چطور میتونم ذهن شنونده رو درگیر کنم ؟

شروع موضوع توسط VINVIN ‏21/6/10 در انجمن آرشیو مطالب قدیمی

تاپیک چطور میتونم ذهن شنونده رو درگیر کنم ؟ تالار آرشیو مطالب قدیمی در persian-music.org.

  1. VINVIN

    VINVIN Banned

    تاریخ عضویت:
    ‏15/6/10
    ارسال ها:
    174
    محل سکونت:
    my room
    امتیازات:
    +5 / 0 / -0
    نرم افزار:
    buzz
    من مطالبی در مورد روانشناخطی موسیقی توسایت خوندم
    اما میخوام کامل تر بشه !!
    میخوام بدونم چه کاری در ساخت یک آهنگ باعث میشه که ذهن شنونده رو آهنگ بی وکال
    قفل کنه !!!
    از چه چیزایی استفاده کنم !!
    از چه چیزایی استفاده نکنم !!

    البته میدونم که این سوال پاسخ های خیلی زیاد و پیچیده ای داره !! اما میخوام چکیده این جواب هارو بدونم !!


    متشکرم !!!
     
  2. Axiom

    Axiom عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏4/6/10
    ارسال ها:
    259
    محل سکونت:
    In My DAW
    امتیازات:
    +67 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    احتمالا موزیک مد نظر شما موزیک الکترونیک هست که بیشتر سعی میشه ذهن شنونده به یک مکان خاصی کشیده بشه..

    به نظر من در این نوع موسیقی صرفا استفاده از صداهای زیاد ملاک بر بهتر بودن آهنگ نیست..

    به نظر من شما باید در موزیک بی کلام در عین سادگی بتونید فضای مورد نظرتونو بسازید تا شنونده در اون فضا قرار بگیره..این کار رو میشه با انتخاب صدای مناسب نسبت به اون فضا..انتخاب افکت مناسب...هارمونی مناسب....و مهمتر از همه اینکه استفاده از بعضی سکوت ها در آهنگ و پر کردن آنها با صدایی مناسب که بتونه شنونده رو یک پله به اون فضای شما نزدیک تر کنه...

    این نظر من بود...اساتید بزرگی در این سایت هستند که می تونند راهنماییتون کنن
     
  3. Nima Golestan

    Nima Golestan Gold User

    تاریخ عضویت:
    ‏11/6/09
    ارسال ها:
    1,876
    محل سکونت:
    شيراز
    امتیازات:
    +320 / 1 / -1
    نرم افزار:
    cubase, nuendo
    فقط ایجاد کردن فضایی به نظر باز ولی بسته . مثلا ایجاد کردن تنوع و یا از حالتهای تکراری بیرون آوردن یک موزیک و ...
     
  4. Ramtin Shabanian

    Ramtin Shabanian مدیر تالار آهنگسازی تیم مدیریت مدیر تالار

    تاریخ عضویت:
    ‏11/4/10
    ارسال ها:
    1,868
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    Music producer
    محل سکونت:
    G Studio
    امتیازات:
    +2,095 / 3 / -3
    خب ببینید دوست من اصل اصول و دروس آهنگ سازی همین هست و در گیر کردن شنونده به طوری که برای وی خوشایند باشه ملاکه.
    من هر طور فک کردم که چطوری چکیده این مطلب رو بگم ندونستم و اگه بخواایم باید کلی صحبت کنیم.
     
  5. Core

    Core عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏13/12/09
    ارسال ها:
    157
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +52 / 0 / -0
    نرم افزار:
    logic
    خب ما دو نوع فاصله و هارمونی یا بطور کلی درجه در موسیقی داریم به نام های دیسونانس و کنسونانس که اگه بخوایم فارسی اون ها رو بدونیم پویا و استا هستن. خب همانطور که از اسمش مشخصه درجات پویا (مثلا درجه ششم در هر گام (در گام دو ماژور لا)) دوست داره تا به یک نت دیگه ختم بشه و برا همین یک حالت تعلیق در موسیقی ایجاد میکنه درجه هفتم هم بیشترین حالت پویایی رو در خودش داره البته باید دونست که کجاها ازش استفاده کرد چون که درجه هفتم، درجه ی خطرناکی هست. اما اگه بخوایم از نت های ایستا مثالی داشته باشیم نت هایی که هیچ میلی برای حل ندارند، می توان به درجات اول و پنجم اشاره داشت و برای همین هست که قطعات با درجه اول (درجه هشتم) به پایان می رسند و یک آکورد اکتاو ایجاد میکنن (تمام قطعات اصولی با اکتاو تمام می شوند) خب با در دست داشتن این دو نوع درجات یا نت ها شما می تونید کارهای زیادی توی موسیقی انجام بدین میتونید یک سوال طرح کند (موتیفی که شامل نت ها پویا باشد) و در چند میزان بعد پاسخ سوال رو بدهید (موتیفی که شامل نت های ایستا باشد)

    نکته: هیچ وقت نت ها پویای پویا و یا ایستای ایستا نباشند بلکه یک ملودی تاثیر گذار ترکیبی از این دو نوع است و امکان دارد نت های پویای بیشتری نسبت به ایستا داشته باشد.

    نکته مهم: اگه بطور حرفه ای از این نت ها استفاده نشه یا یک آهنگ تا پایانش اجرا نشه یک پدیده در انسان ایجاد میکنه با عنوان "کرم گوش" کرم گوش شدن یک آهنگ یعنی اون آهنگ رو مخت راه بره و هی به ناچار اونو زمزمه کنی خب ممکنه 100 بار یک آهنگ زمزمه بشه تا از گوش بیرون بره. ناگفته نمونه آهنگسازان "کرم گوش" روشون بیشتر تاثیر داره. موتسارت میکنه: فرزندان من وقتی یک آهنگ را نیمه روی پیانو می نواختند من شتابان از طبقه بالا پایین می آمدم و قطعه موسیقی رو به پایان می رسوندم.
    "کرم گوش" جای بحث مفصل داره. ایشالا به موقع اش!
     
  6. shahram_er

    shahram_er عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏17/1/10
    ارسال ها:
    53
    محل سکونت:
    اصفهان
    امتیازات:
    +4 / 0 / -0
    نرم افزار:
    اول باید خود آهنگساز با اون ملودی درگیر بشه،یه مثلی هست :اگه خودت 100% درگیر بشی ،شــنونده 50% درگیر میشه .
     
  7. VINVIN

    VINVIN Banned

    تاریخ عضویت:
    ‏15/6/10
    ارسال ها:
    174
    محل سکونت:
    my room
    امتیازات:
    +5 / 0 / -0
    نرم افزار:
    buzz


    دوست عزیز چطور میتونیم در مورد این موضوع بحث کنیم ؟؟؟


    از تمامی دوستانی که نظرشونو به من گفتن واقعا متشکرم !!!:smile (70):
     
  8. Ramtin Shabanian

    Ramtin Shabanian مدیر تالار آهنگسازی تیم مدیریت مدیر تالار

    تاریخ عضویت:
    ‏11/4/10
    ارسال ها:
    1,868
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    Music producer
    محل سکونت:
    G Studio
    امتیازات:
    +2,095 / 3 / -3
    اگه دوست داریی و با موسیقی آشنایی کامل دارید بگید تا توضیح مفصلی بدم
     
بارگذاری...