میکروفن ضبط گیتار آکوستیک و اسپانیش

شروع موضوع توسط mikaeel_1984 ‏5/4/14 در انجمن Microphone ( میکروفن ها )

تاپیک میکروفن ضبط گیتار آکوستیک و اسپانیش تالار Microphone ( میکروفن ها ) در persian-music.org.

  1. mikaeel_1984

    mikaeel_1984 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏5/4/14
    ارسال ها:
    301
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    معلم گیتار - مهندس معمار
    محل سکونت:
    شمال
    امتیازات:
    +178 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    کسی تفاوت NT5 و NT55 رو می دونه؟
    اولی 1 میلیون هست. دومی 2 میلیون.
    آیا این تفاوت قیمت ارزش دارد؟
    به نظر دوستان در قیمت زیر 2 میلیون کدام برند میکروفن برای ضبظ گیتار مناسب تر هست؟
    درضمن طبق نظر آقای Dr.Noise اگر از PreSonus Studio Channel در کنار کارت صدا استفاده کنیم.
    آیا کمپرسورPreSonus Studio Channel تاثیر چندانی در ضبط خواهد داشت؟
     
  2. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,746
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,807 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    فرشون زیاد نیست
    اس پی ال ان تی 5 بیشتره و همچنین سایز دیافراگمشون به ترتیب 143 دسی بل و 16 میلیمتر ولی در ان تی 55 به ترتیب 136 و 12.7 م م
    هر دو در یک رنج فرکانسی هستند. اما الگوهای ان تی55 علاوه بر کادیوئید فیگور 8 رو هم داره . تنها فرقشون همینه
    من ان تی 5 مچ پیر رو دارم و بسیار هم راضی هستم.
    هر دو هم برای این کار مناسب هستند. البته چنل استریپ پریسونوس یک کانال هستش. و اگه منظورتون استفاده از یک مایکروفون ( حالا هر کدوم از این دوم مدل ) باشه بهتون پاسخ خوبی خواهد داد.
    شحصا تست کردم این پریسونوس رو.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  3. mikaeel_1984

    mikaeel_1984 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏5/4/14
    ارسال ها:
    301
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    معلم گیتار - مهندس معمار
    محل سکونت:
    شمال
    امتیازات:
    +178 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    نمیشه از این سبک میکروفن ها که بصورت تکی استفاده کرد؟
    یا اینکه باید از یک برند دیگر بگیرم تا تکی باشه که بتونم به پریسونوس وصلش کنم.
    چه برندی بگیرم؟ برای ضبظ تخصصی گیتار.
     
  4. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,746
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,807 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    همین دو مدل به صورت تکی هم فروخته میشن در واقع دو نوع بسته بندی تک و جفتی دارند.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  5. mikaeel_1984

    mikaeel_1984 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏5/4/14
    ارسال ها:
    301
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    معلم گیتار - مهندس معمار
    محل سکونت:
    شمال
    امتیازات:
    +178 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    به نظر شما کیفیت ضبط صدای NT5 و NT55 فرق نمی کنه؟
    تفاوت فقط دز پترن 8 هست؟
     
  6. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,746
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,807 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    والله روی کاغذ که این رو نشون میده . اما در عمل من با ان تی 55 کار نکردم. تصور میکنم. استاد به نژاد یه مقاله در این مورد نوشته بودند
     
  7. mikaeel_1984

    mikaeel_1984 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏5/4/14
    ارسال ها:
    301
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    معلم گیتار - مهندس معمار
    محل سکونت:
    شمال
    امتیازات:
    +178 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    این میک ها که قلمی هستند ، چجوری پترن در مورد آنها تعریف میشه؟
    آخه معمولا این میکها از روبرو صدا رو میگیرند.
    آیا برای اتاقی که آکوستیک معمولی داره ، پترن NT5 بهتر نیست؟
     
  8. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,746
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,807 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    بله معمولا زاویه مستقیم هستند.
    در ان تی 55 این حالت فیگور 8 با کلیدی که روش تعبیه شده قابل انتخاب هست
    بله مسلما زاویه مستقیمها برای اتاقی با عایق معمولی مناسب ترن. یا حتی داینامیکهایی مثل shure sm57
     
  9. mikaeel_1984

    mikaeel_1984 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏5/4/14
    ارسال ها:
    301
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    معلم گیتار - مهندس معمار
    محل سکونت:
    شمال
    امتیازات:
    +178 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    من با میک داینامیک Beyer و با کارت صدا آنبورد و با کمترین افکت اینو ضبط کردم.
    یک اجرا از خودم تقدیم به دوستان... البته بدون کیفیت هست.
    Hassan Afshar( Mon Amour Aranjuez )
    نمی دونم با میک های کاردیوید و این سیستم های جدید که می خوام بگیرم ، واقعا صدای گرمی می تونم از گیتارم بگیرم یا نه.
    چون نمونه هایی که از این میک ها دیدم در اینترنت ، اصلا گرم نبودند.
    من 15 سال دارم گیتار می زنم و واقعا گوشم می دونه چه صدای گیتاری گرم هست و نیست و چه صدایی در دل انسان رسوخ میکند.
    سیستم پیشنهادی دوستان>>>>
    کارت RME BabyFace
    Presonus studio channel
    Mic NT5 single
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  10. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,746
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,807 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    سه نمونه کار با همین میکروفون و چنل استریپ dbx376 از البوم نیمکت فاضل پیش که بنده افتخار رکوردش رو داشتم.
    http://up.pc360.ir/uploads/nt-5.rar
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  11. mikaeel_1984

    mikaeel_1984 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏5/4/14
    ارسال ها:
    301
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    معلم گیتار - مهندس معمار
    محل سکونت:
    شمال
    امتیازات:
    +178 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    تنظیم کننده ی کار چه کسی هست؟
    نوازنده گیتار کیست؟
     
  12. mikaeel_1984

    mikaeel_1984 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏5/4/14
    ارسال ها:
    301
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    معلم گیتار - مهندس معمار
    محل سکونت:
    شمال
    امتیازات:
    +178 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    ضبط گیتار با کیفیت بسیار بالا انجام شده.
    ولی دیجیتال بودن در اون موج می زنه.
    دنبال راه حلی هستم که صدا را به گرمی Vinyl نزدیک کنه.
     
  13. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,746
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,807 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    البوم کاملا کار فاضل پیش هستش . تنظیم و نوازندگی نایلون . اکوستیک و باس و عود رو خودشون انجام دادند. البته کار متعلق به 3 سال قبل هستش الان جوری رکورد میکنم که خیلی به انالوگ نزدیک شده.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  14. mikaeel_1984

    mikaeel_1984 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏5/4/14
    ارسال ها:
    301
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    معلم گیتار - مهندس معمار
    محل سکونت:
    شمال
    امتیازات:
    +178 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    واقعا میشه با همین ابزار به صدای آنالوگ نزدیک شد؟
     
  15. mikaeel_1984

    mikaeel_1984 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏5/4/14
    ارسال ها:
    301
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    معلم گیتار - مهندس معمار
    محل سکونت:
    شمال
    امتیازات:
    +178 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    تفاوت امپدانس در میکروفن های Rode که 200 هست ، با Neuman که 50 هست ، باعث تفاوت کیفیت صدا هم میشه؟
    تا چه حد؟
    آیا فقط این موضوع باعث تفاوت کیفیت هست؟
     
  16. pe32_64

    pe32_64 کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏21/8/11
    ارسال ها:
    1,642
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +2,134 / 1 / -2
    بزرگوار ما رو با این جواب تون تحریک کردید !
    سخت افزار عوض کردید؟
    میشه بفرمایید با چه تکنیک جدیدی رکورد میکنید که به فرمودتون "خیلی به انالوگ نزدیک شده؟" تا ما هم یه چیزی بیشتر یاد بگیریم .
    ممنون
     
    آخرین ویرایش: ‏9/4/14
  17. pe32_64

    pe32_64 کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏21/8/11
    ارسال ها:
    1,642
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +2,134 / 1 / -2
    می تونم بپرسم چجوری شما رکورد انالوگ رو از دیجیتال اونم با نمونه قرار داده شده (که با ریت معمولی هم هست) تشخیص میدید؟!
    برام جالبه !میخوام روشش رو یاد بگیرم.

    ممنون از توجه تون
     
  18. mikaeel_1984

    mikaeel_1984 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏5/4/14
    ارسال ها:
    301
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    معلم گیتار - مهندس معمار
    محل سکونت:
    شمال
    امتیازات:
    +178 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    با سلام.
    بنده در مورد فرمتِ موزیک صحبت نکردم. در مورد گرمای صدا حرف زدم.
    اگه دقت کنید ، هنوز خیلی از مردم از گرامافون استفاده میکنن که امروزه بصورت Vinyl می باشد.
    و این بخاطر گرمای صدای اون هست. در عین اینکه دارای کیفیت بالا هست. ولی شاید تیز بودن صدای دیجیتالِ Audio CD یا
    Audio DVD یا Audio Bu-ray رو نداشته باشه.
    ولی صداش دارای شخصیت گرم تر و دلپذیرتر و پر تری هست.
    حتی هم اکنون میتونین ببینید که در اینترنت آلبوم های 40 سال پیش رو با کیفیت
    192khz/24 bit از روی Vinyl تبدیل میکنند تا گرمای صدای خودش رو داشته باشه.
    البته با این وضعیت ، هر آلبوم حدود 3 گیگ حجم پیدا میکنه.
    آرشیو موزیک بنده هم بیشتر با این فرمت ها هست.و هارد کامپیوترم 12 TB فقط برای موزیک.
    البته مطمئن هستم که شما هکه ی این مطالب که بنده گفتم رو می دونین.
    با احترام.
    این هم یک لینک:
    Vangelis - Blade Runner (Vinyl, LP, Album) at Discogs
     
  19. pe32_64

    pe32_64 کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏21/8/11
    ارسال ها:
    1,642
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +2,134 / 1 / -2
    درود مجدد
    میکاییل جان ممنون از پاسخ .
    منم در مورد فرمت چیزی نگفتم ، اون ریت تو سیستم دیجیتال مستقل از فرمت هستش و البته مهم.
    در مورد توضیحاتی که در خطوط بعد دادید من میخوام بدونم اون "گرمای صدا" رو که بیان کردید ،چجوری اندازه گیری و درک میکنید و من چجوری میتونم بهش پی ببرم؟
    مثلا اون تیزی که گفتید!یعنی اگه تیزی رو با پلاگین های دیجیتالی از بین ببیریم ، صدا آنالوگ میشه ؟(کاری که آقای محبی انجام میدن-مراجعه کنید به کارهای تموم شده شون)
     
  20. mikaeel_1984

    mikaeel_1984 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏5/4/14
    ارسال ها:
    301
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    معلم گیتار - مهندس معمار
    محل سکونت:
    شمال
    امتیازات:
    +178 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    1-من نگفتم فرمت و ریت به همدیگه ربط دارند( البته در برخی فرمتها ربط دارند).
    اصلا این موضوع هم مهم نیست.
    2-در مورد گرمای صدا هم واقعا نیاز به گفتن نیست. همانطور که می داند ،معیارِ عددی ندارد.
    مگر عشق مادر به فرزندش رو میشه با عدد سنجید؟ فقط میشه احساس کرد.
    و خیلی چیزهای دیگر در طبیعت.
    یا اینکه حس نوازنده در اجرا. مثلا دلیل اینکه بابک امینی در گیتار خیلی زود معروف شد ، تکنیک در کنار علم و احساسِ خاصِ خودش بوده.
    میشه احساس در نوازندگی رو به همان گرما در موزیک تشبیه کرد.البته در موسیقی معیارهای علمی نیز وجود دارند برای بیان چگونگی احساس. ولی این معیارها بسیار کم و ناقص هستند. و تنها به گوشه ای از ذات هنرمند می تونن اشاره کنند.
    همونطور گه گفتم ، تبدیل از Vinyl به CD یا فرمتهای دیجیتال ، دلیل اثبات این مدعا می باشد.
    که امروزه بسیار رایج شده است. و از گرمای صدای خاصی بهره مند هست. و ما را یاد گذشته می اندازد.
    البته این موضوع بازهم جای بحث و توضیح بیشتر دارد.
    با احترام.
     
بارگذاری...