چرا باید یک مبدل (Converter) جداگانه خریداری کنیم؟

شروع موضوع توسط JunioR ‏16/1/11 در انجمن آرشیو مطالب قدیمی

تاپیک چرا باید یک مبدل (Converter) جداگانه خریداری کنیم؟ تالار آرشیو مطالب قدیمی در persian-music.org.

  1. JunioR

    JunioR کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏18/9/09
    ارسال ها:
    853
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +99 / 0 / -1
    نرم افزار:
    flstudio, nuendo
    در خصوص سوال یکی از دوستان مناسب دیدم که پاسخ سوالشون رو در یک تاپیک توضیح بدم.

    سوال ایشون:
    اول از همه باید بگم که گزینه خیلی خوبی را در نظر گرفتید. بنظر من APOGEE محصولات فوق العاده ای تولید میکنه و من مطمئنم شما از صدای این کانورتر کاملا راضی خواهید بود.
    من دو سال پیش از اینترفیس APOGEE DUET استفاده کردم و وقتی که صداشو شنیدم مطمئن بودم که این یک محصول High-End هستش و کاملا حرفه ای صدا میده.

    {username}-{filename}

    دوستانی که با این محصول آشنایی ندارن باید عرض کنم که Apogee Rosetta 200 یک مبدل دو کاناله هست که دو کانال مبدل دیجیتال به آنالوگ و دو کانال مبدل آنالوگ به دیجیتال داره.
    این دستگاه یک مبدل مستقل هست به این معنی که هیچ نوع ارتباط مستقیمی به کامپیوتر نداره (اگر چه APOGEE یک آپشن فایروایر جداگانه ای رو پیشنهاد داده)

    اکثر Rosetta ها با اینترفیس های صوتی بوسیله رابط های S/PDIF, ADAT, or AES وصل میشن.
    برای مثال Rosetta 200 با ورودی خروجی های S/PDIF اینترفیس صوتی 003 در ارتباط خواهد بود.


    چرا باید یک مبدل جداگانه خریداری کنیم؟

    مگه مبدل اینترفیس های صوتی کافی نیستند؟
    البته، اینترفیس های صوتی تبدیل A/D و D/A رو میتونن انجام بدن اما سیگنال صوتی مبدل هایی مثل Rosetta 200 یک Level بالاتر قرار دارن. بیس قویتر و جزییات بیشتری دارن و تصویر استریوی ضبط های شما عریض تر هستن وقتی که از یک مبدل high-end عبورش میدین.

    آیا همه به یک Rosetta 200 نیاز دارن؟ خیر در حقیقت من به کسانی که خرید اون رو درنظر دارن پیشنهاد میکنم اول فکر خرید میکروفن ها، پری امپ ها ، مانیتور های بهتر و یا محصولات آکوستیک باشن.

    قانون اصلی که اینجا باید در نظر داشت این هست که همه تجهیزات شما باید با هم دیگه حس و نتیجه بدن.
    نباید یک میکروفن 3 میلیون تومنی رو با یه میکسر 200 هزار تومنی استفاده بشه و یا یه مبدل 2 میلیون تومنی با یه مانیتور 400 هزار تومنی. و حتما از کابل های خوب استفاده کنید.


    در مورد ارتباط Apogee Rosetta 200 به مانیتورها هم اگه پنل پشتی Rosetta 200 رو نگاه کنید مبینید که خروجی آنالوگ XLR وجود داره که مستقیم به مانیتورهاتون میتونه وصل بشه اما چجوری ولوم رو کنترل میکنید؟ هیچ نابی هم در پنل جلو نیست تا اینکار رو انجام بده.
    این مورد در مورد مبدل های مستقل عادی هست. اون ها فقط ورودی خروجی های لاین رو ارائه میدن و هیچ کنترلر ولومی ارائه نمیدن. در این حالت شما باید یک باکس مدیریت مانیتور رو هم برای خرید در نظر بگیرید.
    اونها انواع و تعداد زیادی ورودی از مبدل ها، پلیرها رو دریافت و در یک جفت یا چند جفت مانیتور پلی بک میکنن.
    مهمتر از همه اینکه اون ها ولوم صدا رو هم کنترلر میکنن.

    گزینه های زیاد نیستن مثلا:

    Mackie Big Knob

    PreSonus Central Station

    TC Electronic Level Pilot


    موفق باشید.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
بارگذاری...