پروژه آهنگسازی موسیقی حماسی برای تیزر - ارکسترال

شروع موضوع توسط dj unk ‏8/4/14 در انجمن Classical

تاپیک موسیقی حماسی برای تیزر - ارکسترال تالار Classical در persian-music.org.

  1. dj unk

    dj unk عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏16/1/11
    ارسال ها:
    205
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    موسیقی
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +257 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, reason
    سلام و درود .
    این کاری که امروز اینجا قرار میدم یه کار حماسی هست در سبک ارکسترال . قرار بود این کار رو برای تریلر یه بازی اماده کنم که بعدا یه کار بهتر ساختم و اون رو برای تریلر قرار دادم . که هر موقع تریلر ریلیز شد اون رو هم اینجا قرار میدم . این کار به دلیل کوتاه بودن اون تریلر کوتاه هست . تریلر هم مربوط به یه بازی هست که مراحلش با صحنه های جنگی متعدد دنبال میشه و خود تریلر تصاویر مختلفی از بازی هست که کنار هم قرار گرفنه شدن و تریلر خیلی اکشنی نیست . مراحل کار ساخت اهنگ هم توی اف ال استدیو 11 هست .

    VSTI=Symphobia1-Symphobia2-String Section-Albion 2-Native Instruments Evolve-La String-Sylenth1
    VST PLUGINS=FL STUDIO S PLUGINS


    لینک دانلود Short Epic Music_DJ UNK
    Short Epic Music_DJ UNK
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  2. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,006
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,204 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    این پرولاگ بود؟
     
  3. dj unk

    dj unk عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏16/1/11
    ارسال ها:
    205
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    موسیقی
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +257 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, reason
    بیشتر توضیح میدید ؟ متوجه منظورتون نشدم .
     
  4. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,006
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,204 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    پرولاگ بخش مقدمه ی یک قطعه هست. بخشی که ذهن شنونده رو برای شنیدن بخشهای اصلی قطعه آماده میکنه.
     
  5. dj unk

    dj unk عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏16/1/11
    ارسال ها:
    205
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    موسیقی
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +257 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, reason
    خدمتتون عرض کنم که فضای کلی این اهنگ گرفته شده از تم اصلی این بازی هست . یعنی سعی کردم فضای این قطعه به تم اصلی و حس و حال اون نزدیک بشه . تریلر خیلی کوتاه بود و خیلی کلی بود و به جزئیات پرداخته نشده . منم سعی کردم اهنگ این تریلر به جزپیات و شکل کلی تم اصلی بازی اشاره نکنه . خواستمفضای اهنگ ارام باشه و در عین ارام بودن حس غرور رو برای یک تریلر یا تیزر القا کنه . ولی کل قطعه همین هست و ادامه ای رو براش در نظر نگرفتم . اخرش هم به این نتیجه رسیدم که اهنگ دیگه رو اماده کنم برای تریلر .
    حالا اگر نظر فنی شما رو در مورد بعد موسیقیایی این قطعه بدونم خوشحال میشم و استفاده خواهم کرد .
     
  6. مشکی پوش بی پول

    مشکی پوش بی پول عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏2/4/14
    ارسال ها:
    21
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +3 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    سلام این صدای هارو کدوم پلاگین داره؟
     
  7. dj unk

    dj unk عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏16/1/11
    ارسال ها:
    205
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    موسیقی
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +257 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, reason
    اگه منظورتون صدا ها بود که پلاگین هارو بالا نوشتم .
    اگه منظورتون صدای ها بود که خیلی ضعیف زیر کار شنیده میشه رو با سایلنت ساختم .
     
  8. pe32_64

    pe32_64 کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏21/8/11
    ارسال ها:
    1,642
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +2,133 / 1 / -2
    سلام بر شما
    قطعا تون رو شنیدم.
    برای شروع یک موزیک میتونست مناسب باشه.که جناب فرهود هم انگار همین نظر رو داشتند.
    بعد از اجرای تیمپانی من منتظر تغییر بزرگی بودم ، اما اتفاق نیافتاد(یا من نشنیدم) که حتما انجام بدیدش یا اون تیمپانی حذف شه.

    برا بهتر شدن کارتون مخصوصا تو این سبک موسیقی (که اتفاقا مورد علاقه من هم هست)در قدم اول شما سعی کن یک ملودی خیلی قوی(گیرا) رو بسازی،بعد بری برا تنظیمش برا ارکستر...
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  9. dj unk

    dj unk عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏16/1/11
    ارسال ها:
    205
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    موسیقی
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +257 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, reason
    خیلی ممنون که وقت گذاشتی . کاملا درسته . ملودی این جور کار ها باید گیرا باشه . البته این در قطعه سعی شده بود که فضا ارام باشه چون او تریلر فضای خیلی هیجانی نداشت و صرفا تصاویری از محیط بازی بود که من خواستم موسیقی ارام ارام رشد کنه و ریتم سنگین با پرکاشن براش در نظر نگرفتم و خواستم مثل خود تریلر که تصاویری کلی رو نمایش میده صدا هایی کلی به گوش برسه و کمی حس هیجان رو ایجاد کنه به منظور این که کار تبلیغی هست و باید مخاطب رو تحت تاثیر قرار بده و منتظر بزاره برای تریلر های بعدی یا نسخه ی اصلی بازی . در هر صورت ممنون که نظرت رو بیان کردی . مسلما سعی بر اینه که موسیقی این بازی سنگین و در بالاترین سطح ارائه بشه . همونطور که خود پروزه بازی خیلی بزرگ هست .
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  10. nkaq

    nkaq Gold User

    تاریخ عضویت:
    ‏5/9/12
    ارسال ها:
    531
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +941 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, protools, reason
    سلام .خیلی خیلی خیلی خوشم اومد.میتونستین یجاهایی برای های لایت کردن بعضی نت ها از هرن یا سازای بادی چوبی استفاده کنین.از اون آرپژ تکرار شونده که نسبت به تغییر هارمونی ثابت مونده بود خیلی خوشم اومد.این کارو که اگه اشتباه نکنم بهش میگن اورگانوم پونگت باعث ایجاد یه حس تعلیق و هیجان میشه تو آهنگ.فقط یه سوالی داشتم در مورد Spicatto ها میخواستم ببینم با LA زدین؟
    میکسشم با هدفون معمولی که دارم گوش میدم مورد خاصی نداره فقط یکم صداها تو فرکانسای پایین قاطی شدن.بنظرم یکم صدای legato ها رو کنترل کنید.بعضی جاها توی تاکید ها یکم نسبت به spicatto ها برن عقب تر بهتره
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  11. ویلیام نیری

    ویلیام نیری کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏4/2/13
    ارسال ها:
    497
    محل سکونت:
    تهران -کرج
    امتیازات:
    +962 / 1 / -0
    نرم افزار:
    sonar
    خوب بود خسته نباشید.فقط فضاهای آکوردی کمی ساده و یکنواخت و زیادی تنال بودند.این باعث میشه هم برای شنونده بعد از مدتی خسته کننده بشه و هم آهنگساز بعد از مدتی دیگه ندونه چه کار باید بکنه و حس کنه ممکنه کم بیاره.حرکات ریتمیکی که در زیر صدا بود خوب بود.خوشم اومد.در ابتدا یک آکورد مینور شکل می گیره که ایراد نیست ولی اگه از آکورد پیشرفته تری(extended chords)استفاده می شد کار حرفه ای تر صدا میداد.بازهم خسته نباشید...
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  12. haxy

    haxy عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/10
    ارسال ها:
    243
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    ترمه
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +43 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, flstudio, sonar
    افرین
    کارتون منو یاد کارهای jesper kyd می ندازه
    کمی و کاستی احساس نمی شه
    امیدوارم در کارتون موفق باشید و حتما ادامه بدید
    از کارهای خوبیه که دوست دارم داخل ارشیوم یادگاری داشته باشم
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  13. dj unk

    dj unk عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏16/1/11
    ارسال ها:
    205
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    موسیقی
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +257 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, reason
    سلام .
    خیلی ممنون که وقت گذاشتی کارو شنیدی . در مورد ساز های بادی باید بگم که برای این کار لایبرری های بادیم کامل نبودن . ولی باهات موافقم . میتونست از ساز های بیشتری استفاده بشه که ارکستر کامل جلوه کنه . در مورد Spicatto و Stacatto ها همگی با La String نواخته شده . در مورد میکس هم باید بگم که کنترل فرکانس های پایین تو این سبک برام سخت شده . نمیدونم چرا . الان دیگه دارم جای خالی مانیتور صدا رو به وضوح حس میکنم . ولی بازم تلاشم رو ادامه میدم . و در اخر بگم که خیلی خوشحالم که از کار خوشت اومد .
    سلام و عرض خسته نباشید.
    در مورد اکورد ها بگم که با شما موافقم . کمی یکنواخت بود . ولی یه نکته رو هم بگم که چون این کار ها معمولا به عنوان موسیقی متن استفاده میشن خیلی خیلی نباید مخاطب رو از موضوع اصلی منحرف کنن و به سوی خودشون جلب کنن . ولی این که تو این کار یکنواختی بیش از حد بود موافقم . و در اخر این که ممنون که وقت گذاشتی و کار رو گوش کردی .
    سلام و عرض خسته نباشید .
    خیلی ممنون که کار رو شنیدی . خوشحالم که از کار خوشتون اومد .
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 3
  14. erf_hs

    erf_hs عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏13/1/13
    ارسال ها:
    164
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +51 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio, protools
    کار خوبی بود
    فکر کنم از موزیک متن فیلم Batman Darknight rises الهام گرفتی
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  15. dj unk

    dj unk عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏16/1/11
    ارسال ها:
    205
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    موسیقی
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +257 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, reason
    ممنون که کارو گوش دادی .
    درمورد الهام گرفتن هم صادقانه میگم که از هیچ موسیقی الهام نگرفتم . یعنی همچین هدفی رو نداشتم . نرم افزارو باز کردم و هر چی به ذهنم اومدو ریختم تو daw . ممکنه ذهن به طور خودکار این کارو کرده باشه . نمیدوم . موسیقی زیاد گوش میدم ولی برای این کار از هیچ موسیقی الهام نگرفتم . ( یعنی خودم همچین هدفی رو نداشتم . شاید خودکار این اتفاق افتاده )
    میشه بگید مثل کدوم اهنگنش شده . اسمشو بگید که من برم دان کنم گوش بدم . کنجکاو شدم .
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  16. m.Ali

    m.Ali عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏5/4/12
    ارسال ها:
    55
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +157 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    http://upir.ir/1393.2/Hans-Zimmer-Rise.mp3

    بفرما علیرضا جان ، اگر دقت کنی میبینی چهارچوب کار به هم نزدیک است.
    البته این ربطی به تقلید و الهام گرفتن نداره ! اثر شما کاره بسیار زیبا و عالی هست.
     
    آخرین ویرایش: ‏27/5/14
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  17. dj unk

    dj unk عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏16/1/11
    ارسال ها:
    205
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    موسیقی
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +257 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, reason
    ممنون از توجهتون . کار من که اصلا قابل قیاس با این کار نیست . ولی شباهت های پنهانی هست. البته اینم در نظر داشته باشیم که توی سبک موسیقی دراماتیک و کارایی که ارکسترال هست چون ساز ها مشخص هستن و سازبندی ها تقربیا به هم نزدیک هستن کارا اندکی مشابه میشن ولی تفاوت توی ملودی ها و تم ها و موتیف ها هست . قالب ها هم تقریبا مثل هم هستن .
    ولی ممنون از توجه شما . بازم میگم توی این کار هدف الهام گرفتن و یا تقلید نداشتم . نرم افزار رو باز کردم و پیشنهاد های ذهنم رو قبول کردم و توی DAW پیاده کردم . شاید دلیل این شباهت های مخفی هم اینه که خیلی زیاد موسیقی تو این زمینه گوش میدم . خیلی خیلی زیاد .
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  18. erf_hs

    erf_hs عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏13/1/13
    ارسال ها:
    164
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +51 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio, protools
    البته الهام كرفتن هيج ربطي به كاور يا تقليد كردن نداره
    خيلي وقتا هست كه طرف از يه ملودي يا سبك كار خوشش مياد و سعي ميكنه تو همون سبك كار كنه البته با ملودي متفاوت
    من خودم اخرين كارم رو از يكي از اهنك هاي تيستو الهام كرفتم ، هيج ربطي هم به هم ندارن ملودي ها هم كاملا متفاوت هستش
    ولي دقت كه ميكني ميفهمي تو يه سبك كار شدن ، خيلي از اهنك سازاي معروف دارن از رو هم الكو برداري ميكنن اصلا هم اسم كاور روش نميزارن
    مثلا كاراي avicii كاملا مشخصه كه دنباله رو تيستو هستش
    كارت خوب بود داداش . keep up the good work
    راستي برين اخرين اهنك منو كوش بديدن هركي فهميد از كدوم اهنك تيستو الهام كرفتم جايزه داره club time
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
بارگذاری...

عبارات جستجو شده:

  1. دانلود تیزر برای شروع کار