مشورت در مورد کمپرسور

شروع موضوع توسط mr_mim2009 ‏6/1/10 در انجمن آرشیو مطالب قدیمی

تاپیک مشورت در مورد کمپرسور تالار آرشیو مطالب قدیمی در persian-music.org.

  1. mr_mim2009

    mr_mim2009 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏5/10/09
    ارسال ها:
    110
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +6 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, flstudio, nuendo
    سلام
    هرچی گشتم جایی برای این بحث پیدا نکردم!

    من یه کارت صدای کریتیو Audigy 2 zs مین برد دارم :smile (77):
    و یک میکسر XENYX 1002 و یک میکروفن AKG 120 دارم و وکال رکورد میگیرم
    میخوام یک کمپرسور بگیرم توی رنج قیمت 200هزار تومن

    به نظرتون اصلآ برای من کمپرسور لازمه؟ و اینکه توی این رنج قیمت اصلآ کمپرسور هست و اگه هست شما چی توسیه میکنید؟؟ :d

    پیشاپیش از کمکتون ممنون :smile (2):
     
  2. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,744
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,799 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    براي شما يه كارت صداي خوب بيشتر نياز هستش.
    اما اگه ميخواين كامپرسور بگيرين dbx266 همين قيمته.
     
  3. mr_mim2009

    mr_mim2009 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏5/10/09
    ارسال ها:
    110
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +6 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, flstudio, nuendo
    ممنون امید خان! برای کارت صدا هم باید پولامو جمع کنم ( یا مثله بچگیا بندازم تو قلک!! ) میخوام Fast Track pro بگیرم ( چون دیدم چند جا توسیه کردین خودتون :d
     
  4. topmusic

    topmusic عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏4/12/09
    ارسال ها:
    95
    محل سکونت:
    اصفهان
    امتیازات:
    +13 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, flstudio, nuendo
    به توصیه های امید عزیز گوش کن.کارت های کریتیو واسه بازی رایانه ای حرفه ای هست.واسه استدیو هیچ ارزشی نداره.چه از لحاظ تاخیر و چه به لحاظ کیفیت.فست ترک پرو واسه استدیو خونگی عالی هست.من خودم هم دارم
    واسه وکال هم سعی کن اولن لول صدا رو پایین تر بگیری تا دیستورت نشه واسه اوج ها هم از یه کمپرسور نرم افزاری با اتک پایین و ریلیز متوسط و ریتیو رو هم خیلی سافت استفاده کن تا صدات تغییر نکنه..
     
  5. استودیوادیومستر

    استودیوادیومستر Producer عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏11/1/10
    ارسال ها:
    50
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    مهندس صدا - استودیو تکنیشن
    محل سکونت:
    تهران - لس انجلس
    امتیازات:
    +75 / 0 / -0
    نرم افزار:
    protools
    دوست عزیزم , تو این رنج قیمت خرید هر داینامیک پراسسوری فقط میتونه نمای ظاهری استودیوی خونگی شما رو تقویت کنه ... از پلاگین های حرفه ای استفاده کنین که در ایران تقریبا رایگانه و مطمئن باشین از هر پراسسور زیر هزار دلار بهتر نتیجه میگیرین ... Don't Pay For Sound Toys و به امید اهورامزدا بتونین بعدا یه اینترفیس خوب بگیرین
     
  6. behrooz-soltan

    behrooz-soltan عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏10/9/09
    ارسال ها:
    152
    محل سکونت:
    اصفهان
    امتیازات:
    +24 / 1 / -0
    نرم افزار:
    cubase, nuendo, reason
    اقای خاکپور
    میشه در مورد dbx 160 a یه توضیحی بدین و فرق کمپرسورهای که مونو و استریو هستن چیه و کدومشون برای وکال بهتره؟
     
  7. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,744
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,799 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    تا جائيكه من كار كردم فرقشون فقط در تعداد ورودي و خروجي هاست.
    وگرنه پارامترهاي تنظيماتشون يكي هستش.
    من كامپرسورهاي 4 كانال رو هم ديدم. كه اينجا توي تالار شهيد اويني نصب كردن.
     
  8. استودیوادیومستر

    استودیوادیومستر Producer عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏11/1/10
    ارسال ها:
    50
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    مهندس صدا - استودیو تکنیشن
    محل سکونت:
    تهران - لس انجلس
    امتیازات:
    +75 / 0 / -0
    نرم افزار:
    protools
    درود عزیز ... پوزش میخوام که اینقدر دیر پاسخ میدم ... اگه با یک پیغام خصوصی بنده رو در جریان لینک سؤالتون بذارین کمتر شرمنده میشم چون حقیقتا فرصت اون رو ندارم که به تک تک مطالب سر بزنم و شاید سعادت خدمت به بسیاری از دوستان رو از دست بدم . البته جای سپاس داره که با حضور عزیزان و اساتید دیگه نظیر جناب محبی و دیگر عزیزان هرگز نبود بنده حقیر به چشم نمیاد ...

    Dbx 160A رو باید بگم که یک کامپرسور/لیمیتر با مدار Solid State و دامنه فرکانسی بالا از .5 هرتز تا 90 کیلوهرتز هستش که بیشتر بروی صدای گیتار بیس استفاده میشه و ریسپانس خیلی خوبی روش داره . ورودی و خروجیهاش همه Balanced هستن که بسیار خبر خوبیه ! قابلیت لینک شدن با یک 160A دیگه رو داره که بتونین بصورت استریو ازش استفاده بفرمایین . چیزی که منو اذیت میکنه اینه که امکان تنظیم زمان Attack و Release رو ازم میگیره و اینکه در نقطه Threshold از پترن Hard-Knee بهره میگیره که خب کمی دیستورشن رو تحمیل میکنه چون بد میزنه تو سر سیگنال ... ولی خب تو جاهایی که میخواین سیگنال تا قبل از رسیدن به Threshold در بالاترین مقدار Loudness قرار بگیره باید از این پترن استفاده کرد . قابلیت منحصربفرد سنجش مقدار RMS واقعیه که باعث میشه که این پراسسور بسیار طبیعی عمل کنه و خود Dbx هم این قول رو داده که صدای بسیار موسیقیایی داشته باشین اما خب مناسب هر صدایی نیست . بخصوص وکال چون تنظیم پارامترهای کامپرس وکال بر مبنای خیلی چیزها شکل میگیره از نوع سبک موسیقی و نوع اجرای خواننده و فرم و فضای موسیقی گرفته تا ... خب این رک خیلی چیزها رو با محدود کردن تنظیم پارامترها تحمیل کرده اما صداش خیلی خوبه بخصوص رو فرکانسهای پایین بدون اینکه تونی رو دفرمه کنه صدای ترنسپرنتی ارائه میکنه . البته کامپرسورهای بسیار بهتری هم هستن مثل Pultec اما به اینجا که میرسیم معمولا Dbx سریع قیمت پایینترش رو به رخ میکشه ! اصولا کامپرسوری که ریت های بالایی رو ارائه میکنه داره با زبون بی زبونی میگه که من بدرد چی میخورم و تمایلم به لیمیت بیشتره ! یا طراحی الگوهای محاسبم به چه سمتی میره اما خب توانایی تا 60 db کاهش صدا یا همون Gain Reduction خیلی جاها بدرد میخوره که مطمئنا وکال جزو اونها نیست اما بهرحال ... پیشنهاد میکنم که اگه میخواین از خریدتون لذت ببرین حتما روی گیتار بیس استفاده اش کنین ... این اصلا معنیش این نیست که بدرد وکال یا سازهای دیگه نمیخوره ها ... ولی بیش از همه بدرد صداهایی با محوریت فرکانسهای پایین میخوره ... یعنی اونجا شاهکار میکنه در رنج قیمت خودش !

    در مورد تفاوت مونو یا استریو بودن پراسسورها باید بگم اگه منظور مونو یا استریو بودن (بودنه ) تک ورودی یا تک خروجیهاست اینجا مبحث Balance یا Unbalance بودن ورودی و خروجی مطرح میشه که با تعاریف عمومی مونو و استریو فرق میکنه ! دقیقا مثل همین کامپرسور 160 که ورودی و خروجیهاش همه Balanced هستن و اگه بخواین از جک 1/4" استفاده کنین باید یه کابل استریو بسازین یعنی TRS 1/4 ... اگه منظور تعداد کانال پردازش هست معمولا با نام Engine ازش یاد میکنن مثلا میگن این پراسسور Dual Engine هستش یعنی همزمان میتونه رو دو سیگنال مجزا پردازش کنه ... و اگه منظور تعریف عمومی مونو و استریو هست یعنی جدابودن یا نبودن کانالهای چپ و راست صدا که از ظاهر و تعداد ورودیها هم میشه حدس زد ... اما بدونین که حتی اگه کانالهای چپ و راست هم مجزا باشن در صورت مزیت Balanced بودن باید از دو کابل اصطلاحا استریو یا علما TRS در جک 1/4 استفاده بفرمایین که قسم میخورم درصد بسیار بالایی از صدابرداران نامی ما این رو نمیدونن و میگن چون مثلا مونو هستش پس باید کابل TS ساخت بدون اینکه جویا بشن که Balanced هست یا نه .

    پس مونو یا استریو بودن پراسسور نباید شما رو نسبت به کیفیت صدا مردد کنه اما Balanced یا Unbalanced بودن حتی در ورودی و خروجیهای مونو میتونه بر کیفیت تأثیر بذاره !

    ضبط خوبی داشته باشین !
     
بارگذاری...