درخواست میکس فوق حرفه ای

شروع موضوع توسط HoomanDorafshan ‏11/8/13 در انجمن نرم افزارهای ضبط و ویرایش صدا

تاپیک درخواست میکس فوق حرفه ای تالار نرم افزارهای ضبط و ویرایش صدا در persian-music.org.

  1. HoomanDorafshan

    HoomanDorafshan عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏11/8/13
    ارسال ها:
    13
    محل سکونت:
    اهواز
    امتیازات:
    +0 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    سلام خدمت دوستان گرامی
    می دونم سوال من حرف دل خیلیهاست و خار چشم خیلیها
    اما کمک می خوام در مورد میکس کردن کلی خیلی حرفه ای..و یه راست بریم سر اصل میکس (اخرش) .که چگونه یه1: میکس سه بعدی و شفاف داشته باشیم؟
    2: جا به جا کردن در فضای سه بعدی (تعغییر فاز و پنینگ)انسترومنت
    3:بردن صدا به هر سمت و 3 بعدی کردن ان(نه ریورب بلکه به خارج اپیکر مانیتورینگ)
    4:بردن صدا دقیقن جوری که اساس شود در مرکز تقارن است
    5:میکس استاندارد کیک و باس
    تمام مشکلات من تا الان اینه....دست شما استاد عزیز رو میبوسم اگه منو راهنمایی کنید(واقعا در گیرشم)
    با سپاس
     
  2. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,746
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,808 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    منظرو از سه بعدی یعنی چه ؟
    متوجه منظورتون نشدم !
    سه بعدی در سینما رو شنیدم بودم اما در موسیقی و میکس خیر.
    واضح تر بیان بفرمائید.
    اگه منظورتون اون سه بعدی هستش که من تصور میکنم که برای شنیدنش هم مخاطب و شنونده باید سیستم مناسبش رو داشته باشه
     
  3. HoomanDorafshan

    HoomanDorafshan عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏11/8/13
    ارسال ها:
    13
    محل سکونت:
    اهواز
    امتیازات:
    +0 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    با تشکر....
    منظورم این هست که....صدا در فضای سه بعدی بصورت 3 مولفه xyz هستش..چپ و راست(پنینگ) بالا و پایین(اکوالایزر) عقب و جلو (ولم صدا)
    خب : نمیدونم چگونه صدا رو به یک نقطه ی دلخواه ببرم و پردازش کنمش....
     
  4. HoomanDorafshan

    HoomanDorafshan عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏11/8/13
    ارسال ها:
    13
    محل سکونت:
    اهواز
    امتیازات:
    +0 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    حالا در کل ممنون میشم که در مورد موضوع هر استادی هر چه میدونه بیان کنه خواهش میکنم.....اخرین امیدم اینجاس.....
     
  5. abtn

    abtn عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏17/7/13
    ارسال ها:
    39
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +6 / 0 / -0
    نرم افزار:
    ableton, protools, reason
    شما نمیتونی با خوندن یک مقاله میکس در حد کار های تجاری یاد بگیری
    میکس دو بخش داره یکی علم و دیگری امکانات
    باید علم کار رو با خوندن مقالات مختلف مثل کار با اکولایزر delay reverb و ... و همینطور مقالات و کتاب های کلی مربوط به میکس بالا ببری
    در کنار این شما نیاز به یک سیستم برای شنیدن صحیح آهنگ دارید
    اگه میتونید یک اتاق رو به اتاق بی صدا برای میکس تبدیل کنید و اسپیکر های مونیتور بزارید که هیچ ولی اگر این امکانات رو ندارید باید به فکر خرید یک یا چند هدفون مونیتورینگ باشید
     
  6. danial2

    danial2 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏24/12/11
    ارسال ها:
    455
    محل سکونت:
    پشت کوه
    امتیازات:
    +130 / 2 / -0
    نرم افزار:
    protools, reason
    تمام شد
    همین میشه واسه یاد گیری میکس و مستر اگه هم سریع میخواید یاد بگیرید آموزش هارو دنبال کنید
     
  7. HoomanDorafshan

    HoomanDorafshan عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏11/8/13
    ارسال ها:
    13
    محل سکونت:
    اهواز
    امتیازات:
    +0 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    با سپاس....
    اما این کمکی نبود که میخواستم..یا جواب سوالاتم نبود دوستان عزیز...من امکانات رو دارم.....فقط صدا گیری اتاق مونده...با اینا مشکل ندارم...مشکل رو بیان کردم....مقالات رو از کجا بکیرم؟ (حداقل)
    از میکس چیزای زیادی میدونم....قفط چند پله نیاز دارم که با تجربه کردن پیشرفت کنم.حالا اخرین کلام...چه کار کنم؟؟؟؟!!!!
     
  8. danial2

    danial2 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏24/12/11
    ارسال ها:
    455
    محل سکونت:
    پشت کوه
    امتیازات:
    +130 / 2 / -0
    نرم افزار:
    protools, reason
    از پلاگین های معروف wave استفاده کن خیلی تاثیر داره
    نیاز به آموزش هم نیست خیلی ساده است و امکانات خوبی داره
     
  9. Hamidreza Mehrfar

    Hamidreza Mehrfar مدیر ارشد تیم مدیریت مدیر ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏17/10/09
    ارسال ها:
    992
    محل سکونت:
    بین خط دوم و سوم حامل
    امتیازات:
    +1,575 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    داشتن امکانات خیلی زیاد تمام ماجرا نیست،کسی با S4X و ib1s میکسمن نشده
    خوندن و حفظ کردن کلی مقاله و عدد و اسم و ... هم تمام قضیه نیست (نمیخواید که کنکور بدید)
    چند تا آیتم هست که اگه همشون کنار هم قرار بگیرند میشه انتظار خروجی خوبی از میکس داشت
    علم ،تجربه،سیستم مانیتورینگ خوب،محیط خوب و آکوستیک،اعصاب راحت،شنیدن موزیک های استاندارد که میشه به عنوان رفرنس قابل اطمینان بهشون نگاه کرد و ...

    انتظار نداشته باشید کسی تو این تاپیک به شما چیزی بگه و میکستون از این رو به اون رو شه!
    خیلی از کسایی که تو دانشگاه هم درس اینکار و خوندن باز میکسمن خوبی نشدن
    تو همین سایت کلی مقاله در مورد میکس هست،کلی کتاب و مجله هم معرفی شده که میتونید دانلود کنید و بخونید
    خیلی کمکتون میکنه و ذهنتون رو برای اینکار باز میکنه
    فقط پیشنهاد میکنم دنبال حفظ کردن کلی عدد و اصطلاح و ... نباشید و به اصل قضیه بپردازید
     
  10. mee present

    mee present عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏17/3/12
    ارسال ها:
    10
    محل سکونت:
    tehran
    امتیازات:
    +3 / 0 / -0
    نرم افزار:
    سلام دوست عزیز اشتباه گفتین فکر کنم ... توی کتاب هنر میکس (نسخه ی انگیلیسی) می تونید پیداش کنید فرم فرضیه کروی صدا رو ولی من دقیق یادم نیست ... خود من این ترکیب رو می گم ...
    چپ و راست با پنینگ دسترسی داره ... بالا پایین بحث لولینگ اجزاست ... و عقب و جلو به ریورب و دی لی بر می گرده ... همینطور که می دونید این دو افکت پایه ی پبیشتر افکت های استریو هستند ... در ضمن دقیقا eq رو از لولینگ متمایز کردید !!!!! غلطه !

    حالا اگه اشتباهی هست اساتید دیگه غلط گیری کنند :ی ...

    بقیه رو هم مدیر ارشد گفتن دیگه ...

    با تشکر
     
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏12/8/13
  11. HoomanDorafshan

    HoomanDorafshan عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏11/8/13
    ارسال ها:
    13
    محل سکونت:
    اهواز
    امتیازات:
    +0 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    خیلی سپاس گذارم...
    من پیشرفتم رو توی این ماجرا دیدم...اما حس میکنم یه سری قواعد نهایی و پلاگین های مهم و ضروری رو نمیدونم....حتما جایی به جوابم میرسم....از این بابت که تجربه بهتره هیچ شکی نیست
    پس شما نظرت اینه که من یه کار میکس شده رو به عنوان رفرنس کنار کارم در حین میکس گوش کنم؟
     
  12. Hamidreza Mehrfar

    Hamidreza Mehrfar مدیر ارشد تیم مدیریت مدیر ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏17/10/09
    ارسال ها:
    992
    محل سکونت:
    بین خط دوم و سوم حامل
    امتیازات:
    +1,575 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    صد در صد
    این خیلی کمک میکنه
    سعی کنید موزیک های استاندارد خیلی گوش کنید،ببینید هر ساز رو چه محدوده ی فرکانسی هست،هیچ کتابی به شما اینقدر کمک نمیکنه
    فقط هر موزیکی رو رفرنس قرار ندید
     
  13. HoomanDorafshan

    HoomanDorafshan عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏11/8/13
    ارسال ها:
    13
    محل سکونت:
    اهواز
    امتیازات:
    +0 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase



    درسته اما اینکه من گفته بودم. یک فرض ساده بدون افکت بود...ریورب به صدا بعد میده و دور تر میکنه صدا رو.....شما اگه به یک انسترومنت به عنوان تک صدا دقت کنید و ان را کم و زیاد کنید ...بدون اعمال هیچ افکتا ....با زیاد کردن ان صدا از مانیتور بیرون و کم کردن ان به داخل مانیتور میره...اکوالایزر: در رنجهای مختلف فرکانس.....هر رنج مختص به یک میزان ارتفاع صداست...هر چه ان صدا رو تقویت یا تضعیف کنیم ارتفاع صدای شنیده شده بالا یا پایین میاد.....پنینگ هم که دیگه هلو هستش.....این توضیحات من به زبان ساده و امیانه بود...مشکل من اینه...چکار کنم بعد از پن کردن مثلا به راست . صدا بیشتر به راست و بیشتر به راست پن بشه توری که خارج ار ناحیه مانیتور باشه....(واسه خودش تو حالت تک باندی استریو از سمت مثلا راست شنیده بشود)

    - - - - - - - - - -





    بسیار سپاس گذارم....همیشه فکر میکردم این کار نوعی تقلیل از کارهای دیگران است در این زمینه...توسیه ی بسیار خوبی بود
     
  14. mee present

    mee present عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏17/3/12
    ارسال ها:
    10
    محل سکونت:
    tehran
    امتیازات:
    +3 / 0 / -0
    نرم افزار:



    فرضتون مشکل داره ... لولینگ روی محور عمودی هست ... اصلا بحث ایرادگیری که با eq انجام می شه ربطی به ابعاد نداره مگر توی همین بحث لولینگ ... بخش عمق و فضا ی سه بعدی به پشت سر شما بر می گرده که همون افکت دی لی و به طبع ریورب هست ... حالا شما یک بیضی مانند یا اصلا یک کدو هلوایی فرض کنید ... صدای تو هر نقطه از این شکل فرضی یک وزن و به اصطلاح یک حسی رو منتقل می کنه ... حجم گیری صدا با بحث بعد سوم فرق داره ... شما با لولینگ حجم می گیرید ... همین ... حالا شما می خواین یک نقطه از این فضای سه بعدی رو داشته باشید ... اول یه صدای گیتار خام بردار ... دوم صدای گیتار رو لولینگ کن ... سوم صدای گیتار رو پن دلخواه بده ... چهارم از فنون استریو مثل ریورب و ... استفاده کن و صدا رو از حالت خشکی اولیه در بیار .... با انتخاب هایی که کردی یکی از نقاط رو توی فضای سه بعدی به دست آوردی ! ...

    علم میکس به ساعت های درس خوندن تمرین و فکر کردن به تمام افکتورها و وسایلی که در دست دارید نیاز داره ... علم میکس یک کار خلاقانست و قوه ی تخیل می خواد ... علاوه بر اینکه یک علم هم هستش ... بهتره بیشتر به رفرنس و موزیک های خارجی مراجعه کنید ...

    با تشکر :)
     
  15. Hamidreza Mehrfar

    Hamidreza Mehrfar مدیر ارشد تیم مدیریت مدیر ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏17/10/09
    ارسال ها:
    992
    محل سکونت:
    بین خط دوم و سوم حامل
    امتیازات:
    +1,575 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    این طرز فکرتون درست نیست
    میکس و مهندسی صدا یک علم هست
    مثل این میمونه که یک مهندس عمران کاری به طراحی هایی که در گذشته شده نداشته باشه و بخواد همه چیز و خودش از صفر شروع کنه
    این که کارهای کسی رو مثل Jimmy Douglass و alan parsons رو بررسی کنید خودش نوعی دانشگاه هست
     
  16. amir sound

    amir sound عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏13/8/10
    ارسال ها:
    31
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    صدابردار
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +45 / 0 / -0
    نرم افزار:
    logic, protools
    بابا خیلی‌ کارت درسته... هنوز نیومده میخواین برین که... اونم پریدین یک‌دفعه رو فوق حرفه‌ای.
     
  17. HoomanDorafshan

    HoomanDorafshan عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏11/8/13
    ارسال ها:
    13
    محل سکونت:
    اهواز
    امتیازات:
    +0 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase


    واقعا سپاس گذارم....از این راهنماییها حتما کاری که گفتین رو انجام میدم.....دقیقا درست میفرمایین...

    - - - - - - - - - -



    درسته من تازه عضو شدم اما خیلی وقته این سات رو دنبال میکنم و با کسانی هم در ارتباط بودم.....تلفنی....کار میکس من بی ایراد نیست اما حدودا کامله میخوام خاص باشه....و نو اوری داشته باشه...هر چی هم که تربه و موفقیت کسب کنم در اختیار همه میذازم...بی دریق

    - - - - - - - - - -



    این فرض درست...من خیلی خلاصه عرض کرد....لولینگ صدا پنینگ و EQ سه مولفه بعد هستن.....((البته صرف نظر از اینکه هر سازی و یا صدایی با نتی یک رنج فرکانس مختص به خود را دارد)) اگر بطور مثال: بیایم با محدوده فرکانسی kick بازی کنیم و ان را کم و یا زیاد کنیم(بدون انکه باقی فرکانس ها را دست کاری کنید) می بینیم که صدای کیک اگه cut یا شدت ان را کم کنیم به سمت بالا میاد یعنی دیگه کوبشی حجم داری ندارد (به اصتلاح دیگه حس نمیکنی زیر پات میلزه) و روند افزایش ارتفاعی دارد......این نشون میده که حد فرکانس kick پس از cut شدن به سمت frq mid میل میکنه و فرکانس مید هم در مانیتور ها حدودا میان و رو به تیوتر هاست.این هک مثال ساده بود از تجربه خودم بر حسب دانش اکادمیک.....اگر مشکلی داره به بزرگیتون ببخشید و اصلاح کنید ..با سپاس
     
  18. Hamed_abdollahi

    Hamed_abdollahi عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏20/8/11
    ارسال ها:
    673
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +356 / 1 / -0
    نرم افزار:
    FLstudio, nuendo, StudioOne
    اقای مهرفر میشه بدونم در سبک پاپ و اسلو چه اهنگهایی از چه کسی رو میتونیم رفرنس قابل اعتماد قرار بدیم؟
     
  19. nkaq

    nkaq Gold User

    تاریخ عضویت:
    ‏5/9/12
    ارسال ها:
    531
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +941 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, protools, reason
    من در مورد تکنیک صدای سه بعدی چیزی نشنیدم ولی یک تکنیک هست که باعث میشه شنونده فکر کنه صدا از بیرون اسپیکر پخش میشه به اسم Out of speaker معروفه.روش کارشم به این صورته که از صدای مونویی که دارین یه کپی میگیرین و صدای اصلی و صدای کپی رو تو جهات مخالف تا آخر پن میکنید.بعد فاز صدای کپی رو معکوس میکنید. حالا وقتی صدا پخش بشه اینطور بنظر میاد که صدا خارج از اسپیکر جهتی که صدا اصلی میاد داره پخش میشه

    - - - - - - - - - -

    برای جابجایی در عمق میکس ( عقب و جلو بودن تو میکس ) چند عامل موثرن:
    1) هرچقدر استریو ایمیجینگ صدا بیشتر باشه نزدیکتر بنظر میاد
    2)هرچقدر لول صدا بلندتر باشه نزدیکتر بنظر میاد
    3)صداهای با محتوای فرکانس زیر تر نسبت به صداهای با محتوای فرکانسی بم تر نزدیکتر بنظر میان
    4)صدا های با ریورب کمتر نسبت به صداهای با ریورب بیشتر با درنظر گرفتن تاثیر Early reflections نزدیکتر بنظر میان

    - - - - - - - - - -

    برای جابجایی در عمق میکس ( عقب و جلو بودن تو میکس ) چند عامل موثرن:
    1) هرچقدر استریو ایمیجینگ صدا بیشتر باشه نزدیکتر بنظر میاد
    2)هرچقدر لول صدا بلندتر باشه نزدیکتر بنظر میاد
    3)صداهای با محتوای فرکانس زیر تر نسبت به صداهای با محتوای فرکانسی بم تر نزدیکتر بنظر میان
    4)صدا های با ریورب کمتر نسبت به صداهای با ریورب بیشتر با درنظر گرفتن تاثیر Early reflections نزدیکتر بنظر میان
     
  20. rh.mohammad

    rh.mohammad عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏28/9/11
    ارسال ها:
    354
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +256 / 0 / -0
    نرم افزار:
    ableton, protools, studio_one
    محمد جان این کار رو میشه تو آهنگی که قرار منتشر بشه هم انجام داد ؟
    چون فکر کنم این دو لاین در حالت مونو همدیگرو کنسل میکنن .
     
بارگذاری...