متراژ سیم میکروفن

شروع موضوع توسط hamed jahanbakhsh ‏14/12/14 در انجمن Recording ( ضبط صداها )

تاپیک متراژ سیم میکروفن تالار Recording ( ضبط صداها ) در persian-music.org.

  1. hamed jahanbakhsh

    hamed jahanbakhsh عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏23/11/10
    ارسال ها:
    241
    محل سکونت:
    tehran
    امتیازات:
    +49 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, nuendo, protools
    سلام دوستان -میخواستم ببینم کسی تجربه استفاده از کابل با متراژ زیاد رو داشته؟
    آیا طول سیم و مقاومت ایجاد شده تاثیری روی ضبط نمیذاره؟
    همینطور این فاصله نیاز به سیم هدفن هم داره.
    منظورم بنده فاطله ای در حدود 25 متر تا 30 متر هست.
     
  2. akhavan

    akhavan کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏9/9/12
    ارسال ها:
    1,654
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    Teacher
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +2,537 / 1 / -3
    نرم افزار:
    logic
    این بستگی به کابل شما ( از جهت شیلد بودن ) و همچنین امواج مزاحم محیط دارد. اگر کیبل خوب باشد مثلا از برند Zaoella استفاده کنید ا بینهایت طول هم مشکلی پیش نمیاد :)
    معمولا برای کیبلهای بدون شیلد تا ۶ متر مشکلی ندارد . بیشتر از اون باید از کیبلهای شیلد استفاده کنید.
    اگر اجرا لایو هست وکابلها زیاد هست (‌که تصور من هم همین است ) از اسنیک استفاده کنید قیمت خیلی زیادی ندارد ولی کار شما رو خوبی و راحتتر انجام میدهد.
    موفق باشید.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  3. akhavan

    akhavan کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏9/9/12
    ارسال ها:
    1,654
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    Teacher
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +2,537 / 1 / -3
    نرم افزار:
    logic
    جدای ازاینکه ایده خیلی فان هست :) ( شوخی )
    فکر میکنم اگر پلان دیگری طراحی کنید و ایده دیگری داشته باشید بهتر باشد.
    اگر من جای شما بودم در همون زیر زمین کار میکردم نیازی هم به این سناریو نداشتم.
    تشریف ببرید فروشگاه رادیو شیک بزرگترین مرکز فروش کابل در ایران.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  4. hamed jahanbakhsh

    hamed jahanbakhsh عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏23/11/10
    ارسال ها:
    241
    محل سکونت:
    tehran
    امتیازات:
    +49 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, nuendo, protools
    آدرس رو لطف میکنید؟نمیدونم کجاست
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  5. Mahan.Dastaan

    Mahan.Dastaan

    تاریخ عضویت:
    ‏17/7/14
    ارسال ها:
    45
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +34 / 0 / -0
    توی خصوصی براتون ارسال کردم؛ موفق و موید باشید.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  6. ویلیام نیری

    ویلیام نیری کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏4/2/13
    ارسال ها:
    497
    محل سکونت:
    تهران -کرج
    امتیازات:
    +962 / 1 / -0
    نرم افزار:
    sonar
    "همیشه"طول سیم زیاد مشکل زا هست.این قانونه!طبیعیه که سیمی که شیلد خوبی داشته باشه مشکل کمتری داره اما فقط مسئله نویز نیست که باشیلد حل بشه.سیم یک مقاومتی داره و سیم بلندتر یعنی مقاومت زیادتر و این فقط آمپلیتود (ولوم)سیگنال شما رو کاهش نمی ده بلکه مشخصات دیگر سیگنال شما رو هم دستخوش تغییر می کنه .به این ترتیب در سیگنال شما افت کیفیت ایجاد می کنه.شما باید حتما یک فکر دیگه برای استودیوتون بکنید.این سیستمی که مطرح کردید مشکلات دیگه ای هم داره وبا هزینه کردن براش فکر کنم پولتون هدر بشه.چون همه چیش غیر استاندارده.این کارو نکنید!
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  7. akhavan

    akhavan کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏9/9/12
    ارسال ها:
    1,654
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    Teacher
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +2,537 / 1 / -3
    نرم افزار:
    logic
    بفرمایید که استودیوهای بزرگ و شبکه های تلوزیونی چند طبقه که همزمان صدا و تصویر بین کنسول به کنسول رو در طبقات ارسال میکنند چکار میکنند ؟

    ۱- اشتباه میکنند به دلیل اینکه از کابلهای متری ۵۰۰ دلاری ۱۰۰٪ شیلد سفارشی آغشته به سیانور استفاده میکنند که حتی خرید اون از رادیو شیک میسر نیست و باید شرکتی بزرگ مثلا مثل نظام سفارش بدهند.

    ۲- مراکزی مثل صداوسیما اشتباه کردند استودیوها رو در طبقات ساختند زیرا به عقیده شما این روش استاندارد نیست ظاهرا استودیوها باید همجوار و در یک طبقه باشند.؟

    ۳-و البته تا جایی که میدونم اشتباه بزرگتری رو کردند که داکتهای بزرگی رو در ساختمانهای این مراکز ساختند و اون رو برای انتقال این حجم کابل ایزوله کردند تا حدی که حتی در اثر بمباران هسته ای و اشعه رادیواکتیر توان اجرا و ضبط برنامه رو داشته باشند و به هیچ وجه بر اثر یک اتش سوزی کوچک این حجم کابل نابود نمیشود :) حتی اطلاع دارم تا چند سال پیش کابلهای بعضی از استودیوها رو تعویض نکردند و همون کابلهای دست نخورده چند دهه پیش استفاده میشود :) ( wifi و نویز و هام و.. که جای خود دارد )

    ۴- و برحسب اشتباه در همین ساختمانها کابلهای دیگری نیز مثل برق / برق اضطراری / تلفن و مرکز تلفن / بی سیم / وای فای / اینترنت / اترنت / موجود هست و درواقع ساختمان و خود استودیو داخل یک کلاف کابل عظیم , و شبکه رادیوی گسترده ساخته شده هست که این اشتباه بسیار بزرگیست ولی شما موقع مونیتور برنامه هیچ نوع افت سیگنالی رو مشاهده نمیکنید. به نظر شما با این دردسر بزرگ چه میکنند ؟

    ۵- و حتی میبیند که سیگنال رو به چند فرستنده دیگر بدون افت کیفیت به فاصله ۱۰۰۰ کیلومتری ریپیت میکنند و برنامه لایو با دیلی ۳ ثانیه ای در یک شهری دورتر با همون کیفیت پخش میشود :) حتی در بک بن این داستان یک بکاپ کامل از کابل نوری و ماهواره یا حتی ماکرویو هم دارند ولی کیفیت تصویر و صدای هر سه - یکسان ! - هست :)


    اگر طویل بودن کابلها مشکل هست پس چرا من مشکلی در این مراکز نمی بینم ؟؟

    به نظر شما این مراکز و استودیوهای این چینی (در طی این ۵۰ سال اشتباه میکردند ؟
     
  8. hamed jahanbakhsh

    hamed jahanbakhsh عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏23/11/10
    ارسال ها:
    241
    محل سکونت:
    tehran
    امتیازات:
    +49 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, nuendo, protools
    من هم با جناب اخوان موافقم-افت ولتاژ و نویز زمانی اتفاق میافته که میدان مغناطیسی ایجاد بشه-مثل آداپتورها یا موتور های الکتریکی-وگرنه انتقال صدا و تصویر خیلی دستخوش این تغییرات نمیشه-

    من الان یه کابل 3 متری دارم و باهاش یه مونه وکال ضبط میکنم-در اسرع وقت یه کابل 30 متری تهیه میکنم و برای آزمایش همون وکال رو دوباره باهاش تست میکنم-هر دو نمونه رو میزارم اینجا دوستان انالیز کنن-
    ممنون
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  9. ویلیام نیری

    ویلیام نیری کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏4/2/13
    ارسال ها:
    497
    محل سکونت:
    تهران -کرج
    امتیازات:
    +962 / 1 / -0
    نرم افزار:
    sonar
    من راجع به سیستم های صدابرداری نیمه حرفه ای صحبت کردم نه کاملا حرفه ای.معلوم است که شخصی که با این شرایطی که تصویر کرده می خواهد استودیو یی را راه بیندازد قرار نیست سرمایه ای آن هم در سطح صدا و سیما -آن هم فقط برای کابل ها -هزینه کند.قانونی که من نوشتم درست است اما برای سیستم های نیمه حرفه ای.(منطقی نیست کسی استودیویی با این شرایط تاسیس کند و هزینه ای سرسام آور برای کابل ها خرج کند.اگر این پول را دارد بهتر است آن را جاهای دیگر خرج کند )چیزی هم که نوشته ام نظر بنده نیست .براساس مطالبی است که مهندس آیدین الفت(دارای مهندسی صدا از کالیفرنیا)در کلاس های الکترونیک صدای مجتمع فنی درس می دهد.خلاصه ای از مطالب یک جلسه کلاس ایشان در مورد کابل و مشخصات آن:
    1-حداکثر متراژایده آل در سیستم های نیمه حرفه ای نهایتا 20 متر می باشد.
    2-حداکثرمتراژ کابل برای میکروفون های با امپدانس خروجی بالا(در سیستم نیمه حرفه ای)4-5متر است.(میکروفون هایی که برای ضبط صداهای بسیار بلند(با شدت زیاد)به کار میروند امپدانس خروجی بالا دارند).(برای همین در صدابرداری کنسرت های ایران صدای کیک خوب نمی آید.چون یا این موضوع را نمی دانند یا فکر می کنند همین کابل های "خوب"دردسترس برای کیک هم خوب است)
    3-در میکرفون با امپدانس خروجی پایین در صورتی که کابل بالانس باشد زیاد بودن طول کابل مشکلی ایجاد نمی کند.
    4-کابل اسپیکر ها حتما باید امپدانس طولی کم داشته باشند(زیر اهم یعنی تا 0.9اهم)
    5-کابل ها مخصوصا در دیجیتال باید خالص باشندoxygen free copper(اکسیدهای مس از آن خارج شده باشد-ناخالصی نداشته باشد)وگرنه تغییر رنگ ایجاد می کنند
    6-کابل غیر متعارف باعث تاثیرات خازنی و سلفی در انتقال سیگنال می شود که پارامترهایی چون فرکانس عملکرد مدارات کراس اوور آمپلی فایرها را مختل می کند.
    7-یک کابل بالانس ارزان قیمت از یک آر سی ای Goldبهتر است.
    8-برای پیچیدن یک کابل با متراژ اضافی آن را حلقه نکنید.(حد اقل وسطشو به هم وصل کنید )تا اثر سلفی ایجاد نکند.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  10. ویلیام نیری

    ویلیام نیری کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏4/2/13
    ارسال ها:
    497
    محل سکونت:
    تهران -کرج
    امتیازات:
    +962 / 1 / -0
    نرم افزار:
    sonar
    چه طور می شود در رابطه V=IRوقتی مقاومت زیاد می شود و جریان ثابت است ولتاژ تغییر نکند؟همان طور که در پست اول نوشتم فقط مسئله این هم نیست.به مطالبی که در پست قبل برای آقای اخوان نوشتم(به خصوص مورد 6نیز مراجعه فرمایید)
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  11. ویلیام نیری

    ویلیام نیری کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏4/2/13
    ارسال ها:
    497
    محل سکونت:
    تهران -کرج
    امتیازات:
    +962 / 1 / -0
    نرم افزار:
    sonar
    بنده چند بار در جام جم ضبط داشتم .هیچوقت ندیدم که ددروم و اطاق فرمان مرتبط با هم در دو طبقه جدا از هم باشند.طبقات جدا در ساختمان تولید برای کارهای مختلف است.یا حتی استودیو های مختلف.فرض کنید صدا بردار بره طبقه پنجم میکرو فون بذاره بعد 5طبقه بیاد پایین گوش کنه ببینه خوب نیست دوباره بره بالا یک کم میکروفونو جابه جا کنه دوباره بیاد پایین و...:آخه چرا؟؟؟(حالا از طول کابل و...بگذریم...)
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  12. akhavan

    akhavan کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏9/9/12
    ارسال ها:
    1,654
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    Teacher
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +2,537 / 1 / -3
    نرم افزار:
    logic
    همه ۸ آیتمی که فرمودید درست هست ولی هیچ کدام جواب سوالات من نبود و بنده هم در مورد سیتسمهای سمی پرو صحبت نکردم و در مورد استودیو های بزرگتر و بالطبع حرفه ایتر صحبت کردم. که که اگر قرار باشد یک نویز مسیله ساز باشد باید اونجا رو تخته کرد.
    مثلا در همین استودیو برج میلاد که قرار هست به همراه تجهیزات مخابراتی سنگین مثل انواع متفاوتی از سکتورها در یک طبقه فعالیت کند چکار میکنند ؟
    ایا اطلاعی دارید ؟ توضیح بدید

    شما سوال ۲ من رو متوجه نشدید اولا عرض کردم بین کنسول به کنسول و اسمی از دد روم و رژی نیاوردم . جایی که فقط با پچ بی و اترنت امکان رموت بین دو کنسول هست .
    ( در رموت بین کنسول به کنسول ) در تمامی استودیوهای تلوزیونی بزرگ اینکار انجام میشود . شما همیشه در سازمان نیستید . بهتره کمی از دوستانتون بپرسید بیشتر راهنمایی میکنند.
    موفق باشید.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  13. hamed jahanbakhsh

    hamed jahanbakhsh عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏23/11/10
    ارسال ها:
    241
    محل سکونت:
    tehran
    امتیازات:
    +49 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, nuendo, protools
    ممنون اما مساله اینجاس که توی صدا و سیما چه سیستم پیشرفته ای برای رکورد استفاده میشه که ما نداریم؟
    تجهیزات بنده نیمه حرفه ای نیستن به همین خاطر این موضوع برام اهمیت داره-
    کارت صدای APPOGE IO SYMPHN
    میکروفن نویمن u87
    پری امپ LA610 Universal
    سیستم MAC PRO
    مانیتور 8030 و 8050 جنلک

    به هر حال ممنون-اما حتما نتیجه تست رو اعلام میکنم
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  14. guitarha

    guitarha عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏23/3/13
    ارسال ها:
    94
    محل سکونت:
    رشت
    امتیازات:
    +28 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    سلام اقای اخوان ببخشید که دارم سوالمو خیلی بیجا میپرسم اما از وقتی که قالب سابت عوض شد از یکی دو سال پیش من خیلی کم میومدم اینجا و یادم رفته چجوری پیام خصوصی باید داد بگذریم
    میخواستم بپرسم من به یه جایی تو تنظیم رسیدم که به بن بست رسیدم و احساس میکنم هرچی دیگه میشد یاد گرفت به صورت تجربی یاد گرفتم و نیاز به یه استاد تو زمینه تنظیم دارم (تنظیم اولویت داره برام نسبت به اهنگسازی و نوازندگی) اما واقعا کسیو نمیشناسم تو شهرمون که سطحش خیلی ازم بالاتر باشه و بشه بهش گفت استاد یعنی یه چندوقتی تو یه استودیو هم بودم چیز خاصی اونا هم بارشون نبود البته تو میکسو مسترو صدابرداری منظورم نیس من فقط منظور تنظیمه
    میخواستم بدونم نظرتون چیه برای پیشرفتم چون دیدم خیلی پخته و کلا این کاره هستید سوالمو پرسیدم ازتون
    من سبکم راستشو بخواید شاید یکم ناهمگون باشه ولی پاپ , راک و ارکسترال(البته این یکیو فقط گوش میدم توان ساختشو ندارم) هستن میخواستم بدونم تو زمینه پاپ و راک (چون امیدی به ارکسترال ندارم چون واقعا درسو دانشگاه میخواد) ندارم باید چیکار کنم اگه کتابی منبعی فیلمی چیزی هست بگید تهیه کنم منم سازم گیتاره و الکتریک گیتار
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  15. ویلیام نیری

    ویلیام نیری کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏4/2/13
    ارسال ها:
    497
    محل سکونت:
    تهران -کرج
    امتیازات:
    +962 / 1 / -0
    نرم افزار:
    sonar
    من می دونم شما راجع به سیستم های حرفه ای صحبت کردید.ولی در مورد این کیس به خصوص هر چند که دوستمون ابزارهای حرفه ای داشته باشند نفس این که رژی تو زیرزمین باشه و ددروم در پشت بام نشان از اون داره که با کمبود امکانات مواجهن.حالا با این شرایط شما توصیه می کنید کابل متری 300دلار بخرن؟که در متراژ بالا افت ولتاژ،دیستورشن و نویز نداشته باشه؟اون هم 25متر؟شما هم به غیر استاندارد بودن شرایط ایشون معترفید.و نوشته بودید کلی هم فانه!!توصیه من این بود که به جای هزینه زیاد برای کابل ،شرایط رو متعارف تر کنند.سوال ایشون در مورد برود کست نبود.شرایط ایشون را در نظر گرفتم و پیشنهاد دادم طول کابل را کم کنند.چون این فاصله مشکلات دیگری هم غیر از نویز و دیستورشن و... ایجاد می کند که خودتان بهتر از من می دانید.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  16. akhavan

    akhavan کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏9/9/12
    ارسال ها:
    1,654
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    Teacher
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +2,537 / 1 / -3
    نرم افزار:
    logic
    من که هنوز هیچ پیشنهادی ندادم ! :) به نظر من ایشون مشکلی نخواهند داشت . شما فرمودید که این کار غیر ممکن هست . من فقط از شما پرسیدم بقیه چکار میکنند ؟
    شما این رو میدونید که نویز یک مشکل فراگیر هست حتی به عنوان یک اسلحه استفاده میشود . در تمامی فیلدهای ارتباطی این موضوع قابل رفع هست.
    • در شبکه های کامپیوتری اعم از اینترنت یا اترنت موجب packet lose میشود ( اطلاعات از دست میرود )
    • در صدا و تصویر موجب افت سیگنال و دیستروت میشود
    • در ارتباطات بیسیم یا ماهواره ای موجب عدم دید و عدم دسترسی به پوینتها میشود .
    • در سیستمهای برودکست نیز بالطبع موجب تداخل در دریافت میشود.
    • در ارتش میتواند دید رادار رو مختل کند
    • و الی اخر

    ولی موضوع اینجاست که چکار کنیم که رفع شود ؟ دیگران چکار میکنند ؟ برودکست فقط یک مثال بود و خرید کابل متری ۵۰۰ دلار یا بیشتر حتی متری ۵۰۰۰ دلار رو هنوز به ایشون پیشنهاد نکردم :) (‌نوشته های من در بالا فقط یک سوال از شما بود )

    گذشته از اون ۳ مورد خیلی مهم در موضوع ایشون هست.
    ۱- ایا اصلا نویزی هست ؟
    ۲- ایا ایشون اطاق و محل ارتباط کابلها رو با امپ گیتار و SPL meter و سایر روشهای متداول چک کرده اند ؟ آیا هیچ نویز دیتکت شده است ؟
    ۳- ایا مسیر عبور کابلها ایمن هست ؟

    پس ترجیح دادم سکوت کنم و ابتدا نظر اساتید رو ببینم اگر به جواب درستی نرسیدیم بنده هم به عنوان یک ممبر این سایت چند راه حل ارایه خواهم داد گرچه معتقدم ایشون با اون مقدار کابل مشکلی نخواهند داشت .

    موفق باشید.
     
    آخرین ویرایش: ‏17/12/14
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
بارگذاری...