هوی متال زیرگونهای از موسیقی راک است که به عنوان یک سبک تعریف شده موسیقی در دهه 1970 پا به عرصه گذاشت.
این سبک ریشه در موسیقی گروههای موسیقی راک انگلیسی و آمریکایی دارد که در سالهای پایانی دههٔ 60 و آغازین دههٔ 70 میلادی با الهام از بلوز/راک و سایکدلیک راک و آمیزهای از صداهای حجیم خشن و تقویت شده، سولوهای گیتار الکتریک و ضربآهنگهای قوی، «موسیقی هوی متال» را آفریدند. سازهای استفاده شده در این سبک عمدتا گیتار الکتریک، گیتار بیس و درامز هستند که در شاخههای مختلف سازهای دیگر همانند ویولن، ویولنسل، کیبورد و گیتار آکوستیک به این مجموعه اضافه میشوند.
متنهای قوی و تأثیر گذار پینک فلوید-اگرچه در آن زمان در سبک متال اجرا نشدندولی پایه گذار مکتب اعتراض در موسیقی بودند که توانست هدف اصیل موسیقی بلوز را که ابتدا با گیتارهای سیاه پوستان شنیده میشد زنده کند. پس از گذشت چند سال از تشکیل اولین گروهها در این سبک، متال نه تنها بهعنوان یک ژانر موسیقی، بلکه بهعنوان شیوهای جدید برای بیان عقیدههای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی افراد که معمولاً ساختار اعتراضی داشت شناخته شد.
هنرمندانی همچون جیمی هندریکس و رونی جیمز دیو و گروههایی همانند لِد زپلین، بِلَک سَبَث، مَنو وار و وَسْپ در شکلگیری و گسترش این شاخه موسیقی تأثیر زیادی داشتند.
اوج اقبال این گونهٔ موسیقی نزد مخاطبان در دهههای 70 و 80 میلادی بود و در این دوره شاخههای متعددی از هوی متال ایجاد شد که از بسیاری از آنها صرفاً تحت عنوان «متال» یاد میشود. هوی متال در سرتاسر دنیا طرفداران بسیاری دارد که اصطلاحا به آنها «متال هد» و «هدبنگر» میگویند.
این سبک ریشه در موسیقی گروههای موسیقی راک انگلیسی و آمریکایی دارد که در سالهای پایانی دههٔ 60 و آغازین دههٔ 70 میلادی با الهام از بلوز/راک و سایکدلیک راک و آمیزهای از صداهای حجیم خشن و تقویت شده، سولوهای گیتار الکتریک و ضربآهنگهای قوی، «موسیقی هوی متال» را آفریدند. سازهای استفاده شده در این سبک عمدتا گیتار الکتریک، گیتار بیس و درامز هستند که در شاخههای مختلف سازهای دیگر همانند ویولن، ویولنسل، کیبورد و گیتار آکوستیک به این مجموعه اضافه میشوند.
متنهای قوی و تأثیر گذار پینک فلوید-اگرچه در آن زمان در سبک متال اجرا نشدندولی پایه گذار مکتب اعتراض در موسیقی بودند که توانست هدف اصیل موسیقی بلوز را که ابتدا با گیتارهای سیاه پوستان شنیده میشد زنده کند. پس از گذشت چند سال از تشکیل اولین گروهها در این سبک، متال نه تنها بهعنوان یک ژانر موسیقی، بلکه بهعنوان شیوهای جدید برای بیان عقیدههای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی افراد که معمولاً ساختار اعتراضی داشت شناخته شد.
هنرمندانی همچون جیمی هندریکس و رونی جیمز دیو و گروههایی همانند لِد زپلین، بِلَک سَبَث، مَنو وار و وَسْپ در شکلگیری و گسترش این شاخه موسیقی تأثیر زیادی داشتند.
اوج اقبال این گونهٔ موسیقی نزد مخاطبان در دهههای 70 و 80 میلادی بود و در این دوره شاخههای متعددی از هوی متال ایجاد شد که از بسیاری از آنها صرفاً تحت عنوان «متال» یاد میشود. هوی متال در سرتاسر دنیا طرفداران بسیاری دارد که اصطلاحا به آنها «متال هد» و «هدبنگر» میگویند.
آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: