راههای گسترش موتیف یا جمله

شروع موضوع توسط M A 30 ‏31/3/16 در انجمن گفتگوی عمومی درباره آهنگسازی

تاپیک راههای گسترش موتیف یا جمله تالار گفتگوی عمومی درباره آهنگسازی در persian-music.org.

  1. M A 30

    M A 30 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/16
    ارسال ها:
    108
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    زندگی
    محل سکونت:
    شیراز
    امتیازات:
    +20 / 1 / -1
    با عرض سلام
    چه راههایی که برای گسترش یه موتیف وجود داره؟
    غیر از تکرار موتیف یا بردن یک اکتاو بالاتر یا پایینتر
     
  2. sam ca

    sam ca کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏8/2/16
    ارسال ها:
    656
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +890 / 1 / -0
    نرم افزار:
    protools
    فقط اکتاو اوض کردن موتیف رو عوض نمیکنه. هم میتونی ملودی رو عوض کنی. هم میتونی هارمونی رو عوض کنی. (یا هر دو ). بهترین نمونه برای گوش کردن Piano Sonata هستن . Fugue هم هست ولی اگه مبتدی هستی اونا سختر هستن. ی piano sonata آسون انتخاب کن و ببین چه جوری motif به شکلها مختلف هی برمیگرده.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  3. M A 30

    M A 30 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/16
    ارسال ها:
    108
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    زندگی
    محل سکونت:
    شیراز
    امتیازات:
    +20 / 1 / -1
    منظورم گسترش برا ساخت ملودیه.میشه کاملتر و مبتدیانه تر توضیح بدید ممنون
     
    آخرین ویرایش: ‏31/3/16
  4. sam ca

    sam ca کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏8/2/16
    ارسال ها:
    656
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +890 / 1 / -0
    نرم افزار:
    protools
    ی motif کوتاه انتخاب کن .
     
  5. mohammad rezaa

    mohammad rezaa کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏30/8/14
    ارسال ها:
    450
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +883 / 1 / -0
    دوست عزیزم مطمئنم سوالات شما خیلی مفیده و همینطور ممکنه سوالاتتون یکمی زودباشه پرسیدنش .سوالتون در مورد تریوله خیلی خوب بود اما وقتی جواب دادم دیدم تو پایه مشکلی اساسی دارن.نمیدونم حل شد یا نه.
    اما الان هم سعی میکنم توضیح بدم.
    اصولا عوض کردن موتیف بردن اون در یک اکتاو بالاتر نیست به هیچ عنوان.من چند راه بهتون توصیه میکنم.
    همه جای دنیا وقتی بحث انالیز فرم میشه معمولا درس رو با انوانسیون های باخ شروع میکنن.
    انوانسیون شماره 1 دو صدایی که در دو ماژور نوشته شده.
    امیدوارم نت انوانسیون رو نگاه کنین و همزمان ادامه پست منو بخونین
    تم ما در همون ابتدا و بعد از سکوت دولاچنگ شروع شده.
    با نت دو شروع شده.
    و تا اولین چنگ از میزان دوم ادامه داره و تموم میشه.
    این تم(انتظار میره کاملا بدونین تم چیه)از دو بخش تشکیل شده که موتیف نام دارن
    دو موتیف اصلی
    اولین موتیف از نت دو شروع شده تا سل چنگ....دومین موتیف از نت دو تا اولین دولاچنگ میزان دوم که نت ر هست.
    تقابل جالب این دو موتیف قابل بررسیه که موتیف اول از نت های بیشتر با ارزش زمانی ریز تر و موتیف دوم کاملا برعکس
    در میزان دوم بلافاصله دو موتیف در یک فاصله پنجم بالا تر تکرار شدن(تنالیته نمایان)
    و از میزان سوم ما تم اصلی رو بسط و گسترش میدیم
    اما به چه شکل
    ساده ترین شکل ممکن که اینجا دیده میشه معکوس کردن موتیف اول هست و تکرار اون به صورت سکونس
    میزان سوم رو ببینید
    موتیف اول معکوس شده و بلافاصله تکرا میشه و سکونس پایین رونده هست
    تا جایی که برسیم به هدفی مشخش
    به علم ما بستگی داره که کجا ببریم ملودی رو
    ببریم به سمت مدلاسیون؟یا اونقدر ادامه بدیم که موسیقیمون واگنری بشه
    بحث دوم
    حالا برگردیم به همون موسیقی پاپ
    ملودی ما باید کم تنوع ترین الگوی ریتمیک رو داشته باشه و شلوغ نشه
    منظور اینکه موتیف مشخصی رو دنبال کنه و تو هر میزان یه موتیف جدید با یه الگوی ریتمیک جدید نیاد
    این ملودی یه جایی تموم میشه
    دفعه دوم میتونه باز هم تکرار بشه اما با کمی تغییر
    مثلا نت های زینت بیشتر
    اپاجیاتور بیشتر
    حتی بدون تغییر هارمونی میتونه عوض شه رو همون ملودی.
    اما اکتاو عوض کردن خوب نیست و ضعف رو میرسونه
    در پایان پیشنهاد دارم قبل اینکه به این مسائل برسین حسابی ساز بزنین.تئوری بنیادی رو چند بار بخونین.هارمونی رو با پیانو یا کیبرد تمرین و مطالعه کنین
    بعد این ها واستون معنی میده
    امیدوارم کمکی کرده باشم
    --- \پست های متوالی ترکیب شد, ‏31/3/16, تاریخ ارسال پست اول: ‏31/3/16 ---
    --- \پست های متوالی ترکیب شد, ‏31/3/16 ---
    پیشنهاد میکنم کتاب تجزیه و تحلیل موسیقی برای جوانان اثر برنشتیان رو بخونین.تمام این مطالب رو خیلی واضح و شیوا توضیح داده و مثال هایی زده که حتی کسی که موسیقی رو نمیشناسه هم میفهمه.شما که راحت کل کتاب رو با یکبار خوندن دریافت میکنید
     
    • آموزنده آموزنده x 3
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  6. M A 30

    M A 30 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/16
    ارسال ها:
    108
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    زندگی
    محل سکونت:
    شیراز
    امتیازات:
    +20 / 1 / -1
    ممنون بابت راهنمای هاتون
    بار ها برام پیش اومده که یه موتیف یا تم به ذهنم میاد ولی قادر به گسترش و پر و بال دادن بهش نیستم
    یکی از اونا رو میزارم لطفا بصورت عملی توضیح بدید ممنون
     

    فایل های ضمیمه:

    • untitled.pdf
      اندازه فایل:
      80 KB
      نمایش ها:
      7
  7. mohammad rezaa

    mohammad rezaa کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏30/8/14
    ارسال ها:
    450
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +883 / 1 / -0
    اقا چقدر عجیب غریب نوشتین.نت نگاری که اشتبا هست .وصل اکورد ها هم به همچنین.
    اکورد اول نت فا داره توش؟لا دو می فا؟
    این چیزی که نوشتین فقط چند تا نت سرگردان هستن که هیچ بدون هدف دارن ظاهر میشن.موتیفی نداره و هچنین تمی در کار نیست.بنا بر این گسترشی هم در کار نخواهد بود.تو هر میزان یه فیگور ریتمیک جدید نوشتین؟چرا اخه؟چرا تو میزان دوم سه نت چنگ به هم چسبیدن بعدش سکوت سیاه؟تریوله هم نیست.میزان چهار ضربی هست و شما هر هرضرب رو تو یک میزان دیگه نوشتین.
    ساز تخصصیتون چی هست؟و کلا توضیح بدین به چه شکل موسیقی رو شروع کردین و الان به چه شکل دارین کار میکنین تا بتونیم بهتر پیش بریم
     
  8. M A 30

    M A 30 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/16
    ارسال ها:
    108
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    زندگی
    محل سکونت:
    شیراز
    امتیازات:
    +20 / 1 / -1
    برنامه نت نویسی ندارم خواستم فایل ویوشو آپلود کنم که پیغام خطا داد
    از اف ال خروجی گرفتم. حدود یکسال بصورت خود آموز پیانو کار میکنم کتاب هارمونی کاربردی آقای کامبیز روشن روان بصورت ناقص خوندم
    الان یه کار دیگه آپلود کردم
     

    فایل های ضمیمه:

    • m a.mp3
      اندازه فایل:
      209.8 KB
      نمایش ها:
      7
    آخرین ویرایش: ‏1/4/16
  9. mohammad rezaa

    mohammad rezaa کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏30/8/14
    ارسال ها:
    450
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +883 / 1 / -0
    نه دیگه قرار نشد اینجوری باشه دوست عزیزم
    نمیشه هنوز نیومده اهنگسازی کنین که.اینجوری میشین جنس دست چندم.
    اقای چکناواریان تو مستند زندگسشون حرف زیبایی زدن:
    همه چیز درجه دو داره جز هنر
    هنر یا نااابه یا هیچی نیست.
    از ما هنرجوها هم انتظار میره که ناب باشیم.تو تلاشمون.تو تمرینمون.تو یادگیریمون.قرار نیست هنوز رو پله اول نرفتیم بپریم رو دهمی.ما تا نوازندگی نکنیم اهنگساز نمیشیم. و بازی ما موس و کیبرد و کلیک کردن تو اف ال استودیو نوازندگی نیست.عده ای هم کتاب میزارن جلوشون از رو اون اهنگ میسازن.این هم اهنگسازی نیست.
    سنتون هرچقدر که باشه یه دنیا وقت واسه همه چی دارین.نوازندگی و در کنارش یاد گیری مباحث پایه تئوری
    همونطور که خودتون میگین حتی تو مباحث پایه ای ضعیف هستین.حالا این ها اشکالی نداره ,من دلم میسوزه که اینهمه سوال زیبا میپرسین و پیگیرین.اما جوابش اصلا به دردتون نمیخوره.مطمئنم تو جواب ها براتون هزار تا سوال دیگه بوجود میاد.
    پس نوازندگی کنین.نوازندگی...تئوری بخونین.خود اموز خیییلی سخته.اما شدنیه.پس کار کنین.
    این ملودی هم اگه اشتباه نکنم با یک پرش پنجم شروع میشه و در واقع از نت ر به لا میپره و بعد به سل بعدم از فا میره به لا.نمیدونم فکر کنم.این ها تم و موتیف نیست دوست عزیزم.ملودی هست اما به نظر خودت من میتونم الان یه راه کاری بهت بدم که تا ته اهنگتو بسازی؟
    نه
    الان به جای خوابیدن دارم حرص میخورم که چرا یه نفر که انقدر مشتاق و پیگیره داره راه اشتباه رو میره.شما مثل 10 هزار سال پیش نشستین ازمون خطا میکنین و نصف عمرتون میپذره تا بفهمین مثلا اینی که ساختین درسته یا غلط.
    من دوس دارم کمکتون کنم اما جواب های من فقط مروری میشه واسه خودم
    فرهود عزیز مثال جالبی زده بودن که مگه میشه شما بری تو کارخونه بنز و بی ام و بهشون بگی اقا من میخوام ماشین بسازم ,فقط بگین موتورشو چجوری درست کنم و اینگه مثلا لاستیکش و چطوری بسازم
    خب این مساله سال ها مطالعه و عمل لازم داره.
    ارزوی موفقیت میکنم واستون و امیدوارم شنبه برین یه کلاس پیانو یا کیبرد ثبت نام کنین و حداقل دو هفته یه بار برین و کتاب تئوری بنیادی رو طوری بخونین که کلمه به کلمه حفظ باشین.
    درود بر شما
     
    • دوستانه دوستانه x 2
    • موافقم موافقم x 1
  10. M A 30

    M A 30 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/16
    ارسال ها:
    108
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    زندگی
    محل سکونت:
    شیراز
    امتیازات:
    +20 / 1 / -1
    کاملا متوجم دوست عزیز که آهنگسازی الان زوده برام چون خیلی چیزا رو نمیدونم ولی اینو میدونم که تو موسیقی حرف اول و احساس میزنه خیلی ها بودن که با نداشتن علم کافی کارای فاخری رو ساختن با احساس و خلاقیت و پشتکار و ذوق
    حالا تو هر زمینه هنری درسته خیلی از اصطلاحات انگلیسی رو نمیدونم بالاخره یه چیزایی یاد گرفتم که این سولا برام پیش اومده!
    بالاخره کاری رو که میخوای انجام بدی باید از یه نقطه ای شروع کرد تا شروع نکنی که نمیتونی به نقطعه ضعفات پی ببری
    و بر طرفش کنی. سپاس فراوان
     
  11. mohammad rezaa

    mohammad rezaa کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏30/8/14
    ارسال ها:
    450
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +883 / 1 / -0
    پیروز و سربلند باشین
     
  12. M A 30

    M A 30 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/16
    ارسال ها:
    108
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    زندگی
    محل سکونت:
    شیراز
    امتیازات:
    +20 / 1 / -1
    ممنون بابت وقتی که گذاشتین. همچنین شما
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
    • نامحترمانه نامحترمانه x 1
  13. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,006
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,204 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    M A 30 عزیز، خیلی ها در این سایت مستقیم میرن سراغ سوال: "چطور آهنگسازی کنم"، که مشخصه که طرف، کوچکترین شناختی از این مقوله نداره. و البته اشکالی هم نداره ولی چنین اشخاصی قبل از این سوال، باید یک شناخت از سوال خودشون داشته باشن. مثلاً این اشخاص هیچوقت سوال نمیکنن: "چگونه جراحی قلب انجام بدم". چون حداقل یک شناخت نسبی از مقوله ی جراحی دارن.

    ولی شما در مورد "گسترش موتیف" سوال کردی، که نشون میده حداقل یه شناختی از پروسه ی آهنگسازی داری، و اون هم از نوع اصولی و کلاسیک (چون همونطور که خودت گفتی، خیلی ها بدون بک گراند علمی/تخصصی کارهای قابل قبولی ارائه کردند که البته عمدتآً شامل نوع دیگری از آهنگسازی میشه که ارتباطی به گسترش موتیف که بخشی از پروسه ی کلاسیک هست، نداره). محمدرضای عزیز هم از جمله معدود اعضای این سایت هستند که در این مقوله، اصولی و تخصصی پیش رفتند و میتونن بهترین راهنما در این مسیر محسوب بشن.

    حالا تصمیم با خود شماست. شما دو انتخاب میتونی داشته باشی. هیچ اشکالی در این دو نوع انتخاب هم نیست. انتخاب اول، راه تجربی/غریزی هست که خود شما تحت عنوان "احساس" به اون اشاره کردی. در این انتخاب، با تجربه و آزمون خطا و گوش غریزی خودت میتونی پیش بری. شاید نرم افزارها بتونند نیمی از راه شما رو متقبل بشند و نیازی هم به آموزش نوازندگی نداشته باشی . . . که نهایتاً محصوال دست شما در برانش پاپ خواهد گنجید.

    راه دوم هم راه اکادمیک هست که تابع چارچوب و اصول از پیش تعیین شده ی کلاسیک هست که با "آموزش اصولی نوازندگی" شروع میشه و به "خلق آثار ارکسترال" ختم میشه که در بین این دو، کلی مبحث تخصصی منتظر شماست.

    سوال اول شما در مورد "گسترش موتیف" یک سوالی بود که نشون دهنده ی نوع دوم بود (آموزش اکادمیک و کلاسیک). برای همین محمد رضا جواب رو با روش کلاسیک پیش بُرد. ولی در پست های آخر، ذهنیت شما پاپ بود! که البته اشکالی نداره، ولی دیگه چندان ارتباطی به "گسترش موتیف" نداشت.
     
    • مفید مفید x 3
    • آموزنده آموزنده x 1
  14. mohammad rezaa

    mohammad rezaa کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏30/8/14
    ارسال ها:
    450
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +883 / 1 / -0
    خیلی به من لطف دارین فرهود جان
    شاید حداقل 10 سال پیش بود که ایده اهنگسازی با نرم افزار رو یه نفر تو سر من انداخت.اون موقع چند سالی بود گیتار و کمی کیبرد هم میزدم.
    اما چشم باز کردم و دیدم شبانه روز پشت کامپیوتر نشستم و خدایی نکرده اگه برق ها بره دیگه نمیتونم اهنگسازی کنم:banghead-46:
    و خیلی راحت دو سه سال عمرم سپری شد.هارمونی رو از کتاب یاد گرفته بودم و تجربه عملی نداشتم.
    همه میدونن هارمونی 90 درصد عمل هست و 10 درصد تئوری.
    خود نرم افزار ها برای راحتی اهنگساز ساخته شدن.نه برای ساختن اهنگ.این رو دوستان اشتباه درک کردن.
    امیدوارم این سایت خوب و شما بزرگواران بستری فراهم کنین که فرهنگ استفاده از نرم افزار ها هم جا بیوفته و پایه هنرجوها قوی بشه
    و بگین من چه کنم تا مثل شماانقدر قشنگ توضیخ بدم....
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  15. M A 30

    M A 30 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/16
    ارسال ها:
    108
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    زندگی
    محل سکونت:
    شیراز
    امتیازات:
    +20 / 1 / -1
    از شما دوستان و اساتید آقا محمد رضا و cam ca و farhood کمال تشکر و سپاس بابت راهنمایی هاتون دارم
    حدود یکساله که همزمان با تمرین پیانو کار آهنگسازی رو دنبال میکنم.اوایل دو تا استاد بهم معرفی شد اولیش که از خودش تعریف میکرد که با احمد سعیدی و فلان بوده دومی هم سوال که میپرسیدم بلد نبود یا نگاه به دستش میکردم که یاد بگیرم میگفت من کلی زحمت کشیدم و هزینه کردم تو داری با نگاه کردن دزدی میکنی . دیگه بیخیال استاد شدم و کتابای تئوری و هارمونی گرفتم وفهمیدم برای یادگیری ساز با تمرین وتمرین کردنه که میتونی پیشرفت کنی.
    الانم خدا رو شکر پیشرفتم بد نبوده فقط تو زمینه آهنگسازی و مخصوصا تنظیم کتاب کم داریم حتی کلاسی تو شیراز وجود نداره که آموزش بدن
    حالا بنظر شما برای من غیر از آزمایش و خطا راهی هم وجود داره؟
    سوال دوم اینکه یعنی کسی با نرم افزارهای daw آهنگ نمیسازه؟
    مورد سوم اینکه موتیف کوچکترین واحد موسیقیه که ازچند نت محدود تشکیل شده و باعث بوجود اومدن جملات و بعد ملودی میشه درسته؟اصل موتیف به تکرار اونه
    پس چرا چیزی که من گذاشتم ملودیه؟
     
    آخرین ویرایش: ‏2/4/16
  16. mohammad rezaa

    mohammad rezaa کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏30/8/14
    ارسال ها:
    450
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +883 / 1 / -0
    ببینید ملودی یه کلمه کلی هست.
    تعریف ملودی چی میتونه باشه؟1حرکت افقی نت ها که با هدف و فواصل و ضرب هایی از قبل تایین شده ادامه پیدا میکنند2بالایی ترین بخش موسیقی که قابل زمزمه شدن هست و تو ذهن ما میمونه
    همه این تعریف ها درست هستن.
    اما موتیف جزیی از یک تم هست
    وقتی میگیم موتیف یا تم,این ها چیزی جدا از ملودی نیستن.این ها خود ملودین.و وقتی ملودی رو ریز تر میکنیم و تجزیه میشن به این بخش ها میرسیم.این ها اسم هایی هست که ما روشون گذاشتیم.
    این ها بیشتر تو موسیقی کلاسیک استفاده میشن نه پاپ.ذهنتون رو معطوف این کلمات نکنین بهتره.
    ما هیچوقت تا زمانی که واقعا نیاز به یادگیری مساله ای پیدا نکنیم اون رو در نمیابیم.بزارین خود این مباحث به سراغتون بیان.خودشون میدونن کی وقتشه.این ها بحث انالیز فرم هست.ما هیچوقت نمیتونیم بشینیم و یه موتیف بسازیم.بپیم خب الان یه موتیف میسازم .خب حالا وقت موتیفه دومه.خب جمته تموم شد حالا برم بسط و گسترش
    این ها خودشون باید بوجود بیان.این نگاه نگاه ریاضی شکل هست و خطرناک.
    تو شیراز که اموزشگاه خوب داریم نداریم؟
    اونجا حتی دانشگاه موسیقی هست و این یعنی حتما استاد خوب داریم

    راجع به نرم افزار
    نرم افزار به بستری واسمون فراهم میکنه تا یک اثر تولید کنیم.
    تو اینترنت استدیو capital رو سرچ کنین
    استودیو ها همه این شکلی بودن قدیما و هنوز هم بهترین ها به همین شکل ادامه میدن
    حالا این نرمافزار اومده شبیه سازی کرده یه استودیو رو
    نوازنده ها میان ساز میزنن /صداشون رو ضبظ میکنن تو نرم افزار و ادیت میکنن.همچنین خواننده هم به همین شکل
    اما این موسیقی بیرون از فضای کامپیوتری شکل گرفته.این فضا یه استودوی مجازی برای ضبظ ادیت و در نهایت خروج قطعه به فرمت های رایج هست
    حالا بعضی ها امکانات ندارن مجبورن از ساز های مجازی استفاده کنن که تو نرم افزار ها گنجانده شده
    پس نرم افزار کاری به اهنگسازی نداره.اون نه علم داره نه احساس .
    من اگه قرار بود خود اموز کار کنم حتی یه لحظه هم از پای ساز کتاب بلند نمیشدم.اگه راهی جز این کار نمیبینین پس همت کنین
    --- \پست های متوالی ترکیب شد, ‏2/4/16, تاریخ ارسال پست اول: ‏2/4/16 ---
    من تمام و کمال حق رو به شما میدم به دلایلی که در ادامه میگم
    1 نبود سیستم اموزشی درست
    2 نتوع زیاد کتاب های چاپ شده
    3 عدم انسجام در یاذگیری مطالب(هنرجو نمیدونه چه کتابی رو اول بخونه بعد بره رو کدوم)
    4 باور های غلط مبنی بر اینکه اگه فقط کتاب بخونم یاد میگیرم
    5 نرم افزار یاد بگیرم اهنگساز میشم
    6 برای اهنگسازی اول یه کامپیوتر خوب میخوام
    این ها تو ذهن هنرجو ها یه جوری رخنه کرده
    حتی 50 درصد کتاب های ترجمه شده مضخرف هستن
    راستی اسمتون رو نمیدونم بگین لطفا
    سردرگمی درد اصلی به بن بست رسیدنه
    به هرحال حق با شماست
    راستی شما چند سالتونه؟و اسمتون چیه؟
    من سال هاست دارم تلاش میکنم و چیزی جز پله اول نمیبینم.
    حتما استادی خوب و دلسوز پیدا کنین.میدونم سخته اما ممکنه
     
    • برنده برنده x 1
    • دوستانه دوستانه x 1
  17. M A 30

    M A 30 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/16
    ارسال ها:
    108
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    زندگی
    محل سکونت:
    شیراز
    امتیازات:
    +20 / 1 / -1
    محسنم 32 سالمه
    متاسفانه من خیلی دیر شروع کردم با اینکه علاقه زیادی داشتم ولی بهرحال امروز اولین روز بقیه عمرمه.
    راستش برا آموزش آهنگسازی و تنظیم پیگیری کردم آموزشگاهی نبود که یاد بده کلا بیخیال استاد شدم با اینکه میدونم تو صدا خوانی خیلی میتونه کمکم کنه
    دقیقا مشکلی که من دارم عدم شناخت کافی به مباحث موسیقی و کتابای خوب و مفید مرتبط با اونه
    چه کتابایی رو شما پیشنهاد میدین برا آهنگسازی و تنظیم یا حتی میکس و مستر که رون توضیح داده باشه
     
  18. mohammad rezaa

    mohammad rezaa کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏30/8/14
    ارسال ها:
    450
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +883 / 1 / -0
    تنظیم که مقوله ای بسیار گسترده هست.اشنایی با تمام ساز ها.شیوه صدا دهیشون در کنار هم.تکنینک های نوازندگی اون ها.رژیستر سازها.که همه این ها ارکستراسیون هستن.من کتابی راجع به ارکسر پاپ ندیدم اما خودم در کلاس هایی که شرکت میکردم این بخش بود و بسیار هم مفید.اما تا دلتون بخواد کتب ارکستراسیون کلاسیک هست.
    من هنوز میگم شما تا وقتی پایه رو قوی نکنین کاری از پیش نخواهین برد.
    اهنگسازی خودش مقوله ای هست که شامل بخش های مختلف میشه که متاسفانه اکثرا فکر میکنن همون هارمونی کافیه که سخت در اشتباه هستن
    ما حداقل باید بتونیم برای یک ساز تکنواز اهنگ بسازیم.واسه همینه که میگم نوازندگی کنین.
    به هرحال شناخت و صد البته درک از هارمونی
    کتاب های هارمونی زیاد هست.نیخوام راجع به اون بگم
    فقط کتاب تمرین با هارمونی رو حتما در کنارش کار کنین.روی پیانو
    اثر ماکسیموف
    تمرین هارمونی با پیانوپ
    از میکس و مستر هم هیچ سررشته ا ی ندارم
     
  19. M A 30

    M A 30 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/16
    ارسال ها:
    108
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    زندگی
    محل سکونت:
    شیراز
    امتیازات:
    +20 / 1 / -1
    برای دوستانی که این سوال تو ذهنشون دارن( گسترش موتیف و جمله)
    بهشون کتاب آشنایی به زبان ساده آقای مرتضی سرآبادانی رو پیشنهاد میدم. کلا کتابای ایشون خیلی مفیده ( دیکته و سرایش موسیقی. گام خوانی.)
    فایل های صوتی کتاب آموزش خوانندگی آقای سر آبادانی تو سایت های مختلف هست که بنظر من اصلا درست نیست چون با این کار کتابای خوب رو از دست میدیم
    به امید موفقیت و سر افرازی ایران و ایرانی
    با توکل به سلطان هنر و زیبایی خدای مهربون
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
بارگذاری...