صدا برداری از تار

8/6/10
367
8
0
تهران
لطفا اگه کسی راجع به صدا برداری از تار اطلاعات داره به اشتراک بزاره.
نوع میکروفن و ...
 

kasra

هنرمند
عضو سایت
21/4/10
53
12
8
ایران
لطفا اگه کسی راجع به صدا برداری از تار اطلاعات داره به اشتراک بزاره.
نوع میکروفن و ...
مهمترين چيزي كه بايد در نظر گرفت ظرافت بالاي صداي تار و سه تار، و البته تعداد نت هاي زيادي كه روي تار هست از زير تا بم پس ميكروفني كه استفاده ميشه بايد حساسيت و انعطاف بالايي داشته باشه
استفاده از ميك هايي با ديافراگم بزرگ نميتونه زياد مناسب باشه براي تار بهتره از ميكروفن هاي مدادي استفاده بشه كه با فركانسهاي بالا سازگارتر هستن
 
آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران:
8/6/10
367
8
0
تهران
ممنون آقا امید.
راجع به میکروفن گذاریش هم توضیح بدید.
راستی جاش اینجا نیست ولی بهترین تایل که اینجا گیر میاد چیه؟فوم هم میخوام.
اگه تلفنی چیزی دارید بهم بدید.
 

kasra

هنرمند
عضو سایت
21/4/10
53
12
8
ایران
چه میکروفنی پیشنهاد میکنی؟ KM184 ؟؟ S 57-58 ؟؟ Nt3a ؟؟
من هم بين مدلهايي كه گفتين Nt3 رو مناسب تر ميدونم ضمن اينكه sm57 به تنهايي اصلا نميتونه مناسب باشه چون قطعا با مشكل محدوديت فركانس روبرو خواهيد شد و اينكه اگه فضاي آكوستيك در اختيار داريد سعي كنيد از ميكروفن ديناميك استفاده نكنيد و تا امكان داره gain رو بالا ببريد "مخصوصا براي سه تار" البته اين كار در مورد صدابرداري از نوازنده اي كه حرفه اي نيست مناسب نيست چون صداي حركت دست روي دسته و برخورد انگشت با صفحه مشكل ساز ميشه
در مورد استفاده هم زمان از دو ميكروفن هم براي صدابراري از تك نواز به نظر من استفاده از nt3 در كنار يه ميك صفحه بزرگ مثل وكال ميتونه پاسخ خوبي بده چون به مضراب هايي كه به سيم 6 ميخوره جلوه خوبي ميده و كار پر حجم و سنگينتر ميشه "در اين مورد بايد از علاقه نوازنده هم مطلع باشيد"
 

Omid-Mohebbi

تیم مدیریت
مدیر کل
29/5/09
7,851
8,280
113
45
بندرعباس
www.omidmohebbi.com
در مورد استفاده هم زمان از دو ميكروفن هم در مورد تك نوازي به نظر من استفاده از nt3 در كنار يه ميك وكال ميتونه پاسخ خوبي بده چون به مضراب هايي كه به سيم 6 ميخوره جلوه خوبي ميده و كار پر حجم و سنگينتر ميشه "در اين مورد بايد از علاقه نوازنده هم مطلع باشيد"
موافقم.
منم از ميكروفون وكال براي اينكار استفاده كردم اما صداي مضرابها رو خوب نميگرفت و بيش از حد جذب ميشد.
جاي اون ميكروفون رو كه rode nt-1000 بود با sm-57 عوض كردم و صداي مضرابها بسيار كمتر و صداي كلي مناسب تر شد. بايد سرچ كنم و از توي ارشيوم پيداش كنم و براتون بذارم. چون كار 2 سال پيش هستش.
 
20/4/10
17
0
0
Tehran
tar

خب اگه میخوای stereo صدا بگیری میتونی از روش x/y یا space pair استفاده کنی با 2 تا neumann km 184

ولی اگه میخوای با یه mic صدا بگیری خب تو تستی که ما انجام دادیمu87 بهتر از m149 جواب داد

اولین بار mic رو در فاصله‌ی 30 cm و روبروی تار قرار دادیم , بد نبود

دومین بار فاصله رو 80 cm کردیم و یه صفحه‌ی 1*1.5 mdf رو روی زمین و بین mic و تار گذاشتیم

اینبار صدا بهتر بود

برای بار سوم mic رو دوباره به فاصله‌ی 30 cm برگردوندیم اما ایندفه mic رو 90 درج نسبت به ساز چرخوندیم و پترن رو figure 8 کردیم صدا بی نظیر بود

ولی در کل صدای خوب گرفتن ارتباط مستقیم با اتاقت داره

یه اتاق بزرگ با آکستیک درست و کف چوبی دستتو برای هر کاری باز میذاره...
موفق باشی. . .
 
10/9/09
47
0
8
توجه داشته باشید در تکنیک xy لزوما از میکروفونهای همسان استفاده نمایید.
 
8/6/10
367
8
0
تهران
دوستان کلا این تکنیکارو اگه بلد بودم نمیپرسیدم!! x y رو از پایه توضیح بدید لطفا اگه میتونید عکس...