مصاحبه تخصصی با عوامل تولید موسیقی فیلم آواتار

شروع موضوع توسط Alpha ‏4/4/10 در انجمن مصاحبه با هنرمندان خارجی

تاپیک مصاحبه تخصصی با عوامل تولید موسیقی فیلم آواتار تالار مصاحبه با هنرمندان خارجی در persian-music.org.

  1. Alpha

    Alpha عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/09
    ارسال ها:
    585
    محل سکونت:
    .::SYNTHTOPIA::.
    امتیازات:
    +168 / 0 / -1
    ساخت موسیقی فیلمی از دنیاهای دیگر بوسیله ICON , ProTools|HD و Sibelius



    مصاحبه تخصصی با عوامل تولید موسیقی فیلم آواتار-68yg70rksqnjsrwnevlm.jpg


    ایده اولیه فیلم avatar در سال 1994 به ذهن James Cameron رسید ولی بخاطر نبود تکنولوژی مورد نیاز گرافیک خاص این فیلم وی مجبور شد تا سال 2005 منتظر بماند.
    پیشرفت تکنولوژی همینطور به James Horner قدرت ساخت موسیقی فیلمی متفاوت و پرقدرت رو داد که هم از نظر صوتی و هم از نظر تکنیکی افق های جدیدی رو در آهنگسازی گشود.

    Horner که قبلا در فیلم Aliens و همینطور در فیلم Titanic (برنده اسکار) با کامرون همکاری داشته برای ساخت موسیقی avatar با دید جدید و غیر متداول کارهای قبلیش وارد شد .
    او میگوید : "من قرار نبود برای بخش عمده ای از فیلم نت نویسی انجام بدم - اکثرا خودم با دیدن تصاویر فیلم الهام میگرفتم و با پیانو و یا ساز های اکترونیک قطعه ها رو مینواختم. فقط در انتهای فیلم هست که ارکستر وارد موسیقی میشه .حس میکردم که دارم از موسیقی متن عرف و ارکسترال دور میشم و از ساز های غیر معمول استفاده میکنم.


    مصاحبه تخصصی با عوامل تولید موسیقی فیلم آواتار-rzpucqpz8dermi8gur7.jpg

    انعطاف و قدرت سازهای مجازی همراه با خود ProTools|HD نقش مهمی در خلاقیت های Horner در ساخت باف های خاص این فیلم داشت.

    برای میکس موسیقی فیلم Simon Rhodes (یکپارچه کننده Sebeius و ProTools|HD) نقش مهمی برای ترکیب قسمت های ارکسترال و سینتیی سایزری ایفا کرد.
    Simon Rhodes : "بخاطر نحوه کار خاص Horner بیشتر قسمت های خلق شده توسط وی رکورد شده بود ولی نتش نوشته نشده بود. ما یک رکورد از چیز هایی که نواخته میشد و صداهایی که وارد میشد نیاز داشتیم و اینجا بود که ارتباط بین Sibelius و ProTools|HD قدرت خودش رو نشون داد."

    Horner : " ما از Sibelius برای نت نویسی قطعه هایی که من نوشته بودم استفاده کردیم و برای کپی کار فرستادیم - بیشتر چیزهایی که من نوشته بودم در قلمرو نت نویسی استاندارد قرار نمیگرفت و Sibelius به نوعی نقش مترجم رو هم ایفا میکرد و ما ازش برای نگاه دوباره و دستکاری برای اینکه قطعات توسط ارکستر اجرا بشه استفاده میکردیم. - Protools و Sibelius بوسیله آزاد کردن فکر من از تکنولوژی تا حد زیادی امکان خلاقیت بیشتر رو برام فراهم کردند"
    "اون یک محیط استادانه و در عین حال با محیط کاربری قابل لمس و ساده هست"

    تنظیم کننده موسیقی الکترونیک Simon Franglen اضافه میکند که چطور بعد از اینکه با راهنمایی های horner یک Tempo map ایجاد کردند بعدا از اون برای سازهای غیر سینتی سایزری هم استفاده کردند و همینطور از رنج وسیعی از plugin ها نیز بهره بردند تا با صداهای فرازمینی به دیدگاه مورد نظر horner برسند.

    Simon Franglen : " من تمایل داشتم تا از صداهای سینتی سایزری خیلی واضح استفاده نکنم و بیشتر از صداها و بافت های ارگانیک و ترکیب sample های صداهای طبیعی و سازهای واقعی و کار بر روی اونها استفاده کنم. - در حال حاضر ProTools|HD تنها MIDI sequencer من هست . ما همینطور از Elastic برای پشتیبانی از انعطاف در تغییرات tempo استفاده میکنم. - این پروسه کاری بدون وجود ProTools|HD عملا" غیر ممکن بود."

    اما بافت های سینتی سایزری فقط یک قسمت از موسیقی این فیلم بودند
    Simon Rhodes ادامه میدهد : " ارکستر در ProTools|HD در 96khz ضبط شد و سینتی سایزر ها در 48khz. و در آخر هر دو رو یک سیستم دیگر روی هم سوار کردیم."
    " ICON بسیار کار رو ساده میکرد مخصوصا چون ما با تعداد بسیار بالایی از track ها سر و کار داشتیم. - fader ها احساس خیلی خوبی داشتند دقیقا مثل میز های میکس قدیم و مهمترین قسمت این بود که ICON به ما اجازه میداد داخل ProTools باقی بمونیم و کار کنیم ... اون نحوه کار مارو امروزه کاملا تغییر داده و آسون تر کرده"

    "سنگینی این پروژه بدون وجود ProTools غیز قابل تحمل بود - یکی از بزرگترین محاسنش این هست که ما دیگه نگران سایز فایل ها و همینطور تعداد track ها نبودیم - برای مثال ما در یک قسمت 9 دقیقه ای نزدیک به 450 Track داشتیم و سایز فایل ها ضبط شده نزدیک به 56 گیگابایت شد !!"

    Franglen ادامه میدهد : " دگرگونی هایی که تکنولوژی بوجود آورده واقعا قابل توجه هست. من در زمان Titanic با خودم چند تن وسایل حمل میکردم ولی الان از یک Mac Pro با ProTools|HD همراه با 16GB رم و 6TB HDD استفاده میکنم و همه چیز داخل رایانه اتفاق میوفته و هیچ سینتی سایزر خارج از اون وجود نداره."

    Rhodes در نتیجه گیری میگوید : "چیزی که ما بهش رسیدیم با هر وسیله ی دیگری انجامش غیر ممکن بود. - ما مرز های سخت افزار و نرم افزار رو شکستیم و James علاوه بر این از حد قبلی خودش هم فراتر رفت."
    " من اینطور استنباط میکنم که ما در شرف نقطعه مهمی در تاریخ فیلم سازی هستیم و ProTools|HD نقش بسیار مهمی در این رابطه به عهده داره."


    ================
    ترجمه و تخلیص Psychopat
    منبع Digidesign.com
    ================
     

    فایل های ضمیمه:

    آخرین ویرایش: ‏17/4/10
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
بارگذاری...