سوال در مورد اکورد ها

شروع موضوع توسط Broken-Spades ‏27/8/16 در انجمن مفاهیم پایه صوت و تئوری موسیقی

تاپیک سوال در مورد اکورد ها تالار مفاهیم پایه صوت و تئوری موسیقی در persian-music.org.

برچسب ها:
  1. Broken-Spades

    Broken-Spades عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏9/2/16
    ارسال ها:
    122
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +19 / 3 / -0
    سلام خدمت دوستان . تو تئوریه موسیقی در مبحث اکورد شناسی در مورد انواع اکورد ها توضیح میده مثلا اکورد های 3 صدایی اکورد هفتم نمایان اکورد پنجم کاسته و ...
    در اموزش های گیتار الگوی اکورد یا همون پترنشو میذارن یعنی جایی که انگشت هست مثل اکورد Em یا C یا G7 و... نوعشونو نگفته یا شاید من متوجهش نشدم
    میخوام بدونم جایی هست که نام دقیق هر اکورد و نوعشو نوشته باشه برای گیتار ؟ نمیخوام فقط تئوریو حفظ کنم برم جلو میخوام چیزیو که میخونم حداقل تستشم کنم
    ممنون
     
  2. armin.khosravi

    armin.khosravi عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏28/4/14
    ارسال ها:
    188
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    mydreams
    امتیازات:
    +64 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    سلام دوستان یه سوال داشتم.
    میخواستم بدونم اینکه میگن در هر گام سه تا اکورد اصلی وجود داره مثلا توی گام G به فقط میتونیم از درجات اول . چهارم و بنجم استفاده کنیم ؟!
    یا که دستمون باز هست از درجات دو سه هم میتونیم استفاده کنیم ؟
    http://1g9v9u38ad6lxfzmd1t5auit-wpe...t/uploads/2014/11/G-major-harmonized_0001.png
     
  3. Ramtin Shabanian

    Ramtin Shabanian مدیر تالار آهنگسازی تیم مدیریت مدیر تالار

    تاریخ عضویت:
    ‏11/4/10
    ارسال ها:
    1,865
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    Music producer
    محل سکونت:
    G Studio
    امتیازات:
    +2,092 / 3 / -3

    سلام.
    آکورد هایی که روی درجات اول پنجم و چهارم هر گام ساخته میشند به ترتیب قوی ترین آکورد های گام هستند و نت های دیگه و بافت هارمونی میتونند روی این آکورد ها و درجات حل شوند.

    آکورد هایی که روی سایر درجات گام هم ساخته میششند استفاده دارند و در طول یک قطعه میشه برای آکورد سازی و هارمونیزه کردنش از سایر درجات هم آکورد ساخت و استفاده کرد.

    علت تاکید روی این درجات حس مدال بودن و حل شدن سایر نت ها و هارمونی در این درجات است.
     
    • موافقم موافقم x 1
  4. hoseinkorg

    hoseinkorg عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏25/8/16
    ارسال ها:
    5
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +5 / 0 / -0
    سلام با اجازه ی اساتید و کارشناسان محترم
    ببینید بعضی ها میپرسن چطور میشه واسه ی یک قطعه آهنگ آکورد نوشت. اولا شما ابتدای کار باید چندین قطعه با آکورد اجرا کنید تا متوجه استفاده ازدرجات مناسب گام برای هر فراز ملودی بشید. پس اول باید آکورد های تنظیم کننده ی قطعات مختلف رو بشنوید و در کنارش فواصل ، گام ها و هارمونی رو کار کنید. آکورد به زبان ساده یعنی همراهی فواصل مطبوع ( از لحاظ صوتی و شنیداری) و قابل تطبیق با خط ملودی اجرا شونده .
    اینکه شما درک کنید که همراهی با آهنگ طبق قاعده است و همینطور اتفاقی نمیشه آکورد گرفت و تنالیته ی قطعه رو درک کنید در مورد هارمونی اطلاعات داشته باشید بدونید که گام چطورساخته میشه فواصل رو بشناسید بعد میشه گفت با آکورد آشنا شدید ولی برای نوشتن آکورد باید خیلی کار کنید هم نیاز به علم هارمونی داره هم نیاز به تجربه ی بسیار.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  5. arsalanbeladi

    arsalanbeladi عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏1/5/11
    ارسال ها:
    88
    محل سکونت:
    شیراز
    امتیازات:
    +37 / 0 / -0
    درادامه فرمایشات اساتید باید بگم که آکوردهای همسایه میتونن نقش وجای درجات همیدگررو بکیرن....مثلا در همین توالی یک...چهار...پنج....بجای درجه چهارم میتونی درجه دوم رو ....یا حتی درجه دومی که اکورد هفتم شده رو قراربدی...بااگر جمله هنوز تموم نشده بجای درجه یک...یا تونیک..درجه سوم ...یا پایه ای که هفتم شده رو جانشین کتی...مبحث آگوردهای جانشین رو دنبال کنید به نتایج بدرد بخوری میرسید...البته این فقط یه قسمت کوچکی از جوابته..
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  6. arsalanbeladi

    arsalanbeladi عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏1/5/11
    ارسال ها:
    88
    محل سکونت:
    شیراز
    امتیازات:
    +37 / 0 / -0
    برای آکورد گیری...یاهارمونیزه کردم ملودی...چند چیز مهمه...شناخت ودرک ودریافت جمله...میزان...موتیف...تکرارها...تاکیدها...وکلا حس کردن نقش هر نت در ملودی...که کدوم نت گذره؟آپوژیاتوره؟تکیه است؟وغیره...دیگری ارتباط ملودی وجمله با تنالیته....سوما...آکوردهایی که در تتالیته هستند ونقش هرکدوم وتاثیر هرکدوم روی ملودی....و تشخیص نت ضرب قوی..از ضعیف..چهارم...شناخت سبکها.چون هارمونی کلاسیک...و مدرن...وجز..کوارتال...وغیره هرکدوم میتونن نقش ورنگ ملودی رو تغییر بدهند....برای هارمونیزه کردن ملودی..ودهها عنوان دیگه...که مبانی هارمونیه....ولی بعضیا بطور غریزی پس از گوش دادن ونواختن تجربی آکورد گیری پاپ رو یاد میگیرن اما پس از مدتی اگه خودمنتقدباشند به بن بست میرسند...ومات ومبهوت هارمونیهائی میشوند که برایشان نااشناست..چراکه علم ندادند..
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
بارگذاری...