سلام.
در اين تاپيك براي دوستاني كه قصد دارن براي استوديوشون مجوز بگيرن مراحلي رو كه بايد پشت سر بذارن و مينويسم.( كارهايي كه خودم كردم )
1- داشتن يك جفت كفش آهني ( بسيار ضروري )
2- داشتن كارت پايان خدمت يا معافي
3- 18 قطعه عكس.
4- كپي شناسنامه و ارائه سند مالكيت ملكي كه براي استوديو در نظر دارد يا اجاره نامه
5- گواهي عدم اعتياد و سو پيشينه كيفري
6- گواهي گذراندن دوره هاي صدا برداري يا ارائه سابقه كار در يك استوديو رسمي ( براي من سابقه 8 سالم در صدا و سيما مفيد واقع شد.)
7. درخواست به اداره ارشاد اسلامي شهري كه قصد داريد اونجا استوديو داير كنيد.
بعد از تحويل مدارك و موافقت اداره ارشاد با گواهي سابقه كار يا مدرك مرتبط با صدابرداري اداره ارشاد شما رو به اداره اماكن نيروي انتظامي معرفي ميكنه و اداره اماكن هم ملك شما رو بر اساس ضوابط قانوني مورد بررسي قرار ميده كه مهم ترينش اينه كه ملك نبايد مسكوني باشه و بايد تجاري بوده و محل و جاي اون رو هم مورد بررسي قرار ميده.
بعد از تائيد اداره اماكن دوباره پرونده شما به اداره ارشاد ارجاع داده ميشه و حالا سخت ترين مرحله اون يعني تائيد شما توسط حراست اداره كل و وزارت خونه ...كه البته كمي سخته.
بعد از گذر از اين مراحل به شما مجوز فعاليت 6 ماهه ميدن كه بايد هر سه ماه يكبار گزارش عملكرد به همراه نمونه كارهايي كه ضبط كردين رو براشون بفرستيد. ( تمديد مجوز شما منوط به ارسال گزارش عملكرد هستش ) بعد از 6 ماه دوباره مجوز شما 6 ماه ديگه هم تمديد ميشه و اگه مشكلي نداشتين بعد از 2 تا 6 ماه به شما مجوز يكساله ميدن و بازم گزارش عمكلرد و الي آخر....
البته اين مراحل براي من و در بندرعباس بود ممكنه در شهرهاي بزرگتر كمي تغيرر داشته باشه.
البته اين رو هم بگم كه ايجاد پرونده مالياتي هم براي استوديو لازمه. هر چند كه طبق بند ل ماده 139 قانون مالياتي استوديوها از پرداخت ماليات معاف هستن اما داشتن پرونده مالياتي و پر كردن اظهار نامه اونم سالي يكبار ضروري هستش.
موفق باشيد.
در اين تاپيك براي دوستاني كه قصد دارن براي استوديوشون مجوز بگيرن مراحلي رو كه بايد پشت سر بذارن و مينويسم.( كارهايي كه خودم كردم )
1- داشتن يك جفت كفش آهني ( بسيار ضروري )
2- داشتن كارت پايان خدمت يا معافي
3- 18 قطعه عكس.
4- كپي شناسنامه و ارائه سند مالكيت ملكي كه براي استوديو در نظر دارد يا اجاره نامه
5- گواهي عدم اعتياد و سو پيشينه كيفري
6- گواهي گذراندن دوره هاي صدا برداري يا ارائه سابقه كار در يك استوديو رسمي ( براي من سابقه 8 سالم در صدا و سيما مفيد واقع شد.)
7. درخواست به اداره ارشاد اسلامي شهري كه قصد داريد اونجا استوديو داير كنيد.
بعد از تحويل مدارك و موافقت اداره ارشاد با گواهي سابقه كار يا مدرك مرتبط با صدابرداري اداره ارشاد شما رو به اداره اماكن نيروي انتظامي معرفي ميكنه و اداره اماكن هم ملك شما رو بر اساس ضوابط قانوني مورد بررسي قرار ميده كه مهم ترينش اينه كه ملك نبايد مسكوني باشه و بايد تجاري بوده و محل و جاي اون رو هم مورد بررسي قرار ميده.
بعد از تائيد اداره اماكن دوباره پرونده شما به اداره ارشاد ارجاع داده ميشه و حالا سخت ترين مرحله اون يعني تائيد شما توسط حراست اداره كل و وزارت خونه ...كه البته كمي سخته.
بعد از گذر از اين مراحل به شما مجوز فعاليت 6 ماهه ميدن كه بايد هر سه ماه يكبار گزارش عملكرد به همراه نمونه كارهايي كه ضبط كردين رو براشون بفرستيد. ( تمديد مجوز شما منوط به ارسال گزارش عملكرد هستش ) بعد از 6 ماه دوباره مجوز شما 6 ماه ديگه هم تمديد ميشه و اگه مشكلي نداشتين بعد از 2 تا 6 ماه به شما مجوز يكساله ميدن و بازم گزارش عمكلرد و الي آخر....
البته اين مراحل براي من و در بندرعباس بود ممكنه در شهرهاي بزرگتر كمي تغيرر داشته باشه.
البته اين رو هم بگم كه ايجاد پرونده مالياتي هم براي استوديو لازمه. هر چند كه طبق بند ل ماده 139 قانون مالياتي استوديوها از پرداخت ماليات معاف هستن اما داشتن پرونده مالياتي و پر كردن اظهار نامه اونم سالي يكبار ضروري هستش.
موفق باشيد.