پری آمپ یا کمپرسور ؟

شروع موضوع توسط Mohamad.K ‏11/9/13 در انجمن Recording ( ضبط صداها )

تاپیک پری آمپ یا کمپرسور ؟ تالار Recording ( ضبط صداها ) در persian-music.org.

  1. Mohamad.K

    Mohamad.K عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏3/12/10
    ارسال ها:
    844
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +305 / 0 / -2
    نرم افزار:
    ableton, cubase
    سلام . من برای ضبط وکال میخواستم یه پری آمپ بخرم ولی سوال اینجاس که من کارت صدام Liqud Focusrite هستش و رو خودش پری امپ داره ، آیا این پری آمپ کفاف میکنه و بجاش من یه کمپرسور بگیرم ؟ یا اصلا وجود کمپرسور چندان اهمیتی نداره ؟ اگه ممکنه من رو توی خرید این دو تا دستگاه راهنمایی کنید اگه لازم باشه جفتش هم میتونم بگیرم فقط میخوام بدونم دقیقا با این وضعیت چه کنم بهتره ؟
     
  2. a.h.gh

    a.h.gh عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏26/7/12
    ارسال ها:
    47
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +19 / 0 / -1
    نرم افزار:
    flstudio, nuendo, reason
    پاسخ : پری آمپ یا کمپرسور ؟

    عزیز به نظر من پری آمپ مهم تره چون با یک پری آمپ خوب شما صدایی که میخواید رکورد کنید رو تقویت میکنید... البته میتونید چنل استریپ تهیه کنید که هم کامپرسور و هم پری آمپ و خیلی امکانات دیگه رو در اختیارتون قرار بده...

    اما قبل از همه این ها مهمه که شما برای چه میکروفونی میخواید پری آمپ تهیه کنید؟مارک و مدلش چیه؟
     
  3. Mohamad.K

    Mohamad.K عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏3/12/10
    ارسال ها:
    844
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +305 / 0 / -2
    نرم افزار:
    ableton, cubase
    پاسخ : پری آمپ یا کمپرسور ؟

    میشه بیشتر راجبه استریپ چنل توضیح بدید ؟ و این که قیمتش چنده حدودا ؟ نه میخوام یه هزینه وحشتناک بکنم نه یه هزینه ای که اصلا تاثییری نداشته باشه . یه چیزه وسط . میکروفون nt2 هستش . من خودم یه پری آمپ از شرکت پری سینیوس دیدم که کمپرسور هم گویا روش بود . و اینکه اگر کسی راجبه پری آمپ های فکوس رایت هم اطلاعاتی داره بگه و اینکه قیمتش حدودا چنده.
     
  4. امیرحسین به نژاد

    امیرحسین به نژاد تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏19/7/09
    ارسال ها:
    1,316
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    آهنگساز، تنظیم کننده، رهبر ارکستر و مدرس موسیقی
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +2,857 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    پاسخ : پری آمپ یا کمپرسور ؟

    اگر ممکنه شما در ابتدا مقدار هزینه تون رو بگید.در تاپیک های اینچنینی حتما لازم هست که قیمت رو بفرمایید تا پاسخ دهنده ها رو از سردگی نجات بدید.پری امپ تلورانس قیمت بسیار زیادی داره و شما حتما مقداری که می خواید هزینه کنید رو بفرمایید.
     
  5. a.h.gh

    a.h.gh عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏26/7/12
    ارسال ها:
    47
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +19 / 0 / -1
    نرم افزار:
    flstudio, nuendo, reason
    پاسخ : پری آمپ یا کمپرسور ؟

    عزیز اگه میخوای هزینه کنی به نظر من اول میکروفونت رو عوض کن.
    البته اگر میکروفونت هم عوض کنی باز بدون پری آمپ کیفیت خیلی شاخی بهت نمیده...
    برای این میکروفون ، به نظر من پری آمپ کارت صدات خوبه...من خودم استفاده کردم و راضی بودم...
    اما اگر میکروفونت مثلاً :
    "neumann tlm 102" تومان 2.350.000 به بالا بود میگفتم از چنل استریپ های uad بخر ...
     
  6. Mohamad.K

    Mohamad.K عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏3/12/10
    ارسال ها:
    844
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +305 / 0 / -2
    نرم افزار:
    ableton, cubase
    پاسخ : پری آمپ یا کمپرسور ؟

    والا الان با قیمتای نجومی که بازار داره من نمیدونم یه پری آمپ متوسط چنده ولی در کل من بودجه ای در نظر گرفتم برای پر آمپ نهایت 2 تومان . چون من میخوام داخل اتاقم رکورد کنم و به قول دوستمون اگه قرار باشه میکروفون رو هم عوض کنم و . . باید به فکر زدن استودیو باشم . در حد استودیو خونگی متوسط . نه عالی باشه نه خیلی آماتور . ممنون
     
  7. akhavan

    akhavan کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏9/9/12
    ارسال ها:
    1,655
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    Teacher
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +2,543 / 1 / -3
    نرم افزار:
    logic
    پاسخ : پری آمپ یا کمپرسور ؟

    البته با اجازه دوستان من یک پیشنهاد دیگری رو دارم .
    این چیزی که شما میفرمایید مثال قیف وارونه است . به دلیل اینکه میکروفون خیلی عالی ندارید. وقتی input خوبی نداشته باشید متعاقبا output خوبی هم ندارید.

    1- میکروفون خیلی عالی در سطح ورلد کلس ندارید
    2- کارت صدای خیلی خوبی دارید
    3- هزینه خرید پری با کیفیت رو ندارید ولی میتونید با این بودجه پری امپ و یا حتی چنل استریپهایی خوبی مثل dbx 376 بگیرید ( که اتفاق جزو پر فروشها هم هست .)

    من قبلا این بحث رو کردم و حقیقتا میترسم یک چیزی رو عرض کنم و به مذاق دوستان خوش نیاید.

    علت اینجاست کارت شما ورودی زیادی داره وعلاوه بر اون پری های خوبی هم داره . یک جفت پری خوش کیفیت فوکوس رایت روی اون کارت هست ...به نظر من تمام پری امپهای زیر 2 تومانی بازار با همون پری امپ liguid شما برابری میکنند . ولی اگر واقعا به اون تعداد ورودی نیازی ندارید از روش زیر عمل کنید.

    شما با خرید پری امپ درواقع از ورودی پری امپهای کارت استفاده نمیکنید و درواقع چیزی شبیه بای پس اتفاق میفتد . پس عملا اینجا کارت شما با یک کارت رده پاین سری سافایر مثل focusrite saffire 14 تفاوتی نخواهد داشت .
    پس اگر نیازی به ورودی زیاد ندارید بهتر هست که کارت فعلی رو بفروشید و یک کارت صدای سبکتر با کانورتورهای خوب ولی با ورودی کمتر + پری امپ + میکروفون خوب تهیه کنید. که همچین کارتهای خوبی که فقط درواقع کانورتر هستند هم کم نیستند .

    حقیقتا عوامل زیادی هستند که بر روی کیفیت کار شما تاثیر میگذارند .. شاید اگر بودجه بیشتری داشتید نظر من چیزی غیر از این بود. و راحت میتونستید هزینه کنید و اندوخته بیشتری رو سیو کنید.
    موفق باشید.
     
  8. Mohamad.K

    Mohamad.K عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏3/12/10
    ارسال ها:
    844
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +305 / 0 / -2
    نرم افزار:
    ableton, cubase
    پاسخ : پری آمپ یا کمپرسور ؟

    خیلی ممنون از راهنماییتون . اخه ببینید اینکه الان تو بازار میکروفون های خیلی عالی ، پری آمپ های فوق حرفه ای و میکسرها و . . هست بحثی توش نیست . همه میدونیم که شاید مثلا خرید یه پری آمپ 9 میلیون تومانی با یه میکروفون 1 تومانی یکم نه اصلا سازگاری ندارن و من موافق حرف شما هستم . اما الان شرایطی که عرض کردم دقیقا یه خرید یه پری آمپ متوسط در حد همون میکروفون هست نه بیشتر نه کمتر . من الان تجهیزات پایه برای ضبط یه وکال رو ندارم . من انتظاری که دارم این هست که بتونم با ترکیب یه سری مکمل هایی که برای ضبط ضروری هستن رو داشته باشم . . عرض کردم انتظار یه کیفیت خارق آلعاده رو ندارم و اصلا در اون حدی هم نیستم که بخوام یه همچین تجهیزاتی رو در کنارم داشته باشم حتی اگه پولش رو هم داشته باشم . من عقیدم این هست که میشه با یه تجهیزات متوسط یه کار رو بالا کشید و سوال بنده هم همین بود که الان من نمیدونم رنج متوسط تو بازار 1 تومانه ؟ 3 تومانه ؟ 10 تومانه ؟
     
  9. akhavan

    akhavan کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏9/9/12
    ارسال ها:
    1,655
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    Teacher
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +2,543 / 1 / -3
    نرم افزار:
    logic
    پاسخ : پری آمپ یا کمپرسور ؟

    حد و حدود دست شماست . من نمیتونم جای شما سلیقه خودم رو اعمال کنم
    برای من سطح متوسط میتونه یک پری امپ مثل manley ویا neve باشه :) برای یک هنرمند جهانی ممکنه پری امپای سفارشی اولون باشه و برای یک کاربر خونگی ممکنه یک چیزی مثل DBX 376 باشه
    برای میکروفون و بقیه تجهیزات هم به همین شکل هست.

    ولی از نظر من ستاپ فعلی شما تقریبا متوسط هست و حداقلها رو در اختیار دارید.
    مگر اینکه به فکر ارتقای کارتون باشید که در اون صورت باید نکات دیگری رو بپرسم تا بتونم شما رو به هدف برسونم. که یک نمونه اش رو در پست قبلی عرض کردم :)
     
  10. Mohamad.K

    Mohamad.K عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏3/12/10
    ارسال ها:
    844
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +305 / 0 / -2
    نرم افزار:
    ableton, cubase
    پاسخ : پری آمپ یا کمپرسور ؟

    من سطح داخل ایران رو میخوام بدونم . یعنی تو ایران کسایی هستند که بالاتر از Avalon هم پری داشته باشند ؟ تو میکروفون نویمن از Rode بالاتره ولی Rode هم مثلا از شرکتی مثلا Icon یا AKG مطلوبتره و سطح کیفیش بالاتره . توی پری آمپ هم به همین شکل ، مثلا الان شرکت هایی مثل PreSonus - Fcousrite - Motu که میان پری آمپ تو سطح 2 یا 3 تومان میزنن هیچ کار مثبتی انجام نمیدن ؟ پس چرا دست به تولید زدن ؟ بعید بدونم فقط یه لامپ تزینی برای فروش محصولشون ساخته باشن . پس یه نتیجه ای میده . اگر واقعا من با همین کارت صدا و میکروفون میتونم یه صدایی فراتر از یه کمپرسور و پری آمپ داشته باشم چه بهتر که من اصلا هزینه ای نکنم . برای همینم من این تایپیک رو ایجاد کردم . اون جور که من تو این فروم دیدم بچه ها Dbx داشتن ، Presonus و . . . حد متوسط من هر برندی به غیر از Avalon هستش ، چون میدونم زیر 5 تومان پری اصلا نداره .
     
  11. amir sound

    amir sound عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏13/8/10
    ارسال ها:
    31
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    صدابردار
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +45 / 0 / -0
    نرم افزار:
    logic, protools
    پاسخ : پری آمپ یا کمپرسور ؟

    با سلام

    دوست عزیز تنها با خرید میکروفن یا پری آمپ خوب نمیتونین به نتیجه خوبی‌ برسین،من از نوشته‌هاتون می‌تونم بفهمم که کلا اطلاعاتتون نسبت به این کار کمه،مطمئن باشین اگر کمی‌ تلاش کنین و اطلاعاتتون رو ببرین بالا با همین میک و همون کارت صدا میتونین نتیجهٔ نسبتا خوبی‌ بگیرین،بتون پیشنهاد می‌کنم با این ۲ میلیون تومانی که میخواین هزینهٔ پریمپ کنین بگردین،موسسه هایی هستن که میتونین برین علوم صدابرداری رو بدرستی یاد بگیرین،باور کنین تازمانی که خودتون به این امر اشراف کامل نداشته باشین که نتونین تشخیص بدین چی‌ باید بخرین و چرا باید بخرین و چطوری به صورت درست ازش بهر برداری کنین،نتیجه‌ی مطلبی‌ نمیتونین بگیرین.... تازمانی که نتونین بفهمین این مشخصات:
    Hand tested 12AX7 Tube
    Saturation: 10% @ 30 dB
    CLASS A Transformless high voltage signal path
    Input impedance: XLR: 5 kOhm, 6.3 mm of handle: 1 mega ohm
    Switchable Phantom Power
    Output impedance: XLR: 51 ohms, 6.3 mm of handle: 51 ohms
    Switchable Phase Reversal
    Level display: Volume meter -20 dBu to +3 dBu
    Adjustable optical compressor
    110 V - 220 V external power pack
    Input gain control
    Size: 9,5"
    Switchable -20 dB Pad
    Housing: Metal
    THD + noise (unweighted): 0.05%




    یا این مشخصات:

    Input Channels 1
    Dynamic Range >115 dB
    Headroom +22 dB
    Frequency Response 10 Hz to 50 kHz
    Microphone Preamp
    Input Impedance, XLR Input 1.3 kΩ
    Input Impedance, Line Level Input 10 kΩ
    Connectors Neutrik™ Combo
    Gain +12 dB to +52 dB
    Noise Floor -112 dBu (+12 dB gain)
    EIN -127 dB
    THD + Noise (0% saturation) <0.005%
    THD + Noise (full saturation) <0.5%
    Microphone Input Connector XLR
    Microphone Input Impedance (selectable) 50Ω, 150Ω, 600Ω, 1.5 kΩ, or 2.5 kΩ
    Instrument Input Connector ¼” TS
    Instrument Input Impedance 1 MΩ
    Send Connector ¼” TRS balanced/unbalanced
    Send Output Impedance 51Ω
    Return Connector ¼” TRS balanced/unbalanced
    Return Input Impedance 10 kΩ
    Metering (3-LED) -20 dBu, 0 dBu, Clip
    Line Input (switchable) ¼” TRS, 10 kΩ input impedance
    Phantom Power (switchable) +48V
    Pad (switchable) 0 dB/-20 dB
    Phase (switchable) 0, 180 degrees
    High-pass filter (switchable) -3 dB shelf at 80 Hz
    Compressor
    Threshold (variable) -40 dBu to +20 dBu
    Ratio (variable) 1-10 (1:1 to 2:1)
    Attack (variable) 0.1 to 200 ms
    Release (variable) 0.05 ms to 3 seconds
    Makeup Gain -20 dB to +20 dB
    High-pass Sidechain Filter (variable) 10 Hz to 10 kHz
    Metering Analog VU (gain reduction / Output Level)
    Equalizer
    Low Band (±13 dB) 20 Hz to 300 Hz
    Mid Band (±13 dB) 200 Hz to 3 kHz
    High Band (±13 dB) 2 kHz to 20 kHz
    Q (variable all bands) Q=0.4 to 2 (3 octave to 2/3 octave)
    Master
    Output Fader -70 dB to +10 dB
    Output Connectors XLR balanced and ¼” TRS balanced/unbalanced
    Output Impedance 51Ω
    Output-level Meter Analog VU (-20 dBu to +6 dBu)
    Gain-reduction Meter Analog VU (-20 dB to 0 dB)
    Output Headroom +22 dBu



    تفاوتشان تو چی‌ هست هیچ فأیدی نداره!!
     
  12. akhavan

    akhavan کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏9/9/12
    ارسال ها:
    1,655
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    Teacher
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +2,543 / 1 / -3
    نرم افزار:
    logic
    پاسخ : پری آمپ یا کمپرسور ؟

    شاید گاهی وقتها حتی پری امپهای میکسرهای خوب از پری های رایج بهتر جواب بدهند..همه چیز به سلیقه طرف بستگی داره . خیلیها پری های UAD که تفاوت خیلی زیادی با avalon ندارند رو برتر میدونند. ...

    این شکلی نیست هر کدوم از این محصولات در شرایط برابر شخصیت خودشونو دارند .
    ممکنه برای یک کار AKG نسبت به neumann بازدهی بیشتری داشت باشه . و حتی برعکس
    ولی icon جزو برندها نیست تازه کاره و هنوز شناخته شده نیست اکثرا اونو با بهرینگر مقایسه میکنند.

    فوکوس رایت پری کلاس دو و سه نداره . اتفاقا یکی از بهترینهاست. بقیه شون هم تقریبا در کلاس متوسط هستند.ولی برای یک یوزر خونگی اتفاقا خیلی خوب هست.

    به علت این که همه بودجه خرید اولون رو ندارند. علاوه بر اون فقط چند کارت صدا با پری امپ با کیفیت هست و اکثر یوزرها ترجیح میدهند از پری امپ جدا استفاده کنند. در واقع پری امپ های که در کارت صداها استفاده میشود کیفیت عالی ندارند.
    خیلی ساده : با پری امپ میتونید از نهایت کیفیت میکروفونتون استفاده کنید. ولی حد نهایت چقدر هست برای هر میکروفون و هر پری امپ متفاوت هست.
    پس باید ببینید چه مکروفونی رو با چه پری امپی ست میکنید.


    عرض کردم این تفاوت زیاد نیست کمی کیفیت داره قطعا وجود تیوب بی تاثیر نیست ولی شاید در حد 30 درصد باشه.
    اگر کیفیت و تفاوت خیلی بالا بود قطعا دیگران هم از روش شما استفاده میکردند و فقط با یک کارت و یک مایک نتیجه میگرفتند. :)
    اگر خیلی دوست دارید که در این مورد بیشتر بدونید میتونید در قسمت نمونه کارها کارای جناب محمد بیگوردی رو گوش کنید ایشون dbx376 و سافایر 24 DSP و مایک nt1 دارند که تقریبا نزدیک به ستاپ شماست. کارشون رو با کار خودتون مقایسه کنید .

    موفق باشید.
     
بارگذاری...