راهنمایی برای تصحیح اشعار کاربران

شروع موضوع توسط daghebabak ‏18/7/10 در انجمن اشعار کاربران

تاپیک راهنمایی برای تصحیح اشعار کاربران تالار اشعار کاربران در persian-music.org.

  1. daghebabak

    daghebabak ترانه سرا عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/10
    ارسال ها:
    536
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    متولد کرمانشاه ساکن تهران
    امتیازات:
    +252 / 0 / -0
    من امید منتظری ترانه سرا و خواننده هستم و کارهم توی این سایت ارزنده هست.این تایپیکو واسه علاقه مندانی که دوست دارن اشعارشون قویتر بشه میزارم و سراپا آماده کمک به بالا بردن سطح کیفی اشعار و ترانه های پارسی هستم.
    ما لایق بهترین کارها برای شنیدن هستیم چون بهترین مردم رو داریم.
    من دست یاریم رو به سمت شما عزیزان دراز میکنم
     
  2. Nima Golestan

    Nima Golestan Gold User

    تاریخ عضویت:
    ‏11/6/09
    ارسال ها:
    1,876
    محل سکونت:
    شيراز
    امتیازات:
    +320 / 1 / -1
    نرم افزار:
    cubase, nuendo
    ممنون آقا امید . خیلی کار زیبایی کردید . من خودم یکی از اون آدم هایی هستم که نیاز به راهنمایی های بسیار توی این ضمینه داشتم . :smile (7):
     
  3. atomica

    atomica عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏13/8/09
    ارسال ها:
    74
    محل سکونت:
    Teh - Rey
    امتیازات:
    +102 / 1 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    #تاپیک خیلی خوبیه!...:smile (31):
    واسه شروع کار من یه شعر (تکست پاپ) میذارم اگه ایرادی داره شما زحمتشو بکشین، ممنون...:smile (75):

    حسرتِ عشق
    رفتی اما فراموش نکن، اینجا یکی به یادته
    یکی از شب تا به سحر، هرلحظه به فکرته
    کاشکی میشد بیای پیشم، کاش میشد تنهام نذاری
    اما دیگه نیستی کنارم، با کسِ دیگه قرار میذاری
    گفتم بهت دوسِت دارم، اما صدامو نشنیدی
    فکر کردی اینم یه بازیه، به حرفام تو خندیدی
    اما حالاست که فهمیدم، تو منو دوستم نداری
    واسه همینم هستش که تو، میری و تنهام میذاری

    نمیشه فراموشت کنم، همش دارم عذاب میکشم
    آخرشم به خاطر تو، یه روز خودم رو میکشم
    سهم من از عشق حسرته، تا آخر تنها میمونم
    همه میگن دیوونه شده، دائم تو حالت جنونم
    گفتم بهت دوسِت دارم، اما صدامو نشنیدی
    فکر کردی اینم یه بازیه، به حرفام تو خندیدی
    اما حالاست که فهمیدم، تو منو دوستم نداری
    واسه همینم هستش که تو، میری و تنهام میذاری

     
  4. daghebabak

    daghebabak ترانه سرا عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/10
    ارسال ها:
    536
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    متولد کرمانشاه ساکن تهران
    امتیازات:
    +252 / 0 / -0
    من آدمه رکی ام پس اگه اجازه بدین من ایراداتتونو بهتون میگم
    این کارمم فقط واسه بهتر شدن کارته
    خوب من ریتم خوندنتو نمیدونم اگه قراره رپ کنی خوبه اما بعضی قافیه هات جور نیستن و رفع مسئولیتن
    مثلا
    رفتی اما فراموش نکن، اینجا یکی به یادته
    یکی از شب تا به سحر، هرلحظه به فکرته
    فکرته با یادته نمیتونه بیاد
    ببین توی ترانه بعضی از کلمات میتونن با هم باشن که تو شعر نمیتونن اما اینجا حتی تو ترانه هم نمی تونن باشن
    به یادته با به بادته یا به شادته میتونه باشه
    و فکرته با ذکرته
    در بقیه ی جاها هم این کار اتفاق افتاده در قافیه ریشه ی کلمات باید هم وزن باشن نه صرفا نوع ادای کلمات
    و سعی کن ریتم مصرع اولتو دقیقا در تمام ابیات بیاری که اینجا واسه یه کاره r&b هم حتی رعایت نشده
    ببخش از انتقادام فقط میخوام کارت بهتر بشه چون حستو تونستی القاع کنی فقط گوش نوازش کن
    میتونی ریتم مصرع اولتو با لالای لالای کردن در بیاری مثلا تو مصرع اولت اینه:لالالی لای لالالای،لای لای لالای
    مرسی که اینجا کمک خواستی امیدوارم روز به روز بهتر بشی​
     
  5. VESAL

    VESAL عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏15/1/10
    ارسال ها:
    80
    محل سکونت:
     
    امتیازات:
    +11 / 1 / -0
    نرم افزار:
    کار جالبیه (هم تاپیک و هم این شعر)
    البته در این شعر اصل ایجاز که باعث تمایز کار بزرگان از دیگران است رعایت نشده و از کلمات زیاد برای ابراز یک مفهوم جزیی استفاده شده .
    دوغلط املایی هم میگم بدون توجه به اینکه از جانب کدام عزیز بوده چون هدف اعتلای همه است .
    ضمینه = زمینه (صحیح)
    القاع = القاء یا درست تر آن در فارسی القا

    امیدوارم جسارت من رو ببخشید
    با تشکر ویژه از امید عزیز برای ایجاد این تاپیک
    ت ش ک ر
     
  6. Guitar Love

    Guitar Love عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏2/1/10
    ارسال ها:
    299
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    جایی حوالیه خزان
    امتیازات:
    +255 / 0 / -0
    سلام
    میشه در مورد هجا در شعر بیشتر صحبت کنید
    اینکه چرا یه عده میگن زیادش خوبه ویه عده بر عکس
    ممنون میشم روشنم کنید
     
  7. daghebabak

    daghebabak ترانه سرا عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/10
    ارسال ها:
    536
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    متولد کرمانشاه ساکن تهران
    امتیازات:
    +252 / 0 / -0
    سلام و درود به دوست عزیزم
    ببینید من هیچ وقت نمیگم هجا باید زیاد باشه یا کم
    اما سخت به این مسئله به صورت راسخ استوارم که باید موزون باشه نه اینکه تویه یکی از مصرعها کمتر یا بیشتر از مقابلش داشته باشه
    و این رو همیشه دور برد کارتون قرار بدید که یه ترانه ی عالی باید بشه رو تموم نوعهای خوندن سوار شه وا از اون مهمتر اینکه معنی دار باشه
    نه واسه رفع مسئولیت و اینکه فقط یه کار کرده باشیم هر چی که میشه قافیه باشه با هم بکار ببریم
    و اینرو هم بهتون به عنوان یه برادر کوچیکتر بگم که سعی کن به زیادیو کمیه هجاهات زیاد فکر نکنی فقط بدون باید تمام مصرع هارو با مصرع اولت که حکم یه رهبرو واسه همه ی ابیات داره هم وزن کنی و از ریتمش خارج نشی
     
  8. ahad keshavarz

    ahad keshavarz عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏14/7/10
    ارسال ها:
    128
    محل سکونت:
    شیراز
    امتیازات:
    +40 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, flstudio, nuendo
    سلام دوستان:به نظرمن درکناربحث ریتم وقافیه ومسایل عروضی ؛عنصرخیال وتصویرسازی ازمهمترین شاخصه های یه شعره ؛می خوادترانه باشه یاشعرنویاکلاسیک وازاون مهمترهم داشتن مفهومی مشخص ودنبال کردن یه تم وسوژه خاص توتمام متن شعرهست؛مثل یه فیلمنامه یایه داستان ویایه اثرموسیقایی!خیلی وقت هامی بینیم که یه مثلا ترانه؛ خیلی خوب شروع می شه اما به نیمه راه نرسیده راهشوگم می کنه وواردیه فضای دیگه می شه من معتقدم که مشکلات وزن وقافیه دربرابرچنین گسستگی بین ابیات می تونه مشکل بزرگی نباشه!!:smile (47):
     
  9. VESAL

    VESAL عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏15/1/10
    ارسال ها:
    80
    محل سکونت:
     
    امتیازات:
    +11 / 1 / -0
    نرم افزار:
    سلامی دگر
    در ترانه یا چکامه هایی که قراره بر روی آهنگ خوانده شوند . شما آزاد آزادید برای تعیین درازای یک مصرع و نباید خود را در بند آوردن قافیه در جایی مشخص محصور کنید . فقط چیزی که مهم است : نباید اجازه دهید که وزن حتی کوچکترین نقصی پیدا کند زیرا ناموزونی را با ضعیفترین هوش ها و گوش ها هم میتوان تشخیص داد.
    البته این قضیه ( یعنی رهایی از بند قافیه و حتی وزن ) 800 سال قدمت دارد و اولین بار مولانا در یک بیت یا بهتر بگم در یک شاه بیت آرزو میکند که کاش میتوانست شعر خود را از این تقیدات برهاند که البته در 100 سال پیش محقق شد با اشعار نیما.
    دارم پر حرفی میکنم .یه چیز دیگه هم میخوام بگم
    ولی دیگه بسه برام
    ببخشید
    ت ش ک ر
     
  10. daghebabak

    daghebabak ترانه سرا عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/10
    ارسال ها:
    536
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    متولد کرمانشاه ساکن تهران
    امتیازات:
    +252 / 0 / -0
    خیلی از شما دوست عزیز متشکرم که به نکته ی عالی و خوبی اشاره کردید.
    این چیزی که شما میگید همون رنگ آمیزی در شعره.
    به واقع که شعر یک نقاشیه
    اما دوست عزیز در یک ترانه وقتی شنونده داره گوش میکنه اون فیلمنانمه ی شمارو باید هم با کلمات خوب گوشش رو قلقلک بدی هم با موزون بودن که رکن اولش قافیست
    فک میکنید استاد سرفراز یا استاد قنبری یا استاد پازوکی چرا کاراشون اینقدر زیباست با اینکه کلمات عام پسند هم کم استفاده میکنن هم رنگ آمیزی هم موزون بودن که دست آهنگ ساز و خواننده رو واسه عنواع تحریرها و ریتمها باز میزارن
    در کل باهاتون موافقم
     
  11. daghebabak

    daghebabak ترانه سرا عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/10
    ارسال ها:
    536
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    متولد کرمانشاه ساکن تهران
    امتیازات:
    +252 / 0 / -0
    من با شما موافقم اما باید به گوشها احترام گذاشت و با آهنگین بودن کلام پرورششون داد
    قفیه در صورتی ایرادی نداره که نباشه که در کل یک ترانه باشه نه اینکه کل کار با قافیه باشه و یک بیت به صرف عوض نکردن معنی و به تنگ اومدن کلمه برای بیان مفهوم خودمون رو مجاب کنیم که قافیش مهم نی.
    ما باید یا کاری ارایه ندیم یا بهترین باشه آخه شنوندگان همیشه لایق بهترینن.
    در افسار گسیختگیه قافیه باهاتون موافقم اما اگر کل کار رو با یک شکل و یک روال و آهنگین پیش ببریم که هجو نشه و گوشرو بجای نوازش نخراشه
    ازتون خیلی ممنونم
    و کاش موضوع بعدی هم میگفتید چون ما همه باید بهتر شیم چون ما بهترینیم
     
  12. ahad keshavarz

    ahad keshavarz عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏14/7/10
    ارسال ها:
    128
    محل سکونت:
    شیراز
    امتیازات:
    +40 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, flstudio, nuendo
    اشعاری که برای ترانه انتخاب وخونده می شن معمولاکمتربه گوش شنونده می آن واغلب ماعادت کردیم که بشترملودی وریتم آهنگ روتعقیب کنیم (ساده تربگم که اگه یه موزیک باکلام پخش بشه ودرپایان ازمن "نوعی" بخوان دو سه بیتشوبگم که چی بوده یاحداقل چه مفهوم ومنظوری رودربرداشته خداییش نمی تونم ؛مگه اینکه توباردوم دقت کنم)حالابااین اوصاف چندسؤال پیش می آد:
    1-آیابیشترترانه ها(متاسفانه)برای صرفارفع تکلیف واینکه کاربایدباکلام باشه سروده نمی شن؟
    2-مگه نه اینکه می گن "هرجازبان ازگفتن وقلم ازنوشتن بازمی ماند موسیقی ...."؟؟؟این که برعکس شد!!
    3-چی کارکنیم که توهمون دفعه اول که موزیک رومی شنویم ولذت می بریم ازشعراون هم حض کنیم نه اینکه فقط ترانه هایی که ترجیح بندهای بعضا کلیشه ایی دارندروبه خاطربسپاریم.
    4-بهترنیست برخی دوستان ترانه سراکمی هم مطالعه درزمینه شعرداشته باشندمثلاپلی به سوی شعرنوشته "جعفرابراهیمی(شاهد)
    ودرآخربدنیست اگه سری هم به ترانه های یکی دودهه اخیربزنیم !
    موفق باشید!:smile (73):

     
  13. daghebabak

    daghebabak ترانه سرا عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/10
    ارسال ها:
    536
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    متولد کرمانشاه ساکن تهران
    امتیازات:
    +252 / 0 / -0
    خوب من باهات موافقم
    اما اینا راه حل داره
    1.الان به دلیل تدریس شدن دروس بیخود که بهتره اسم نبرم ازشون بجای کتابهای شاعران بزرگ پارسی زبان که به راستی بزرگترین دارایی ماهان مردم ما به یه در هم گسستگی خاموش رسیدن که برای فرار از روزمرگی فقط میخوان صرفا یه چیزی گوش داده باشن
    راه حلش ترانه ی قشنگ گفتنه
    مثلا ترانه ژاکلین که آقای صولتی به طرز فجیهی خرابش کردن با این متن که :وقتی باد آروم آروم...
    یا باغ بی برگی خانوم گوگوش با شعر خارق العاده استاد سرفراز
    ما درسته واسه خانوم گوگوش نگاه میکنیم اما به محض شنیدن بیت اول ترانه میریم تو اون دنیا که ترانه سرا میخواد
    2.خوب این قضیه درسته اما نه اینه که الان به دلیل اینکه منه ترانه سرا نمیتونم خوب کار بدم به خاطر فیلترهای فکری این آهنگسازان که کاررو میسازن تازه میان روش ترانه میزارن نه اینکه درست اینه که برای ترانه آهنگ ساخته شه؟
    3.کلامه درست،بار معنایی و احساسیه بالا،فرار از روزمرگی(مردم ما به اندازه ی کافی کلمات روزمره میشنون دیگه نباید توی ترانه هم کلمات صدتا یه غاز تحویلشون بدیم هر چند متاسفانه این قضیه مرسوم شده)،پرورش گوش مردم با کلمات آهنگین که حق اون مطلبو ادا کنن
    4.کاملا موافقم
    چونکه اگر قالبها شعری اون بار والای معناییرو از این اشعار قوی بهشون تزریق نشه به ناکجا میرن و توقعشون از خودشون میاد پایین
    5.ترانه های 2 دهه ی اخیر باعث تاسفه که سنگای ریزش خیلی بیشتر از درشتاییه که رو الک میمونن و قیاس نمیشه بینشون گذاشت اینقد کمترن
    تشکر از توجهتون
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  14. daghebabak

    daghebabak ترانه سرا عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/10
    ارسال ها:
    536
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    متولد کرمانشاه ساکن تهران
    امتیازات:
    +252 / 0 / -0
    عزیزان حتما برای تصحیح شعر این تایپیک رو نذاشتم میتونم تبادل نظر کنیم و از اطلاعات هم سود ببریم
     
  15. daghebabak

    daghebabak ترانه سرا عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/10
    ارسال ها:
    536
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    متولد کرمانشاه ساکن تهران
    امتیازات:
    +252 / 0 / -0
    من یه سوال دارم:
    چرا ترانه سرایی و سطح اکثریت کارها اینقدر پایین اومده و دلیل اینکه مردم ما به این کارهای بی ارزش و سطح پایین گوش میدن چیه؟
    چرا کسانی مثل نیما مسیحا یا علیرضا بلوری با اون صدای زیبا و کارهای قوی باید کم کار باشن و کسانی مثل آقای ایکس و ایگرگ همینطور کارهای 100 تا 1 غازشون رو به بازار میدن و مردم ما هم بجای تمیز دادن این کارها با کارهای بزرگانی مثل داریوش یا ابی یا خانوم گوگوش این کارهای ضعیف ورد زبونشون میشه با اینکه هیچ حرفی توش نیست یا مثلا در سبکهای دیگه چرا باید شاهین نجفی یا سروش لشکری کم کار تر از کسانی باشن که کارهاشون گوش دادنش جای فهمیدن خیلی چیزا خیلی چیزارم ازمون میگیرن
    نظراتتون رو بگید
    ما باید این دیوار کج رو خراب کنیم و از نو بسازیم چون ما لایق بهترینهاییم چون بهترین مردم رو داریم ما ایرانی هستیم
     
  16. mohamadkaro

    mohamadkaro عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏28/10/09
    ارسال ها:
    173
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    sari
    امتیازات:
    +76 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, logic, protools


    با سلام خدمت دوست گلم....تاپیک خوب و مفیدیه...

    به نظر من تاثیری که موسیقی بر روی ما انسان ها داره از هر چیز دیگه ای بالا تره ....
    اصلا بیایم از شعر و کلام هم بالا تر بریم و یک ابزار دیگه که در ضمینه ی انتقال احساسات و تخیلات به کار میره و اون چیزی نیست جز تصویر و هنر های تصویری رو هم به کلام یا شعر اضافه کنیم ...باز هم می بینیم که در القا کردن احساست این موسیقی است که رول اصلی رو بر عهده میگیره....کافیه یک فیلم سینمایی رو بدون موسیقی متن تصور کنید تا به این موضوع مهم پی ببرید...در صحنه های غم از فضاهای مینور و سازهای متناسب و در فضا های هیجان و یا ترس از هارمونی ها و سازبندی های مناسب (که توضیح این مسئله خارج از این تاپیک هست) استفاده می شه و یک صحنه ویا جمله ی معمولی تاثیر چندین برابر در بیننده و شنونده میزاره...این مطالب رو گفتم تا در جوابتون این رو عرض کنم که دلیل اینکه ترانه های بی ارزش و ضعیف در 50% کارها متاسفانه مورد پسند قرار می گیره به نظر من فقط جذابیت ملودی و تنظیم آهنگ و ابتکار در آهنگسازی آنهاست....
    من خودم عاشق صدا ی خوانندگان پر مایه ای مثل نیما مسیحا و حمید حامی و... هستم اما باید قبول کنیم که با اینکه انتخاب ترانه های این خوانندگان تحسین برانگیزه اما بخش تاثیر گذارتر یعنی آهنگ و تنظیم و خطوط ملودی بسیار تکراری و به روز نشده است و در دنیایی که هر روز در حال پیشرفته و احتیاج مردم به موسیقی به روز شده امری طبیعی است مطمئنا این دسته آهنگها هرچند با ترانه های قوی هم نمی تونن رضایت اکثریت رو بدست بیارن...یک مثال ملموس براتون می زنم اگه به شما 2 تا تلویزیون که یکی سیاه سفید توشیبای اصل ژاپن و دیگری رنگی صنام (ایرانی) شما کدوم رو انتخاب می کنید؟؟با اینکه توشیبا بسیار از لحاظ جنس وکیفیت بالاتره اما بدلیل اینکه شما فقط 2 رنگ رو در اون میتونید ببینید اون رو انتخاب نمی کنید و صنام که به فرض از لحاظ جنس وکیفیت بسیار ضعیف تره رو انتخاب می کنید چون می خواهید از دیدن تصاویر رنگی لذت بیشتری ببرید....و جالب اینکه این مسئله روز به روز تغییر می کنه و تلویزیون های LCD وبعد از آن LED وبعد 3D هم خواهند آمد......در رنسانس (قرن14)وسعت صدایی آهنگها حدود 1.5 اکتاو بود و در عصر موتزارت (قرن 18) به حدود 3 اکتاو رسید و پیشرفت کرد پس در آینده بازار از ما انتظار بیشتری دارد....

    ببینید قوی بودن کار جنبه های خیلی زیادی داره و صرفا آهنگ و ترانه این موضوع رو مشخص نمی کنه....

    اما راه حل به نظر من اینه که این اساتید بیان و با این علم وتجربه ی زیادشون همین سبک ها و سلیقه های مردم رو پاسخگو باشن و از کج شدن راه موسیقی کشورمون به سمت کاور کردن کارهای ترکی و یونانی و.... که متاسفانه داره همه گیر می شه جلوگیری کنند....

    مردم کار خوب رو دوست دارن به شرطی که جالب و جدید باشه....

    البته یک فاکتور بسیار مهم دیگه هم روحیه کلی مردم کشورمون هست که به همین دلیل کارهای 6/8 طرفدار زیاد پیدا کرده ...و از طرف دیگر هم زجه زدن وناله کردن در آهنگ ها....

    نمی دونم حرفامو تا چه حد می پذیرید...اما این نظر شخصی من راجع به مطالبی بود که شما عنوان کردید...:smile (10):
     
  17. daghebabak

    daghebabak ترانه سرا عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/10
    ارسال ها:
    536
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    متولد کرمانشاه ساکن تهران
    امتیازات:
    +252 / 0 / -0
    با سلامی بی پایان
    من در کل باهاتون موافقم
    اما دوست گلم فکر نمیکنید بعضی حرفات یه خورده اشتباه هر چند من کاملا به نظراتتون احترام میزارم و واسم محترمه
    1.با دیدن عکس آواتارتون که عکس بازیگر آگوست راشه بزرگ رو گذاشتید متوجه شدم که مثل من شیفته ی موسیقی هستید
    2.این بدون شک درسته که آهنگ بسیار مهمه که باید نوگرایی داشته باشه اما شما فکر نمیکنید استاد بیات یا واروژان یا امسال این عزیزان رو کم داریم؟
    شما میتونید نگاه کنید که استاد بابک بیات کارهایی که کرده بی شک همشون موندگارن حتی بعد از انقلاب که سقوط موزیک ما بود
    مثلا آذرخش از نیما مسیحا که هر زمان که گوش میدیم تازگی داره
    3.ببین این مثالت که تلوزیون توشیبا و صنام رو مقایسه کردی عالیه ها اما بین صنام و توشیبای رنگی چی؟
    ما باید همه چیزارو کنار هم بگذاریم که این پازل رو تکمیل کنیم
    و دلیل همینه که کاور کردن کارهای ترکی،عربی و یونانی مرسوم شده چون اوناهم رنگین و با قابلیت بالاتر
    4.ما باید مثل گذشته اون اجلاس رو داشته باشیم که کارها تایید بشه و کار خوب و بعد تمییز داده بشه نه مثل وزارت ارش... که مسبب تموم این نزول بدون شک موزیک ماست
    5.موزیک بسیار مهمه و آرامش بخش روحه اینو قبول دارم اما با گوش دادن آلبوم جدید داریوش عزیز و خانوم گوگوش تاثیر باور نکردنی کلام مشهوده
    و حتی با انجام و ساختن آهنگهای قوی اما کلام ضعیف میبینیم که خیلی از کارها در یک برحه ی زمانی فقط گل میکنن اما آهنگی مثل خونه از داریوش و آهنگسازی بابک بیات یا برج از ابی یا همسفر خانوم گوگش یا آهنگهای احسان خواجه امیری یا راستین که موندگار شدند
    اما متاسفانه صدای خارق العاده ای مثل فرزاد فرزین عزیز و علم بالاش در موزیک با قطعه ی بد پازل که کلام در یک سری از کارهاش البته منظورمه کاراش در یه مدت کوتاه فقط هیت میشه


    در کل باهات خیلی موافقم
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  18. mohamadkaro

    mohamadkaro عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏28/10/09
    ارسال ها:
    173
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    sari
    امتیازات:
    +76 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, logic, protools


    ممنون از لطفتون...

    دقیقا منظورم از مثال تلویزیون همین بود که شما اشاره کردید ....چرا ما امروز نیاییم یک بابک بیات جدید و با سلیقه ی امروزی رو معرفی کنیم...؟ مسلما اگه تلویزیون توشیبای رنگی وجود داشته باشه بی شک انتخاب اول و آخر هست و کسی اصلا به مارک بی کیفیت تر نگاه هم نمی کنه...

    یک سوال ...آیا شما در حال حاضر در ایران آهنگساز 50 ساله به بالایی رو می شناسید که سبک الکترونیک کار کنه؟؟؟

    ولی در تمام دنیا آهنگسازان پیر و خبره ای داریم که به موسیقی الکترونیک روی آوردند و به جا افتاده تر شدن این سبک های تقریبا جدید دارن کمک می کنند...

    موسیقی ما باید پویا باشه و حرکت رو به جلو داشته باشه.... ما نباید تو موسیقی دهه های گذشته بمونیم و دست و پا بزنیم....احسان خواجه امیری پسر ایرج بزرگ است و با جسارت خاصی و البته درایت وراهنمایی پدرش در واقع نسخه ی آپدیت شده ی ایرج خان رو وارد بازار موسیقی ما کرد و موفق هم شد.:smile (75): ..
     
  19. daghebabak

    daghebabak ترانه سرا عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/10
    ارسال ها:
    536
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    متولد کرمانشاه ساکن تهران
    امتیازات:
    +252 / 0 / -0
    من با شما موافقم اما ما داریم کسیرو با این حالت که شما میگید استاد مسلم سیائش خان قمیشی
    و میدونید چیه من اصلا منظورم موندن توی موزیک قدیم نبود منظور من پرهیز از هجو سرایی و آهنگهایی که بدون علمه بود
    میتونیم الان این فاجعه که مردم ما توقعشون با شنیدن کارای بد پایین اومدهرو ببینیم
    و من خودم به شخصا تقریبا از تموم سبکها گوش میدم و جالبه در تمومشون طرفداره یک یا دو نفر یا گروه هستم
    مثلا بابک میرزاخانی با گروه میرزا در راک و متال
    یا کیوسک در جاز و کانتری
    رعنا فرحان در بلوز
    آبجیز هم در بلوز
    شاهین نجفی و سروش لشکری در رپ
    فرزاد فرزین در پاپ و همچنین کارای r&B
    هادی پاکزاد و رضا یزدانی و محسن و........
    من دیونه ی موزیکم و هر پکیج تکمیلی رو میپسندم
    فک کنم دیگه کاملا منظورم رو رسونده باشم
    من نمیگم او کارهای گذشته تکرار بشه اونا به بهترین نحو انجام شدن پس ما باید کارای جدید انجام بدیم اما به اون قدرت و حتی بالاتر مپل شادمهر عقیلی که نمونه بارز این قضیست
    اما باید دست به دست هم داد نه اینکه یکی از چرخا کار بلنگه که کج بریم بجای مستقیم رفتن
    شعر و موزیک و تنظیم و صداو شعور خواننده همه با هم
     
بارگذاری...