مشکلی ساده در نت خوانی همزمان با نواختن

15/8/15
37
32
18
20
سلام من هنگام نواختن پیانو نمی توانم همزمان نگاهمو به نت های دو دستم متمرکز کنم و مجبورم نت های یکی از دستام رو حفظ کنم لطفا بگویید که آیا راهی وجود داره که بتونم نگاهمو رو نت های دو دستم متمر کز کنم یا نه؟و اینکه
این مشکل من طبیعیه؟آیا روشی برای خوندن همزمان نت های دو دست وجود داره؟
 
15/7/14
263
39
28
24
دوست عزیز اگه شما از روی تبلچر نت ها رو میخونین و بعد اون نت ها رو روی پیانو مینوازین به نظر من اینکارو بکنین بهتره.اول کل آهنگ رو تقسیم بندی کنین.بعد اون اهنگ که قطعه قطعه شده رو تمرین کنین.اونقد تمرین کنین که دیگه ملکه ذهنتون بشه و حفظ بشین.وقتی که قطعه اول رو حفظ شدین قطعه دوم رو هم حفظ شدین میخواین قطعه دوم رو بزنین قطعه اول رو هم بزنین تا دوره ای از قطعه اول داشته باشین.اگم که خودتون اهنگ رو میسازین اگه تئوری و خوب بلد باشین و خوب تمرین پنجه کرده باشین میتونین راحت بدون حفظ کردن نتها قطعه دلخواه رو دربیارین
 
  • تشکر
واکنش‌ها: Iman.kh

m1h2s3

عضو سایت
17/4/14
117
73
28
25
زیر اسمون این شهر
اوایل همین جوریه ولی بهترین روش برای اجرای قطعات دو دست
در قدم اول با تمپو خیلی پایین دست راست به تنهایی و بعد دست چپ به تنهایی (این کار برای اینکه که قطعه رو انالیز کنی و ذهنتو اماده میکنه که با هر دو دست اجراش کنی)و در قدم بعدی قطعه رو با دودست اجرا کن البته بازم میگم با تمپو پایین (حتما از تمپو پایین شروع کن چون این مورد خیلی مهمه تو نوازندگی چند بار گفتمش)
 
15/8/15
37
32
18
20
*
دوست عزیز اگه شما از روی تبلچر نت ها رو میخونین و بعد اون نت ها رو روی پیانو مینوازین به نظر من اینکارو بکنین بهتره.اول کل آهنگ رو تقسیم بندی کنین.بعد اون اهنگ که قطعه قطعه شده رو تمرین کنین.اونقد تمرین کنین که دیگه ملکه ذهنتون بشه و حفظ بشین.وقتی که قطعه اول رو حفظ شدین قطعه دوم رو هم حفظ شدین میخواین قطعه دوم رو بزنین قطعه اول رو هم بزنین تا دوره ای از قطعه اول داشته باشین.اگم که خودتون اهنگ رو میسازین اگه تئوری و خوب بلد باشین و خوب تمرین پنجه کرده باشین میتونین راحت بدون حفظ کردن نتها قطعه دلخواه رو دربیارین
اوایل همین جوریه ولی بهترین روش برای اجرای قطعات دو دست
در قدم اول با تمپو خیلی پایین دست راست به تنهایی و بعد دست چپ به تنهایی (این کار برای اینکه که قطعه رو انالیز کنی و ذهنتو اماده میکنه که با هر دو دست اجراش کنی)و در قدم بعدی قطعه رو با دودست اجرا کن البته بازم میگم با تمپو پایین (حتما از تمپو پایین شروع کن چون این مورد خیلی مهمه تو نوازندگی چند بار گفتمش)
مرسی بابت راهنماییتون
 
25/8/16
5
5
3
32
برای اجراهای کلاسیک خیلی سخته این کار رو انجام دادن هم طولانیه هم حفظ کردنش به این راحتی نیست.
قطعات ایرانی هم دست آخر میریم آهنگش رو گوش میکنیم تا حفظ بشیم. برای این کار پیشنهاد من اینه که یه مدت ریتم خوانی کار کنی و فقط روی وزن های موسیقیایی متمرکز بشی بعد بری سراغ قطعه. اینطور بهتر نتیجه میگیری
 
  • تشکر
واکنش‌ها: amir_shield

arsalanbeladi

هنرمند
عضو سایت
1/5/11
159
74
28
دوست عزیز اصلا اگه بخوای دشیفراژ ت رو قوی کتی..،اولا باید روی شناخت گامها و بدون نگاه کردن به گستره ساز نت رو ببینی وبخوونی..وبسته به اینکه نتی که داری میخونی ومینوازی ساده یاسخت باشه؟و تجربه ات چقدرباشه فرق میکنه....احتمالا شما اتود کم نواختی....البته خدانکرده ندانسته بی احترامی به سطح سوادت نمیکنم...اما شما اول از همه تمرین پارلات کن یعنی نت رو روبروت بگیر وبدون ساز اسم هرنت وزمان اون رو بگو....هرچقدر تبحرت در سرعت پارلات بیشتر بشه دیدنوازیت بهتر میشه.،،ودوم اینکه تمرین نگاه کردن به نت و تصویرسازی جای کلاویه ها روانجام بده...ودرمرحله سوم کتابی هست نوشته پرفسوری از دانشگاه ملی پاریس چهار جلد داره...اونو اگه بزنی عالیه...و سعی کن با سرعت کم وباهوشیاری صددرصد نت هارو بخونی ویدون نگاه بنوازی...تنها راهش تجربه در شناخت گستره ساز...تئوری قوی در شناخت گانها...وزن خواتی خوب..وانگشت گذاری تربیت شده است....
 
  • تشکر
واکنش‌ها: Yo3fM
2/9/15
37
1
8
33
دوست عزیز اصلا اگه بخوای دشیفراژ ت رو قوی کتی..،اولا باید روی شناخت گامها و بدون نگاه کردن به گستره ساز نت رو ببینی وبخوونی..وبسته به اینکه نتی که داری میخونی ومینوازی ساده یاسخت باشه؟و تجربه ات چقدرباشه فرق میکنه....احتمالا شما اتود کم نواختی....البته خدانکرده ندانسته بی احترامی به سطح سوادت نمیکنم...اما شما اول از همه تمرین پارلات کن یعنی نت رو روبروت بگیر وبدون ساز اسم هرنت وزمان اون رو بگو....هرچقدر تبحرت در سرعت پارلات بیشتر بشه دیدنوازیت بهتر میشه.،،ودوم اینکه تمرین نگاه کردن به نت و تصویرسازی جای کلاویه ها روانجام بده...ودرمرحله سوم کتابی هست نوشته پرفسوری از دانشگاه ملی پاریس چهار جلد داره...اونو اگه بزنی عالیه...و سعی کن با سرعت کم وباهوشیاری صددرصد نت هارو بخونی ویدون نگاه بنوازی...تنها راهش تجربه در شناخت گستره ساز...تئوری قوی در شناخت گانها...وزن خواتی خوب..وانگشت گذاری تربیت شده است....
معذرت میخوام اگه ممکنه اسم استاد و کتابارو بگین ممنون میشم چون منم مشکل خودن فا و سل رو با هم دارم
 

Yo3fM

هنرمند
کاربر با تجربه
24/2/16
787
1,070
93
تهران
Instagram.com
معذرت میخوام اگه ممکنه اسم استاد و کتابارو بگین ممنون میشم چون منم مشکل خودن فا و سل رو با هم دارم
سلام. این کتابی که معرفی کردن رو من دارم خیلی عالیه.
مشخصات:
تمرین های دشیفراژ(برای پیانو)
نوشته: اُدت گَرتِنلوب (Gartenlaub Odette)
ترجمه: سیاوش بیضایی
انتشارات نوگان
_
تو خودش نوشته 5 جلد هست.
جلد اول: (دفتر یکم) {تمرین های مقدماتی}
جلد دوم: (دفتر دوم) {فاصله ها و آکوردها}
جلد سوم: (دفتر سوم) {ریتم}
جلد چهارم: (دفتر چهارم) {تمرینهای ریتم و کانُن به علاوه 24 درس}
جلد پنجم: (دفتر پنجم) {30 تمرین با نگارش های گرافیکی}
که من فقط تونستم جلدهای اول و دوم و سوم رو پیدا کنم.
+
فقط اینکه به تعداد صفحات و ضخامت کم کتاب نگاه نکنی گول بخوری. مثلا جلد اول 30 صفحه س. ولی هر درسی که داده در همه تنالیته ها و با انگشت گذاریهای گوناگون باید تمرین بشه. تمریناتش خیلی زیاد و سنگین میشه.
 
  • تشکر
واکنش‌ها: mohammad rezaa

arsalanbeladi

هنرمند
عضو سایت
1/5/11
159
74
28
آره منم سه جلدش رو تهیه کردم گویا جلد 4 و5 کمیابه یا ترجنه نشده!
 
  • تشکر
واکنش‌ها: Yo3fM