درخواست كمك

Nima Golestan

Gold User
11/6/09
1,879
333
83
36
شيراز
از اونجايي كه موسيقي از تغيير بين انقباض و انبساط جون ميگيره , پس شناخت عوامل ايجاد كننده اون و برقرار كردن تعادل بين آنها , بداهه نوازي رو غنا مي بخشه .

دوستي هست كه يه توضيح در رابطه با اين عواملي كه ايجاد كننده انقباض و شوق هستند بده ؟ و تعدادي از اونها رو نام ببره ؟ ممنون .
 

Nima Golestan

Gold User
11/6/09
1,879
333
83
36
شيراز
اين يكي از سوال هاي دانشكده هست . تا امروز ساعت 4:30 هم بيشتر وقت واسه جواب دادنش كسي نداره . يكي هست بتونه يه راهنمايي كنه ؟؟ :smile (13):
 
30/7/09
267
478
63
شماره 14
سلام!
نیمای عزیز!
سؤال هنوز برای من مفهوم نیست امکانش هست واضح تر بشه؟:smile (13):
 

Nima Golestan

Gold User
11/6/09
1,879
333
83
36
شيراز
سلام!
نیمای عزیز!
سؤال هنوز برای من مفهوم نیست امکانش هست واضح تر بشه؟:smile (13):

سلام مهران جان . والا چه عرض كنم ؟؟ اين سوال رو من طرح نكردم كه بتونم واضحتر توضيحش بدم :smile (57): طبق همين چيزي كه نوشته شده توي جزوه سوال , من هم اينجا مطرح كردم . :smile (36):
 
30/7/09
267
478
63
شماره 14
سلام!
به هر حال من استنباطم از سؤال باتوجّه به پُست 1و3 تو بر میگرده به ابراز احساسات و حالات احساسی در موسیقی که هماتا بکار گیری نو آنس در موسیقی هست که بیانگر احساسات نویسنده آهنگ هست در حالات مختلف حتّی بداهه نوازی .
در درس آخر تئو ری موسیقی راجع به نو آنس توضیح دادم به اضافه اینکه تمام علامات در این زمینه مثل
اکسان و استاکاتو و استاکاتو سیمو و پور تاتو و کرشندو و دکرشندو و......
یه چند تا نُت کلاسیک مثلاً سونات رو ببین و تمام علامات نو آنس موجود در این نوع قطعات رو یاد داشت کن:smile (31):
 

Nima Golestan

Gold User
11/6/09
1,879
333
83
36
شيراز
خودم تا حدودي به جواب سوال رسيدم ولي مطمئن نيستم كه درست باشه يا نه . تو هم تا حدودي فكر كنم متوجه منظور اين سوال شدي چون نزديك هست به جواب سوال من . ولي ميخوام جواب كاملتري رو تحويل بدم . يعني با همكاري شما جواب خودم رو كامل كنم , كه از ديروز تا حالا لنگ جواب هستم و به نتيجه دلخواهي نرسيدم و ... :smile (25):
 

Nima Golestan

Gold User
11/6/09
1,879
333
83
36
شيراز
اين سوال جزء مباني بداهه نوازي هست كه در اينجا به انبساط و انقباض اشاره كرده در صورتي كه موارد ديگه اي هم چون انبساط و استراحت هم وجود داره .

جواب اين سوال اين هست :

انقباض و شوق ( ايجاد هيجان چه شاد و چه غمگين ) كه عبارتند از : خطوط بالا رونده . پرشهاي بزرگ در فواصل تكرارها ( ريف ها Riffs ) , گليساندو ( اجراي نت ها به وسيله سر دادن انگشت ) تريلها , كرشندو ( بالا بردن تدريجي صدا ) , استفاده از محدوده هاي نهايي ساز ( مثلا نتهاي خيلي بالا يا خيلي بم ) نتهاي كوتاه و سريع ( چنگ , دولا چنگ و غيره ) , آكسانها . :smile (75):

با اين همه استادان بزرگ انتظار داشتم همينجا جواب بگيرم ... :78:
 
25/1/10
2
0
0
نیما جان شما دانشجوی چه رشته ای و کدوم دانشکده هستی؟