1. بخش مرکز دانلود افتتاح شد، توضیحات بیشتر را در این لینک بخوانید.
    رد اعلامیه
  2. بخش مقالات افتتاح شد، توضیحات بیشتر را در این لینک بخوانید.
    رد اعلامیه

درخواست كمك

شروع موضوع توسط Nima Golestan ‏30/10/09 در انجمن تئوری موسیقی تکمیلی

تاپیک درخواست كمك تالار تئوری موسیقی تکمیلی در persian-music.org.

  1. Nima Golestan

    Nima Golestan Gold User

    تاریخ عضویت:
    ‏11/6/09
    ارسال ها:
    1,879
    محل سکونت:
    شيراز
    امتیازات:
    +329 / 1 / -1
    نرم افزار:
    cubase, nuendo
    از اونجايي كه موسيقي از تغيير بين انقباض و انبساط جون ميگيره , پس شناخت عوامل ايجاد كننده اون و برقرار كردن تعادل بين آنها , بداهه نوازي رو غنا مي بخشه .

    دوستي هست كه يه توضيح در رابطه با اين عواملي كه ايجاد كننده انقباض و شوق هستند بده ؟ و تعدادي از اونها رو نام ببره ؟ ممنون .
     
  2. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,745
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,924 / 2 / -8
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    نيما جان سئوالت مبهمه..... واضح تر بگو داداش.:smile (36):
     
  3. Nima Golestan

    Nima Golestan Gold User

    تاریخ عضویت:
    ‏11/6/09
    ارسال ها:
    1,879
    محل سکونت:
    شيراز
    امتیازات:
    +329 / 1 / -1
    نرم افزار:
    cubase, nuendo

    آره اميد جان مثلا : آكسان و ...
     
  4. Nima Golestan

    Nima Golestan Gold User

    تاریخ عضویت:
    ‏11/6/09
    ارسال ها:
    1,879
    محل سکونت:
    شيراز
    امتیازات:
    +329 / 1 / -1
    نرم افزار:
    cubase, nuendo
    اين يكي از سوال هاي دانشكده هست . تا امروز ساعت 4:30 هم بيشتر وقت واسه جواب دادنش كسي نداره . يكي هست بتونه يه راهنمايي كنه ؟؟ :smile (13):
     
  5. Mehran14

    Mehran14 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏30/7/09
    ارسال ها:
    267
    محل سکونت:
    شماره 14
    امتیازات:
    +458 / 1 / -1
    نرم افزار:
    cubase, flstudio
    سلام!
    نیمای عزیز!
    سؤال هنوز برای من مفهوم نیست امکانش هست واضح تر بشه؟:smile (13):
     
  6. Nima Golestan

    Nima Golestan Gold User

    تاریخ عضویت:
    ‏11/6/09
    ارسال ها:
    1,879
    محل سکونت:
    شيراز
    امتیازات:
    +329 / 1 / -1
    نرم افزار:
    cubase, nuendo

    سلام مهران جان . والا چه عرض كنم ؟؟ اين سوال رو من طرح نكردم كه بتونم واضحتر توضيحش بدم :smile (57): طبق همين چيزي كه نوشته شده توي جزوه سوال , من هم اينجا مطرح كردم . :smile (36):
     
  7. Mehran14

    Mehran14 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏30/7/09
    ارسال ها:
    267
    محل سکونت:
    شماره 14
    امتیازات:
    +458 / 1 / -1
    نرم افزار:
    cubase, flstudio
    سلام!
    به هر حال من استنباطم از سؤال باتوجّه به پُست 1و3 تو بر میگرده به ابراز احساسات و حالات احساسی در موسیقی که هماتا بکار گیری نو آنس در موسیقی هست که بیانگر احساسات نویسنده آهنگ هست در حالات مختلف حتّی بداهه نوازی .
    در درس آخر تئو ری موسیقی راجع به نو آنس توضیح دادم به اضافه اینکه تمام علامات در این زمینه مثل
    اکسان و استاکاتو و استاکاتو سیمو و پور تاتو و کرشندو و دکرشندو و......
    یه چند تا نُت کلاسیک مثلاً سونات رو ببین و تمام علامات نو آنس موجود در این نوع قطعات رو یاد داشت کن:smile (31):
     
  8. Nima Golestan

    Nima Golestan Gold User

    تاریخ عضویت:
    ‏11/6/09
    ارسال ها:
    1,879
    محل سکونت:
    شيراز
    امتیازات:
    +329 / 1 / -1
    نرم افزار:
    cubase, nuendo
    خودم تا حدودي به جواب سوال رسيدم ولي مطمئن نيستم كه درست باشه يا نه . تو هم تا حدودي فكر كنم متوجه منظور اين سوال شدي چون نزديك هست به جواب سوال من . ولي ميخوام جواب كاملتري رو تحويل بدم . يعني با همكاري شما جواب خودم رو كامل كنم , كه از ديروز تا حالا لنگ جواب هستم و به نتيجه دلخواهي نرسيدم و ... :smile (25):
     
  9. Nima Golestan

    Nima Golestan Gold User

    تاریخ عضویت:
    ‏11/6/09
    ارسال ها:
    1,879
    محل سکونت:
    شيراز
    امتیازات:
    +329 / 1 / -1
    نرم افزار:
    cubase, nuendo
    اين سوال جزء مباني بداهه نوازي هست كه در اينجا به انبساط و انقباض اشاره كرده در صورتي كه موارد ديگه اي هم چون انبساط و استراحت هم وجود داره .

    جواب اين سوال اين هست :

    انقباض و شوق ( ايجاد هيجان چه شاد و چه غمگين ) كه عبارتند از : خطوط بالا رونده . پرشهاي بزرگ در فواصل تكرارها ( ريف ها Riffs ) , گليساندو ( اجراي نت ها به وسيله سر دادن انگشت ) تريلها , كرشندو ( بالا بردن تدريجي صدا ) , استفاده از محدوده هاي نهايي ساز ( مثلا نتهاي خيلي بالا يا خيلي بم ) نتهاي كوتاه و سريع ( چنگ , دولا چنگ و غيره ) , آكسانها . :smile (75):

    با اين همه استادان بزرگ انتظار داشتم همينجا جواب بگيرم ... :78:
     
  10. exius

    exius

    تاریخ عضویت:
    ‏25/1/10
    ارسال ها:
    2
    امتیازات:
    +0 / 0 / -0
    نرم افزار:
    نیما جان شما دانشجوی چه رشته ای و کدوم دانشکده هستی؟
     
بارگذاری...