صریح ترین و ساده ترین اموزش مسترینگ

شروع موضوع توسط hadipen ‏17/5/10 در انجمن آرشیو مطالب قدیمی

تاپیک صریح ترین و ساده ترین اموزش مسترینگ تالار آرشیو مطالب قدیمی در persian-music.org.

  1. hadipen

    hadipen عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏12/12/09
    ارسال ها:
    17
    امتیازات:
    +0 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, flstudio
    دوستان نا سلامتی اینجا مرجع تخصصی اهنگ سازانه
    ما اگه اینجا هم مستر یاد نگیریم پس کجا یاد بگیریم.
    ولی ما هرچی گشتیم نتونستیم یه اموزش صریح و واضح برای مستر پیدا کنیم
    از یکی میپرسیم میگه مستر هزار تا راه داره .
    از یکی دیگه میپرسیم میگه هر قسمتش برای خودش یه مبحث جدا داره
    اقا شما یکی از اون هزار راهو نمیشه به ما اموزش بدین
    خیلی ببخشید ولی یا کسی بلد نیست یا نمیخواد بگه
    از هرکس میپرسی یه جوری روحیه ی ادمو خراب میکنه که ادم از یادگیری مستر منصرف میشه
    من اگه مستر بلد بودم درجا اموزش میدادم
    این مشکل من نیست مشلک خیلی از کسانیه که مستر بلد نیستند و دنبال اموزش میگردن
    لطفا راه چارهای به ما نشون بدید.
    اکه امکانش هست یه فایل pdf اموزش کامل مستر با پلاگینه izotop ozon بزاین که در دسترس همه هم هست همه هم ازش استفاده کنن
     
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏17/5/10
  2. MFF

    MFF عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏30/12/09
    ارسال ها:
    117
    امتیازات:
    +11 / 0 / -0
    نرم افزار:
    ableton, flstudio, sonar
  3. POORYA PLAY OUT

    POORYA PLAY OUT Banned

    تاریخ عضویت:
    ‏6/11/09
    ارسال ها:
    696
    محل سکونت:
    مریخ
    امتیازات:
    +20 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio, reason
    سلام دوست عزیز خیلی خوشحال می شم که به شما کمک کنم اساتید هم همینطور اما بحث مستر کمی طولانی هستش برای همین باید یک وقت کامل رو براش بزاری که الان مشکل خیلی ها این وقت هستش
    که ندارن
    میتر به پروسه های می گن که باعث انسجام و هر چه بهتر شدن کار میشه
    اما باید این رو در نظر گرفت که مستر معجزه نمیکنه در واقع باید ابتدا یک میکس خوبی رو داشته باشی تا
    با مستر بتونی اون رو رنگین تر کنی مستر می تونه خیلی به اهنگ شما برای جذابیت بیشتر کمک کنه
    به طور مثال به کار بردن نویز فیلتر چقدر می تون در کار شما و به صافی صدا کمک کنه
    یا پارمترهای رنگین کردن یک اهنگ که به ابزارهای خاص از جمله سافت کلیپر و وکدر و گروس و اصلاحه ریوربها ناخوشایند زوم کردن رو افکتهای که می تونه کار تکنیکی تر کنه مثله برش و تیکه کردن وکال و.....
    انجام میپذیره
    اهنگ با میکس خوب و به کار بردن درست کامپرس که نه صداها رو خفه کنه و نه زیاد اثر گذا نباشه
    و به کار بردن درست اکو لایزر در شفافیت صدا و بست فرکانسهای اضافه
    و به کار بردن درست حتی بعضی از افکتهای صدا مثله Chorusدر پرسه میکس می تون در اینده به مستر کمک کنه
    این تنها تعریف بود نه اموزش
     
  4. hadipen

    hadipen عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏12/12/09
    ارسال ها:
    17
    امتیازات:
    +0 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, flstudio
    سلام اقا پوریا خیلی ممنون که این تعاریفو به کار بردین ولی من مشکلم فقط و فقط اشنایی نداشتن با کارهایه که تو مستر کردن باید اونارو انجام بدم
    من مشکلم میکس و افکتارو ندارم فقط نمیدونم تو مستر باید از کجا شروع کنم و چه کارایی رو مرحله به مرحله جلو برم تا مسترم کامل شه
    مثلا تو مرحله اول چه فرکانسی رو با کدوم قسمت ozon حذف کنم
    تو مرحه دوم ...با کدوم قسمت ozon کار کنم
    ...الی اخر
     
  5. jivinice

    jivinice عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏30/1/10
    ارسال ها:
    174
    امتیازات:
    +4 / 0 / -0
    نرم افزار:
    سلام دوست عزیز ، ابتدا فرکانس های خیلی پایین رو (هوم ) حدود30 الی 40 هرتز رو کات کنید این جوری فضای میکس شما بیشتر می شود ، بعد با استفاده از ای کیولایزر و شنود خوب کارتون رو زیر و بم کنید تا به بالانس و تعادل دست پیدا کنید ، البته این به سبک هم مربوط می شود ولی به هر حال سعی کنید اگه فرکانس های کم هست زیاد و اگه زیاد هست کم کنید خلاصه به تعادل برسید : برای این کار بهترین کار این روش هست که شما نمونه کاری حرفه ای را که سبک آن شبیه سبک شماست انتخاب و آن را در یک لاین باز کنید و آهنگ خود را در لاین دیگر میکسر ، سپس گام به گام پیش بروید و با میوت (ساکت ) و مجددا فعال کردن آن را با کار خود مقایسه و سعی کنید به بیشترین شباهت برسید .
    شما برای کامپرس کردن هم بهتر هست اگه نیاز بود که اکثرا می شود از یک پلاگین مولتی باند کامپرسور استفاده کنید و در آخر هم اگه لازم شد از یک ماکسیمایزر برای افزایش صدای ترک مورد نظرتون بدون ایجاد کلیپ(رسیدن وعبور از محدوده قرمز یا صفر دسیبل) استفاده کنید ، وبرای رایت روی سی دی و کار های حرفه ای تر پیک یا اوج صداتون رو حدود -1 دسیبل تنظیم کنید بهتر هست ،در ضمن از یک پلاگین آنالایز هم استفاده کنید بد نیست فرکانس ها را به دقت نشان می دهد .
    موفق باشید.
     
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏18/5/10
  6. POORYA PLAY OUT

    POORYA PLAY OUT Banned

    تاریخ عضویت:
    ‏6/11/09
    ارسال ها:
    696
    محل سکونت:
    مریخ
    امتیازات:
    +20 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio, reason
    عبور از صفر ايجاد كليپ مي كنه اما رسيدن به صفر نه بايد كانال مستر به صفر برسه اما عبور نكنه
     
  7. jivinice

    jivinice عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏30/1/10
    ارسال ها:
    174
    امتیازات:
    +4 / 0 / -0
    نرم افزار:
    دوست عزیز ممنون از تذکرتون ، ولی منظور من تعریف کلیپ بود که عبور از صفر هست که به اون کلیپ می گن
     
  8. string

    string عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏26/3/10
    ارسال ها:
    191
    محل سکونت:
    مازندران
    امتیازات:
    +14 / 0 / -0
    نرم افزار:
    ableton, cubase
    تصور می کنم تاکید (باید) یک اشتباه تایپی باشه, اینطور نیست ؟
     
  9. POORYA PLAY OUT

    POORYA PLAY OUT Banned

    تاریخ عضویت:
    ‏6/11/09
    ارسال ها:
    696
    محل سکونت:
    مریخ
    امتیازات:
    +20 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio, reason
    یک اهنگ استاندارد مثله اهنگهای تیستو که فوقه استاندارده به ما نشون میده اهنگ که با کیک و سازبندیهای
    مختلف همراه است و اهنگ در اوج خود و در اوج شلوغی است باید به صفر دسیبل
    برسه اگه نرسه اهنگ از لحاض میکس مشکل داره یا کامپرسها و ... رو بد تنظیم کردیم ولی در طول یک اهنگ طبیعیه که بعضی وقتها هم از صفر فاصله گرفته و به 4- هم میرسه
     
  10. string

    string عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏26/3/10
    ارسال ها:
    191
    محل سکونت:
    مازندران
    امتیازات:
    +14 / 0 / -0
    نرم افزار:
    ableton, cubase
    اما دوست عزیز هیچ کدام از 10 ترک آلبوم معجزه خاموش, یا 12 ترک ژاکت (محسن چاوشی) 10 ترک آلبوم شانس (فرزاد فرزین) و یا 17 ترک آلبوم سال 88 بنیامین از 3- عبور نکردند, آیا این دلیل بر غیر استاندارد بودن این قطعات هست ؟ معمولا حد و مرزی قبل ار رسیدن به صفر در نظر گرفته میشه که قطعا شما بهتر از بنده با دلیلش آشنا هستید. با این حال اگر اشتباه می کنم خوشحال میشم تصحیح بفرمائید.
     
  11. POORYA PLAY OUT

    POORYA PLAY OUT Banned

    تاریخ عضویت:
    ‏6/11/09
    ارسال ها:
    696
    محل سکونت:
    مریخ
    امتیازات:
    +20 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio, reason
    سترینگ عزیز شما به چه دی بی متری کار می کنید فکر کنم مشکل از دی بی مترتونه
    تمام البومهای که نام بردی هم از این قضیه مستثنا نیستند البوم ژاکت از 1- هم پاینتر نمیاد مگر در موارد خاص
    که اهنگساز بخواد اهنگ رو اروم کنه یا سولو پد رو به کار ببره اما عادی در 100%اهنگ به طور مثال بخون امشب 90% از 1- پاین نمیاد و خیلی از وقتها هم چسپیده به 0 هستش
    اونی که شما می گید که رو 4- هستش و باید حد و مرزی براش قائل شد اون به ترکها و کانالها ارطبات داره به کل اهنگ و کانال مستر ارطبات نداره دوست عزیز
    من این و دوباره می گم اهنگ اگر در اج باشه و سازبندی و میکس نسبتا شلوغی داشته باشه اگر به صفر نرسه
    اهنگ از لحاض میکس مشکل داره چون معلومه که کامپرسه خوب به کار برده نشده
    اما خوب عادی هم هست اگر در طول اهنگ حتی دی بی متر به 6- هم برسه اما نه تمام طول اهنگ بلکه قسمتی که اهنگ از شلوغی در اومده
     
  12. string

    string عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏26/3/10
    ارسال ها:
    191
    محل سکونت:
    مازندران
    امتیازات:
    +14 / 0 / -0
    نرم افزار:
    ableton, cubase
    بنده از wave PAZ Analyzer استفاده می کنم. شما هم بفرمائید منبع گفتارتون چه نرم افزاری هست تا بنده هم تست کنم.

    دوست عزیز رسیدن سطح سیگنال به حد و مرز خاصی رو سازبندی و شلوغی میکس مشخص نمی کنه. موسیقی به اوج رسیده به سطوح بالاتری سعود میکنه اما این اوج میتونه حتی فقط یک ساز باشه.
    با همه این تفاصیل تصور می کنم اگر شما مرز رو 0 در نظر بگیرید ریسک فرمودید چرا که با کوچکترین اشتباهی ممکنه بلاهائی بر سر صوت بیاد. معمولا چند دسیبل از این حد نزول میشه تا فاصله کافی با خط قرمز رعایت شده باشه و این مرز رو هم 3- و گاها 2- دسیبل در نظز می گیرند.باز هم اگر در اشتباهم بفرمائید.
     
  13. POORYA PLAY OUT

    POORYA PLAY OUT Banned

    تاریخ عضویت:
    ‏6/11/09
    ارسال ها:
    696
    محل سکونت:
    مریخ
    امتیازات:
    +20 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio, reason
    همه در خوب کار کردن دی بی متر اف ال هیچ شکی ندارن!
    من با دی بی متر اف ال کار می کنم
    دوست عزیز جمله من رو دوباره بخونید به نظر من همونطور هستش
    این دیگه بحث زیادی نمی خواد اقا برو هر اهنگی رو که دوست داری با دی بی متر اف ال نگاه کن و بشنو
    میبینی تا اخر اهنگ 1000بار به 0 هم میرسه
     
  14. persian-pride

    persian-pride عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏18/9/09
    ارسال ها:
    151
    محل سکونت:
    سرزمین پارس
    امتیازات:
    +12 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    یه کار باید اور هد داشته باشه به همین خاطره که معمولا تا 0.1- از صفر فاصله میگیرند به هنگام ماکسیمایز کردن کل پروژه.در ضمن تمام قطعاتی هم که در موسیقی به کار میره بایید 6 دسیبل تا صفر فاصله داشته باشه تا قدرت مانور کسی که میکس رو انجام میده بالا ببره
     
  15. POORYA PLAY OUT

    POORYA PLAY OUT Banned

    تاریخ عضویت:
    ‏6/11/09
    ارسال ها:
    696
    محل سکونت:
    مریخ
    امتیازات:
    +20 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio, reason
    بله کاملا درسته
    عزیزه من دارید در باره ی چی بحث می کنید اقا ب یه بار گفتم بروید با دی بی متر اف ال امتحان کنید یکی از کارهای تیستو رو و هر انچه که مشاهده فرمودید گزارش کنید ممنون
     
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏19/5/10
  16. POORYA PLAY OUT

    POORYA PLAY OUT Banned

    تاریخ عضویت:
    ‏6/11/09
    ارسال ها:
    696
    محل سکونت:
    مریخ
    امتیازات:
    +20 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio, reason
    کاملا عادی که بالا و پاین می کنه رو صفر که تا اخر اهنگ نمی ایسته اما به صفر هم میرسه
    عکس رو دانلود کنید و به دی بی متر توجه کنید که در اهنگ تیستو به صفر رسیده صریح ترین و ساده ترین اموزش مسترینگ-m7v6s2na8x1kbyah7ria.jpg

    بله کاملا درسته
     

    فایل های ضمیمه:

  17. string

    string عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏26/3/10
    ارسال ها:
    191
    محل سکونت:
    مازندران
    امتیازات:
    +14 / 0 / -0
    نرم افزار:
    ableton, cubase
    دوست عزیز ما داریم بحث می کنیم. بهتره صحبتمون با سند و دلیل باشه که گفتارمون به معاملات کوچه و بازاری شبیه نشه. اینکه موزیک از ابتدا تا انتها روی صفر متمرکز نیست که کاملا مشخصه... روی این مساله تاکیدی نیست چون ممکنه به هوش بنده و شما شک کنند!.حتما آلبوم هائی رو که اسم بردم یک بار با FL تست می کنم. حال چرا شما یک بار Audition یا Paz Analyzer رو امتحان نمی کنید؟ اگر FL یک میزبان خوب هست PAZ Analyzer هم یک پلاگین قدرتمنده که برای رفع همینگونه ابهامات ساخته شده.
    اما بنده وقتی عرض کردم باید از صفر مطلق فاصله بگبرید دلیلم خودنمائی نمودار ها یا صوت سنجهای نرم افزاری نیست. کافیه سری به مقالات آموزشی میکس و مستر بزنید تا مفهوم گفتار بنده براتون روشن بشه.
     
  18. POORYA PLAY OUT

    POORYA PLAY OUT Banned

    تاریخ عضویت:
    ‏6/11/09
    ارسال ها:
    696
    محل سکونت:
    مریخ
    امتیازات:
    +20 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio, reason
    .
    عزیزه من بهتر اینه که ما کار عملی رو ببینیم کارهای صادره اینتوری هستند دیگر چه تئوری بالاتر از عمل هست
    اقای پرژین پراید درست فرمودند اما شما هی ...
     
  19. string

    string عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏26/3/10
    ارسال ها:
    191
    محل سکونت:
    مازندران
    امتیازات:
    +14 / 0 / -0
    نرم افزار:
    ableton, cubase
    حق با شماست, بنده به اشتباهم اعتراف می کنم.
     
  20. POORYA PLAY OUT

    POORYA PLAY OUT Banned

    تاریخ عضویت:
    ‏6/11/09
    ارسال ها:
    696
    محل سکونت:
    مریخ
    امتیازات:
    +20 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio, reason
    مثله اعتراف شما نیست مثله اینه که من تونستم به شما چیزی رو یاد بدم و این برای من خیلی خوشحال کنندست چون خودم هم از این بچه ها همه اینا رو یاد گرفتم
     
بارگذاری...