مشخصات این آکورد؟

شروع موضوع توسط proftimer ‏27/12/10 در انجمن Chords ( آکوردها )

تاپیک مشخصات این آکورد؟ تالار Chords ( آکوردها ) در persian-music.org.

  1. proftimer

    proftimer عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏10/8/09
    ارسال ها:
    130
    امتیازات:
    +7 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    سلام .

    از اساتید می خوام که لطفا یه نگاهی به این میدی بکنن.(4 تا آکورد داره.)

    می خوام بدونم این آکورد ها بر چه اساسی پشت سر هم قرار گرفتن.

    با توجه به قوانینی که من تو کتابا خوندم. جور در نمیاد.
    مرسی
     

    فایل های ضمیمه:

    • melody.zip
      اندازه فایل:
      331 بایت
      نمایش ها:
      76
  2. Mahdi Faraji

    Mahdi Faraji عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏22/11/10
    ارسال ها:
    165
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +29 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    ميشه بيشتر توضيح بدين؟
    يعني چي بر چه اساسي قرار گرفته؟
     
  3. kikikian

    kikikian عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏17/8/09
    ارسال ها:
    179
    امتیازات:
    +60 / 0 / -0
    لادیز فادیز دو دیز

    گامه لا ماژور ! بر اساسه گامه احتمالا
     
  4. Harmony

    Harmony عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏2/9/10
    ارسال ها:
    684
    محل سکونت:
    اراک
    امتیازات:
    +581 / 1 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    آکورد اول این کادنس D#m هست.آکورد دوم هم #F هست که همسایه اصلی آکورد اول به حساب میاد(نسبی).آکورد سوم هم B که آکورد درجه ششم این گام هست و آکورد آخر محسوس (درجه هفتم ) هست که #C هست.البته برای خاتمه باید دوباره روی آکورد اول (D#m) فرود میومد.این رو هم بگم که B به نوعی +D#m5 به حساب میاد.
    احتمالا"چیزی که شما رو سر در گم کرده اینه که چرا درجات چهارم و پنجم این گام جای خودشونو به درجات ششم وهفتم دادن؟
    جواب هم اینه که در موسیقی کلاسیک بایستی از این ترتیب استفاده بشه ولی در سایر موسیقیها آزادیه عمل بیشتری برای انتخاب آکوردها دارید.
    اگه جوابتونو نگرفتین در خدمتم.
     
  5. POORYA PLAY OUT

    POORYA PLAY OUT Banned

    تاریخ عضویت:
    ‏6/11/09
    ارسال ها:
    696
    محل سکونت:
    مریخ
    امتیازات:
    +20 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio, reason
    سلام
    اکوردها که خیلی هم غیر عادی نیست کاملا طبیعیه تازگی این گام رو کار کردم یعنی باهاش اهنگ ساختم
    موردی نداره حتی با یه بار گوش کردنه ساده میشه فهمیده اکوردها درست هستند و چیزه غیر طبیعی هم ندیدم تو چیدمانشون
    یا تو نت نویسیشون
     
  6. Ramtin Shabanian

    Ramtin Shabanian مدیر تالار آهنگسازی تیم مدیریت مدیر تالار

    تاریخ عضویت:
    ‏11/4/10
    ارسال ها:
    1,865
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    Music producer
    محل سکونت:
    G Studio
    امتیازات:
    +2,092 / 3 / -3
    حرف دوستمون کاملا درسته و من خودم عاشق این توالی هستم البته تو گام های دیگه دقت کنید همینطور که دوستمون هم گفت در آخر کادنس دوباره باید به D#m ختم میشد که البته همین طور هم هست و من فکر میکنم این فایل ناقص بود.

    ولی در کل ایرادی در این تسلسل وجود نداشت.
     
  7. proftimer

    proftimer عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏10/8/09
    ارسال ها:
    130
    امتیازات:
    +7 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    ممنون از تمام دوستان.
     
  8. reza kazemzadeh

    reza kazemzadeh عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏18/1/11
    ارسال ها:
    232
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +92 / 0 / -0
    نرم افزار:
    logic
    سلام دوستان٬برای اینکه تاپیک جدا نزنم همینجا مطرح میکنم سوالم رو:
    برای ساختن آکر کاسته ما بای فاصله بین نتهای آکور یک و نیم پرده باشه٬درسته؟
    تو یک آکور ما نتهای سل دیز٬سی٬ر داریم٬اسم این آکر سل کاسته هست؟
    یک اکور دیگه هم با نتهای سل٬سی بمل٬ر بمل داریم٬ اسم این اکور چی میشه؟ فرقش با بالایی در چیه؟
    لطفا اساتید محترم یک توضیح کامل بدن در این مورد.
    ممنون
     
  9. Ramtin Shabanian

    Ramtin Shabanian مدیر تالار آهنگسازی تیم مدیریت مدیر تالار

    تاریخ عضویت:
    ‏11/4/10
    ارسال ها:
    1,865
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    Music producer
    محل سکونت:
    G Studio
    امتیازات:
    +2,092 / 3 / -3
    آکور کاسته یا همون diminished با قانون ساخت p33 از نت پایه سه نیم پرده بالا بروید نت دوم آکور به دست میاد و از نت به دست آمده 3 نیم پرده دیگر که نت سوم آکور بدست میاد.
    اگر از یک دید دیگر نگاه کنیم گفته شما هم درسته اما فرمول ساخت آکور هایرو بیشتر به صورتی که در بالا گفتن نشان میدهند.




    اسم این آکور سل ماژور دیز کاسته یا G# dim هست.



    این آکور سل ماژور کاسته هست یا G dim.
     
  10. reza kazemzadeh

    reza kazemzadeh عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏18/1/11
    ارسال ها:
    232
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +92 / 0 / -0
    نرم افزار:
    logic
    ممنون رامتین عزیز
    ما آکور سل مینور کاسته داریم اصلا؟اگه هست فرمولش چی هست؟
    پس با این حساب اگه نتهای لادیز٬دو٬می هم داشته باشیم میشه لادیز ماژور کاسته
    و اگه نتهای لا٬دو٬می بمل داشته باشیم میشه لا ماژور کاسته؟
     
  11. Ramtin Shabanian

    Ramtin Shabanian مدیر تالار آهنگسازی تیم مدیریت مدیر تالار

    تاریخ عضویت:
    ‏11/4/10
    ارسال ها:
    1,865
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    Music producer
    محل سکونت:
    G Studio
    امتیازات:
    +2,092 / 3 / -3
    آکور های کاسته مینور ماژور ندارند مینور »ازور خودشون نوعی فاصله هستند.

    خیر بین لا دیز و دو دو نیم پرده فاصله هست و بین دو و می چهار نیم پرده.....


    بله
     
  12. majid_sz

    majid_sz عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏10/9/09
    ارسال ها:
    139
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    خوزستان دزفول
    امتیازات:
    +63 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, nuendo
    آکوردهای 3 پایه ای نمیتونن 2 شخصیته باشن. یعنی مینور و کاسته با هم بیان.
    طبق فرمولهایی که داریم آکوردهای 3 پایه ای ماژور،مینور،کاسته،افزوده،sus2، sus4 و یا... هستند.

    در صورتی که کنار هم جمه میشن که آکورد مبتنی بر 4 پایه ساخته بشه اون هم شخصیت جدید به روی درجه چهارم نام گذاری میشه مانند G#dim7 که در اینجا آکورد سل دی یز کاسته با افزودن فاصله هفتم نسبت به تونیک یا فاصله سوم کوچک (1.5 پرده) نسبت به فاصله پنجم محسوب میشه
    پس نام این آکورد سل دی یز کاسته هفتم هست نه سل دی یز ماژور کاسته هفتم.

    تنها نقطه گیج کننده در آخرین آکورد استفاده از نام F به جای E# هست.
    هر چند که این 2 نت با هم رابطه آنارمونیک دارند اما یه مقداری شک برانگیز هست.

    اگه این آکورد بخواد دو دی یز ماژور نام بگیره باید توال نتهاش دو دی یز، می دی یز و سل دی یز باشه.
    مبنای ساخت آکورد ماژور بر 5-3-1 هست نه 5-4-1
    برای ساخت و تست آکوردها میتونید به این صفحه برید


    گام فا دی یز ماژور هست!
     
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏3/5/11
  13. reza kazemzadeh

    reza kazemzadeh عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏18/1/11
    ارسال ها:
    232
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +92 / 0 / -0
    نرم افزار:
    logic
    حواسم نبود:smile (77):
    منظورم لادیز٬ دو دیز٬می بود که میشه لا دیز کاسته یا همون A# dim
    ممنون رامتین جان:smile (2):
     
  14. Harmony

    Harmony عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏2/9/10
    ارسال ها:
    684
    محل سکونت:
    اراک
    امتیازات:
    +581 / 1 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    در تکمیل صحبت دوستان این نکته رو هم عرض کنم که برای نام گذاری درجات آکورد حتما بایستی به این نکته دقت بشه که آکورد مورد نظر از درجات چه گامی هست و با توجه به این موضوع از علائم دیز یا بمل استفاده میکنیم.به عنوان مثال در گام دو دیز ماژور آکورد درجه هفتم این گام B#dim هست.بنابر این برای نام بردن نتهای این آکورد نمیتونیم از Eb به جای D# استفاده کنیم.
    ونکته دیگه اینکه آکوردهای کاسته همزمان میتونن 3 نام داشته باشن.یعنی وقتی از این آکوردها به شکل معکوس استفاده بشه با توجه به نت پایه میتونن نامگذاری بشن.به عنوان مثال آکورد سی کاسته همزمان میتونه ر کاسته یا فا کاسته هم نامیده بشه.
    و در نهایت باز هم به این نتیجه میرسیم که:
    بنای زیبای موسیقی بر پایه های محکم تئوری استوار است
     
  15. RAIN

    RAIN عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏19/7/09
    ارسال ها:
    22
    محل سکونت:
    رامسر
    امتیازات:
    +1 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, flstudio, nuendo
    می بخشید امکان داره نرم افزار یا سایتی رو معرفی کنید که بشه نام نت های یک آکورد رو بهش داد و نام آکورد رو بهمون بگه.ممنون میشم.
     
  16. Ramtin Shabanian

    Ramtin Shabanian مدیر تالار آهنگسازی تیم مدیریت مدیر تالار

    تاریخ عضویت:
    ‏11/4/10
    ارسال ها:
    1,865
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    Music producer
    محل سکونت:
    G Studio
    امتیازات:
    +2,092 / 3 / -3
    معرفی لینک از سایت های فارسی زبن خلاف قوانین است. این لینک رو از یک سایت غیر فارسی داشته باشید....

    Guitar Chords @ Chordbook.Com
     
  17. RAIN

    RAIN عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏19/7/09
    ارسال ها:
    22
    محل سکونت:
    رامسر
    امتیازات:
    +1 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, flstudio, nuendo
    این سایت این موضوع رو داره یا فقط آکورد مورد نظر رو play می کنه؟
     
  18. Harmony

    Harmony عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏2/9/10
    ارسال ها:
    684
    محل سکونت:
    اراک
    امتیازات:
    +581 / 1 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    نرم افزار guitar pro یک بخش بسیار کامل و قدرتمند در این زمینه داره که نتهای آکورد و انواع روشهای گرفتن آکرودها رو در ساز گیتار و پیانو رول داره و میتونه براتون مفید باشه.
    موفق باشید.
     
  19. imhotep54

    imhotep54 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏21/6/11
    ارسال ها:
    9
    محل سکونت:
    قم
    امتیازات:
    +0 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, flstudio, nuendo
    سلام این اکوردf#6است

    :smile (6):
     
  20. Harmony

    Harmony عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏2/9/10
    ارسال ها:
    684
    محل سکونت:
    اراک
    امتیازات:
    +581 / 1 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    اگر به نتهای تشکیل دهنده آکورد دقت کنیم میبینیم از نتهای d - f - a -c تشکیل شده که نتهای آکورد Dm7 هستند ولی در واقع F6 و Dm7 یکی هستند و نتهای یکسانی دارند.و برای اینکه بفهمیم کدامیک از این آکورد ها مد نظر ماست دو روش وجود دارد.اول اینکه ببینیم ترتیب قرار گیری نتها در بخشها (باس،تنور،آلتو و سوپرانو) به چه صورت هست.ودومین روش در نظر گرفتن گام موسیقی و توالی این آکوردها.
    طی چند روز آینده با آموزش هارمونی کاربردی در خدمتتون خواهم بود و به طور کامل در مورد این مباحث صحبت خواهیم کرد.
    موفق باشید
     
بارگذاری...

عبارات جستجو شده:

  1. آکورد Dm7