مشکل در آهنگسازی و تئوری و پیاده کردن دقیق آهنگی که به ذهن میرسه توی daw

شروع موضوع توسط sajjad_elegance ‏27/5/11 در انجمن آرشیو مطالب قدیمی

تاپیک مشکل در آهنگسازی و تئوری و پیاده کردن دقیق آهنگی که به ذهن میرسه توی daw تالار آرشیو مطالب قدیمی در persian-music.org.

  1. sajjad_elegance

    sajjad_elegance عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏5/10/09
    ارسال ها:
    187
    محل سکونت:
    فارس نیریز
    امتیازات:
    +31 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, flstudio, reason
    سلام
    یه سوال داشتم از حضور دوستان
    بچه ها خیلی برام عجیبه که از خیلی از حرفه ای های داخلی توی مصاحبه هاشون خوندم که بدون اینکه فرد خاصی آموزش بهشون بده کار یاد گرفتن و کاملا خود آموز بالا اومدن.
    مثلا محسن چاوشی بارها و بارها تو مصاحبه هاش گفته که من هیچ استادی نداشتم و صرفا تئوری موسیقی خوندم.
    یعنی صرفا کتاب خوندن. یعنی این آقا محسن حتی نوازندگی هم اون اوایل شهرتش نمیتونسته بکنه و ملودی هاشو صرفا تو نرم افزار پیاده میکرده!!! ( الآنش رو نمیدونم)
    یا مثلا یگانه گفته بود که من کل دوران آموزش موسیقی ام فقط دو جلسه گیتار بود که اونم زده شدم و تا مدت ها گیتار و ول کردم اما بعد از مدتی خودش موسیقی رو با سرعت عجیبی به طور خود آموز فرا میگیره و ختی گیتاریست زبده ای میشه!!!!

    حالا یگانه رو گیریم که چون تو استودیو با چاوشی کار میکرد یاد گرفت . اما چاوشی چی؟

    سوال من اینجاس که آیا واقعا میشه صرفا با مطالعه و تفکر و بدون هیچ راهنمایی تا به این حد (مث چاوشی) خودآموز پیشرفت کرد؟ آیا همچین چیزی امکان داره؟
    اگه آره آیا برای همه این طور چیزی ممکنه یا اینا استثنا بودن؟

    یعنی آیا واقعا میشه که با مطالعه و تئوری خودآموز کار کردن به سطحی رسید که بشه هر ملودی که تو ذهنته راحت بریزی تو کیوبیس و راحت پیاده اش کنی؟
    مثلا الآن من خودم بزرگترین مشکلم اینه که ملودی های خوبی تو ذهنم دارم که واقعا نمی تونم راحت پیاده اش کنم. اگرم ملودی بشه آکورد و ریتم ها وگام ها رو عمرا نمیتونم پیاده کنم و تو پیاده کردن آکورد که بخش عمده ی فضاسازیه یه قطعه هست واقعا عاجزم..
    و الآن اجبارا برعکس کار میکنم یعنی سعی میکنم یه آهنگی که صرفا به گوشم زیبا بنظر میاد رو تو کیوبیس بر حسب تصادف بسازم و بعد برای هر ملودی ای که شانسی در میاد یه شعر بگم یا پیدا کنم و بخونم !!! ...

    بچه ها این مشکل خیلی اذیتم میکنه .. بخدا دیگه کلافه شدم که نمیتونم اونچیزی که تو ذهنمه پیاده کنم ...

    بگید چه کار کنم؟
    با توجه به اینکه ما بچه شهرستانیم، اگه واقعا میشه این چیزا و آهنگسازی رو خودآموز مثل چاوشی یاد گرفت، راهنمایی کنید که باید چطور شروع کرد؟
    چه کنابی مطالعه کرد؟
    چه تئوری ای؟
    این آقای چاوشی که صفر صفر بوده چطور خودآموز به اینجا رسیده؟

    با تشکر
    منتظرم
     
  2. Omid A

    Omid A عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏30/12/10
    ارسال ها:
    174
    محل سکونت:
    شمال كشور
    امتیازات:
    +42 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, flstudio
    خب مسلما اونها با تلاش و پشتكار فراوان به جايي رسيدند.

    وقتي كه ميگي محسن يگانه از گيتار زده ميشه يعني ديگه اينقدر نااميد شده كه كارشو رها كنه ولي دوباره سعي ميكنه و با پشتكار فراوان ميشه محسن يگانه.

    تازه اونها ممكنه كه كلاس موسيقي نرفته باشند ولي پيش بهترين تنظيم كننده هاي ايران كار كرده اند و مسلما پخته تر و خام تر شده اند.

    مثلا شما سطح البوم حريص يا رگ خواب و با البوم قبلي مقايسه كن . ببين چه قدر فرق كرده؟
     
  3. sajjad_elegance

    sajjad_elegance عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏5/10/09
    ارسال ها:
    187
    محل سکونت:
    فارس نیریز
    امتیازات:
    +31 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, flstudio, reason
    صحبت های شما دوست بزرگوارم درسه اما سوال اصلی من بی جواب موند ..
     
  4. Omid A

    Omid A عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏30/12/10
    ارسال ها:
    174
    محل سکونت:
    شمال كشور
    امتیازات:
    +42 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, flstudio
    جوابش مشخصه : غير ممكني وجود نداره . اگه خودت بخواي ميشي بهترين بهترينها اما زماني موفق تر خواهيم بود كه از اصول خودش جلو بريم.
     
  5. yakamuoz

    yakamuoz عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏4/10/10
    ارسال ها:
    83
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    البرز
    امتیازات:
    +16 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio, reason
    سلام بهترین راه فقط دقت -تمرین زیاد و علاقس و توصیه میکنم حداقل یه ساز رو از روی سی دس های آموزشی یاد بگیر مثه گیتار-یا ارگ که من ارگ رو پیشنهاد میکنم چون سازی هستش که تو همه نرم افزار ها ی آهنگسازی کاربرد داره و اگه بخوای کارایی رو که گفتی بکنی راحت میتونی انجامشون بدی.من خودم هم گیتارو بدون اینکه کلاس آموزشی برم یاد گرفتم اولش خیلی خیلی برام سخت بود اما نا امید نشدم و با علاقه شدید دنبال کردمو به نتیجه رسیدم .الانم هر ملودی که بخوام رو راحت میتونم بنویسمو آکوردشو پیدا کنم .
    برای تئوری هم از کتاب تئوری موسیقی پرویز منصوری استفاده کن .خیلی خوبه .البته همین سات هم انواع و اقسام آموزش هارو داره که من خودم آکورد ها رو از این سایت یاد گرفتم.
    ولی اگه میتونی کلاس آموزشی برو چون بهترین راه و سریع ترین راه تو آموزش در کلاس هاست .
    فقط تلاش و پشتکار داشته باش نا امید نشو چون هرکه طاووس خواهدبایدجور هندوستان بکشه دیگه.
    موفق باشی.:smile (47)::smile (46):
     
  6. farazsa

    farazsa عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏22/11/10
    ارسال ها:
    17
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +6 / 0 / -0
    نرم افزار:
    سلام.
    منم میخواستم همین کتاب رو معرفی کنم چون واقعا ساده و روون نوشته شده.
    در ضمن محسن چاووشی و یگانه که خوبن, شما Danny Elfman و Hans Zimmer رو در نظر بگیر که جزء بزرگ ترین آهنگسازای دنیان و جفتشون موسیقی رو به صورت خودآموز و تجربی یاد گرفتن.
    در مورد پیاده کردن ملودی هم به نظرم تنها راهش تمرین زیاده, همین !
     
  7. Core

    Core عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏13/12/09
    ارسال ها:
    157
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +52 / 0 / -0
    نرم افزار:
    logic
    ما توی تاریخ آهنگسازای زیادی داشتیم که خودآموز بودند مثل هایدن، اشتراوس و چندتای دیگه که من همین دوتا خاطرم هست. پس از این بابت نگران نباش. اگه آدمه خودآموزی باشی، نیاز به استاد نداری.

    کتاب تئوری پرویز منصوری خوبه ولی کمی سخته! من خودم پرویز منصوری خوندم اما کتاب تئوری کمال پور تراب رو بهت پیشنهاد می کنم، زبان کتاب به نظر من ساده تره و البته تمام مطالب رو داره، اینطور نیست که جاهای سختش رو حذف کرده باشه.

    در رابطه با اینکه میگی من نمی تونم ملودی ها رو پیاده کنم، دلایل مختلفی داره که شایع ترینش که من هم باهاش دست و پنجه نرم کردم، اینه که در بعضی از آدم ها، وقتی که یک آهنگ به ذهنشون میرسه، صرفاً تنها یک خط ملودی نیست و شامل تمام اجزای سازنده ی اون قطعه هست مثل ملودی، هارمونی، نوع سازها و ...
    پس شما وقتی که تنها خط ملودی توی ذهنتون رو روی ساز پیاده میکنی میبینی که اون چیزی نیست که توی ذهنتون بوده، حتماً باید آکوردهای اون ملودی رو همراهش بزنی تا دقیقاً شبیه به آهنگ اصلی بشه. پس کارهایی که شما باید انجام بدی:

    1. کمی تمرین گوش کن. یه جوری که بتونی نت های نواخته شده رو تشخیص بدی. (تقویت گوش)
    2. آهنگ زیاد گوش بدی و بشینی روی کاغذ آهنگ رو تجزیه و تحلیل کنی. نوع سازها، بدست آوردن تقریبی نت های نواخته شده توسط هر ساز و ... (تقویت آهنگسازی)
    3. آهنگ های آهنگسازها رو خودت از اول بسازی، این کار باعث میشه که بفهمی توی روال ساخت یک آهنگ چه عناصری شرکت دارند. (تقویت تنظیم)

    من راه کارهای بالا رو پیشنهاد می کنم. شماره ی 3 خیلی سخته :smile (35):
     
  8. SuShiaNT

    SuShiaNT عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏25/9/10
    ارسال ها:
    836
    محل سکونت:
    تهران - اصفهان
    امتیازات:
    +381 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, flstudio, protools

    یه جواب میدم کسی تو موسیقی راه 10 ساله رو 1شبه طی نمیکنه مگه میشه بدون نظر استاد تویه یک سال بشی یه نوازنده گیتار مثل محسن یگانه؟؟؟
    محسن یگانه جز نوازنده های پرفکت گیتار هست.
    پس هر کاری که بخوای انجام بدی نیاز به تلاش پیگیری وقت گذاشتن داره.

    ببینین شما درسته که ملودی رو تو ذهنتون دارین چه موقع میشه که اون ملودی به راحتی رویه ساز پیاده میکنین؟؟
    وقتی گام ها کامل بشناسین وتی که صدای تمام نت ها تو گوشتون باشه وقتی که دو گردش نت های هر گام رو بشناسین تغریبا میتونین
    ملودیتون رو رویه ساز پیاده کنین و این با تمرین های بیشتر بهتر میشه روز به روز.
    حالا من نمیدونم محسن یگانه یا محسن چاوشی یک شبه این جوری شدن یا نه من نمیدونم ولی محسن یگانه رو میدونم که حدود 3 سال
    گیتار کار میکرد و................بقیه رو نمیدونم.

    من فقط میتونم بگم که تمرین کنین تا مشکلتون حل شه ملودی بزنین بخونین بشنوین تا گوشتون قوی بشه وقتی یک
    ملودی از ذهنتون گذشت همون لحظه پیادش کنین رویه ساز.

    من فکر میکنم یک کتاب تئوری موسیقی که دسته بندی گام ها نوع گام ها رو تهیه کنین و بخونین و یک کتاب
    برای آموزش یک ساز (نوازندگی به تمرین خودتون هست تا نوازنده نباشی نمیتونی یک ملودی که تو ذهن داری رو نت نویسی کنی س لازمش اینه که ساز بزنی).


    هر چیزی رو هم که شنیدی باور نکن مگر اینکه پولو بدی به استاد کار که پیچ پل مخفی و بهت نشون بده چه جوری؟؟
    یه کار در حد فول برات بسازه یکمی رو صدات کار کنه بعد بگه بفرمایین بخونین.

    باز هم پیگیری کن دلسرد نشو بیشتر برو دنبالش تا به جواب برسی من راهنماییت کردم تو این سایت مطالب بسیار عالی
    وجود داره بگرد و اون مطالب رو مطالعه کن.

    موفق باشین.
     
  9. nascent

    nascent عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏1/4/10
    ارسال ها:
    762
    محل سکونت:
    در همین نزدیکی
    امتیازات:
    +354 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    سلام
    کار نشد نداره
    ولی خب با استاد سریع تر و مطمئن تره
    راجع به پیاده کردن ملودی هم مهمترین نکته اینه که تئوری رو در حد قابل قبولی یاد بگیری.
    و یکی از بهترین راهها اینه که سعی کنی کارهای آهنگسازهای دیگه رو کاور کنی خیلی بهت کمک میکنه .
     
  10. SuShiaNT

    SuShiaNT عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏25/9/10
    ارسال ها:
    836
    محل سکونت:
    تهران - اصفهان
    امتیازات:
    +381 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, flstudio, protools
    انشالله مشکلتون حل میشه.
     
  11. Mohamad.K

    Mohamad.K عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏3/12/10
    ارسال ها:
    844
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +305 / 0 / -2
    نرم افزار:
    ableton, cubase
    دوست من نظرم رو ميگم شايد نظرم خلاف خيلي از دوستان باشه پس اگر مطالعه كني به جوابت ميرسي :
    1-محسن يگانه كي گفته بهترين نوازنده ي گيتار در ايران هست ؟ رو چه استدلالي ؟ حالا ميگزريم از اين بحث حاشيه اي.شما اين اطمينان رو داشته باش كه هيچ كاري رو نه اقاي محسن چاووشي انجام ميده و نه اقاي يگانه. اين رو مطمئن باش.اين يه سياست كاري هست توي عرصه ي هنر.من پولي ميدم مثلا يك موزيك ويديو ميسازم مثلا شخصي مثل برادران بوشهري من 10 ميليون ميزارم جلوش ميگم اسمه منو جاي خودت بزار.شما از كجا ميخواي بدوني كه كارگردان اين كار برادران بوشهري بوده نه من ؟
    مطمئن باش نه اهنگسازي بلده نه تنظيم بلده و نه چيزه ديگه همه زحمات رو شخصه ديگري ميكشه و تمامي اين خوانندگاني كه مينويسن شاعر و اهنگساز يك ترانه اي ميگن و 4 تا آكورد گيتار ميگيرن و خودشون رو ميكنن اهنگساز غافل از اينكه همه كاره تنظيم كننده هست.

    اين رو گفتم كه شما بدوني نه اقاي چاووشي نابغس نه اقاي محسن يگانه و فقط يه جور بازي تبليغاتي هستش كه يكي رو باسه خودمون خدا ميكنيم (دوستان ما همه اهل هنر هستيم ديدمون رو خواهشن كمي حرفه اي كنيم)

    حالا سجاد جان من به شما ميگم : (البته بنده در حد و حدودي نيستم كه چيزي ياد بدم به كسي ولي كمي تجربه دارم و دوست دارم به تو هم بگم)
    من هم اوايل با اف ال استاديو كار ميكردم و خيلي مبتدي بودم . با اين كه گيتار كلاسيك ميزدم ولي فرق دو با ر رو توي كار نميدونستم چيه.بعد يه مدتي رفتم به كلاس كيبورد وقتي رفتم و بعد چند ماه ياد گيري زير نظر استاد و 10 جا سرم كلا گزاشتن و 1000 تا فكر و ارزو و رويا پروري به اين نتيجه رسيدم كه تا علم موسيقي رو ندوني هيچي نميشي.اين رو دوستانه دارم ميگم.اين همه اهنگساز هست تو ايران همه هم خودشون رو با استعداد ميدونن اما كدومشون اومد بالا ؟ هيچكدومشون فقط ادعا دارن.ولي شما حداقلش اينه كه كاري رو با اصول بري جلو اگرم چيزي نشدي باز 4 تا چيز بيشتر بلدي تا اوني كه تجربي كار كرده.

    يه ساز ياد بگير + تئوري بخون از رو كتابم ميتوني اگر علاقه مند باشي : الان تو پيانو بلدي ؟ سلفژ بلدي ؟ فرق كليد فا با سل رو ميدوني ؟ تمامي سازها رو ميشناسي يا فقط گيتار رو پيانو ويلونو . . . ؟ اينا يه قسمته كوچيكي از موسيقي هست.سطح خودت رو اگه بالا ميبيني برو دنباله اينا اگر نه تجربي ميخواي بري كه . . . . ميشي معمار نه مهندس !
     
  12. SuShiaNT

    SuShiaNT عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏25/9/10
    ارسال ها:
    836
    محل سکونت:
    تهران - اصفهان
    امتیازات:
    +381 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, flstudio, protools
    فکر میکنم بهتر جملات رو بیشتر دقت کنین.
    2.شما اگر 100 میلیون هم بدین به برادران بوشهری کار و حرفه ای که بطور تخصصی داره کار میکنه
    بزاری قبول نمیکنه چرا چون خودش رو خراب میکنه چون سطح کارش میاد پایین و اینکه اون کسی تخصصی کار میکنه حداقل 6 ماه 1 بار کار باید بده بعد اونجا معلوم میشه که کار ماله خودته یا برادران بوشهری بار ها و بارها سر اسم و رسم هنرمند ها تویه کار ها باعث دلخوری میشه که اون طرفمیگه چرا نوازنده ......رو به نام یکی دیگه نوشتی چه برسه به برادران بوشهری
    3.شما میتونین آلبوم بسیاری از دوستان رو بگیرین و همکاری محسن یگانه رو درون اون آلبوم ها بخونین.
    اگر آهنگ سازی باشه که آهنگ سازی کنه و به اسم محسن یگانه بخواد کار کنه مگه دیوانس همون آلبوم رو به نام خودش میبده
    و از اسم خودش نون چندین برابر میخوره.
    4.هیچکسی نمیتونه ادعا بکنه همه ی ساز ها رو میشناسه اونی که میگه من گیتار میزنم پیانو میزنم بیا تا مدل هایی از پیانو و گیتار
    بیارم برات وقتی دیدی میگی این گیتاره این پیانو هست ولی نه گیتاره نه پیانو اصلا ساز دیگری هست هیچ کسی نمیتونه بگه
    من ساز ها رو میشناسم.

    موفق باشین.
     
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏27/5/11
  13. Mohamad.K

    Mohamad.K عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏3/12/10
    ارسال ها:
    844
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +305 / 0 / -2
    نرم افزار:
    ableton, cubase
    نه دوست من اگر 100 ميليون بزارن جلوي برادران بوشهري اين كار رو انجام ميدن . ولي اگر واقعا 100 ميليون كسي حاضر بشه بده ! جلوي من و شما هم بزارن 100 ميليون اين كار رو ميكنيم . اگرم كسي اين كار رو نكنه پس كلا تامين مالي هست و يه جورايي ناز ميكنه. اقاي محسن يگانه شايد اين كار رو بكنه كه مثلا شخصي اهنگسازي كنه و بگه اسم من رو بزن تو البوم.ولي شخصي كه اهنگسازه هيچ نيازي به اين كار نداره چون خودش ميدونه كه اهنگسازي كرده. ولي اين موضوع هيجوره تو كت من نميره كه كسي هيچي ندونه و اهنگسازي كنه اونم فقط با گيتار !!! اصلا يه چيزي در حد خندس . . حالا ببخشيد شايد بنده اشتباه ميكنم
    منظور من از اين كه شما بايد تمامي سازها رو بشناسي منظورم چيزه ديگري هست. من نميگم مثلا از گيتار بايد 100 مدلشو رو بريم ياد بگيرم منظورم سازهاي مختلف
    شخصي اهنگساز هنوز فرق بين (ويلون-سل-ويولا و كنترباس رو با هم نميدونه) نميدونه محدوده صوتي هر يك در كجا نوشته ميشه چون سوادش رو نداره و فقط يه چيز ميزنه كه 4 نفر كه اهنگسازن گوش كنن خندشون ميگيره.ولي شايد باسه مردم ما يا شايد تو ايران كاملا اون ساز زيبا به گوش بياد.يا مثلا ما خيلي ساز كوبه اي داريم كه شايد در ايران فقط ما درامز يا پركاشن برامون اشنا باشه . اينها همه علم موسيقي هست كه خيلي ها در همين سايت آشنايي دارن به چيزي كه من ميگم و شايد خيلي ها هم بگن ايني كه من ميگم جلوگيري از استعداد هاي نهفته ي ماست !
    اينم اضافه كنم البته ديدگاه هنر از هر انساني متفاوت هستش شايد برخي به چشم تفريح ببينن - بعضي به چشم شهرت - بعضي ها به چشم هنرمنديش و بعضي ها به عنوان تجارت و خيلي چيزهاي ديگه كه هركدوم از اين دسته كارهايي كه انجام ميدن همه شبيه هم هست .
    موفق باشيد
     
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏27/5/11
  14. dj mhd

    dj mhd عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏29/3/10
    ارسال ها:
    284
    محل سکونت:
    کرج
    امتیازات:
    +41 / 0 / -0
    نرم افزار:
    ableton, adobeaudition, flstudio
    سلام
    دوستان عزیز بی خیال حاشیه !!! حالا گیر دادین به برادران بوشهری !!!
    مشکل ماها همینه که اصلا" به فکر پیشرفت خودمون نیستیم و همیشه دنبال این بحث های بیهوده هستیم !!! بگذریم ...


    به نظر من اگه بودجه و توانایی اینو دارید که کلاس برید و اصولی یاد بگیرید , برید کلاس و کم کم پیش برید (بهترین راه)
    ولی اگه میخواین خودتون تجربی (مثل من) کار کنید یا علی پشت کار , تمرین , تمرین بازم تمرین !!!
    ولی اینو بهتون بگم که کار تجربی آخر و عاقبت نداره هااااااا یعنی اگه میخوای مطرح بشی آخرش باید بری اصولی یاد بگیری و ...

    کلا" دو راه دارید: 1 - برید کلاس و اصولی یاد بگیرید 2 - با تجربه خودتون برید جلو
    دو راه هم سختی های خودشو داره
    کلاس رفتن: بودجه میخواد حوصله می خواد و تمرین زیاد می خواد
    تجربی کار کردن:اول حوصله میخواد , استفاده از تجربه دیگران (مثلا" سوال و پرسش از همین سایت خوب) , تمرین تمرین خیلی زیاد تمرین می خواد

    حالا یکی یکی جلو بریم تصمیمتون چیه ؟
    میخواید کلاس برید یا تجربی پیش برید؟
    هدف اصلیتون چیه؟(کار کردن برای خودتون یا کار کردن برای دوستاتون یا مطرح شدن به عنوان یک آهنگساز یا تنظیم کننده ی حرفه ای ؟ )

    موفق باشید
     
  15. Mohamad.K

    Mohamad.K عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏3/12/10
    ارسال ها:
    844
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +305 / 0 / -2
    نرم افزار:
    ableton, cubase
    البته اينم قابل ذكر هست كه بعضي سبكها حقيقتا نيازي به علم نداره اگرم داره بسيار كم . مثلا DJ يه سبكي هست كه كاملا من قبول دارم بايد 90% تجربي باشه يا مثلا سبك رپ جايي نيست كه كتابي باشه بگن اين رپه بايد انقدر شعر گفت انقدر موزيك گوش داد تا رپر شيد . ولي سبكهايي مثل pop يا كلاسيك و يا سبكهاي ديگر كه 50 درصد علم ميخواد 50 در صد تجربه بايد اصولي پيش رفت
    حالا شما ببين سبكت چي هست( شايد دوچرخه نيازي به گواهينامه نداشته باشه اما موتور نياز به گواهينامه داره و بايد يك سري چيز ها رو آموخت)
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  16. Fate changed

    Fate changed Banned

    تاریخ عضویت:
    ‏1/8/10
    ارسال ها:
    724
    محل سکونت:
    esf
    امتیازات:
    +49 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    متاسفانه بازم من میبینم توی اینجور تاپیک ها ، اصل ها به کل فراموش میشن و فرع ها میان وسط ...

    من خیلی خیلی خوب میدونم شما چی میگی، چون عین چند وقت پیش خودم میمونی، فقط با این تفاوت که شما به چاوشی و یگانه علاقه داری من به کسای دیگه ...


    من این نکته را توی تاپیک های مشابه هم گفتم اینجا هم میگم:

    عامه مردم به موزیک و گوش کردن بهش و رفتن به کنسرت و ... نگاه تفریحی دارن واسه همینم فکر میکنن برای کسانی هم که موزیک میسازند و کنسرت میذارن هم جنبه تفریحی داره، در حالی که به نظر من ساخت یه موزیک استاندارد و قابل قبول، عین ارایه یه پایان نامه دانشگاهی و یا تکمیل یه پروژه آزمایشگاهی میمونه، که دانشجو به پشتوانه 4 6 یا 8 سال تحصیل و مطالعه و تجربه میتونه درست کنه...

    یه توصیه هم بهت میکنم(در رابطه با این اشخاصی که مثال زدی) ، البته اینا یکی از اساتید به من گفت که حالا من به شما میگم...
    "هرکی که زود بیاد، زود هم باید بره"
     
  17. m-biainja

    m-biainja Banned

    تاریخ عضویت:
    ‏6/5/11
    ارسال ها:
    178
    محل سکونت:
    قم
    امتیازات:
    +10 / 0 / -0
    نرم افزار:
    سلام - جواب سوالت اینه نا امید نشو - پشتکار داشته باش - عجله تو پیشرفت خیلی میتونه مضر باشه-یه چیزی بهت میگم شاید از خنده روده بر شی:

    من هیچی از آهنگسازی نمیدونم -یعنی صفر-یعنی حتی اصطلاحات مثلا آکورد-ملودی-گام و...کلا همه چی

    بخاطر این من چیزای تو ذهنم رو نمیتونم به صورت نت بنویسم پس چیکار میکنم؟

    یه دفتر بر میدارم و یه خودکار آهنگهایی که تو ذهنمه مینویسم مثلا این اولین کاریه که این طوری انجام دادم

    نت = دو رو دو دو دو دو رو دو دو
    دود دود
    دورو دودو دو دو دورو دو دو
    دود دورو

    خیلی خنده داره مگه نه؟
    ولی من هر کاری میکنم تا بتونم چیزی که ازش خوشم میاد رو بسازم

    موفق باشی
     
  18. DJ Mat

    DJ Mat عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏3/5/10
    ارسال ها:
    63
    محل سکونت:
    Studio Metrecord
    امتیازات:
    +17 / 1 / -1
    نرم افزار:
    cubase, protools, sonar



    ببین دوست من
    در مورد موسیقی فقط عشق و علاقه حرف اول رو میزنه چون مسلما کسی که عاشق باشه بدنبالش تمرین نوازندگیش در روز 8 ساعته بطوریکه حتی ممکنه گرسنگی هم بکشه ولی علاقه س دیگه.
    خوب همین علاقه باعث میشه سراغ خرید انواع کتابها ی مربوط به موسیقی بره و هر شب مطالعه و تمرین و رسیدن به مرحله ی آزمون و خطا. کتف درد,مچ درد,سر درد,
    کمر درد رو تحمل میکنه تا بتونه در عرض دو سال و روزی 8 ساعت نمرین بشه نوازنده .خوب حالا علاقه به آهنگسازی داره ارتباطش با همکاراش و زیاد میکنه تا هم چیزی از اونا یاد بگیره و هم نقصان اونا رو برای خودش پیشرفت قرار بده پس دنبال نطالبی در این موارد میره هر دفعه هر چی یاد میگیره دوباره در نرم افزارش برای ساخت ملودی,آکورد گذاری,هارمونی,تنظیم ,ارکستراسیون,فوگ,انوانسیون و حتی سبک شناسی کارش و پیاده میکنه . بله شما هم میتونی فقط بشرط عشق و عشق و عشق
     
  19. Omid Molavi

    Omid Molavi مدیر تالار آهنگسازی و استودیوها تیم مدیریت مدیر تالار

    تاریخ عضویت:
    ‏21/8/09
    ارسال ها:
    381
    شغل :
    استودیو پاییز
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +547 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio, logic, sonar
    دوست خوبم

    جواب سوالت اینهاست حدوداً

    تنظیم:

    1- بعد از اینکه حدوداً 50% با برنامه مثلاً کیوبیس آشنا شدی...باید پروژه های کوچک روزانه درست کنی و از آهنگهای مورد علاقت
    2- اون قدر کار کنی که vst و سمپل هاتو از حفظ بشی>>>> یعنی وقتی تو مغزت فلان درام میاد ....باید سریع بدونی کجا اونو داری و همچنین بیس و غیره

    3-در کنار همین کارها...اگر تو محلتون استدیو یی دارین که داره کار میسازه...بهش با هر عنوان رجوع کنین و دوست بشین و ارتباط داشته باشینو کارهاشونو ببینین و تو صحبت ها از کارهاشون...کلی چیز ها یاد میگیرین

    4- همین سایت رو هر روز دنبال کنین و سوال و جواب ها رو با دقت بخونین ...

    5- یه سری کتاب های موسیقی مثل گرفتن آکوردها من توصیه میکنم کتاب >>>>فرهنگنامه آکورد----انتشارات رهام رو تهیه کنین

    6- همه این کارا یه دفعه نمیشه...یواش یواش....اوکی؟

    7- یکی دو تا دوست که نوازنده پیانو یا گیتارن رو دعوت کنین هم نوازی کنین و مثلاً یه آهنگ قدیمی رو به سبک جدید تری اجرا کنین

    8- در کنار این ها...کتاب های آموزشی داریوش فرسایی رو بگیرین در مورد DAW ها

    9- اگه تونستی کلاس بری هم حتی 4 جلسه (یه دوره) حتماً برو

    10-- حتما وقتی پروژهای رو میخوای استارت بزنی یه ماکت با هر میکروفنی یا هر موبایلی حتی بدون کیفیت بگیر و گوش کن و تو کاغذ یاد داشت کن و فضا سازی کن تو ذهنت و با میدی کیبورد ملودی و تمپو رو این قدر بزن که نزدیک به سینک بزنی و همونی که میخوای اجرا شه و بعد کوانتایز کن و edit

    11- tempo مهمترین عامل موفقیت یه تنظیم کنندست در اوایل راه...و این قدر تمپوهای مختلف کار کن تا حفظ حفظ شی....تمپو 60 همون هر ثانیه یک ضرب هست.....تمرین تمرین

    موفق باشی

    و صبور باش و عاشق کارت و بگو میتونی بهترین بشی و شک هم نکن به تلاشت
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  20. kasra777

    kasra777 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏7/3/11
    ارسال ها:
    23
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +4 / 0 / -0
    نرم افزار:
    sonar, soundforge
    sushiant عزیز
    من به کلیت بحث اصلاّ کاری ندارم هر چند کاملاّ با ferdmusic موافقم حداقل سابقۀ 20 سالۀ موسیقی من اینو بهم ثابت کرده که ماجراهایی پشت پردۀ موسیقی در دنیا و بالاخص ایران وجود داره که خیلی ها ازش بی خبرن.
    اما یه نکته توی صحبتهای شما برام جالب بود (4.هیچکسی نمیتونه ادعا بکنه همه ی ساز ها رو میشناسه اونی که میگه من گیتار میزنم پیانو میزنم بیا تا مدل هایی از پیانو و گیتار
    بیارم برات وقتی دیدی میگی این گیتاره این پیانو هست ولی نه گیتاره نه پیانو اصلا ساز دیگری هست هیچ کسی نمیتونه بگه
    من ساز ها رو میشناسم.)
    شما توی پروفایلتون زدین تنظیم کننده میشه بپرسم اگر کسی سازشناسی ندونه یعنی با محدودۀ صدا ,رنگ و تکنیک نوازندگی سازها آشنائی نداشته باشه چجوری میتونه برای اون سازها بنویسه و آهنگ تنظیم بکنه؟
    مگراینکه به رسم معمول در این روزها با کیبورد و نرم افزارهای موسیقی یه کاری رو اجرا کنه و .....
    اما دوست من لازمۀ یک تنظیم حرفه ای اینه که شما بتونی پارتیتور برای کارت بنویسی و برای نوشتن پارتیتور به غیر از علم هارمونی , کنترپوان و .... شما باید سازها رو بشناسی اعم از محدودۀ صدا,نوع صدا دهی برای هر ساز,رنگ صدای هر ساز و تکنیک های اجرای اون ساز
    موفق باشید
     
بارگذاری...

عبارات جستجو شده:

  1. آموزش تئوری آهنگسازی

    ,
  2. تئوری موسیقی در اهنگسازی