چگونه روی یک گام ملودی در بیاریم؟

8/2/10
16
2
0
سلام دوستان امید وارم حالتون خوب باشه
من یه چند تا سوال برای پیش اومده که فکر کنم باید اینجا مطرح کنیم
مثلا من میخوام یه آهنگ بسازم و میخوام ملودی که در میارم با ریتم هماهنگی داشته باشه
من ریتم لا مینور رو انتخاب میکنم و تا پایان آهنگ از این ریتم استقاده میکنم حالا می خوام روش یه ملودی با همین کلید بسازم طبق گام مینور لا به صورت زیر میشه:
la--si-do--re--mi-fa--sol--la--sol--fa-mi--re--do-si--la
خوب حالا من گامو دارم حالا مشکل اینجاست من ملودی رو چطوری رو این گام بنویسم چی باید از تو بندازم؟ ایا باید فاصله ها رو دقیق رعایت کنیم؟
دو حالت هم پیش میاد
الف--آهنگ بدون کلام باشه که فقط با ملودی با شنونده رابطه برقرار میکنیم؟
ب--و حالا اگه متن شعر هم داشته باشیم چوری ملودی رو که باید هم طبق گام مورد نظر باشه هم باید با وزن شعر هم همخوانی داشته(البته با آگاهی به اینگه شعر میتونه وزنش یا شیوه ی خوندنش تا حدی با ملودی هماهنگ بشه)
حالا طبق این دو حالت چطوری ملودی در بیاریم؟
 
  • تشکر
واکنش‌ها: ALI.M.R و اقا مصطفی

Porya

Gold User
16/10/09
623
287
43
رشت انجلس
سلام

عرض شود اگه تئوری کلاسیک (همین تئوری که به طور معمول اموزش داده میشه) رو در نظر بگیریم ، بعد از انتخاب گام ، شما فقط مجازی که با همون نت های گام اهنگ رو بسازی . مثلا تو همین گام لا مینور که مثال زدین ، نت های دیز یا بمل شده (کلید های سیاه پیانو) عضو نت های تشکیل دهنده گام نیستند. یعنی شما تو اهنگی که مینویسی نباید از این نت ها استفاده کنی .

بعدش میمونه یه سری از فرمول های مثل نت هایی که باید ملودی با اون شروع بشه . که عبارت اند از درجه های اول و سوم و پنجم گام . که تو گام لا مینور میشن : A c e

و همچنین نت پایان دهنده ملودی که همون نت اکتاو (در گام لا مینور: A ) هست

البته تا دلت بخواد فرمول مثل نت های محسوس و ... هست و لی نظر و همچنین شیوه من اینه که اول ملودی رو تو ذهنت بیار – بعد بیار اون ملودی رو تو گام مورد نظرت اجرا کن ! حالا اگه کیبورد داری که کارت راحته اگه نه ، باید با موس کامپیوتر تو پیانو رول بنویسی .

به نظر من ملودی باید تو ذهن نوشته بشه و با قوائد اون رو اصلاح کرد .

مثال : یه ملودی تو ذهن داری و میخوای اون رو تو گام لا مینور اجرا کنی . کافیه اولین نت اون ملودی رو یکی از نت های لا ، دو و می در نظر بگیری و باقیه نت هارو متناسب اجرا کنی . این رو هم در نظر داشته باش که هر خط ملودی باید در نت لا به پایان برسه .
 

fender

Banned
5/2/10
302
119
0
سلاریس
سلام

عرض شود اگه تئوری کلاسیک (همین تئوری که به طور معمول اموزش داده میشه) رو در نظر بگیریم ، بعد از انتخاب گام ، شما فقط مجازی که با همون نت های گام اهنگ رو بسازی . مثلا تو همین گام لا مینور که مثال زدین ، نت های دیز یا بمل شده (کلید های سیاه پیانو) عضو نت های تشکیل دهنده گام نیستند. یعنی شما تو اهنگی که مینویسی نباید از این نت ها استفاده کنی .

بعدش میمونه یه سری از فرمول های مثل نت هایی که باید ملودی با اون شروع بشه . که عبارت اند از درجه های اول و سوم و پنجم گام . که تو گام لا مینور میشن : A c e

و همچنین نت پایان دهنده ملودی که همون نت اکتاو (در گام لا مینور: A ) هست

البته تا دلت بخواد فرمول مثل نت های محسوس و ... هست و لی نظر و همچنین شیوه من اینه که اول ملودی رو تو ذهنت بیار – بعد بیار اون ملودی رو تو گام مورد نظرت اجرا کن ! حالا اگه کیبورد داری که کارت راحته اگه نه ، باید با موس کامپیوتر تو پیانو رول بنویسی .

به نظر من ملودی باید تو ذهن نوشته بشه و با قوائد اون رو اصلاح کرد .

مثال : یه ملودی تو ذهن داری و میخوای اون رو تو گام لا مینور اجرا کنی . کافیه اولین نت اون ملودی رو یکی از نت های لا ، دو و می در نظر بگیری و باقیه نت هارو متناسب اجرا کنی . این رو هم در نظر داشته باش که هر خط ملودی باید در نت لا به پایان برسه .
سلام
در مورد نوشتن خط ملودی شما باید هارمونی رو بدونی
چند تا نکته در این مورد عرض میکنم
الان دیگه کمتر آهنگی رو پیدا میکنیم که فقط تو یه گام ساخته بشه این روش مال دوره رنسانسه الان گام در آهنگ عوض میشه که شنونده حوصلش سر نره
در مورد فرود و فراز در آهنگ شما میتونید از هر درجه گام استفاده کنید آیه هم نازل نشده روی نت اکتاو فرود بیاین این دیگه مال 100 سال پیشه شما با فرود اومدن روی نت های نمایان پیش نمایان .... احساس های مختلفی رو به شنونده انتقال میدین
سوال و جواب جمله ها نیم جمله ها همه اینا به شما کمک میکنه چیزی رو بگید
برای راحت تر شدن نوشتن ملودی از مد ها استفاده کنید دستتون باز تره احساس های جدید تری را هم تجربه میکنید
 
  • تشکر
واکنش‌ها: ALI.M.R

Porya

Gold User
16/10/09
623
287
43
رشت انجلس
سلام
در مورد نوشتن خط ملودی شما باید هارمونی رو بدونی
چند تا نکته در این مورد عرض میکنم
الان دیگه کمتر آهنگی رو پیدا میکنیم که فقط تو یه گام ساخته بشه این روش مال دوره رنسانسه الان گام در آهنگ عوض میشه که شنونده حوصلش سر نره
در مورد فرود و فراز در آهنگ شما میتونید از هر درجه گام استفاده کنید آیه هم نازل نشده روی نت اکتاو فرود بیاین این دیگه مال 100 سال پیشه شما با فرود اومدن روی نت های نمایان پیش نمایان .... احساس های مختلفی رو به شنونده انتقال میدین
سوال و جواب جمله ها نیم جمله ها همه اینا به شما کمک میکنه چیزی رو بگید
برای راحت تر شدن نوشتن ملودی از مد ها استفاده کنید دستتون باز تره احساس های جدید تری را هم تجربه میکنید
سلام

بله اقا بر منکرش لعنت :d (بحث مدولاسیون)

بنده دیگه تو چهار چوب سوال دوستمون جواب دادم .

بعدش یک چیز عرض کنم البته من در حدی نیستم که حرف شما رو نقص کنم ولی این که می فرمایید مثلا فرود اومدن در نت اکتاو الان استفاده نمیشه ،یه سوال تو ذهن من وجود اورد ؟
منظورتون چه سبکی هست ؟ مگه غیر از اینه که قواعد ها پدید اورنده سبک ها هستن ؟
بالاخره ادم باید یه قواعدی رو دنبال کنه دیگه ! اگه غیر از این باشه که همش میشه موسیقی ذهنی !
من حتی با این پشتکار محدود واندکم وقتی بداهه میزنم ، نا خود اگاه با نت اکتاو ختم میکنم چون حس پایانو فقط تو اون حس میکنم .
البته باز میگم بستگی به سبک داره .
 
  • تشکر
واکنش‌ها: ALI.M.R

fender

Banned
5/2/10
302
119
0
سلاریس
سلام

بله اقا بر منکرش لعنت :d (بحث مدولاسیون)

بنده دیگه تو چهار چوب سوال دوستمون جواب دادم .

بعدش یک چیز عرض کنم البته من در حدی نیستم که حرف شما رو نقص کنم ولی این که می فرمایید مثلا فرود اومدن در نت اکتاو الان استفاده نمیشه ،یه سوال تو ذهن من وجود اورد ؟
منظورتون چه سبکی هست ؟ مگه غیر از اینه که قواعد ها پدید اورنده سبک ها هستن ؟
بالاخره ادم باید یه قواعدی رو دنبال کنه دیگه ! اگه غیر از این باشه که همش میشه موسیقی ذهنی !
من حتی با این پشتکار محدود واندکم وقتی بداهه میزنم ، نا خود اگاه با نت اکتاو ختم میکنم چون حس پایانو فقط تو اون حس میکنم .
البته باز میگم بستگی به سبک داره .
یه سوال داداش
به نظرم شما پاپ کار میکنید
توی بیشتر کارای پاپ وقتی دو تا آکورد رو میشنوید تا ته آهنگ رو حدس میزنید چرا اینجوریه
چون حرف ساده ای رو مطرح میکنه که همه بفهمن ...
شما با فرود نیامدن روی نت هنگام میتونید احساس های جدید تری به غیر از شادی یا غم و احساس های کلیشه رو انتقال بدید
شما میتونید سوالی رو بدون جواب بزارید یا بگید نمیدونم یا با کنایه جواب بدید
در موسیقی پاپ به تمام جملات سوالی جواب داده میشه به خاطر همین هم قابل پیشبینیه
نمونه عرایز من رو در موسیقی جز راک متال کلاسیک ... میتونید ببینید
 
  • تشکر
واکنش‌ها: torap و ALI.M.R
16/4/09
587
177
0
.::SYNTHTOPIA::.
اصولا موسیقی هم مثل سینما باید محصولی مثل Fast food ها داشته باشه چون خیلی ها (اکثریت جامعه) بهش نیاز دارند (همون بحث همیشگیه عرضه و تقاضا) حالا هرچقدر بگیم این فیلم های cheap و یا موسیقی پاپ (البته نه همه انواعش چون بعضی مواقع موسیقی های بسیار قابل توجهی هم در همین به اصطلاح پاپ دیده میشه) هیچ حسنی ندارند و به شما هیچ مطلبی ارائه نمیده باز هم مخاطب خودشون رو دارند.
باید قبول کرد که عده ای واقع به این گونه ی موسیقی نیاز دارند.
 
  • تشکر
واکنش‌ها: yas alidadi
8/2/10
16
2
0
دوست عزیز من راک ومتال کار میکنم
به خاطر همین تئ آهنگ سازی زیاد گیر کردم
 

fereshteh

هنرمند
8/8/09
39
30
0
بندرعباس
با سلام
فكر كنم بچه ها كمي از جواب سوال دور شدند
به نظر من اين دوست ما تازه داره شروع به آهنگسازي ميكنه و احتمالا اين سوالش ناشي از اين مسئله هست كه هنوز داره اولين گامها رو در مسير ساخت ملودي و ايجاد بستر هارمونيكي بر ميداره بنابراين شايد بهتر باشه با مفاهيمي مثل مدولاسيون و يا تكنيك هايي شبيه عدم فرود روي تونيك گيجش نكنيم
براي ساخت ملودي بعد از انتخاب گام بايد بدونيم كه هر گام متشكل از چه آكوردهاييه براي مثال همون گام لا مينور شامل آكوردهاي زير ميشه:

Am,B diminished, C,Dm,Em.F,G​
و مرحله بعدي ساخت ملودي با استفاده از نتهاي موجود در اين آكوردهاست يعني شما نتها ي اين آكوردها رو انتخاب ميكنيد و با استفاده از سليقه خودتون هر ارزش زماني (كشش زماني) كه مناسب ميبينيد روي اين نتها اعمال ميكنيد البته اين روش بسيار ابتدايي و مدرسه ايه من خودم به شخصه اول ملودي رو ميسازم و بعد هارمونيزه اش ميكنم ولي HIDDEN SAMURAI عزيز شما اگر براي شروع از اين روش استفاده كنيد نتيجه بهتري ميگيريد
از طرفي پيشنهاد ميكنم از مباحث تئوري و هارموني كه مهران عزيز زحمت كشيدند و در سايت قرار دادند استفاده كنيد كه بسيار براتون كمك كننده و مفيده.
نكته ديگه اي كه به نظرم ميرسه اينه كه شما در قسمتي از سوالتون نوشتيد "ريتم لا مينور" در صورتي كه لا مينور در جايگاه يك گام يا يك آكورد استفاده ميشه و ريتم يا همون ضرب آهنگ ،كسر ميزان قطعه مورد نظر يا چيدمان ارزش زماني نتها رو در ملودي ما مشخص ميكنه براي مثال ريتم 4/4 و 8/6...
بعضي وقتها هم به نوع نواختن درام گفته ميشه مثل ريتم راك ، اسپانيش و ...
اميدوارم موفق باشيد.​
 
8/2/10
16
2
0
با سلام
فكر كنم بچه ها كمي از جواب سوال دور شدند
به نظر من اين دوست ما تازه داره شروع به آهنگسازي ميكنه و احتمالا اين سوالش ناشي از اين مسئله هست كه هنوز داره اولين گامها رو در مسير ساخت ملودي و ايجاد بستر هارمونيكي بر ميداره بنابراين شايد بهتر باشه با مفاهيمي مثل مدولاسيون و يا تكنيك هايي شبيه عدم فرود روي تونيك گيجش نكنيم
براي ساخت ملودي بعد از انتخاب گام بايد بدونيم كه هر گام متشكل از چه آكوردهاييه براي مثال همون گام لا مينور شامل آكوردهاي زير ميشه:

am,b diminished, c,dm,em.f,g​
و مرحله بعدي ساخت ملودي با استفاده از نتهاي موجود در اين آكوردهاست يعني شما نتها ي اين آكوردها رو انتخاب ميكنيد و با استفاده از سليقه خودتون هر ارزش زماني (كشش زماني) كه مناسب ميبينيد روي اين نتها اعمال ميكنيد البته اين روش بسيار ابتدايي و مدرسه ايه من خودم به شخصه اول ملودي رو ميسازم و بعد هارمونيزه اش ميكنم ولي hidden samurai عزيز شما اگر براي شروع از اين روش استفاده كنيد نتيجه بهتري ميگيريد
از طرفي پيشنهاد ميكنم از مباحث تئوري و هارموني كه مهران عزيز زحمت كشيدند و در سايت قرار دادند استفاده كنيد كه بسيار براتون كمك كننده و مفيده.
نكته ديگه اي كه به نظرم ميرسه اينه كه شما در قسمتي از سوالتون نوشتيد "ريتم لا مينور" در صورتي كه لا مينور در جايگاه يك گام يا يك آكورد استفاده ميشه و ريتم يا همون ضرب آهنگ ،كسر ميزان قطعه مورد نظر يا چيدمان ارزش زماني نتها رو در ملودي ما مشخص ميكنه براي مثال ريتم 4/4 و 8/6...
بعضي وقتها هم به نوع نواختن درام گفته ميشه مثل ريتم راك ، اسپانيش و ...

اميدوارم موفق باشيد.​
مرسی از کمکت ولی منظور من از ریتم همون اکورد گیری بود که اشتباه کردم
من با اصلاحات فرود روی گام تونیک و مدولاسیون اشنام اما اطلاعات کاملی از اونا ندارم اگه میتونید یه منبع بهم بدید انگلیسی یا فارسی فرقی نمیکنه برای مدولاسیون
 

Ramtin Shabanian

مدیر تالار آهنگسازی
تیم مدیریت
مدیر تالار
11/4/10
2,012
2,463
113
29
G Studio
بنا بر قوانین آهنگ سازیه مکتب دود کافنیک:
اگر موسیقی شما تنال میباشد از نت تنیک (یا غیر از تنیک) شروع کنید حول این نت چرخش نمایید به گونه ای که زیبا باشد و در آخر هم حتما به نت تنیک ختم کنید
 

majid_sz

عضو سایت
سلام دوستان امید وارم حالتون خوب باشه
من یه چند تا سوال برای پیش اومده که فکر کنم باید اینجا مطرح کنیم
مثلا من میخوام یه آهنگ بسازم و میخوام ملودی که در میارم با ریتم هماهنگی داشته باشه
من ریتم لا مینور رو انتخاب میکنم و تا پایان آهنگ از این ریتم استقاده میکنم حالا می خوام روش یه ملودی با همین کلید بسازم طبق گام مینور لا به صورت زیر میشه:
la--si-do--re--mi-fa--sol--la--sol--fa-mi--re--do-si--la
خوب حالا من گامو دارم حالا مشکل اینجاست من ملودی رو چطوری رو این گام بنویسم چی باید از تو بندازم؟ ایا باید فاصله ها رو دقیق رعایت کنیم؟
دو حالت هم پیش میاد
الف--آهنگ بدون کلام باشه که فقط با ملودی با شنونده رابطه برقرار میکنیم؟
ب--و حالا اگه متن شعر هم داشته باشیم چوری ملودی رو که باید هم طبق گام مورد نظر باشه هم باید با وزن شعر هم همخوانی داشته(البته با آگاهی به اینگه شعر میتونه وزنش یا شیوه ی خوندنش تا حدی با ملودی هماهنگ بشه)
حالا طبق این دو حالت چطوری ملودی در بیاریم؟
شاید بهترین حالت برای شما این باشه که ضمن نواختن آکوردها با سوت زدن بتونی به یه ملودی دست پیدا کنی و اونو بنویسی و با آکوردهات هماهنگ کنی
 
شاید بهترین حالت برای شما این باشه که ضمن نواختن آکوردها با سوت زدن بتونی به یه ملودی دست پیدا کنی و اونو بنویسی و با آکوردهات هماهنگ کنی
سلام خدمت مجیدعزیز و همه دوستان
جوابی ساده ولی بسیار کارگشا و آموزنده . حداقل برای من که مپتدی هسم .
با تشکر از شما
 

Harmony

هنرمند
عضو سایت
2/9/10
684
620
93
35
اراک
با سلام
اینطور که از نوشته هاتون پیداست شما نوازنده گیتار هستی
به نظر من اولین کاری که باید بکنی اینه که روی گیتار ودر محدوده یک اکتاو الگوی انگشت گذاری گام لامینور رو پیدا کن.و شروع به ساختن ملودی در همین محدوده کن.وبا سه آکورد لا مینور ر مینور و می مینور همراهی کن. اوایل ملودی هایی که میسازی حداقل بد صدا نیستن ( نه لزوما" زیبا) بعدها که ایده هایی بهتری به ذهنت رسید میتونی از وسعت بیشتر و آکوردهای متنوع تر هم استفاده کنی.
موفق باشی
 
2/4/12
14
6
0
تهران
دوست عزیزم بسیار ممنون بابت این مطلب بسیار خوبت.میخواستم بدونم این قوانینی که یه موردش رو شما مثال زدی که گفتی مثلا در گام فلان، ملودی باید با فلان نت شروع و با فلان نت تموم بشه، این قوانین رو در قالب چه مباحثی یا بهتر بگم چه سرفصلی مطرح میشه که من برم دنبالش؟راستی یه سوال دیگه.مثلا من یه ملودی تو ذهنم دارم.حالا وقتی میخوام داخل پیانو رول بیارمش، اومدیم و شرایطی پیش اومد که نتونستم عینا از همون نت هایی که داخل گام انتخابیم وجود داره استفاده کنم و مجبور به استفاده از یه نتی خارج اونها شدم.سوالم اینه که اصلا این شرایط میتونه بوجود بیاد و اگه ممکنه پیش بیاد راه حلش چی میشه.ببخش که سوالم خیلی مبتدیانه س.ممنون میشم راهنمایی بفرمایی.
سلام

عرض شود اگه تئوری کلاسیک (همین تئوری که به طور معمول اموزش داده میشه) رو در نظر بگیریم ، بعد از انتخاب گام ، شما فقط مجازی که با همون نت های گام اهنگ رو بسازی . مثلا تو همین گام لا مینور که مثال زدین ، نت های دیز یا بمل شده (کلید های سیاه پیانو) عضو نت های تشکیل دهنده گام نیستند. یعنی شما تو اهنگی که مینویسی نباید از این نت ها استفاده کنی .

بعدش میمونه یه سری از فرمول های مثل نت هایی که باید ملودی با اون شروع بشه . که عبارت اند از درجه های اول و سوم و پنجم گام . که تو گام لا مینور میشن : A c e

و همچنین نت پایان دهنده ملودی که همون نت اکتاو (در گام لا مینور: A ) هست

البته تا دلت بخواد فرمول مثل نت های محسوس و ... هست و لی نظر و همچنین شیوه من اینه که اول ملودی رو تو ذهنت بیار – بعد بیار اون ملودی رو تو گام مورد نظرت اجرا کن ! حالا اگه کیبورد داری که کارت راحته اگه نه ، باید با موس کامپیوتر تو پیانو رول بنویسی .

به نظر من ملودی باید تو ذهن نوشته بشه و با قوائد اون رو اصلاح کرد .

مثال : یه ملودی تو ذهن داری و میخوای اون رو تو گام لا مینور اجرا کنی . کافیه اولین نت اون ملودی رو یکی از نت های لا ، دو و می در نظر بگیری و باقیه نت هارو متناسب اجرا کنی . این رو هم در نظر داشته باش که هر خط ملودی باید در نت لا به پایان برسه .
- - - - - - - - - -

تفاوت یا شباهت آکورد لامینور با گام لامینور چیه؟
با سلام
فكر كنم بچه ها كمي از جواب سوال دور شدند
به نظر من اين دوست ما تازه داره شروع به آهنگسازي ميكنه و احتمالا اين سوالش ناشي از اين مسئله هست كه هنوز داره اولين گامها رو در مسير ساخت ملودي و ايجاد بستر هارمونيكي بر ميداره بنابراين شايد بهتر باشه با مفاهيمي مثل مدولاسيون و يا تكنيك هايي شبيه عدم فرود روي تونيك گيجش نكنيم
براي ساخت ملودي بعد از انتخاب گام بايد بدونيم كه هر گام متشكل از چه آكوردهاييه براي مثال همون گام لا مينور شامل آكوردهاي زير ميشه:

Am,B diminished, C,Dm,Em.F,G​
و مرحله بعدي ساخت ملودي با استفاده از نتهاي موجود در اين آكوردهاست يعني شما نتها ي اين آكوردها رو انتخاب ميكنيد و با استفاده از سليقه خودتون هر ارزش زماني (كشش زماني) كه مناسب ميبينيد روي اين نتها اعمال ميكنيد البته اين روش بسيار ابتدايي و مدرسه ايه من خودم به شخصه اول ملودي رو ميسازم و بعد هارمونيزه اش ميكنم ولي HIDDEN SAMURAI عزيز شما اگر براي شروع از اين روش استفاده كنيد نتيجه بهتري ميگيريد
از طرفي پيشنهاد ميكنم از مباحث تئوري و هارموني كه مهران عزيز زحمت كشيدند و در سايت قرار دادند استفاده كنيد كه بسيار براتون كمك كننده و مفيده.
نكته ديگه اي كه به نظرم ميرسه اينه كه شما در قسمتي از سوالتون نوشتيد "ريتم لا مينور" در صورتي كه لا مينور در جايگاه يك گام يا يك آكورد استفاده ميشه و ريتم يا همون ضرب آهنگ ،كسر ميزان قطعه مورد نظر يا چيدمان ارزش زماني نتها رو در ملودي ما مشخص ميكنه براي مثال ريتم 4/4 و 8/6...
بعضي وقتها هم به نوع نواختن درام گفته ميشه مثل ريتم راك ، اسپانيش و ...
اميدوارم موفق باشيد.​
 

Porya

Gold User
16/10/09
623
287
43
رشت انجلس
دوست عزیزم بسیار ممنون بابت این مطلب بسیار خوبت.میخواستم بدونم این قوانینی که یه موردش رو شما مثال زدی که گفتی مثلا در گام فلان، ملودی باید با فلان نت شروع و با فلان نت تموم بشه، این قوانین رو در قالب چه مباحثی یا بهتر بگم چه سرفصلی مطرح میشه که من برم دنبالش؟
هارمونی

راستی یه سوال دیگه.مثلا من یه ملودی تو ذهنم دارم.حالا وقتی میخوام داخل پیانو رول بیارمش، اومدیم و شرایطی پیش اومد که نتونستم عینا از همون نت هایی که داخل گام انتخابیم وجود داره استفاده کنم و مجبور به استفاده از یه نتی خارج اونها شدم.سوالم اینه که اصلا این شرایط میتونه بوجود بیاد و اگه ممکنه پیش بیاد راه حلش چی میشه.ببخش که سوالم خیلی مبتدیانه س.ممنون میشم راهنمایی بفرمایی.
بله میشه . مبحث مدولاسیون هست که جزعی از هارمونیه .

تفاوت یا شباهت آکورد لامینور با گام لامینور چیه؟
به طور کلی گام به یه سری از نت های معین گفته میشه که شما با استفاده از اون ها ملودیتون رو میسازید . ولی اکورد از ترکیب چند تا نت ساخته میشه (در واقع اگه چند تا از نت های یک گام رو با هم ترکیب کنیم اکورد ساخته میشه)
 
  • تشکر
واکنش‌ها: mortiza
9/3/14
53
38
18
iran
سلام دوستان
برای اینکه یه آهنگ توی گام لامینور نچرال بسازم باید از چه کلید هایی توی کیبورد استفاده کنم.
به طور کلی میتونم از چند اکتاو استفاده کنم؟
 

AliRezA Nasehi

کاربر با تجربه
عضو سایت
6/1/12
1,080
1,871
113
30
تهران
alireza-nasehi.com
سلام دوستان
برای اینکه یه آهنگ توی گام لامینور نچرال بسازم باید از چه کلید هایی توی کیبورد استفاده کنم.
به طور کلی میتونم از چند اکتاو استفاده کنم؟
درود دوست عزیز.
در بالا اشاره شده از نت لا - سی - دو - ر - می - فا - سل. و در هر اکتاوی که مایل بودید.
موفق باشید.
 

Ramtin Shabanian

مدیر تالار آهنگسازی
تیم مدیریت
مدیر تالار
11/4/10
2,012
2,463
113
29
G Studio
سلام دوستان
برای اینکه یه آهنگ توی گام لامینور نچرال بسازم باید از چه کلید هایی توی کیبورد استفاده کنم.
به طور کلی میتونم از چند اکتاو استفاده کنم؟

درود بر شما.
گام لا مینور طبیعی شامل نت های :

لا-سی-دو-ر-می-فا-سل-لا

هست یعنی هیچ دیز و بملی نداره

موفق باشید
 
  • تشکر
  • غمگین
واکنش‌ها: abafl و AliRezA Nasehi
9/3/14
53
38
18
iran
درود بر شما.
گام لا مینور طبیعی شامل نت های :

لا-سی-دو-ر-می-فا-سل-لا

هست یعنی هیچ دیز و بملی نداره

موفق باشید
واقعا ازتون ممنونم بابت پاسختون
ولی نت لا رو دو بار نوشتید. میشه توضیح بدید. بازم معذرت می خوام بابت سوالای مبتدیانه.
 
9/3/14
53
38
18
iran
من یه ملودی برای یه متنی ساختم ولی به احتمال زیاد از نظر تئوری مشکل داره.
درخواستم از شما اساتید اینه که بررسی کنید و منو راهنمایی کنید. اگه امکان داره یه نمونه آکورد هم براش بسازید.
ازتون ممنونم که وقت میزارید. خیلی چاکریم...
 

فایل های ضمیمه

  • 2.5 KB نمایش‌ها: 115
  • تشکر
واکنش‌ها: علی علی دادی