پري آمپ ميكروفن

شروع موضوع توسط GoldSong ‏14/11/09 در انجمن آرشیو مطالب قدیمی

تاپیک پري آمپ ميكروفن تالار آرشیو مطالب قدیمی در persian-music.org.

  1. GoldSong

    GoldSong عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏5/8/09
    ارسال ها:
    19
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    شهر عشاق
    امتیازات:
    +1 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, cubase, FLstudio
    سلام لطفا اگه كسي از دوستان اطلاعاتي راجع به پري آمپ و انواع اون دارن و در صورت امكان معرفي چند مدل رو در تاپيك قرار بدن
    متشكرم
     
  2. JunioR

    JunioR کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏18/9/09
    ارسال ها:
    853
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +99 / 0 / -1
    نرم افزار:
    flstudio, nuendo
    Preamplifier اولین مرحله تقویت کنندگی در یک سیستم صوتی که سیگنال لول میکروفن (mic-level) رو تا رسیدن به سطح خط (line-level) تقویت می کنه. تقویت کننده مقدماتی یا همون PreAmp یک دستگاه مستقل یا یک مدار در میکسر هست.
    ساده تر یعنی جریان خیلی ضعیفی که از میکروفن گرفتیم رو تقویت میکنه تا به یک جریان استاندارد برسه.

    از نظر انواع هم میشه گفت Preamp هایی که جدا هستند یعنی یک دستگاه مستقل مثل
    M-Audio AudioBuddy Microphone Preamp یا Universal Audio 710 Microphone Preamplifier
    و یا اینکه همراه اینترفیس صوتی هست مثل Presonus Firebox یا M-audio FireWire410
    یا همراه میکسر هست یعنی داخلش تعبیه شده
    یا اینکه همراه پروسسورها یا کمپرسورها هستش مثل
    ART Pro Channel Microphone Preamp and Compressor

    یا از نظر دیگه Preamp ها ساده هستند یا Tube هستند.
    Tube مثل PreSonus TubePre
     
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏14/11/09
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  3. behrooz-soltan

    behrooz-soltan عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏10/9/09
    ارسال ها:
    152
    محل سکونت:
    اصفهان
    امتیازات:
    +24 / 1 / -0
    نرم افزار:
    cubase, nuendo, reason
    سلام
    یه سوالی برام پیش اومده
    بعضی از کمپروسر ها هستند که پری امپ هم دارن یعنی هم پری هستن هم کمپرسور
    حالا اگه یدونه از این دو کاره ها داشته باشیم و یدونه پری امپ خالی.میکروفون از دو تا منبع پری امپ میشه؟ ایا تاثیری هم داره یا نه فرقی نمیکنه؟

    مثلا
    dbx 376+dbx 386
     
  4. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,744
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,799 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    386 يه پري امپ با دو تا ورودي هستش.
    اما 376 چنل استريپ هستش يعني هم پري امپ و هم كامپرسور و هم دي ايزير هستش.
    هر دو مدل تيوب هستن.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  5. behrooz-soltan

    behrooz-soltan عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏10/9/09
    ارسال ها:
    152
    محل سکونت:
    اصفهان
    امتیازات:
    +24 / 1 / -0
    نرم افزار:
    cubase, nuendo, reason
    نه منظور من اینه که چون 2 تا پری امپ سر راه میک هست (یکی همراه با کمپرسور و یکی خالی) ایا میک دو بار تقویت میشه؟
     
  6. mehra

    mehra عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏25/11/09
    ارسال ها:
    36
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +13 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, sonar
    تا جایی که من میدونم، وقتی میکروفن به یک پری امپ وصله، و خروجی پری امپ به ورودی یک وسیله دیگه مثل میکسر، کمپرسور یا کارت صوتی که اون هم پری امپ داره متصله، gain پری امپ دستگاه دوم باید روی minimum قرار داده بشه.
     
  7. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,744
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,799 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    نيازي به اينكار نيستش اگه چنل استريپ داشته باشين.. اما معمولا استوديوهايي كه پري امپ و كامپرسور جدا از هم دارن به همين روش عمل ميكنن. يعني ميكروفون اول از پري رد ميشه و بعدش هم از كامپرسور و بعد ركورد.
    دقيقا و يا اصلا پري رو غير فعال ميكنن.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  8. behrooz-soltan

    behrooz-soltan عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏10/9/09
    ارسال ها:
    152
    محل سکونت:
    اصفهان
    امتیازات:
    +24 / 1 / -0
    نرم افزار:
    cubase, nuendo, reason
    اها مرسی پس تاثیری نداره
     
  9. cupalbert

    cupalbert Banned

    تاریخ عضویت:
    ‏23/12/09
    ارسال ها:
    29
    امتیازات:
    +5 / 0 / -0
    نرم افزار:
    protools
    با سلام
    من یه tube channel strip می خوام که با k2 یا classic2 ازش استفاده کنم
    الانم بین 2 گزینه شک دارم
    dbx 376
    PreSonus Studio Channel Tube
    کدوم بهتره? البته قیمت هم مد نظرم هست
    تشکر:d
     
  10. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,744
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,799 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    من خودم dbx376 دارم و خيلي هم راضي هستم اونو از دوبي خريدم 750 البته قيمت تهران اون موقع 900 بود.
    در مورد PreSonus Studio Channel Tube تجربه كار با اين مدل رو ندارم.
    اما دوستان تعريفش رو ميكنن.
     
  11. JunioR

    JunioR کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏18/9/09
    ارسال ها:
    853
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +99 / 0 / -1
    نرم افزار:
    flstudio, nuendo
    PreSonus Studio Channel Tube تازه وارد شده و تهیه اون هم کمی مشکل هست ولی میتونید 376 رو با eureka مقایسه کنید
    البته پست شما با تاپیک هماهنگ نبوده و قیمت این مدل ها بیشتر از 300 هزار تومن هست. لطفا دقت کنید.
     
  12. استودیوادیومستر

    استودیوادیومستر Producer عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏11/1/10
    ارسال ها:
    50
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    مهندس صدا - استودیو تکنیشن
    محل سکونت:
    تهران - لس انجلس
    امتیازات:
    +75 / 0 / -0
    نرم افزار:
    protools
    دوست من , در صورت انتخاب یک پری امپ کلاس آماتور فراموش نکنین که میتونین با تعویض تیوب دستگاه درصد بسیار بالایی رو به کیفیت پری اضافه کنین ... بخصوص در مورد 376 این امر بشدت صدق میکنه و تفاوت بسیاری بعد از استفاده از یک تیوب بهتر شنیده میشه ... من تیوب 376 دوستی رو با یه تیوب TELEFUNKEN تعویض کردم و اون الان احساس میکنه که یه پری امپ Manley داره ... البته در این حدش فقط یه توهمه ! در این مورد اگه اطلاعات کافی ندارین حتما با یه متخصص الکترونیک قبلش مشورت کنین عزیز ... اگه تمایل داشتین خوشحال میشم بتونم خدمتی کنم
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 3
  13. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,744
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,799 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    جناب خاكپور من يه dbx 376 دارم.
    به نظر شما امكان تعويض تيوب براي اين مدل هستش. ؟
    آيا در كيفيت كار تاثير چشمگيري خواهد كرد ؟
    شما چه مدل تيوبي ( لامپ خلا ) رو پيشنهاد ميكنيد ؟
     
  14. استودیوادیومستر

    استودیوادیومستر Producer عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏11/1/10
    ارسال ها:
    50
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    مهندس صدا - استودیو تکنیشن
    محل سکونت:
    تهران - لس انجلس
    امتیازات:
    +75 / 0 / -0
    نرم افزار:
    protools
    درود بر شما جناب محبی عزیز

    اصولا امکان تعویض برای هر تیوبی وجود داره چراکه تیوب یک قطعه مصرفیه که کم یا زیاد بالاخره بعد از طی مدت زمانی مجبور به تعویضش میشیم ... بقول معروف این شتریه که در خونه همه میخوابه ! اما مسئله تعویض تیوب در تجهیزاتی که در کلاس dbx 376 قرار دارند معمولا قبل از پایان عمر تیوب و بیشتر برای دستیابی به صدایی بهتر صورت میگیره .

    تیوب بکار رفته در dbx 376 یک تیوب 12AU7 هستش که معمولا کمپانی dbx برای 376 از تیوبهای کارخانه Phillips یا Electro Harmonix استفاده میکنه .

    اما دلیل هر صدابردار برای تعویض تیوب حکم انتخاب تیوب جدید رو میده ... در مورد dbx 376 معمولا دو عامل صدابردار رو ترغیب میکنه که تیوب رو با یک تیوب بهتر عوض کنه ...

    اولین دلیل اینه که 376 ذاتا آستانه تحملش پایینه و به محض کمی فشار بیش از حد نرمال سرناسازگاری میذاره و بسمت دیستورشن میره . این مسئله گاه باعث میشه که صدابردار به فکر استفاده از تیوبی با Gain Level متفاوت بیافته . تیوب هایی که براتون مینویسم تاجایی که "ذهنم یاری میکنه" از سمت چپ به راست Gain Level شون کمتر میشه ... براتون شماره کانترپارت اروپایی شون روهم مینویسم :

    12ax7=ECC83 >> 12AU7=ECC82 >> 12at7=ECC81 >> 12AY7=6072
    که هرکدوم Gain Level و Dynamic Range خودشون رو ارائه میکنن .

    اما دلیل دوم که عمومیت بیشتری داره کاراکتر تیوب های همپایه و تفاوت تأثیری که هرکدوم در مقام مقایسه اصطلاحا بروی رنگ صدا میذارن هستش .
    در این صورت تیوب Stock با تیوبی با همون مشخصات اما ساخت یک کارخانه بهتر تعویض میشه . بنده تیوب 376 پری یکی از دوستان رو با یک NOS Telefunken 12AU7 تعویض کردم و صدا بنظر هردوی ما بسیار مخملی تر و عمیق تر شد . البته بیاد ندارم که تیوب استاک دستگاه چه برندی بود که ما تعویضش کردیم و این تفاوت رو دیدیم . اما سلیقه من بشخصه کاراکتر تیوبهای Sovtek , Muller , Telefunken رو به Valvo و Siemens ویا حتی Phillips ترجیح میده .
    به امید اهورامزدا یه روز تیوب پری TUBETECH رو بخواین عوض کنین عزیز .

    ضبط خوبی داشته باشین !
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 3
  15. behrooz-soltan

    behrooz-soltan عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏10/9/09
    ارسال ها:
    152
    محل سکونت:
    اصفهان
    امتیازات:
    +24 / 1 / -0
    نرم افزار:
    cubase, nuendo, reason
    سلام اقای خاکپور.
    ممنون از توضیحاتتون.
    ایا این تیوبها در ایران هم قابل دسترس هستن؟
    و میشه این کار رو در مقابل میکروفون هم انجام داد؟
     
  16. استودیوادیومستر

    استودیوادیومستر Producer عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏11/1/10
    ارسال ها:
    50
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    مهندس صدا - استودیو تکنیشن
    محل سکونت:
    تهران - لس انجلس
    امتیازات:
    +75 / 0 / -0
    نرم افزار:
    protools
    درود بر شما دوست گرامی

    بنده تنها انجام وظیفه میکنم و از لطف شما سپاسگزارم .

    این تیوبها در ایران کم و بیش پیدا میشن . ولی مشکل اینجاست که متاسفانه بهر دلیلی که زیبا نیست قیمتهاشون با قیمتهای واقعی فرق میکنه و خیلی بیشتره ... ولی اگه از سایتهای الکترونیک خارجی تهیه بفرمایین اونها میتونن براتون dhl کنن ایران . بنده یک تیوب jan6111 میخواستم برای مایکروفونم که اینجا بمن 300 هزارتومان قیمت دادن درحالی که این تیوب فقط 15 دلار قیمتشه !

    در پاسخ پرسش دوم باید بگم که تعویض تیوب در مایکروفونها هم انجام میشه و حتی صدابرداران شهوت بالاتری رو هم در این مورد نشون میدن اما دامنه حرکتی بسیار کمتره و مثل خانواده پراسسورها گسترده نیست . بخصوص اینکه اکثر مایکروفونهای حرفه ای جدید از تیوبهای ساب مینیاتوری یا همان پنسیل تیوبها استفاده میکنن که مصیبت پیدا کردنشون در ایران خیلی بیشتره .

    از همه دوستان گلم درخواست میکنم هرگز این تعویض ها رو انجام ندن مگه اینکه دقیقا بدونن دارن چیکار میکنن
    و اگه خودشون اطلاعات الکترونیک ندارن حتما از مشاوره با یک متخصص الکترونیک دریغ نکنن که خدای نکرده به تجهیزاتشون اسیب نرسونن .

    ضبط خوبی داشته باشین !
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  17. سیاوش سام

    سیاوش سام عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏18/1/10
    ارسال ها:
    17
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +2 / 0 / -0
    نرم افزار:
    nuendo, protools
    اقا این داستان تیوب منم کلافه کرده.من با پری امپ avalon 737 کار میکنم و برای تهیه تیوب زمان و پول گزافی رو از دست میدم.
     
  18. behrooz-soltan

    behrooz-soltan عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏10/9/09
    ارسال ها:
    152
    محل سکونت:
    اصفهان
    امتیازات:
    +24 / 1 / -0
    نرم افزار:
    cubase, nuendo, reason
    میشه یه پری امپ تا 500 تومن معرفی کنین؟(رک)
    ایا کمپرسور 200 تومنی تاثیری هم داره؟
     
  19. استودیوادیومستر

    استودیوادیومستر Producer عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏11/1/10
    ارسال ها:
    50
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    مهندس صدا - استودیو تکنیشن
    محل سکونت:
    تهران - لس انجلس
    امتیازات:
    +75 / 0 / -0
    نرم افزار:
    protools
    درود بر شما دوست گرامی

    شما بوضوح اشاره کردین که برای تهیه تیوب 737 زمان و پول گزافی رو از دست میدین . اما نفرمودین که در قبالش چه چیزی رو بدست میارین !!!

    یک صدای فوق العاده گرم , عمیق و حجیم با جزئیات بسیار بالا در رده PURE CLASS A کلاس جهانی !!! بقول مردان نیک دیروز هرکه را طاووس خواهد جور هندوستان کشد .

    احتراما اجازه دارم بپرسم شما مگه چند بار تیوب 737 تون رو تعویض کردین ؟ چون از حس نوشته شما اینطور استنباط میشه که از تعویض تیوب باید به ستوه اومده باشین ! و باز هم اگه جسارت نباشه اجازه دارم سؤال کنم مینیمم و ماکزیمم زمانی که شما Gain پری امپ تون رو بالاتر از 36
    قرار میدین چقدره و برای ضبط چه صدایی ؟

    خدای نکرده جسارت خدمت شما عزیز نشه اما بهترین موتورهای اتومبیل هم اگه شما آگاهی از زمان و حالت مناسب تعویض دنده نداشته باشین و با گاز دادن بیش از اندازه و بدون توجه به صدا و دور موتور فشار مضاعف وارد کنین معلومه که موتور بازنشسته اجباری میشه .

    بنده خودم شش ساله که دارم بشدت از این پری امپ کار میکشم و مثل روز اول بسیار Clean داره کار میکنه و یکی از با غیرت ترین اعضای استودیو ادیومستر بشمار میره !

    نکته بسیار مهم !!!!
    **************
    وقتی تیوب جدیدی خریداری میفرمایین حتما باید از سلامت اون مطمئن باشین . اگر از تیوبهای New Old Stock استفاده میکنین این امر تشدید میشه ! حتما از خود کمپانی Avalon امریکا تبوبهای اوریجینال 737 رو تهیه بفرمایین و اگه امکان این امر براتون نیست بخش فنی استودیو ادیومستر بسادگی میتونه این خدمت رو براتون انجام بده . مطمئن باشین اگه اینقدر زود مجبور به تعویض تیوب میشین معنیش از دید حرفه ای یا اورپاور استفاده کردنه صدابرداره یا خرید تیوبهای NOS بسیار در وضعیت بد از لحاظ سلامت و عمر کاری !

    ضبط خوبی داشته باشین !
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  20. استودیوادیومستر

    استودیوادیومستر Producer عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏11/1/10
    ارسال ها:
    50
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    مهندس صدا - استودیو تکنیشن
    محل سکونت:
    تهران - لس انجلس
    امتیازات:
    +75 / 0 / -0
    نرم افزار:
    protools
    دوست عزیز من

    از معرفی یک پری امپ تا توصیه یک پری امپ بسیار فاصله است ...

    صرف معرفی یک پری امپ اونهم در سایز رک 1U که درخواست فرمودین همونطور که دوستان هم بسیار اشاره کردن انتخابهایی مثل PreSonus Eureka یا PreSonus Studio Channel یا DBX 376 و 386 ... یا M-AUDIO TAMPA و خیلی چیزهای دیگه وجود دارن . در هنگام انتخاب بین این رک ها حتما علاوه بر مقایسه اطلاعات فنی به مقایسه شنیداری هم باید پرداخت که در خرید تجهیزات ارزون قیمت این دومی خیلی مهمتر از مقایسه فنی هستش !

    حالا چرا ؟ عرض میکنم ... اطلاعات فنی چنین تجهیزاتی معمولا بیشتر یک انشای زیبای فنی هستن که قراره با انجام یک کار منتال و روانی روی ذهن خریدار اونو تحریک و وادار به خرید کنن .
    نه اینکه دروغی گفته باشن نه ! اما با تکیه به یکسری از چیزها یک حقیقت کوچیک رو بزرگ جلوه میدن ... مثلا ProSonus یک چنل استیریپ زیر 500$ رو میسازه و تا خریدار میاد بسادگی از کنارش رد شه یکدفعه میگه آقا تیوب 12AX7 روشه ها ! مثل اینکه شما از کنار فروشنده ژیان رد میشین یکدفعه طرف میگه آقا این ژیان سر دنده اش از الماسه ها !

    نمیخوام بگم اصلا نباید اینها رو خرید .. نه ! مسلما هرچقدر پول بیم همونقدر هم آش میخوریم اما توقع ما بر اینه که واقعا به اندازه پولمون به ما آش بدن نه کمتر ! در مورد چنین تجهیزاتی صرفا به مشخصات فنی اکتفا نکنین و در صورت امکان صداشونو در Show Room فروشگاه بشنوین و یا از تجربه شنیداری دیگران استفاده کنین .
    منظورم این نیست که اگه یکی گفت صداش خوبه یا من تست کردم راضیم کافیه ها ! ازشون بخوان خوب رو از لحاظ علمی و از جهات مختلف براتون توضیح بدن .

    ** اما میرسیم به پری امپهایی که در سایز رک 1U یا بزرگتر نیستن و کوچکترن اما ...
    اما پری امپ ترن ! شاید گرونتر باشن کمی اما به اندازه قیمتشون بشما کیفیت ارائه میکنن و روشون اکثرا هم کامپرسور و ایکوالایزر "زینتی" هم ندارن ...

    مثل چی ؟ مثلا UA 710 Twin-Finity یا UA SOLO/610 که پری امپهای بسیار خوب و " دست ساز امریکایی " هستن و اونچه که روی کاغذ میخونین رو در استودیو میشنوین !

    واقعا اگه بدونیم از خرید تجهیزات دنبال چی هستیم بسیار تو انتخاب کمکمون میکنه ... کیفیت و فقط کیفیت ... چیزیه که باید در مرحله اول در نظر داشته باشیم ... چه بسیارند صدابرداران نامی در کشور که بسیاری از تجهیزات حرفه ای رو بخاطر مثلا رنگ پنلشون که به ست رک های مشکیشون نمیخوره کنار گذاشتن !!! ( ما ایرانی ها حقیقت داریم !!! )

    **** در هنگام خرید یک پری امپ حتما حتما و حتما باید از داشتن تطابق علمی اون با مایکروفونتون مطمئن باشین بخصوص Impedance و Max. Voltage هاشون .

    ** در مورد کامپرسورهای دیگه بسیار بسیار ارزون قیمت باید بگم که قطعا پلاگینهای حرفه ای بارها بهتر عمل میکنن و نتایج حرفه ای تری میدن ... هزینه ای که بسختی جمع کردین رو براحتی دور نریزین عزیز ... خدا این بهرینگر و امثالهم رو بگم چیکار کنه !

    ضبط خوبی داشته باشین .
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
بارگذاری...

عبارات جستجو شده:

  1. پری امپ میکروفون

    ,
  2. تعویض لامپ پری امپ dbx

    ,
  3. تعویض لامپ تیوب میکروفن

    ,
  4. فروش پری آمپ386 dbx