پروژه آهنگسازی قطعه ی جدید کلاسیک

شروع موضوع توسط dj unk ‏3/5/14 در انجمن Classical

تاپیک قطعه ی جدید کلاسیک تالار Classical در persian-music.org.

  1. dj unk

    dj unk عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏16/1/11
    ارسال ها:
    205
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    موسیقی
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +257 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, reason
    سلام خدمت دوستان .
    این یه قطعه ی جدید ارکسترال هست که ساختش حدود دو هفته طول کشید.
    برای ساخت این قطعه از ابتدا هدفم این بود که توی این کار بتونم دو تا حس رو به شنونده القا کنم . فقط و فقط همین . تمام تلاشم روی این موضوع بود . حس اول غم . حس دوم که میخواستم بیشتر جلوه کنه حس امیدواری بود . میخواستم ببینم توی انتقال احساس به دیگران و یا حتی به وجود اوردن اون حواس تو چه سطحی ام . حالا این نظرات شما و راهنمایی های شما میتونه این رو برام مشخص کنه که ایا تونستم از پس ایم موضوع بر بیام یا نه . این خیلی برام مهمه . خواهشم اینه که این موضوع رو توی نظراتتون فراموش نکنید .
    لیست وی اس تی های استفاده شده
    LA String Score
    Project Sam Symphobia 1&2
    Spitfire Sable String Vol 1
    Spitfire Mural Vol 1
    Spitfire BML Horn Section
    Project Sam Orchestral Brass Classic
    Heavyocity Damage
    Heavyocity Evolve
    8Dio Adagio Basses
    East West Symphonic Gold Edition
    سمپلر مورد استفاده
    Native Instrument Kontakt 5.3.0
    نرم افزار میزبان
    Fl Studio 11
    پلاگین های مورد استفاده
    Fruity Loops Reverb
    Fruity Loops Parametric EQ
    Fruty Loops Deley Bank
    Fruity Loops Limiter
    Fruity Loops Filters
    Izotop اوزون=Harmonic Exiter-Maximus-Dinamic
    انالیزر
    Voxengo SPAN
    لینک دانلود
    Hope s Road-Orchestral-Dj Unk
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 6
  2. dj unk

    dj unk عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏16/1/11
    ارسال ها:
    205
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    موسیقی
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +257 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, reason
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  3. AliRezA Nasehi

    AliRezA Nasehi کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏6/1/12
    ارسال ها:
    1,080
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +1,761 / 0 / -0
    نرم افزار:
    FLstudio
    درود بر شما علیرضا جان.
    قطعه ی شما رو گوش دادم.
    کار خیلی زیبایی بود.
    سازبندی خوبی داشت مخصوصا استرینگ ها.
    در مورد هارمونی، تم اصلی کار با پیانو فکر می کنم از اول تا آخر اجرا شد و شاید اگر در زمانی که سازهای ضربی وارد کار شدند اگر یه مقدار دور آکوردتون رو تغییر می دادید شاید بهتر می شد و در کل موسیقی ارکسترال موسیقی فاخری هست و کسی که در این رشته کار می کنه کارهاش قابل ستایشه.
    موفق باشید.
     
    آخرین ویرایش: ‏3/5/14
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  4. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,008
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,210 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    قبل از اینکه در مورد خود قطعه بگم، در مورد تایتل تاپیکی که زدی باید بگم دوتا مشکل داره: 1- این قطعه کلاسیک نیست 2- قطعه اسم نداره توی تایتل! این یک قطعه ی ارکسترال هست نه کلاسیک. هر قطعه ی ارکسترال، کلاسیک محسوب نمیشه.

    و خود قطعه: جزو معدود قطعات جدی و با ساختار بود که در این سایت آپ شده. ضمن داشتن یک ساختار منطقی، بسیار خوش ایده و نو بود. من اصلاً به غم و این چیزها فکر نکردم. قرار هم نیست که یک قطعه همیشه حامل یک بار عاطفی باشه. اول و آخر یک قطعه، "ایده" هست که این قطعه، خوبشو داشت. به سادگی تمام با یک موتیف ساده و کوتاه چنان بخوبی کار کردی که نه کمبودی در ساختار اون بوجود اومده، و نه شنونده اذیت میشه. حرکت پیوسته و آهسته و مینیمال پیانو (تنها با دو تا کورد ماژور "رِ" و "می" اگر اشتباه نکنم) و متعاقبش ورود تک تک سازهایی که بدون تقلید از کار پیانو، حرکت مستقل خودشون رو بسته به شخصیت خودشون انجام میدن، در عین حال که حرکت همون پیانو رو هم کاملتر میکنند! این قویترین ترین نکته ی این قطعه هست و تبریک گفتنی. تا اینکه در انتهای بازی همه ی سازهای میهمان اوج میگیرند و با هم از بین میرند، و . . . پیانو با همون نوانس آرام و پیوسته، به تنهایی اول میرسه و هنوز هم راهشو آهسته و استوار ادامه میده. بعضی قطعات به تنهایی مثل یک قصه میمونند.

    لزومی نداره که یک قطعه حتماً ساختار پیچیده ای داشته باشه تا قوی محسوب بشه. ساختار لازمه که "درست" باشه، حالا میخواد ساده و میخواد پیچیده. مثل ساختمان یک بنا میمونه. یک بنا تشکیل شده از دیوارها، سقف ها، درب ها، پله ها، پنجره ها و غیره. حالا "تعداد" هریک از این عناصر، محل استقرار هرکدوم، جنس هرکدوم و اندازه ی هرکدوم فاکتورهایی هستند که در "درست" ساخته شدن بنا نقش دارن. ما هیچوقت یک بنایی که کلاً فقط ار "دیوار" ساخته شده باشه رو نمیتونیم بگیم "ساختمان"! عناصر باید درست استفاده بشن، سادگی و پیچیدگی به کامل یا ناقص بودن اثر ارتباطی نداره.

    در ثانیه ی 1.34 (در انتهای 34 و ابتدای 35) نت "فای بکار" به گوشم خورد. فکر کنم اونجا دستت روی کیبورد اشتباهاً خورده به "فای بکار". تو FL میتونی اون نُت رو پاک کنی، و یا "فادیز"ش بکنی. هرچند الآن هم زیاد به گوش نمیزنه، ولی به هرحال شنیده میشه.
    من الآن خونه نیستم و با اسپیکرهای کامپیوتر محل کارم میشنوم، برای همین در مورد میکس نمیتونم قضاوتی بکنم. ولی ظاهراً خوب به نظر میرسه.

    پیشرفتت رو ادامه بده. موفق باشی.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 3
  5. dj unk

    dj unk عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏16/1/11
    ارسال ها:
    205
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    موسیقی
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +257 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, reason
    خیلی ممنون که کار رو شنیدی .
    در مورد پیانو بگم که پیانو نقش اصلی رو ایفا میکرد. یعنی ملودی اصلی یا همون موتیف . به همین خاطر نخواستم توش تغییر زیادی حس بشه . در کل خیلی ممنون که گوش دادی و خوشت اومد . کار ارکسترال واقعا فاخر هست و اینو دقیقا میتونم درک کنم . چون قبلش من سبک الکترونیک هم کار میکردم . ترنس . اون سبک ها هم سبک های پرطرفدار و زیبایی هستن ولی واقعا فاخر بودن موسیقی ارکسترال رو میتونم موقع کار با لایبرری ها و اهنگسازی این سبک و یا حتی دیدن ویدئو هایی که مربوط به ارکستر سمفونی ها هست حس کنم .
    اقا فرهود عزیز خیلی ممنون که کار رو گوش دادی . واقعا شنیدن سناریوی این قطعه از زبان شما از ساخت خود قطعه برام لذت بخش تر بود . واقعا از این که تونستی تصویر ذهنی منو تو ذهن خودت تصویرسازی کنی لذت بردم و تحسین میکنم دقت نظر بالاتون رو . خیلی ممنون .
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  6. nkaq

    nkaq Gold User

    تاریخ عضویت:
    ‏5/9/12
    ارسال ها:
    531
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +941 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, protools, reason
    خیلی لذت بردم از کارتون تبریک میگم.این جزو معدود قطعات مدالی هست که من اینجا شنیدم.
    من یکی از طرفدارای موسیقیه مدال هستم و بنظرم این نوع موسیقی پتانسیل زیادی برای انتقال احساس درونی و همینطور فضا سازی موسیقیه متن داره.
    تا اون جایی که من فهمیدم مدی مه شما استفاده کردی مد لیدین بود.پرداختن به هارمونی توی این نوع موسیقی بخاطر حفظ کردن مد محدودیت هایی در استفاده از فواصل ایجاد میکنه که ممکنه بعد یه مدت حس یکنواختی در شنونده ایجاد کنه.در کنار بسط و توسعه ای که شما با سازبندی و واریاسیون هاتون میتونید توی کار ایجاد کنید خیلی اوقات استفاده از مدلاسیون ها با فواصل مدرن ( سوم یا ششم و ...) و همینطور تغییر مد ( مثلا از لیدین به میکسو لیدین با سر کلید های یکسان) میتونه باعث ایجاد انرزی جدید و حرکت تازه در آهنگ بشه.از نمونه های خوبش میتونم به جان ویلیامز و از نمونه های داخلی علی بیرنگ رو اسم ببرم.حتما کاراشونو گوش بدید.یه کتاب هم هست با عنوان هارمونی مدرن ترجمه اگه اشتباه نکنم هوشنگ کامکار اونم ایده های جالبی بهتون میده
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  7. dj unk

    dj unk عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏16/1/11
    ارسال ها:
    205
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    موسیقی
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +257 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, reason
    خیلی ممنون محمد جان . خوشحالم که از کار راضی بودی .
    در مورد مد های کلیسایی هنوز به طور جدی وارد نشدم که چجوری و کجا میتونم ازشون استفاده ی صحیح کنم . ولی مطمئنن دنبالش هستم . کتاب رو هم تهیه میکنم . خیلی ممنوم از راهنماییت .
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  8. ویلیام نیری

    ویلیام نیری کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏4/2/13
    ارسال ها:
    497
    محل سکونت:
    تهران -کرج
    امتیازات:
    +962 / 1 / -0
    نرم افزار:
    sonar
    کارخیلی خوبی بود.خسته نباشید.فقط اشکالی که به نظر من رسید یک نواختی کل اثر از نظر هارمونی بود.دوتا آکورد که هی تکرار میشد.بعد از رول ها و اوج گرفتن ها انتظار می رفت با فضای جدیدی مواجه شویم که گرچه در سازبندی و...تغییراتی به وجود می اومد ولی فضای هارمونی عوض نمی شد و حس رهایی و آزادی نمیداد.چرا خودتونو به دو تا آکورد محدود کردید؟می تونید آزادتر و رها تر پرواز کنید و حس رهایی رو انتقال بدید.قطعه حس غم نداشت ولی امید تا حدی توش نمایان بود.موفق باشید
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  9. dj unk

    dj unk عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏16/1/11
    ارسال ها:
    205
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    موسیقی
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +257 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, reason
    ممنون که زمان گذاشتی کار رو گوش کردی .
    در مورد استفاده از اکوردها و ساختن فضا های متفاوت هم از یه نظر حق با شماست و میتونست فضا های مختلفی توی کار باشه . از یه نظر هم همیشه شاید لازم نباشه که هارمونی فضا رو پی در پی عوض کنه . البته اینم برمیگرده به توانایی اهنگساز که کی و کجا هارمونی فضا های جدیدی در اختیار شنونده قرار بده . در کل ممنون که نظرت رو گفتی . حتما سعیم بر اینه که این نکات رو برای کارای بعدی لحاظ کنم .
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
بارگذاری...