6/4/18
16
41
13
20
تهران
سلام دوستان قاعده کلی برای ریتم سازی درام وجود داره ؟ اگه داره یکی توضیح بده لطفا
و اینکه من کسر میزان ها و... که در مورد ریتم هست رو میدونم و بلدم ولی ریتم درامم معمولا اونی که میخوام نمیشه ! و زیاد خوب نمیشه در حد معمولی هس ولی خیلی خوب نیس . و اینکه ایا برای نوشتن یک ریتم برای درام باید مثل نوشتن کنترپوان باشه و باید با ملودی اصلی همخونی داشته باشه؟
و اینکه چارچوب اصلی ریتم درام برای سبک ترپ چیه؟
[doublepost=1524683797,1524662685][/doublepost]دوستان جواب بدین ممنون میشم
 
  • هاها
واکنش‌ها: yas alidadi و Soheil Monfared

Soheil Monfared

هنرمند
عضو سایت
22/5/12
2,345
2,192
113
35
Vengeance Land
این چیزی که دنبالشی مبانی ریتم سازیه...;)

توی پیام خصوصی یه کتاب هست بهت معرفی میکنم...
توی این کاملا توضیح داده...;)
 
  • تشکر
  • عالیه!
واکنش‌ها: yas alidadi و mehrshad24
6/4/18
16
41
13
20
تهران
این چیزی که دنبالشی مبانی ریتم سازیه...;)

توی پیام خصوصی یه کتاب هست بهت معرفی میکنم...
توی این کاملا توضیح داده...
سهیل چان فقط من میزان کسر میزان و تقسیم نت ها و ... میدونما میگم یه وقت اموزش از اینا نباشه :wink:
 
  • هاها
واکنش‌ها: Soheil Monfared

Soheil Monfared

هنرمند
عضو سایت
22/5/12
2,345
2,192
113
35
Vengeance Land
خب اینا مبانی ریتمن...
اموزش از اینا شرو میشه میره تا ریتم سازی ها و اکسان ها و شناخت انواع ریتم های مختلف و فرمول ساختشون...;)
 
  • عالیه!
واکنش‌ها: mehrshad24

projektnoire

هنرمند
عضو سایت
6/2/17
488
761
93
24
سلام دوستان قاعده کلی برای ریتم سازی درام وجود داره ؟ اگه داره یکی توضیح بده لطفا
سلام. تا تعریف از «قاعده کلی» چی باشه. ولی بله قاعده کلی داره. درامز از اونجایی که ساز ملودیکی نیست و حتی نُت خاصی هم تولید نمیکنه (در اکثر نرم افزارها Unpitched Percussion اسم گذاشتن روش) ، برای هندل کردن ریتم استفاده میشه. یعنی چی؟ یعنی اگر 4/4 عه درام کمک میکنه که ضربها رو پیدا کنیم. اون هم نه کلش. معمولا Kick و Snare رو برای هندل کردن ریتم استفاده میکنن و بعد روی اون، با Cymbal ها و ... شروع میکنن صداسازی که باز خودش تابعی از همون ریتم اصلیمونه. یعنی با شنیدن درامز یک کار میشه تشخیص داد کسرمیزانش چیه. و البته Fill ها که تنوع میدن به اون درامز و از حالت یکنواختی درش میارن هم داستان جدایی دارن.


و اینکه من کسر میزان ها و... که در مورد ریتم هست رو میدونم و بلدم ولی ریتم درامم معمولا اونی که میخوام نمیشه !
خب این چیزیه که با تمرین دستت میاد. ولی این مثلا یک ریتم ساده 4/4 عه که همین الان نوشتم (با های‌هت و کیک و اسنر ) :

Drums.jpg

و این هم صداش :

[aasmp3]177315[/aasmp3]




و اینکه ایا برای نوشتن یک ریتم برای درام باید مثل نوشتن کنترپوان باشه و باید با ملودی اصلی همخونی داشته باشه؟
این هم باز روشهای خاص خودش رو داره. به نظرم زیاد آهنگ گوش کردن و البته دیدن توتوریال های یوتوب کمکت کنن. ولی روشهای مرسومی وجود داره مثل این که Kick ریتمی که آکوردهای گیتار یا بییس میزنن رو بزنه و اسنر و های‌هت و ... هم کمکش کنن. خلاصه اینه که درامز باید با ساختار ریتمیکی که داری همخوانی داشته باشه.

و اینکه چارچوب اصلی ریتم درام برای سبک ترپ چیه؟
نمونه ای که آپ کردم رو گوش کن. سعی کردم خیلی شبیه ترپ نگهش دارم. توی ترپ یه سری اصول خاص هست که خیلی هم سخت نیستن. اگر Post Malone گوش بدی و یا موسیقی الکترونیک ممالک عربی رو دوست داشته باشی بیس و درامز ترپ رو احتمالا میشناسی.
 

فایل های ضمیمه

6/4/18
16
41
13
20
تهران
سلام. تا تعریف از «قاعده کلی» چی باشه. ولی بله قاعده کلی داره. درامز از اونجایی که ساز ملودیکی نیست و حتی نُت خاصی هم تولید نمیکنه (در اکثر نرم افزارها Unpitched Percussion اسم گذاشتن روش) ، برای هندل کردن ریتم استفاده میشه. یعنی چی؟ یعنی اگر 4/4 عه درام کمک میکنه که ضربها رو پیدا کنیم. اون هم نه کلش. معمولا Kick و Snare رو برای هندل کردن ریتم استفاده میکنن و بعد روی اون، با Cymbal ها و ... شروع میکنن صداسازی که باز خودش تابعی از همون ریتم اصلیمونه. یعنی با شنیدن درامز یک کار میشه تشخیص داد کسرمیزانش چیه. و البته Fill ها که تنوع میدن به اون درامز و از حالت یکنواختی درش میارن هم داستان جدایی دارن.


خب این چیزیه که با تمرین دستت میاد. ولی این مثلا یک ریتم ساده 4/4 عه که همین الان نوشتم (با های‌هت و کیک و اسنر ) :



و این هم صداش :








این هم باز روشهای خاص خودش رو داره. به نظرم زیاد آهنگ گوش کردن و البته دیدن توتوریال های یوتوب کمکت کنن. ولی روشهای مرسومی وجود داره مثل این که Kick ریتمی که آکوردهای گیتار یا بییس میزنن رو بزنه و اسنر و های‌هت و ... هم کمکش کنن. خلاصه اینه که درامز باید با ساختار ریتمیکی که داری همخوانی داشته باشه.

نمونه ای که آپ کردم رو گوش کن. سعی کردم خیلی شبیه ترپ نگهش دارم. توی ترپ یه سری اصول خاص هست که خیلی هم سخت نیستن. اگر Post Malone گوش بدی و یا موسیقی الکترونیک ممالک عربی رو دوست داشته باشی بیس و درامز ترپ رو احتمالا میشناسی.
ممنونم واقعا و اینکه نقش تمپو هم خیلی مهمه که اشتباهن اونو نادیده گرفته بودم . من خودم هم کتاب میخونم هم از توتوریال یوتوب استفاده میکنم ولی زیاد اموزشی برای هماهنگ سازی درام با ریتم ملودی ها نیس فکنم فقط تجربی بشه این مهارت بدست اورد بازم ممنون;):thumbsup:
 
  • عالیه!
واکنش‌ها: projektnoire و Soheil Monfared

projektnoire

هنرمند
عضو سایت
6/2/17
488
761
93
24
ممنونم واقعا و اینکه نقش تمپو هم خیلی مهمه
خواهش میکنم :)

تمپو واقعا نقش مهمی داره، من خیلی بهش توجه نمیکردم تا این که در خیلی از رفرنسهای مورد استفاده‌م، در مورد نقش تمپو در حس و حال و فضای آهنگ هم صحبت شد (مثلا تمپوی پایین مثل ۴۰ یا ۵۰ bpm رو مثال آوردن برای موسیقی غمگین یا عاشقانه و ... و تمپوی بالا برای موسیقی شاد یا انرژتیک). و طبیعتا سازی مثل درام که وابستگی زیادی به تمپو داره هم دقیقا بتونه به این حال و هوا، کمک کنه.

من خودم هم کتاب میخونم هم از توتوریال یوتوب استفاده میکنم ولی زیاد اموزشی برای هماهنگ سازی درام با ریتم ملودی ها نیس
کانال Revolution Harmony در یوتوب سورس خوبیه.

فکنم فقط تجربی بشه این مهارت بدست اورد
دقیقا. علاوه بر تئوری تمرین و تکرار هم لازمه ;)
 
  • تشکر
واکنش‌ها: mehrshad24 و Soheil Monfared
25/5/18
95
106
33
خوب توضیحاتو دوستان گفتن
فقط چیزی که باید بگم اینه که باید با انواع ریتم ها و روش ساخت اونا آشنابشی...ریتم هایی مثل passa double,bossanova,funkو غیره..
میتونین کتابای آقای علیرضا بهرامی رو بخرین ..کتاب آشنایی با ریتم های پایه ای درامز کتاب خوبیه...اثر آقای بهرامیه
 
  • تشکر
واکنش‌ها: Soheil Monfared
16/4/14
65
23
8
40
بهترین راه آشنایی با سبکهای موسیقی مختلف هستش وکتاب داریوش فرسایی بهت پیشنهاد میدم
 
  • تشکر
واکنش‌ها: ayaramv