1. بخش مرکز دانلود افتتاح شد، توضیحات بیشتر را در این لینک بخوانید.
    رد اعلامیه
  2. بخش مقالات افتتاح شد، توضیحات بیشتر را در این لینک بخوانید.
    رد اعلامیه

سوال در باره ی بنیه فواصل:چرا درست چرا بزرگ؟

شروع موضوع توسط arsnova ‏23/10/13 در انجمن مفاهیم پایه صوت و تئوری موسیقی

تاپیک سوال در باره ی بنیه فواصل:چرا درست چرا بزرگ؟ تالار مفاهیم پایه صوت و تئوری موسیقی در persian-music.org.

  1. arsnova

    arsnova عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏11/2/13
    ارسال ها:
    28
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +15 / 0 / -0
    نرم افزار:
    چرا فواصل سه بنیه ای در صورت تطابق نت دوم فاصله با گام ماژور نت اول "درست"هستند اما چهار بنیه ای ها "بزرگ"؟به عبارت دیگر چرا بنیه ی درست در سه بنیه ای ها جای خود را به "بزرگ و کوچک "در چهار بنیه ای ها می دهد؟اول فکر کردم بخاطر یکسان بودن فاصله ی اول،چهارم و پنجم در ماژور و مینور است اما بعد دیدم دوم هم در ماژور و مینور یکسان است اما در حالت انطباق بزرگ می شود نه درست.کسی می داند؟

     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  2. AliRezA Nasehi

    AliRezA Nasehi کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏6/1/12
    ارسال ها:
    1,080
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +1,759 / 0 / -0
    نرم افزار:
    FLstudio
    پاسخ : سوال در باره ی بنیه فواصل:چرا درست چرا بزرگ؟

    درود بر شما دوست عزیز.
    اتفاقا شما درست فکر کردید.
    یکسان بودن درجات اول، چهارم و پنجم در گامی مانند دو ماژور و دو مینور مبنای این است که این درجات رو Prefect یا کامل بنامند اما درجه دوم در بعضی گام دارای فاصله ی بزرگ (دو پرده) و در بعضی گام ها کوچک ( یک و نیم پرده ) می باشد بنابراین درجه ی دو دو حالت بزرگ و کوچک دارد و درجه ی کامل محسوب نمی شود.
    موفق باشید.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  3. nahavandi

    nahavandi عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏14/9/14
    ارسال ها:
    199
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    مدرس موسیقی و آهنگ ساز
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +366 / 0 / -0
    سلام دوست عزیز تنالیته یک گام ماژور یا مینور رو از روی درجات اصلی تشخیص میدن و اگر اونها رو عوض کنی انگار تنالیته عوض شده( انگار در گام دیگه ای هستی) فا از یک طرف و سل از طرف دیگه دو رو متعادل میکنن و بیشتر ما ملودیهامون رو تا قبل از عصر مدرن بر روی چرخش پنجمها میسازیم و همچنین ر و سی میتونن روی دایره دومها این کار رو انجام بدن اما چون فواصل پنجم بیشتر میتونن تنالیته رو تثبیت کنن به اونها perfect میگن
    اینها نظرات شخصی بنده هستند و هیچ منبعی برای دفاع از نقض اونها ندارم...
     
  4. ویلیام نیری

    ویلیام نیری هنرمند کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏4/2/13
    ارسال ها:
    501
    محل سکونت:
    تهران -کرج
    امتیازات:
    +974 / 1 / -0
    نرم افزار:
    sonar
    خب آقای ناصحی عزیز سوال ایشون هم همینه.درجه دوم در گام های ماژور و مینور یکسانه.عین چهارم و پنجم.پس اگه ملاک ما ثابت بودن این فاصله باشه دوم هم باید مثل چهارم و پنجم درست باشه نه بزرگ
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
بارگذاری...