سبک سه تار کدوم استاد رو دوست دارید ؟

شروع موضوع توسط kereshme ‏22/8/10 در انجمن تار و سه تار

تاپیک سبک سه تار کدوم استاد رو دوست دارید ؟ تالار تار و سه تار در persian-music.org.

  1. kereshme

    kereshme

    تاریخ عضویت:
    ‏21/8/10
    ارسال ها:
    1
    محل سکونت:
    ارومیه
    امتیازات:
    +1 / 0 / -0
    نرم افزار:
    سلام
    لطفا با حوصله جواب بدین!!
    اگه میشه احساس و تکنیک و.... رو هم مقایسه کنین

    پیشاپیش ممنون!!!
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  2. امیرحسین به نژاد

    امیرحسین به نژاد تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏19/7/09
    ارسال ها:
    1,316
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    آهنگساز، تنظیم کننده، رهبر ارکستر و مدرس موسیقی
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +2,857 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    من نوازندگی استاد احمد عبادی رو بسیار دوست دارم.چون به نظر من ظرافت و مهارت در تکنیک و احساس در نوازندگی ایشون کم نظیره.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  3. Mahaam Farhang

    Mahaam Farhang Recording Artist عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏21/9/09
    ارسال ها:
    160
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +144 / 0 / -0
    همه ی اساتید خوب مینوازن ولی بنده استاد ذوالفنون رو بیشتر دوست دارم چه در مهارت نوازندگی و چه در آهنگسازی و اجرا.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  4. sadik

    sadik عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏20/8/11
    ارسال ها:
    4
    محل سکونت:
    آذربایجان
    امتیازات:
    +3 / 0 / -0
    نرم افزار:
    سلام حیف میشه حرفی از سه تار باشه و استاد حسین علیزاده نباشه!
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  5. hakam

    hakam عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏15/3/10
    ارسال ها:
    27
    محل سکونت:
    خوزستان،ایذه
    امتیازات:
    +31 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, flstudio, reason
    راستش هر استادی یه سبک خاصی داره ، من حالا طبق احساسی که از هر نوازنده دارم و. کاراشون و گوش دادم واست مینویسم همه رو:
    1: احمد عبادی: بسیار احساسی میزنه، اجرای تک سیمش فوق العاده است و نقته ی قوت کاراشه، و همچنین به صورت جالبی بر خلاف رسم نوازنده های هم دوره به جای زدن به سیم بم در سکوت همون سکوتها رو به صورت ماهرانه لحاظ میکنه
    2:ذالفنون: دارای یک سبک خاص و شخصیه که تو زدنش سیم دو و سل را با هم ولی به صورتی میزنه که تاکید روی سیم اول و سیم دوم طنین کمی داره، و همچنین از کو و زیاد کردن صدای ساز در اثر ارام یا محکم زدن ناخن صدا رو خیلی جالب به گوش شنونده میرسونه
    3: علیزاده: از نظر من علیزاده تنها استادیه که تو این دوران باعث شده بقیه ی اساتید یکم به خودشون بیان و سطح کیفی کارشون رو بالا ببرن، علیزاده هم سبک خاصی داره اکثر کاراش به صورتیه که قسمتهایی رو بسیار آروم و دلنشین میزنه بعد به صورت ناگهانی خشن به سیمها میکوبه و با یه حالت کوبنده نوازندگی میکنه که این باعث میشه شنونده دقیقا به صدا توجه کنه
    4: لطفی: بسیار دلنشین ستار میزنه و خود من هر موقع گوش میدم خوابم میگیره پر از حس و حال نوازندگیه و به سبک نوازندگانی مثل عبادی ستار میزنه البته حال و هوای اجراش رو میگم نه تکنیک ها
    5: ساکت: سرشار از تکنیک و سرعت ولی زیاد دارای عرفان نیست قطعات و اجراهاش، میشه گفت ساکت بشدت از سبک استاد علینقی وزیری پیروی میکنه و مثل استاد وزیری همراه با حفظ چهارچوب سنتی دارای گرایشات موسیقیایی غربیه و سعی در ایجاد بستری برای اجرای حال و هوای موسیقی ینتی به صورت هارمونی غربیه
    امیدوارم توضیحاتم به درد بخور باشه، البته اینها نظریات شخصیه منه
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  6. سیاوش طهوری

    سیاوش طهوری عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏13/10/11
    ارسال ها:
    8
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +4 / 0 / -0
    نرم افزار:
    با درود

    جسارتا باید عرض کنم سبک چیزی نیست که هر نوازنده ای هر چه قدر هم شناخته شده اونو داشته باشه.
    سبک یک معیار و به عبارت بهتر یک پارادایم هستش.
    ان چیزی که ما در نوازندگی همه ی عزیزانی که نام برده شد می بینیم بیشتر به دو دسته تقسیم میشود.به عبارت بهتر امروزه دو سبک سه تار نوازی وجود داره.

    1- سبک قدما-----قبل از استاد عبادی

    2-سبک عبادی و بعد از ان

    سبک اصیل سه تار نوازی که یاداور پیشینیان است در نواخته های سه استاد مقتدر سه تار نوازی خلاصه شده است.

    1-ابوالحسن خان صبا

    2-استاد معظم نورعلی خان برومند

    3-استاد سعید هرمزی


    شیوه ی نوازندگی مثلا استاد جلال ذوالفنون یه چیزی بین این دو سبک یا مکتب هستش.وگرنه شیوه های بعضا ابداعی ایشان به معنای یک سبک جدید نیست.

    شما امروزه پیش هر نوازنده ی صاحب نامی بروید به ویژه در سه تار به شما خواهند گفت که حتما و حتما به ساز سه نفر گوش کن.

    صبا - برومند - هرمزی

    البته این به معنای گوش ندادن به دیگران نیست.یک هنر جو به هر سازی باید گوش کند.اما برای تربیت شنوایی و سنوریته ی سه تار به هر سازی لازم نیست گوش کنید.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  7. shekastany

    shekastany

    تاریخ عضویت:
    ‏13/12/11
    ارسال ها:
    3
    محل سکونت:
    شیراز
    امتیازات:
    +1 / 0 / -0
    نرم افزار:
    سلام
    به نظر من استاد لطفی بسیار با احساس ساز می زنه

    استاد علیزاده تکنیک بسیار بالایی داره احساس ساز زدن استاد هم عالیه

    استاد عبادی به دلیل بداهه نوازی و مضراب روی تک سیم شناخته میشه

    استاد هرمزی و فروتن رو زیاد گوش نمیدم به خاطر اینکه متنوع ساز نمی زنن اگه شروع به گوش دادن کاراشون بکنی از ردیف شروع می کنن و هر جا ضربی بود ضربی وهر جا هم آوازی بود آوازی یکنواخت

    استاد مسعود شعاری تکنیک بسیر بالایی داره که تلفیقی از ساز زدن عبادی و علیزاده هست استاد کیوان ساکت هم مثل استاد شعاری تو یه مدل ساز زدن هستن

    من سه سال و نیم هست که سه تار می زنم و استاد علیزاده بعد استاد صبا بعد استاد لطفی رو بهترین ها می دونم بقیه استادها هم محترم هستن این نظر شخصیه منه
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  8. setarsaba

    setarsaba عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏11/12/11
    ارسال ها:
    3
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +0 / 0 / -0
    نرم افزار:
    مكاتب سه تارنوازي

    درودبرشما.سه تارنوازي در سالهاي اخير دچار دگرگونيهاي زيادي شده حتي از 16-17سال پيش هم تغييراتي داشته چه برسه به دوران خيلي قبل.اما سه تار نوازي و مكاتب نوازندگي اون رو بايد از ميرزا عبداله كه شروع كننده بوده شناخت.پس از اون سه تار مرحوم درويش خان و ارسلان در گاهي. از مكتب درويش بزرگاني چون صبا.هرمزي .فروتن و نورعلي خان برومند تاثير بسزايي در پيشرفت اين ساز داشتندوبعد از استاد شون نوازندگي اين ساز رو اعتلا بخشيدن.ارسلان خان هم تا زماني كه زنده بود سه تار رو تقريبا خوب مينواخت اما نه به رسميت كساني مانند صبا.استاد عبادي هم كه با سنوريته خاص خودش ساز ميزدند اما اون رو نميشه شيوه و مكتب دونست.شاخصه هاي سه تارنوازي صبا.هرمزي.فروتن وبرومند هستندكه همون سبك قدما شناخته ميشن.در حال حاضر محمدرضا لطفي اين مكتب رو خيلي خوب دريافته و مطالب جالبي رو ميشه از اون تو اين مكتب يادگرفت.داريوش طلايي هم همينطور.داود ازاد هم صداي سازش خيلي شبيه هرمزي ست. عليزاده صدادهي سازش (در مضرابهاي پر)شباهتهايي به ساز مرحوم يوسف فروتن داره و تك سيمهاش هم شبيه به ارسلان خان درگاهي ست. مسعود شعاري هم چون تمام اين سبك ها و شكلهاي نوازندگي رو كار كرده ميتونيم بعنوان يه مرجع خوب مثل لطفي تو سه تارنوازي ازش بهره مند باشيم.اقاي ذوالفنون هم كه سياق خودش رو داره و تقريبا يه جاهايي مثل صبا (در پوزيسيون دست چپ)اما نه به استحكام نوازندگي صبا ،شبيهه.كيوان ساكت رو بهتره كه در جرگه سه تارنوازها قرارش نديم چون بسيار يكنواخت و بي معنا سه تار ميزنه و بيشتر ماندولين ميزنه تا سه تار.يك هنرجو بايد به همه سازهاي اساتيد اين ساز گوش بده اما بيشتر از همه سه تار صبا و هرمزي و برومندوفروتن رو بايد گوش بده اما يك شنونده اگاه هم ميدونه كه موسيقي اي رو بايد گوش بده كه سالم و مليح و شنيدني باشه.بنده به عنوان مدرس سه تار تكنوازيهاي لطفي.عليزاده .طلايي . داود ازاد و شعاري رو دوست دارم و دربين اينها لطفي و شعاري رو بيشتر ميپسندم و و منويات روحي منو بيشتر براورده مكنن.اما سعي كنيد الگوي شما در نوازندگي صبا و هرمزي باشن و اساتيد اين فن معتقد هستند كه مضراب صبا و پنجه ي هرمزي مطلوب ترين پوزيسيون نوازندگي ست .
     
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏19/12/11
  9. eft

    eft

    تاریخ عضویت:
    ‏25/6/13
    ارسال ها:
    1
    محل سکونت:
    iran
    امتیازات:
    +1 / 0 / -0
    نرم افزار:
    خداوندگار سه تار استاد جلال ذوالفنون
    احساس عالی
    تکنیک عالی
    آهنگسازی عالی
    صدای ساز عالی

    واقعا تکرار نشدنی هستند. یادش گرامی


    مسعود شعاری هم خوبه
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
بارگذاری...

عبارات جستجو شده:

  1. سبک سه تار