نحوه میکروفون گذاری برای سازهای مختلف

  • شروع کننده موضوع mpmsoft
  • تاریخ شروع
وضعیت
موضوع بسته شده است. (فقط مدیران امکان ارسال پست جدید در ادامه تاپیک را دارند)

mpmsoft

هنرمند
22/2/10
239
28
0
تهران
از دوستان با تجربه ممنون می شم در مورد نحوه قرار گیری میکروفون برای سازهای مختلف و همچنین تعداد و نوع میکروفنهایی که برای انواع سازها از جمله گیتار - سازهای کوبه ای و ... استفاده می کنند توضیحی مطرح کنند
 
3/4/10
286
107
43
تهران
دوست عزیز - نحوه میکروفن گزاری صحیح رو میخوای بدونی یا اون چیزی که تو ایران مرسوم ؟
چون کاملا مجزا است .
 

mpmsoft

هنرمند
22/2/10
239
28
0
تهران
اصول قرار گیری میکروفون را می خواستیم کاری به ایرانی یا خارجیش نداریم
 
1/12/09
126
2
18
سلام
جایی هست که در مورد نحوه میکروفون گذاری درام نوشته باشه؟
 

mpmsoft

هنرمند
22/2/10
239
28
0
تهران
از دوستانی که در این ضمینه اطلاعاتی دارند ممنون می شم در این بحث شرکت کنند
دوست عزیزمون لطف کردند و یک لینک برای گیتار گذاشتند در مورد سازهای دیگه روش اصولی به چه صورت هست
 

JunioR

کاربر با تجربه
18/9/09
853
102
0
تهران
شما بفرمایید فنون صدابرداری کدوم ساز رو میخواید بدونید؟
لطفا هر کدوم رو جداگانه سوال بفرمایید تا این بحث بهتر پیش بره.
 

mpmsoft

هنرمند
22/2/10
239
28
0
تهران
استرینگ : ویولون - گیتار (دوستمون مطرح کردند) - تار و ستار
بادی : کلارینت - ساکس
کوبه ای : درام - پرکاشن - کاخن
 

fender

Banned
5/2/10
302
119
0
سلاریس
در مورد استرینگ
ویولن :
هم میشه از پیکاپ استفاده کرد هم مایکی که توضیح میدم
من مایکی که پیشنهاد میکنم km84 نویمنه خیلی خوبه برای چلو و ویولن التو و ویولا ....

KM84.jpg

مایکی رو 2 فیت یعنی 60.96 cm بالای ساز در وضعیت شوت شده به سمت بریج ساز قرار میدهیم

برای سبک های bluegrass, country, or old-time از یک میکروفن کندانسر 30 سانت بالای ساز قرار میدیم البته یه کم صدا میدرنجش میره بالا
برای کسایی که کلاسیک میزنن دو تا مایکی کندانسر به فاصله 365 تا 609 سانت بسته به صدایی که میخوان میتونن قرار بدن

در مورد گیتار قبلا زیاد توضیح دادم تو تاپیک های دیگه سرچ کنن دوستان اگه میخوان فقط یه توضیح اجمالی میدم
برای گیتار الکتریک ما سه تا مایکی نیاز داریم 2 تاش داینامیک یه دونه کندانسر

از اون 2 تا داینامیک یه دونس باید کلوز دیاگرام باشه یه دونش لارج دیاگرام
تمام دنیا برای کلوز از sm57 شور استفاده میکنن بدین صورت که هر چه از وسط باند به سمت کناره ها بریم بیس و میدل قوی تر میشن هرچی هم به سمت وسط باند بری تریبل زیاد میشه که معمولا در یک باند 30 وات چهار انگشت از وسط باند رو برای قرار گیری مایکی استفاده میکنن

اون یکی مایکی داینامیک که لارج بود رو هم میزارن 10 سانت پشت امپ که فراکانس های برگشتی رو میگیره اینو هر چی بخواین میتونین بزارید من خودم sm58 میزارم

کندانسر رو هم 1 تا 1.5 متر از امپ قرار میدن برای سبک های metalcore death ... که دیستروشن بیشتری دارن بهتره کندانسر رو مثل sm57 بچسبونین به امپ در کنار باند نه وسط
این سه مایکی رو باید میکس کنین یه صدا بشه اونو رکورد کنین خیلی صدای چاق و قوی میشه مواظب باشین دفاز نشن فقط میکروفن ها

در مورد FLUTE
به یک میکروفن کندانسر احتیاج دارید که بین mouthpiece و tone holes ساز قرار بگیره و حدود 6 تا 12 اینچ هم ساز فاصله داشته باشه

برای ساکس
مایکی کندانسر یا داینامیک فرقی نمیکنه جفتش هم میشه که حدود 18 اینچی ساز یه کمی بالا تر از قسمت بل

گیتار اکوستیک

شما به یک مایکی مینی امنی احتیاج دارید که بین بریج و سوراخ صدایی یا همون ساند هول در حدود 1.2 اینچ از سیم می ( سیم یک) توجه داشته باشین زیر سیم قرار ندید رو به روش دقیقا

درام تام تام ها و اسنیر

شما به یک مایکی داینامیک همراه با presence peak احتیاج دارید که 1 اینچ بالای هر تام و بالای اسنیر و 2 اینچ از توقه ساز باید مایکی را قرار دهید در زاویه 45 درجه به سمت پایین

کیمبال

از یک یا دو بوم استند میتوانید استفاده کنید
یک مایکی فلت کندانسر رو به فاصله 91 سانتی کیمبال در زاویه 90 درجه قرار دهید ( منبران روبه روی کله سنچ)

های هت

به یک فلت کندانسر که low-frequency rolloff داشته باشه نیاز دارید به فاصله 8 اینچی از لبه بیرونی سنچ ها


بیس درام (کیک درام)

یک مایکی داینامیک دلوار همراه با presence peak که فراکانس های پایین عمیق یا deep low-frequency رو ساپورت کنه را روبه رو چند میل پایین بیتر قرار میدیم ( beater همون کلگی هستش که به بیس درام ضربه میزنه و به یک پدال وصله)
برای بیشتر شدن اتک : یا از wooden beater استفاده کنید یا فراکانس های بین 3 کیلو تا 6 کیلو را تقویت و چند دسیبل فراکانس 400 هرتس رو تضعیف کنین

نمیخوام زیاد طولانیش کنم سوالی داشتین بفرمایید توضیح میدم






ب
 

فایل های ضمیمه

  • تشکر
واکنش‌ها: 1 نفر
1/12/09
126
2
18
ممنون از توضیحاتتون
از اینهایی که گفتین عکس ندارید؟
 

fender

Banned
5/2/10
302
119
0
سلاریس
ممنون از توضیحاتتون
از اینهایی که گفتین عکس ندارید؟
اینایی که عرض کردم رو با هر مایکی که اون شرایط رو داشته باشه میتونید بگیرید خواستم یه جوری بگم که مختص به یه مایکی نباشه و همه بتونن استفاده کنن ولی سرچ کنید عکساش خیلی زیادن تنوع خیلی زیاده من اصولش رو فقط ذر کردم
 
3/4/10
286
107
43
تهران
البته توضیحات این دوستمون خیلی خوب بود
اما یادتون باشه که اگر بخواین بصورت سکشن استرینگ ها رو بگیرین باید از میکروفن های آمبیانس و صدای محیطی استفاده کنید ، یعنی بطور کامل فضا رو پوشش بدین
3 استرینگ ( ویولن + ویولا + آلتو ) = ویولن وسط - ویولا راست - آلتو چپ
یک میروفن کاندنسور مثل U87 روی ویولن بصورت بوم دو میکروفن spot رو از دو طرف به صورت آمبیانس
 
20/1/10
21
2
3
الان یه سوالی برام پیش اومد فرق ویولا با آلتو چیه ؟؟؟؟
گفتم شاید من نمیدونم ؟؟؟؟؟؟؟؟
آخه در مورد چیزی که نمیدونید چرا نظر میدید ؟؟؟؟
الان قول میدم اگه کسی بیاد بپرسه کلارینت باس و کرانگله و کنتر فاگوت هم چطوری میکروفون میزاریم
یه چیزی سر هم میکنی بهش میگی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:14::11:


البته توضیحات این دوستمون خیلی خوب بود
اما یادتون باشه که اگر بخواین بصورت سکشن استرینگ ها رو بگیرین باید از میکروفن های آمبیانس و صدای محیطی استفاده کنید ، یعنی بطور کامل فضا رو پوشش بدین
3 استرینگ ( ویولن + ویولا + آلتو ) = ویولن وسط - ویولا راست - آلتو چپ
یک میروفن کاندنسور مثل U87 روی ویولن بصورت بوم دو میکروفن spot رو از دو طرف به صورت آمبیانس
 

hameddavari83

عضو سایت
16/7/10
588
142
43
فرقیم مگه داره
دوستان روش میکروفن گذاری کاخن رو اگه توضیح بدهند ممنون میشم ترجیحا صدای بومی بگیرم از ساز مخصوص سبک فلامنکو
 
وضعیت
موضوع بسته شده است. (فقط مدیران امکان ارسال پست جدید در ادامه تاپیک را دارند)