میکروفون Rode NTK VS Rode NT2a

شروع موضوع توسط محمد علیزاده ‏3/2/12 در انجمن آرشیو مطالب قدیمی

تاپیک میکروفون Rode NTK VS Rode NT2a تالار آرشیو مطالب قدیمی در persian-music.org.

  1. محمد علیزاده

    محمد علیزاده Banned

    تاریخ عضویت:
    ‏27/11/11
    ارسال ها:
    7
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +0 / 0 / -0
    نرم افزار:
    سلام دوستان عزیز

    دوستان به نظز شما دوستان از نظر کیفیت و از همه نظر فقط برایه وکال کدوم میکروفون بهتر جواب میده ؟ اگر با یکی از این میکروفون ها هم کار کردید نظرتون رو بدین . ممنون

    میکروفون Rode NTK  VS  Rode NT2a-Rode-NTK-kondenzator-mikrofon-tappal.jpg
    Vs
    میکروفون Rode NTK  VS  Rode NT2a-44403_l.jpg
     
  2. ایمان احمدزاده

    ایمان احمدزاده مدیر ارشد مرجع تخصصی موسیقی ایران تیم مدیریت مدیر ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏27/8/09
    ارسال ها:
    1,687
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    آهنگساز٬ تنظیم کننده٬ صدابردار
    محل سکونت:
    تهران - استودیو بسامد
    امتیازات:
    +2,603 / 1 / -2
    نرم افزار:
    cubase, logic
    RODE NT2a
    [TABLE="class: spec_table"]
    [TR]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"][TABLE="class: spec_table"]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Acoustic Principle[/TD]
    [TD]Pressure Gradient[/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Active Electronics[/TD]
    [TD]JFET impedance converter with bipolar output buffer[/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Capsule[/TD]
    [TD]1.00"[/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Polar Pattern[/TD]
    [TD]{username}-{filename}{username}-{filename}{username}-{filename}[/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Address Type[/TD]
    [TD]Side[/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Frequency Range[/TD]
    [TD]20Hz - 20kHz[/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Output Impedance[/TD]
    [TD]200Ω[/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Maximum SPL[/TD]
    [TD]147dB SPL (@ 1kHz, 1% THD into 1KΩ load)[/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Maximum Output Level[/TD]
    [TD]16.0dBu (@ 1kHz, 1% THD into 1KΩ load)[/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Sensitivity[/TD]
    [TD]-36.0dB re 1 Volt/Pascal (16.00mV @ 94 dB SPL) +/- 2 dB @ 1kHz[/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Power Options[/TD]
    [TD]{username}-{filename}{username}-{filename}[/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Weight[/TD]
    [TD]860.00gm[/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Dimensions[/TD]
    [TD]209.00mmH x 55.00mmW x 55.00mmD[/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Output[/TD]
    [TD]{username}-{filename}[/TD]
    [/TR]
    [/TABLE]
    [/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [/TR]
    [TR]
    [/TR]
    [TR]
    [/TR]
    [TR]
    [/TR]
    [TR]
    [/TR]
    [TR]
    [/TR]
    [TR]
    [/TR]
    [TR]
    [/TR]
    [TR]
    [/TR]
    [TR]
    [/TR]
    [TR]
    [/TR]
    [/TABLE]



    RODE NTK
    [TABLE="class: spec_table"]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Acoustic Principle[/TD]
    [TD]Pressure Gradient[/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Active Electronics[/TD]
    [TD]Valve/tube impedance converter with bipolar output buffer[/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Capsule[/TD]
    [TD]1.00"[/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Polar Pattern[/TD]
    [TD]{username}-{filename}[/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Address Type[/TD]
    [TD]Side[/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Frequency Range[/TD]
    [TD]20Hz - 20kHz[/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Output Impedance[/TD]
    [TD]200Ω[/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Maximum SPL[/TD]
    [TD]158dB SPL (@ 1kHz, 1% THD into 1KΩ load)[/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Maximum Output Level[/TD]
    [TD]29.0dBu (@ 1kHz, 1% THD into 1KΩ load)[/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Sensitivity[/TD]
    [TD]-38.0dB re 1 Volt/Pascal (25.00mV @ 94 dB SPL) +/- 2 dB @ 1kHz[/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Power Options[/TD]
    [TD]{username}-{filename}[/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Weight[/TD]
    [TD]760.00gm[/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Dimensions[/TD]
    [TD]208.00mmH x 55.00mmW x 55.00mmD[/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: spec_title"]Output[/TD]
    [TD]{username}-{filename}[/TD]
    [/TR]
    [/TABLE]

    -------------------------------------------------------------------------------------------

    قیمت جهانی (سایت آمازون):


    RODE NT2a: 399$
    RODE NTK: 699$


    مقایسه ی نمودار پاسخ فرکانسی:

    RODE NT2a
    میکروفون Rode NTK  VS  Rode NT2a-nt2-a_freq_omni_clipped-208a785d83b2d00b725d1450a889af0e.jpg

    RODE NTK

    میکروفون Rode NTK  VS  Rode NT2a-NTK_frequencyresponse_clipped-a93fbceaae0c38109bbe6339becbc7f6.jpg


    با استناد به اطلاعات بالا میشه به راحتی فهمید که صرفاً برای وکال سولو، البته وکالی که صدای آمبینت نداشته باشه و صدا به صورت مستقیم وارد میکروفن بشه (این یعنی صرف نظر از نمودار پلار پترن) با توجه به نمودار پاسخ فرکانسی که توی فرکانسهای میانی و بالا مقداری تقویت شده، میکروفن RODE NTK میتونه جزئیات بیشتری رو بگیره و در نتیجه مناسبتره

    نظر شخصی:
    NT2a میکروفن خیلی خوبیه و توی رنج قیمت خودش واقعاً عالیه و من اگه بخوام تو این قیمت (حدود قیمت 300 تا 400$) خرید کنم صد درصد بین Audio Technica AT4040 و Rode NT2a با بقیه تفاوت قائل میشم


    البته این اطلاعات در شرایط یکسان و تجهیزات یکسان نتیجه گیری شده!
    میتونید نمونه صداهای هر کدوم رو توی سایت سازنده اش گوش کنید!
     
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏3/2/12
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  3. Mobin Taffakh

    Mobin Taffakh عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏26/9/09
    ارسال ها:
    250
    محل سکونت:
    شوش
    امتیازات:
    +90 / 0 / -1
    نرم افزار:
    flstudio
    من Rode NT2a دارم
    و از صدای ضبط شده ی
    این میکروفون رضایت کامل دارم،
    البته با پری امپ کارت صدام (Focusrite)
     
  4. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,744
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,799 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    باید دید برای چه کاری لازم دارید
    من nt-2 سری قدیمی رو دارم و بسیار هم راضی هستم هر چند درح ال حاضر بیشتر با نویمن خودم کار میکنم.
    ntk بسیار بسیار مایک خوبیه اما نیازمند یه پری امپ خوب هستش تا قدرتش رو نشون بده.
    برای یکی از هنرجوهام خریداری کردم و با پری امپ خودم dbx376 که تست کردم نتیچه بسیار دلچسب بود.
     
  5. mohamad bibak

    mohamad bibak عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏17/2/12
    ارسال ها:
    65
    محل سکونت:
    tehran
    امتیازات:
    +27 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, flstudio, wavelab
    با تشکر از صحبت تمامه دوستان من هم با نظر جناب محبی موافقم . و به نظر من ntk از میکروفونnt2 a بهتر صدا میده . و یه مسله جالب تر اینکه حتی از k2 هم صداش به نظر من بهتر میاد. نمیدونم چرا چون هر دو کپسولاشون یکیه ولی من تستی که در استودیو کردم به نظرم ntk از k2 صدایه دلنشین تری داشت . حالا نظر دیگر دوستان رو نمیدونم چیه ولی به نظر من بهتر به نظر اومد .
     
  6. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,744
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,799 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    احتمالا شما هم مثل من از دارك بودن صداي k2 ناراضي نبوديد ؟
    چون واقعا در مقايسه با ntk صداي تيره ايي داره شما هم به همين نتيجه رسيديد يا فقط من اين تصور رو دارم ؟
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  7. mohamad bibak

    mohamad bibak عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏17/2/12
    ارسال ها:
    65
    محل سکونت:
    tehran
    امتیازات:
    +27 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, flstudio, wavelab
    بله امید عزیز من هم همین نظر رو دارم . . ولی خیلی از دوستان با این مسله موافق نیستن . نمیدونم شاید گوش من زیادی حساس شده :smile (66):. کلا من صدایه k2 رو دوست ندارم ولی ntk خیلی گرم و مخملیه. و همینطور صدایه tlm102 رو از 103 بیشتر دوست دارم . البته اینها نظر هایه کاملا شخصی من هست در تجربه کار با این میکروفو ن ها.:smile (35):
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  8. rapfather_tk

    rapfather_tk عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏10/3/12
    ارسال ها:
    110
    محل سکونت:
    teh
    امتیازات:
    +11 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, flstudio
    دوست عزیز ntk با پری آمپ fast track proo میتونه قدرتشو نشون بده؟یعنی من الان موندم چی بخرم لطفا کمکم کنید که من میخوام یه استودیو خونگی بزنم و بعد مدتی حرفه ایش کنم و ازش پول در بیارم فقط نمیخوا دوباره کاری شه که برم دوباره وسیله بخرم ولی به هرحال اگه یه فست ترک پرو بگیرم+یه پری آمپر بهتره یا یه کارت صدا قدرتمتن که خودش پری آمپر داره استفاده کنم؟بعد پری آمپر که صدایه میکروفون nt2 یا ntkحرفه ای کنه چنده؟
     
  9. ahoora8000

    ahoora8000 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏13/12/09
    ارسال ها:
    118
    امتیازات:
    +5 / 0 / -0
    نرم افزار:
    به نظر من اگه نمی خوای دوباره کاری کنید. یه کارت صدای خوب بگیرید بعدا که هزینه خرید پری رو داشتید یه پری خوبم ست کنید.
     
  10. mohamad bibak

    mohamad bibak عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏17/2/12
    ارسال ها:
    65
    محل سکونت:
    tehran
    امتیازات:
    +27 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, flstudio, wavelab
    پیشنهاد من به شما

    قیمت 600 : میکروفون : rode - nt2 -a

    : tc Konnekt 6کارت صذا : قیمت 400

    با این وسایل میکس و مسترینگ بلد باشی در حد بسیار بالا میتونی آهنگ تنظیم کنی و پول در بیاری . فعلا بیشتر از این هزینه نکن با این وضع بازاره خراب. ضمنا مجددا هم میگم دوستان تنظیم کننده حداقل 300 تومان به هزینه تنظیمتون اضافه کنید .
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  11. reza karimi

    reza karimi عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏23/4/12
    ارسال ها:
    30
    محل سکونت:
    قزوین
    امتیازات:
    +1 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition
    ببخشید من الان تو همه ی تاپیک ها درخواست کردم ولی کسی جوابمو نداده.
    می خوام بدونم وقتی میکروفون nt2 دارم و یک کارت صوت m-audio fast track mkii ایا از میکسر استفاده کنم خوبه؟کمک میکنه یا اصلا لازمه؟
    تو ور خدا کمک کنید
     
  12. Hamed_abdollahi

    Hamed_abdollahi عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏20/8/11
    ارسال ها:
    673
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +356 / 1 / -0
    نرم افزار:
    FLstudio, nuendo, StudioOne
    سلام شما نیازی به میکسر ندارید اگر اداپتور نداره فقط یک اداپتور برای کارت صداتون تهیه کنید که وقتی +48 رو همون فانتوم پاور رو روشن میکنید فشار روی سیستمتون نیاره وبرق مورد نیاز رو از اداپتور بگیره
    میکسر درصورتی لازمتون میشه که از میکروفون های متعدد به صورت همزماناستفاده میکنید مثل ضبط درام یا گروه کر مثلا
    اگر یک ورودی نیازتون رو بر طرف میکنه نیازی به میکسر ندارید
    موفق باشید
     
  13. MOHAMMAD ADHAMI

    MOHAMMAD ADHAMI عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏11/4/12
    ارسال ها:
    1,605
    محل سکونت:
    QOM CITY
    امتیازات:
    +328 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition
    ببخشید میشه یه نفر بگه 3 تا دکمه ای که روی nt-2 هست کارشون چیه؟
     
  14. MOHAMMAD ADHAMI

    MOHAMMAD ADHAMI عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏11/4/12
    ارسال ها:
    1,605
    محل سکونت:
    QOM CITY
    امتیازات:
    +328 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition
    سلام.کسی نیست راهنمایی کنه؟میخوام بدونم اون 3 دکمه ی روی nt 2 برای چی هست؟
     
  15. Ramtin Shabanian

    Ramtin Shabanian مدیر تالار آهنگسازی تیم مدیریت مدیر تالار

    تاریخ عضویت:
    ‏11/4/10
    ارسال ها:
    1,865
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    Music producer
    محل سکونت:
    G Studio
    امتیازات:
    +2,092 / 3 / -3
    یکی از کیلید ها که به شکل یک خط که اخرش کج شده روبه طرف پایین Low cut هست یعنی فرکانس های حدودا 20 هرتز به پایین رو یک مقدار تضعیف میکنه.
    کیلید دیگه که سه حالت داره نوع صدا برداری میکروفون هست از رو به رو از بقل و رو به رو و از تمام جهات.
    و کیلید دیگه ای که گزینه های -10 و 0 اگر اشتباه نکنم داره مقدار gain صدای اصلی گرفته شده ی میکروفون است.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  16. hamid_pe2

    hamid_pe2 میکس و مسترینگ کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏2/12/11
    ارسال ها:
    1,369
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    Arranger / Mix & Master
    محل سکونت:
    خرمشهر
    امتیازات:
    +1,253 / 0 / -2
    نرم افزار:
    adobeaudition, cubase, nuendo, StudioOne
    توسط کلید ، 3 حالته الگوی قطبی (Figure 8, Cardioid, Omni polar) شما می توانید بسته به نوع صدای مورد نظر ،زوایای صدابرداری خود را تنظیم نمایید.سوییچ فیلتر بالاگذر نیز هنگامی که قصد دارید صدای با گین بالا در رنج فرکانس های پایین (80Hz or 40Hz) صدابرداری کنید از distort شدن صدا جلوگیری می کند.پد فیلتر نیز گین ورودی صدای وارد شده به میکروفن را تعیین میکند.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  17. MOHAMMAD ADHAMI

    MOHAMMAD ADHAMI عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏11/4/12
    ارسال ها:
    1,605
    محل سکونت:
    QOM CITY
    امتیازات:
    +328 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition
    ممنون فقط یه خورده دقیقتر.حالا من واسه یه رکورد استاندارد ووکال باید روی چی بزارم دکمه هارو؟
    اون 3 حالتی که باری انتخاب زاویه ی خوندن هست اون دایره هست؟
    3 تاش و رو چه حالتی بزارم؟
     
  18. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,744
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,799 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    کلید حالتها در وسط قرار بگیره برای وکال بهتره
    مابقی اونها بسته به نوع صدا و جنس اون تغییر میکنه.
    اگه آشنایی با این جنس و نوع صدا ندارید میتونید اونرو در حالت 0 بذارید و بعدا با اکولایزر درستش کنید. ( اگه لازم بود )
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  19. arasharsa

    arasharsa عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏28/9/12
    ارسال ها:
    3
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +0 / 0 / -0
    نرم افزار:
    سلام دوستان آیا میک rode nt2 و کارت صدای m-audio fast track c600 نیاز به پری آمپ داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
     
  20. Ramtin Shabanian

    Ramtin Shabanian مدیر تالار آهنگسازی تیم مدیریت مدیر تالار

    تاریخ عضویت:
    ‏11/4/10
    ارسال ها:
    1,865
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    Music producer
    محل سکونت:
    G Studio
    امتیازات:
    +2,092 / 3 / -3

    این کارت صدا خودش پری امپ داره نیازی به پری امپ نیست میتونید میک رو مستقیم به کارت صدا وصل کنید.

    اما اگر منوظرتون این هست که نیاز به پری امپ هست خب باید بگم که قطعا پری امپ خوب در کیفیت صدا خیلی تاثیر داره اما خب این میک هم این قدر سطح بالا نیست که نیاز به پری امپ خیلی خوب داشته باشه همین پری امپ کارت صدا کیفیت خوبی رو با این میک داره :)
     
بارگذاری...