سوال راجع به کتاب پوزولی

شروع موضوع توسط amaranth ‏12/1/12 در انجمن تئوری موسیقی تکمیلی

تاپیک سوال راجع به کتاب پوزولی تالار تئوری موسیقی تکمیلی در persian-music.org.

  1. amaranth

    amaranth عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏10/3/10
    ارسال ها:
    65
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +15 / 0 / -0
    نرم افزار:
    logic
    با سلام توی قسمت کانتاتی کتاب پوزولی تقریبا تمام تمرین ها در یک محدوده صدایی است از اون جایی که اشخاص با محدوده صدایی مختلف با این کتاب کار میکنند آیا مجاز هستیم برای صدای خانمها یا باس و تنور آقایون نتهارو به اکتاو قابل اجرا انتقال بدیم یا نه ؟ بعد این که منظور از علامت کاما نفس کشیدن هست ؟ سوال دیگه این که آیا موقع اجرای کانتاتی اسم نتها روهم باید بگیم ؟ و آخر این که موقع پارلاتی خوندن فقط اسم نت رو بگیم یا صدارو تا پایان ارزش زمانی نت بکشیم ؟
    بسیار ممنون !:smile (34):
     
  2. kaveh79

    kaveh79 عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏6/8/11
    ارسال ها:
    265
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +304 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, sonar, soundforge
    سلام دوست عزيزم

    1. بله گاهي چاره اي جز انتقال دادن نيست براي انطباق رنج صوتي با نت نوشته شده.

    2. بله كاما محل مجاز براي قطع نت بمنظور نفس گيري هست.

    3.در كانتاتي مهم اجراي دقيق فركانسها و ريتم هست. اما در آغاز كار بهتره كه اسم نتها هم ادا بشه.

    4.چه در پارلاتي و چه در كانتاتي حتما حتما بايد كشش دقيق نتها رعايت بشه.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 3
  3. Harmony

    Harmony عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏2/9/10
    ارسال ها:
    684
    محل سکونت:
    اراک
    امتیازات:
    +581 / 1 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    درود بر شماببینید علاوه بر تقویت نت خوانی مهمترین تاثیری که گفتن اسم نتها داره اینه که با تکرار و تمرین کم کم گوش شما میتونه صدای نتها رو تشخیص بده.اگر هر بار اسم نتها رو بگید با تمرین زیاد به گوش ابسولوت خواهید رسید.بری درک بهتر این موضوع به این مثال توجه کنید:وقتی شما میخواید به بچه ها تو سنین پائین رنگ ها رو یاد بدید هر رنگی رو که نشون کودک میدید اسم رنگ رو هم میگید.با تکرار این موضوع کم کم کودک رنگها رو میشناسه و اونها رو از هم تشخیص میده.این مساله برای گوش های ما که هنوز در شناخت نتها کودک هستند هم صادقه.پس بهتره که همیشه با ادای آوای نت اسم اون نت رو هم تکرار کنیدپیروز باشید
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 3
  4. amaranth

    amaranth عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏10/3/10
    ارسال ها:
    65
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +15 / 0 / -0
    نرم افزار:
    logic
    با سلام وتشکر رنج صدایی من از نت لا بالای خط اول در کلید فا تا نت دوی خط میانی هست آیا این رنج برای یک تنور مناسبه یا باید بیشتر باشه ؟ و مثلا نتهای ر می فا که بالاتر از دوی خط میانی هست رو باید یه اکتاو پایین تر اجرا کنم ؟
    ممنون:smile (73):
     
  5. M.J1991

    M.J1991 عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    392
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +417 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, reason
    سلام دوست عزیز اولا اینکه گستره ی صدای تنور از حدود همون سی خط دوم کلید فا تا حدود لای بالای خط دوم در کلید سل هست!ینی کمتر از یک اکتاو(یک ششم بزرگ) بالاتر از نت دوی میانی که شما میگید..و اینکه پوزولی استاندارد هست و من بعید میدونم کانتاتی هاش نیازی به تغییر داشته باشه...اگه نمیتونید بخونید نتهای بالای اون رو بهتر هست تمرین کنید تا بتونید بخونید مخصوصا که شما صداتون تنور هست نه باس:) و اگر واقعا امکانش نبود که بخونید توصیه میکنم کل قطعه رو انتقال بدید به یک اکتاو (یا فواصل دیگری) پایین تر ..نه اینکه نت هاییو که بالاتر هستن رو فقط انتقال بدید!چون هدف بیشتر بخش های کانتاتی آشنایی گوش و حنجره شما با پرش های مثلا فواصل پنچم و .. هست و اگر شما فقط بعضی از نت هارو انتقال بدید این نظم فواصل به هم میخوره!:)
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 3
  6. amaranth

    amaranth عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏10/3/10
    ارسال ها:
    65
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +15 / 0 / -0
    نرم افزار:
    logic
    بسیار بسیار ممنون
    با عرض پوزش بازم سوال داشتم !
    اول این که تو قسمت کانتاتی تمرینهای 11 تا 15 تو دو خط نوشته شده منظورش چیه ؟ من چه طوری باید عمل کنم ؟
    بعد این که تو قسمت پارلاتی چه طور ؟بازم باید اسم نتها رو بگم یا مثلا میشه از هجاها (مثلا بگم دا )استفاده کرد ؟ مثلا وقتی که تو سر کلید نت سی به صورت بمل هست در کل تمرین باید هرجا به این نت رسیدم بگم سی بمل وتا آخر ارزش زمانیش صدامو بکشم اگه وسط تمرین یه نت به صورت کروماتیک دیز یا بمل بشه چی ؟
    پیشاپیش ممنون :smile (35):
     
  7. امیرحسین به نژاد

    امیرحسین به نژاد تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏19/7/09
    ارسال ها:
    1,316
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    آهنگساز، تنظیم کننده، رهبر ارکستر و مدرس موسیقی
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +2,857 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    طبق نت نویسی که انجام شده فرکانس های همون نت رو بخونید.وقتی نت وارد کلید فا می شه یعنی بم تر شده.بهتره طبق صدای نت ها در پیانو تمرین کنید.
    در پوزولی باید در پارلاتی هم از نام نت ها استفاده کنید.

    نیازی نیست بگید سی بمل همون سی بگید کافیه. فقط دقت داشته باشید که دقیقا فرکانس سی بمل رو بخونید.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
بارگذاری...