آخرین ارسال‌ها

علت کم‌ در آمد بودن‌ بازار موسیقی در ایران

10/11/17
172
با سلام‌
شاید این سوال خیلی کلشیه ای باشه اما مطمعنن وقتی علت شناسایی بشه راه حل ساده میشه
آیا اساسا شما به همچین موضوعی معتقد هستید ؟که در ایران‌ بازار در آمد موسیقی مناسب نیست (البته خرید و فروش ساز رو فاکتور می گیرم‌ چرا که منظورم از بازار موسیقی:شامل تدریس ،فروش cd و کاست ،برگزاری کنسرت،آهنگسازی و.. می باشد )
اگر معتقید دلیل آنرو چه می دونید؟
شرایط حاکم بر ایران ((سیاسی،مذهبی ))
نبود دانش کافی
نبود مدرسه و دانشگاه مرتبط
اخیرا هم‌ یک فیلم‌ حتی در رابطه با اوضاع بد شرایط موزیسین ایرانی اکران شد با نام خالتور
(امیدوارم تبلیغ نباشه )
ممنون‌ میشم که دوستان با شرکت در بحث اطلاعات خودشون رو با من‌ به اشتراک بگذارند
 

Soheil Monfared

هنرمند
عضو سایت
22/5/12
2,301
35
Vengeance Land
دلایل زیادی میتونه داشته باشه که همش به عدم اگاهی عوام مردم از موسیقی برمیگرده متسفانه

درک پایین مردم از موسیقی

غیر مهم بودن موسیقی به عنوان منبع درامد و شغل و اساسا غیر مهم بودن هنر! (توی ایران متسفانه)

نبود فضاهایی مثل نایت کلاب یا حد اقل سالن یا استیج های مستقل و حتی کوچک برای اجرای موسیقی زنده

نبود مدارس موسیقی . نه هنرستانی که از راهنمایی اسم نویسی کنه! مدارسی که از کلاس اول اسم نویسی کنن
وهمینطور برنامه و شاخه های منعطف داشته باشه نه که فقط نوازنده بده بیرون...!

ما صدابردار نمیخایم ؟ مهندس میکس و مسترینگ نمیخایم ؟

اینترنتی شدن همه چیز که موسیقی هم جزو اونه. این شامل مرگ انتشار البوم های فیزیکی میشه تا....موزیسین های اینترنتی

وجود نداشتن مارکت یا industry موسیقی . داشتن 3-4 خواننده ی حکومتی به معنی مارکت موسیقی نیست!
ینی این که کلا جایی برای سلایق و اصولا هنرمندای دیگه هم وجود داشته باشه که نداره...! :D

همینطور ول بودن و نبود وزارتخانه یا ارگان یا هرچیز مرتبط به موسیقی که دارای فیلتر هایی که از نظر کیفی موسیقی قبل از انتشار مورد بررسی قرار بگیره باشه .همینطوری هرکی بلده سوت بزنه اهنگ منتشر نکنه!

عدم شناخت موزسین های حرفه ای و نبود رابطه بین موزیسین های هر شهر...
ینی هرکسی یا یه استودیو برای خودش داره و مشتری داره ویا نوازنده است و خونه نشین و با دنیای بیرون یا موزیسین ها ارتباطی نداره...(اضافه کنم که خودمم همینطوری ام!)

من فک میکنم اصلی ترینشون اینان...
 
10/11/17
172
سهیل عزیزم‌ بازم‌‌ مثل همیشه بگزار یک‌تشکر ازت بکنم‌‌که انقدر موشکافانه پاسخ گو بودی
منظورت از درک پایین مردم‌از موسیقی دقیقا چیه؟
اگر دانش موسیقی هست با حرفت موافقم اما در مورد گوش موسیقایی نه موافق نیستم چون مردم ما هم مثل مردم کشورهای دیگه گوش دارند
در مورد سالن درسته که night club نداریم اما سالن برای اجرا داریم خوبم داریم نمونش برج میلاد منتها مجوز نداریم !!!
در مورد مدرسه باهات موافقم هرچند هنرستان هست ولی متاسفانه محدود و با کیفیت پایین اونم فقط در تهران
بله ما مارکت هم نداریم متاسفانه همه چیز شیرتی شیرتی
در مورد فیلترینگ داریم که خوبشم داریم وزارت ارشاد
ودر مورد حرف آخرت که موافقم همه نه ولی خیلی از حتی موزیسین های خوبم ون هم شغل درست حسابی ندارند
اما با همه اینها بنظرت با توجه به شرایط باز دارنده برای پیشرفت چه باید کرد ؟
باید دست رو دست گذاشت شکایت کرد؟
رآه کارهای پیشنهادیت چیه ؟
بازم ممنون از این تو بحث شرکت کردی
 

Farhood

Capo del clan
21/12/11
2,743
53
.
در این موضوع فکر کنم قبلاً هم تاپیک
برای مشاهده لینک‌ها لطفا ورود یا ثبت نام کنید
. یا حد اقل مشابه اینو
برای مشاهده لینک‌ها لطفا ورود یا ثبت نام کنید
.

در این نوع تاپیک ها معمولاً هرکسی میاد هر نکته ای که جلوی چشم هست رو بعنوان دلیل یا دلایل مینویسه، که بیشتر از اینکه دلیل باشن، خود اونها معلول هستند. مثلاً فقر فرهنگیِ عمومی در موسیقی بیشتر از اینکه علت باشه، خودش معلولِ یک علت دیگه هست . . . تا الی آخر.

و شما هم وقتی سوال میکنی، دقیق ترین و علمی ترین جواب رو موقعی میتونی بگیری که ریز بشی در یک سوالِ مشخص. کنار هم ریختن یکسری سوالاتِ کلّیِ مشابه جوابهای درهم برهمی هم خواهد داشت که آخرش تاپیک رو تبدیل خواهد کرد به یک قهوه خونه که هرکسی گذرش میافته، میاد یه چیزی میگه و میره.

در دانشگاه وقتی دانشجو یک موضوع برای تحقیق انتخاب میکنه، اولین و مهم ترین کار استاد راهنما اینه که دانشجو رو از این کلّی گویی بیاره بیرون و موضوع رو در یک سوالِ کوچک ولی مهم هدایت کنه. خود همین موضوع شما هم میتونه یک موضوع تحقیقی باشه. تحقیقی که مثل هر پروژه ی تحقیقی نیاز به ماهها (و حتی سالها) زمان نیاز داشته باشه. نه اینکه من این سوال رو ببینم و همون لحظه بیام یه چندتا جواب بنویسم و درست هم دربیاد.

اگه همون فقط عنوان تاپیک رو بیایم تحلیل بکنیم، شاید اصلاً کلّی نقص در خود سوال پیدا بشه. مثلاً:
1- «کم درآمد بودن» رو شما اول باید اثبات بکنی، بعد به سوالِت ادامه بدی. خیلی ها شاید معتقد باشن که کم درآمد نیست. برای کسانی کم درآمد هست که این کاره نیستند ولی دارن زور میزنن.

2- «موسیقی» یعنی چی در این سوال؟ اینکه میگم کلّی گویی یک ری اکشن غیر علمی هست و کار بجایی نمیبَره اینه. چه چیزی از «موسیقی»؟ وقتی میگی «موسیقی»، داخل این واژه کلّی شاخه های مفهومی وجود داره از دید «بیزنس» که اصلاً ربطی به هم ندارن. مثلاً فروش CD هم یک حرفه ی «موسیقی» محسوب میشه، برگزاری کنسرت هم، و همینطور تدریس موسیقی در دانشگاه هم. به نظرت مشکل بیزنسیِ اینها در یک سطحه؟ البته که نه. برای همینه که میگم باید در یک شاخه ی مشخص باید ریز بشی.

3- «در ایران» یعنی چی؟ آیا مطمئنی که در «غیر ایرن» این مشکل وجود نداره؟ حالا چه وجود داشته باشه و چه نداشته باشه شما اول باید به اثباتِ این دست پیدا کنی و بعد بر مبنای اون سوال رو طرح کنی.

حالا هیچی نشده، خود سوال از سه زاویه می لنگه. بنابر این کاوش در جواب این تاپیک هم مثل تاپیک های مشابه قبلی صرفاً به درد دل های قهوه خونه ای خواهد انجامید. من توصیه میکنم فقط یک سوال مشخص رو تعیین کن که خود سوال هم قوی باشه. بعد برو دنبال تحقیق در این مورد که شاید دفعات بعد مجبور بشی در ادامه ی این تحقیقِت با یک پرسشنامه ی معتبر علمی تر دوباره بیای اینجا و سوال بپرسی.
 
10/11/17
172
درود مرسی از توضیحات که بیشتر ایراد گیری از خود سوال بود
بزار پرسش‌ رو اینجوری تصحیح کنم :
اگر در ایران زندگی می کنید آیا از هر کدام رشته های موسیقی کسب در آمد دارید ؟کدام رشته توضیح دهید
 

Farhood

Capo del clan
21/12/11
2,743
53
.
درود مرسی از توضیحات که بیشتر ایراد گیری از خود سوال بود
بزار پرسش‌ رو اینجوری تصحیح کنم :
اگر در ایران زندگی می کنید آیا از هر کدام رشته های موسیقی کسب در آمد دارید ؟کدام رشته توضیح دهید
هیچکدام!
نه زمانی که در ایران بودم و نه الآن که نیستم.
به ندرت پیش اومده که سفارشِ آهنگسازی بگیرم، ولی بُعد مالیش برام جدی نبوده.
 
10/11/17
172
جواب به سوال خودم‌
تدریس موسیقی :بله اما کاملا فصلی مخصوصا تابستون
برگزاری مراسم (خالتور ) :بله اما خیلی محدود
آهنگسازی و تنظیم :خیر حتی یک مورد
 

Soheil Monfared

هنرمند
عضو سایت
22/5/12
2,301
35
Vengeance Land
سهیل عزیزم‌ بازم‌‌ مثل همیشه بگزار یک‌تشکر ازت بکنم‌‌که انقدر موشکافانه پاسخ گو بودی
منظورت از درک پایین مردم‌از موسیقی دقیقا چیه؟
اگر دانش موسیقی هست با حرفت موافقم اما در مورد گوش موسیقایی نه موافق نیستم چون مردم ما هم مثل مردم کشورهای دیگه گوش دارند
در مورد سالن درسته که night club نداریم اما سالن برای اجرا داریم خوبم داریم نمونش برج میلاد منتها مجوز نداریم !!!
در مورد مدرسه باهات موافقم هرچند هنرستان هست ولی متاسفانه محدود و با کیفیت پایین اونم فقط در تهران
بله ما مارکت هم نداریم متاسفانه همه چیز شیرتی شیرتی
در مورد فیلترینگ داریم که خوبشم داریم وزارت ارشاد
ودر مورد حرف آخرت که موافقم همه نه ولی خیلی از حتی موزیسین های خوبم ون هم شغل درست حسابی ندارند
اما با همه اینها بنظرت با توجه به شرایط باز دارنده برای پیشرفت چه باید کرد ؟
باید دست رو دست گذاشت شکایت کرد؟
رآه کارهای پیشنهادیت چیه ؟
بازم ممنون از این تو بحث شرکت کردی
منظورم اینه که نمیتونن فرق موسیقی خوب و یا بد و تشخیص بدن
(البته این یکم کلی گویی میشه که بخایم باخوب و بد مثالش بزنیم....)
دقیقا منظورم از فیلترینگ چیزی کاملا برعکس وزارت ارشاد منظورم بود
ینی یه عده که هم تحصیلات تخصصی موسیقی داشته باشن و هم خودشون توانایی تشخیص کیفی رو داشته باشن

در مورد اینکه گفتی موزیسین های خوب شغل درست حسابی ندارن بخاطر اینه که از نظر اکثریت جامعه (که معمولا در اشتباه هستن!)

موسیقی اصلا شغل به حساب نمیاد!

از نظر اونا چیزی که تو ذهنشونه اینه که صب تاشب بدو بدو کنن تا یه لقمه نون در بیاردن که خود این رو تردمیل دویدنه!
و فقط اطلاف انرژی در ازای یه خروجی خیلی کمه...
 

صفحه ما در اینستاگرام

بالا