1. بخش مرکز دانلود افتتاح شد، توضیحات بیشتر را در این لینک بخوانید.
    رد اعلامیه
  2. بخش مقالات افتتاح شد، توضیحات بیشتر را در این لینک بخوانید.
    رد اعلامیه

نحوه ساختن آکوردهای چهار و پنج صدایی

شروع موضوع توسط impartible ‏18/8/09 در انجمن Chords ( آکوردها )

تاپیک نحوه ساختن آکوردهای چهار و پنج صدایی تالار Chords ( آکوردها ) در persian-music.org.

  1. impartible

    impartible هنرمند عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏3/8/09
    ارسال ها:
    234
    شغل :
    آهنگساز و تنظیم کننده
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +304 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    این آکوردها به دلیل داشتن فاصله هفتم در آکوردهای چهار صدایی و فاصله هفتم و نهم در آکوردهای پنج صدایی ، نامطبوع هستند ( همانطور که در بخش فواصل در مورد فواصل مطبوع و نامطبوع توضیحاتی داده شده ) و مهم ترین آنها آکوردهایی هستند که روی درجه پنجم گام ساخته می شود و به آکوردهای هفتم و نهم دومینانت Dominant معروف هستند .
    به طور مثال در گام دو ماژور آکورد درجه پنجم این گام سل ماژور میباشد و برای ساخت آکورد سل ماژور هفت ( G7 ) از نتهای سل ، سی ، ر ، فا استفاده میکنیم که یک آکورد چهار صدایی نامطبوع میباشد .
    همچنین برای ساخت آکورد سل ماژور نهم ( G9 ) از نتهای سل ، سی ، ر ، فا ، لا ، استفاده میکنیم که این آکورد نهم نیز همانطور که گفته شد یک آکورد نامطبوع میباشد .
    نکته : روی درجات دیگر گام نیز آکوردهــای هفتم و نهم ســاخته میشود کـه در سبکهای مختلفی این آکوردها کاربرد دارد که به آنها آکوردهای هفتم و نهم غیر دومینانت گفته میشود .
    آکورد کاسته ای که روی درجه هفتم گام های ماژور و مینور ساخته میشود نامطبوع ، و آکورد کاسته ای که روی درجه دوم گام مینور ساخته میشود ، مطبوع است .
    یکی از شیوه های پرکاربرد مودولاسیون در موزیکهای پاپ استفاده از آکوردهای هفتم و نهم دومینانت میباشد که بعدا در مورد چگونگی انجام مودولاسیون با این آکوردها نیز توضیحاتی خواهم داد .​
     
بارگذاری...
برخی موضوعات مشابه - نحوه ساختن آکوردهای
  1. impartible
    پاسخ ها:
    7
    نمایش ها:
    7,528
  2. djmehrshad
    پاسخ ها:
    15
    نمایش ها:
    7,558
  3. ho3in
    پاسخ ها:
    68
    نمایش ها:
    11,372