سوال درمورد شروع خوانندگی و وسعت صدا

29/7/17
18
3
1
19
سلام دوستان.
میدونم که این مطالب خیلی جاهای دیگه تو انجمن بود ولی متاسفانه یا کامل نبود یا بسته شده بود یا نا مفهوم بود برای من .:unsure:

مطالب انقدر تو سایت و اینترنت زیادن که گیج میشم اصلا نمیدونم از کجا باید شروع کنم:penguin-16:
میرم تو هر صفحه برای یادگیری قبلش باید یه پیش زمینه دیگه داشته باشم.

اها اینم بگم که من دوست دارم در سبک سنتی پاپ بخونم ( یه چیزی تو مایه های همایون شجریان )

یه چنتا سوال داشتم:
برای شروع خوانندگی چیکار باید کرد؟ از کجا باید استارت بزنیم؟
اینکه میگن فلانی صدای خوبی داره یا نداره دقیقا منظورشون چیه ، از رنگ صدا میفهمن؟
ایا بدون استاد تمرین کردن کار درستیه؟اگر درسته تمرینات لازم چیا هستن؟
فرق خوانندگی پاپ و سنتی و کلاسیک چیه ؟
ایا در صدا سازی و نحوه خروج صدا فرق دارن؟
اینکه میگن باید از سینه صدا بیاد بیرون و این چیزا منظورشون چیه؟
چقدر از کار خوانندگی به استعداده؟ ایا کسی میتونه با وسعت صدای من خواننده باشه؟:Angrybird7:

وسعت صدای من از G3 تاD6 هست( با برنامه پیانو صدامو گرفتم)
البته از D5 تا D6 صدام یه طوری بش میاد انگار گیر میکنه . هرچی هم تمرین میکنم فوقش میتونم D5 , E5 رو درست تر بخونم ولی نمیشه این یه اکتاو نت رو درست بخونم

مرسی
 
19/8/18
149
67
28
21
mashhad
سلام.رفیق برای خوانندگی فقط استاد خوب نهایت نتونستی گیرت نیومد شرایطشو نداشتی کتاب خوب بهت معرفی میکنم.اما هیچی استاد نمیشه بالاخره باید یکی ایراداتتو فنی بگه بهت؟ اگه میخوای پیشرفت کنی باید وقت و هزینه کنی کلا موسیقی و آواز جفتش هزینه و وقته.صداسازی در واقع همون پرورش صداش که بتونی شما تو محدوده صدایی خودت نت ها رو درست ادا کنی بقول خودت گیر نکنی شکل کار سنتی و پاپ تو آواز خیلی توفیر داره صداها تو سنتی عمیق تر هست برای گرم تر ادا کردن کردن صدا، اونا رو حلقی تر ادا میکنن(اصطلاحا).نوع تحریرها و... کلا فرق داره.یه اصول خیلی کلی تو صداسازی با هم مشترکن.خوانندگی در حال حاضر استعداد نیست کما اینکه الان خوانندگان پرطرفداری هستن که صداشون در نمیاد هیچ هنری هم ندارن مجبورن لب خوانی کنن شعرای دیگران رو بدزدن بنام خودشون و....بعضیاشون حتی عرضه لب خوانی هم ندارن.این روزها همه خواننده هستن مگه اینکه خلافش ثابت بشه بنابراین برای شنیده شدن تو این شلوغی باید یه نکته برای جلب توجه داشته باشین حالا یا صدای خیلی خوب یا توانایی تحریر های مختلف(که خیلی عالیه اگه داشته باشین) یا سبک و استایل منحصر به خودتون در خوانندگی و....همایون شجریان که شما گفتید از کودکی پدرش رو حنجرش کار کرده منظور اینکه اگر قصد ورود به سنتی یا(پاپ سنتی)دارید بسیار کار مشکل تری تا پاپ دارید.سوالاتون خیلی بود نمیدونم کدومهاش موند بهرحال براتون آرزوی موفقیت میکنم دوست عزیز
 
29/7/17
18
3
1
19
سلام.رفیق برای خوانندگی فقط استاد خوب نهایت نتونستی گیرت نیومد شرایطشو نداشتی کتاب خوب بهت معرفی میکنم.اما هیچی استاد نمیشه بالاخره باید یکی ایراداتتو فنی بگه بهت؟ اگه میخوای پیشرفت کنی باید وقت و هزینه کنی کلا موسیقی و آواز جفتش هزینه و وقته.صداسازی در واقع همون پرورش صداش که بتونی شما تو محدوده صدایی خودت نت ها رو درست ادا کنی بقول خودت گیر نکنی شکل کار سنتی و پاپ تو آواز خیلی توفیر داره صداها تو سنتی عمیق تر هست برای گرم تر ادا کردن کردن صدا، اونا رو حلقی تر ادا میکنن(اصطلاحا).نوع تحریرها و... کلا فرق داره.یه اصول خیلی کلی تو صداسازی با هم مشترکن.خوانندگی در حال حاضر استعداد نیست کما اینکه الان خوانندگان پرطرفداری هستن که صداشون در نمیاد هیچ هنری هم ندارن مجبورن لب خوانی کنن شعرای دیگران رو بدزدن بنام خودشون و....بعضیاشون حتی عرضه لب خوانی هم ندارن.این روزها همه خواننده هستن مگه اینکه خلافش ثابت بشه بنابراین برای شنیده شدن تو این شلوغی باید یه نکته برای جلب توجه داشته باشین حالا یا صدای خیلی خوب یا توانایی تحریر های مختلف(که خیلی عالیه اگه داشته باشین) یا سبک و استایل منحصر به خودتون در خوانندگی و....همایون شجریان که شما گفتید از کودکی پدرش رو حنجرش کار کرده منظور اینکه اگر قصد ورود به سنتی یا(پاپ سنتی)دارید بسیار کار مشکل تری تا پاپ دارید.سوالاتون خیلی بود نمیدونم کدومهاش موند بهرحال براتون آرزوی موفقیت میکنم دوست عزیز

خیلی ممنون دوست عزیز.

اون قسمت که گفتید صدا ها در سنتی گرمتره رو متوجه نشدم منظورتون رو

و یه چیز دیگه وسعت صدا اون قسمتی حساب میشه که خوب خونده میشه یا به طور کلی؟

کمی راجبش توضیح میدید
راستی میشه وسعت صدا افزایش پیدا کنه؟
 
19/8/18
149
67
28
21
mashhad
خیلی ممنون دوست عزیز.

اون قسمت که گفتید صدا ها در سنتی گرمتره رو متوجه نشدم منظورتون رو

و یه چیز دیگه وسعت صدا اون قسمتی حساب میشه که خوب خونده میشه یا به طور کلی؟

کمی راجبش توضیح میدید
راستی میشه وسعت صدا افزایش پیدا کنه؟
ببین تو سنتی اگه مثلا آوازهای همایون شجریان، پدرش و ... رو دقت کنی نحوه ادای حروفشون یک مقدار حلقی تر هست در واقع صدا رو یجورایی تو دهان میچرخونن و کمی دهان رو فقط باز میکنن برای خروج صدا اینجوری صدا گرم تر بنظر میرسه(البته نمیدونم اصطلاح گرم تر رو میدونی چیه یا نه).بعضی وقتام از بینی حتی کمک میگیرن.وقتی ابتدای آواز های همایون شجریان که آهاها میکنه (تحریر) دقت کنی به شکل دهان لب و صورت متوجه میشی.اینا رو باس بری کلاس داداش اونجا شکل صورت و نحوه ادا کردن و اینا همه رو میگن چون حتی شکل لب ها موقع ادای کلمات بسیار مهمه
اما راجع به وسعت صدا ببین هر کسی یه محدوده صدایی داره که با تمرین میتونی فقط چند تا نت به زیر و یا بمش اضافه کنی اما اینطور نیست که بتونی چند اکتاو اضافه کنی.شما مثلا از سل3تاسی4 مثلا فرض کنیم میری دو ،و ،ر بعدش رو گیر میکنی.این قابل حله.فقط خیلی دقت کن که صدات رو گرم کن نت ها برو بالا.گرم نکردی اینکارو نکن که حنجره آسیب ببینه قابل جبران نیست خیلی حساسه.کتاب (صدای خود را آزاد کنید) نویسنده راجر لاو یکی از بهترین کتاب های آوازی هست که تا حالا خوندم.کتاب آموزش تکنیک های خوانندگی و بیان(نویسنده لارا هندرسون) هم بدک نیست بیشتر رو فیزیک حنجره اینا کار کرده اما اولی عملی تره.اینا برا صداسازیه.ضمن اینکه بازم تاکید من روی استاد آواز هست کتاب راجر لاو هم بسیار توصیه میکنم برا خود من طی چند ماه تاثیرش قابل لمس بود.آرزوی موفقیت
[doublepost=1554040713,1554040579][/doublepost]راستی یادم رفت بگم کتاب راجر لاو سی دیش بسیار مهمه چون تمریناش توشه و با خود کتابه
 
29/7/17
18
3
1
19
ببین تو سنتی اگه مثلا آوازهای همایون شجریان، پدرش و ... رو دقت کنی نحوه ادای حروفشون یک مقدار حلقی تر هست در واقع صدا رو یجورایی تو دهان میچرخونن و کمی دهان رو فقط باز میکنن برای خروج صدا اینجوری صدا گرم تر بنظر میرسه(البته نمیدونم اصطلاح گرم تر رو میدونی چیه یا نه).بعضی وقتام از بینی حتی کمک میگیرن.وقتی ابتدای آواز های همایون شجریان که آهاها میکنه (تحریر) دقت کنی به شکل دهان لب و صورت متوجه میشی.اینا رو باس بری کلاس داداش اونجا شکل صورت و نحوه ادا کردن و اینا همه رو میگن چون حتی شکل لب ها موقع ادای کلمات بسیار مهمه
اما راجع به وسعت صدا ببین هر کسی یه محدوده صدایی داره که با تمرین میتونی فقط چند تا نت به زیر و یا بمش اضافه کنی اما اینطور نیست که بتونی چند اکتاو اضافه کنی.شما مثلا از سل3تاسی4 مثلا فرض کنیم میری دو ،و ،ر بعدش رو گیر میکنی.این قابل حله.فقط خیلی دقت کن که صدات رو گرم کن نت ها برو بالا.گرم نکردی اینکارو نکن که حنجره آسیب ببینه قابل جبران نیست خیلی حساسه.کتاب (صدای خود را آزاد کنید) نویسنده راجر لاو یکی از بهترین کتاب های آوازی هست که تا حالا خوندم.کتاب آموزش تکنیک های خوانندگی و بیان(نویسنده لارا هندرسون) هم بدک نیست بیشتر رو فیزیک حنجره اینا کار کرده اما اولی عملی تره.اینا برا صداسازیه.ضمن اینکه بازم تاکید من روی استاد آواز هست کتاب راجر لاو هم بسیار توصیه میکنم برا خود من طی چند ماه تاثیرش قابل لمس بود.آرزوی موفقیت
[doublepost=1554040713,1554040579][/doublepost]راستی یادم رفت بگم کتاب راجر لاو سی دیش بسیار مهمه چون تمریناش توشه و با خود کتابه
اها دمت گرم.

پس یعنی اون یه اکتاو صدایی که دارم و یه طوری بش میاد احساس میکنم بیشتر تو دهن ساخته میشه تا توی حنجره هم حسابه برای وسعت صدام؟
 
19/8/18
149
67
28
21
mashhad
اها دمت گرم.

پس یعنی اون یه اکتاو صدایی که دارم و یه طوری بش میاد احساس میکنم بیشتر تو دهن ساخته میشه تا توی حنجره هم حسابه برای وسعت صدام؟
داداش متوجه نشدم منظورتو حقیقت جمله رو خیلی پیچوندی اما در کل صدا منظور همونی که از دهانتون بیرون میاد سعی کنید صداتون رو با گوشی یا ریکودر ضبظ کنید و بعد بشنوید که راحت تر قضاوت کنید خودتون.صدا پارامتر زیاد داره مثلا صدای فالستو(مطلب ازش تو همین سایت هست) جزو وسعت صدا محسوب نمیشه صدا اصلی خودتون که درست ادا میکنید و سالم محدوده صداتون هست خروسکی شد ضعیف شد یا... دیگه خارجه باید تقویتشه با تمرین در صورت کشش حنجره...
آرزوی موفقیت