    مثلا نت سل توی تنالیته ی دو ماژور هم تو درجه ی I هست هم III هم V
    بقیه هم به همین صورت!!
     
  16. violet

    violet عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏4/3/12
    ارسال ها:
    35
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +33 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, nuendo
    حامد جان قضیش اینه که اگر فقط به شکل معمول آکورد های ساده و 3 صدایی گام رو برای استفاده در نظر بگیریم برای هر نت 3 آکورد میشه قرار داد که با توجه به اهمیت اون آکورد از نظر تنال یا مدال بودن و یا آکورد های قبل و بعدش، شروع و فرود جمله ها و ... میشه انتخاب درستی کرد. تازه اگر آکورد 4 یا 5 صدایی مد نظر باشه که دیگه خیلی انتخاب ها بیشتر میشه. و البته دیدگاه ما به موسیقی و سبک مورد نظر هم بسیار تاثیر گذاره.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
بارگذاری...