راهنمایی برای مودولاسیون از Cm به Dm

شروع موضوع توسط rmx_mohsen ‏28/10/11 در انجمن مبانی هارمونی

تاپیک راهنمایی برای مودولاسیون از Cm به Dm تالار مبانی هارمونی در persian-music.org.

  1. rmx_mohsen

    rmx_mohsen عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏13/1/10
    ارسال ها:
    122
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +71 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    با سلام خدمت دوستان از گام دو مینور به گام رمینور بخوام مودولاسیون کنم برای اجرای این کار از چه آکوردهایی باید استفاده کنم دوستان راهنمایی کنن ممنون میشم
     
  2. Wav

    Wav عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏30/10/11
    ارسال ها:
    24
    محل سکونت:
    Iran
    امتیازات:
    +2 / 0 / -0
    نرم افزار:
    سلام
    شما می تونی از ii-v-I استفاده کنی
    که اگر به طور صحیح استفاده شه به آهنگ جلوه زیبایی میده.
     
  3. rmx_mohsen

    rmx_mohsen عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏13/1/10
    ارسال ها:
    122
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +71 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, sonar

    خیلی ممنون اگه ممکنه بیشتر توضیح بده درست متوجه نشدم
     
  4. Ahmad-Paya

    Ahmad-Paya عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏19/10/11
    ارسال ها:
    96
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +50 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, nuendo, wavelab
    سلام

    میتونی از این آکوردا استفاده کنی:
    Cm Fm Gm A Dm
     
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏31/10/11
  5. Harmony

    Harmony عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏2/9/10
    ارسال ها:
    684
    محل سکونت:
    اراک
    امتیازات:
    +581 / 1 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    با تشکر از شما
    ولی خوب دیگه به لا ماژور نیازی نیست بعد از تثبیت گام دو مینور میتونید از سل مینور که درجه پنجم گام دو مینور هست به عنوان آکورد مشترک هر دو گام استفاده کنید و به عنوان درجه چهارم گام ر مینور وارد این گام بشید:
    Cm Fm Gm Dm Am Gm Dm
     
  6. Ahmad-Paya

    Ahmad-Paya عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏19/10/11
    ارسال ها:
    96
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +50 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, nuendo, wavelab
    خواستم یه پنج به یک هم همینجا صورت گرفته باشه
    البته بیشتر برای خاتمه یه جمله مناسبه
     
  7. rmx_mohsen

    rmx_mohsen عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏13/1/10
    ارسال ها:
    122
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +71 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    خیلی ممنون اگه فا مینور رو حذفش کنم برم سل مینور و بعد برم رمینور اشکالی ایجاد نمشه C m Gm D m یا حتما باید فا مینور هم اجرا بشه
     
  8. Ahmad-Paya

    Ahmad-Paya عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏19/10/11
    ارسال ها:
    96
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +50 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, nuendo, wavelab
    توی موسیقی بایدی وجود نداره در صورتیکه با کار پیشینیان بطور کامل آشنا باشیd
    هر جور که فکر میکنی زیباتره همونه
     
  9. Wav

    Wav عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏30/10/11
    ارسال ها:
    24
    محل سکونت:
    Iran
    امتیازات:
    +2 / 0 / -0
    نرم افزار:
    یعنی آکوردهارو یه جوری انتخاب کن که پایه اونا نسبت به هم فاصله پنجم داشته باشه
    یا می تونی از توالی کروماتیک استفاده کنی
    به طور مثال :
    اگه آکورد اصلی Am G F
    با استفاده از توالی کروماتیک : Am Abm G Gbm F
     
  10. rmx_mohsen

    rmx_mohsen عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏13/1/10
    ارسال ها:
    122
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +71 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    خیلی ممنون اون بحث فاصله پنجم متوجه شدم این توالی کروماتیک رو زیاد متوجه نشدم با این روش از دو مینور به ر مینور چه جوری میشه با سپاس فراوان
     
  11. Wav

    Wav عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏30/10/11
    ارسال ها:
    24
    محل سکونت:
    Iran
    امتیازات:
    +2 / 0 / -0
    نرم افزار:
    خواهش می کنم توالی کروماتیک Cm به Dm می شه :
    Cm C#m Dm
     
  12. Les_paul

    Les_paul مدیر تالار گیتار تیم مدیریت مدیر تالار

    تاریخ عضویت:
    ‏12/8/10
    ارسال ها:
    1,140
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +1,917 / 0 / -0
    نرم افزار:
    FLstudio, sonar
    سلام
    یه سوال برام پیش اومد آیا این هم درسته؟
    Cm A# Am Dm
    ممنون میشم راهنمایی کنین
     
  13. Ahmad-Paya

    Ahmad-Paya عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏19/10/11
    ارسال ها:
    96
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +50 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, nuendo, wavelab
    سلام دوست عزیز
    اون #A در واقع Bb هست

    یکی از راه های مدولاسیون کامل در موسقی کلایسک: پس از تثبیت تنالیته مبدا / گرفتن آکورد مشترک / نشان دادن آکوردی که آخرین دیز یا بمل سرکلید رو داره (اگر تنالیته مقصد علامات سرکلیدش به سمت دیزها میرفت آکورد درجه V و اگه تنالیته مقصد علامات سرکلیدش به سمت بمل ها میرفت آکورد درجه IIیاIV ) / و انجام پنج یک در تنالیته جدید.
    حالا شما میتونید در صورت امکان نمکش رو بیشتر کنید یا از راه های دیگری استفاده کنید.
     
  14. Dynamic

    Dynamic عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏6/12/11
    ارسال ها:
    35
    محل سکونت:
    ایران
    امتیازات:
    +24 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, flstudio, soundforge
    یک راه خیلی ساده برای مدولاسیون استفاده از آکردهای کاسته هستش. آکوردهای کاسته چون فاصله ی نامطبوع پنجم کاسته رو دارن دارای ایستایی خیلی کمی هستن و در نتیجه به راحتی توی هر آکرد کاملی حل میشن.
    توی این مثال که مدولاسیون از Cm به Dm هست چون گام مبدا مینوره اول حرکت می کنیم به درجه ی دوم گام که می شه: D dim اما چون D تونیک گام مقصده بهتره که از یک آکرد دیگه کمک بگیریم.مثلا Gm یا Am که هر دو آکرد های اصلی گام مقصدن و بعد به تنیک D یعنی Dm حرکت کنیم.با این تفاسیر میشه راه زیر رو دنبال کرد:
    Cm Gm Ddim Gm Dm
     
  15. Ahmad-Paya

    Ahmad-Paya عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏19/10/11
    ارسال ها:
    96
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +50 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, nuendo, wavelab
    درود
    اینجوری که بهتره:
    Cm C#dim Dm

    C#dim در واقع A7 هست که پایش حذف شده
    A7 هم پنجم D هست.
     
  16. Dynamic

    Dynamic عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏6/12/11
    ارسال ها:
    35
    محل سکونت:
    ایران
    امتیازات:
    +24 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, flstudio, soundforge
    بله این طوری هم خوب حل میشه ولی من قصدم این بود که از نت های کروماتیک استفاده نکنم و در چهار چوب گام حرکت کنم.اما بازم می گم اینی که شما نوشتید هم خوب صدا میده
     
بارگذاری...