درباره ی RME Babyface

شروع موضوع توسط Farhood ‏9/2/12 در انجمن آرشیو مطالب قدیمی

تاپیک درباره ی RME Babyface تالار آرشیو مطالب قدیمی در persian-music.org.

  1. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,006
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,204 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    دوستان و اساتید محترم ،
    ساند کارت RME Babyface برای من پیشنهاد شده که بخرم. اگر کسی اطلاعات و یا تجربه ای در ارتباط با این ساندکارت داره، ممنون میشم که بنویسه.

    درباره ی RME Babyface-rme_babyface.jpg
     
  2. امین نورالهی

    امین نورالهی مدیر تالار دانلود تیم مدیریت مدیر تالار

    تاریخ عضویت:
    ‏23/11/09
    ارسال ها:
    2,553
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    آزاد
    محل سکونت:
    کرمان
    امتیازات:
    +2,539 / 0 / -0
    RMEیکی از کمپانی های خیلی معروف در زمینه ساخت و تولید ساند کارت و.... هست که جوایز (Awards) متعددی برای محصولات مختلفش مثل مدل های Fireface UFX یا Fireface 800 یا Fireface 400 و همچنین سایر محصولاتش گرفته.
    بزرگترین و معروف ترین فیلم های روز دنیا که بعضی ها جوایز اسکار رو هم برنده شدن با ساند کارت های RME صداگذاری شدن، برای نمونه فیلم آواتار رو نام میبرم.
    در کیفیت عالی این برند شک نکنید، این مدل بیشتر برای کسانی طراحی شده که احتیاج به کارت صدایی با امکانات مناسب، کوچیک و سبک دارند تا به راحتی قابل حمل باشه.

    این محصول کاملا ساخت کشور آلمان هست و هنوز امتیاز تولید اون به چینی ها داده نشده :smile (73):
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 4
  3. kaveh79

    kaveh79 عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏6/8/11
    ارسال ها:
    265
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +304 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, sonar, soundforge
    البته شما نيازتون رو نفرموديد اما 10 ورودي و 12 خروجي و سبك و پرتابل بودن، از خصوصيات مهم اين كارت هستند. در مورد كيفيت هم همونطور كه امين جان گفت rme رو بايد جزو سه برند اول دنيا دونست. در خريد اين برند ترديد نكنيد. اما در مورد مدلش نيازهاتون تعيين كننده هستند.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  4. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,006
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,204 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    با تشکر از آقای نورالهی و دوستمون آقای کاوه، من دوتا ورودی میک و یک ورودی لاین برام کافیه. ولی چیزی که بیشتر نیاز دارم، خروجی های بیشتره که بتونم برای مانیتورینگ خودم و حداقل 3 هدفون کیو بگیرم.
    آقای کاوه مطمئن هستید که 12 تا خروجی داره؟! چطور با این تعداد کم فیش های XLR و Line Out میتونه 12 تا خروجی بده؟!؟!:smile (23):
     
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏9/2/12
  5. Rooz-beh

    Rooz-beh عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏15/8/09
    ارسال ها:
    475
    امتیازات:
    +146 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, flstudio, reason
    البته خوروجی آنالوگ 4تا داره 2تا هدفون و 2تا هم xlr و البته دوتا ورودی میکس لاین / میکروفون که واسه کاره شما فکر کنم کم باشه اگه همزمان بخاید استفاده کنید

    اگه تنها دلیل تعویض کارت صداتون تعداد خروجی هدفونه میتونید یه هدفون آمپ بگیرید و به همون فست ترک وصل کنید
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  6. kaveh79

    kaveh79 عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏6/8/11
    ارسال ها:
    265
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +304 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, sonar, soundforge
    بله. 4 كانال خروجي آنالوگ و 8 كانال خروجي ديجيتال كه از طريق يك كانكشن optical (كه ميتونه spdif يا Adat باشه) بدست مياد.ورودي ها همينطور: 2 كانال آنالوگ و 8 كانال ورودي پورت optical.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  7. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,006
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,204 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    با تشکر از دوستان،

    خب البته اگه بخوایم از پورتهای دیجیتال استفاده کنیم، حق با شماست کاوه عزیز. من فکر کردم منظورتون 12 تا خروجی آنالوگه!
    من اخیراً یه مشکلاتی بین Fast Track Pro و FL Studio حس میکنم. ضمناً از موقعی که فهمیدم Fast Track Pro یو اس بی 1 هست یه جورهایی دلمو زده!:smile (77): و اصولاً Fast Track سخت افزاریه که ادا و اطوار کم نداره. به همین دلیل میخوام عوضش کنم.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  8. kaveh79

    kaveh79 عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏6/8/11
    ارسال ها:
    265
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +304 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, sonar, soundforge
    اين رو هم اضافه كنم كه استفاده از پورت اپتيكال بدون واسطه قراردادن يك ميكسر يا دستگاهي كه از طريق اون بشه سيگنال ديجيتال رو توليد و به ورودي babyface فرستاد امكانپذير نيست و با توجه به نيازهايي كه مطرح فرموديد احتمالا تعداد ورودي ها براتون كافي نيست.براي تامين ورودي هاي آنالوگ بيشتر و در صورت امكان افزايش بودجه من fireface 400 و يا fireface UC رو بشما پيشنهاد ميكنم.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  9. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,006
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,204 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    اتفاقاً من امروز توی اینترنت سرچ که میکردم fireface 400 رو دیدم و خیلی هم از قابلیتهاش خوشم اومد. ولی با توجه به اوضاع ارزی فعلی نزدیک به 3000000 تومن در میومد! من یه همچین بودجه ای نمیتونم بذارم.
    البته من بیشتر خروجی زیاد نیاز دارم تا ورودی
     
  10. Rooz-beh

    Rooz-beh عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏15/8/09
    ارسال ها:
    475
    امتیازات:
    +146 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, flstudio, reason
    خوب جناب فرهود شما هر کارت صدایی که بگیرید بیشتر از دو خروجی واسه هدفون فکر نمیکنم داشته باشه

    با توجه به مشکلتون با سری فست ترک نمیشه Fast track ultra رو پیشنهاد داد چون خودمم مشکل داشتم با ویندوز7 و بعد از کلی تنظیمات الان درست شده تقریبا

    شما میتونید از کارت Motu UltraLite mk3 Hybrid استفاده کنید دو ورودی میکروفن/گیتار داره و 8تا ورودی لاین و 8 خروجی آنالوگ و قیمتش هم مناسب هست
    البته واسه اینکه به خروجی ها هدفون وصل کنید باید یه آمپ بگیرید

    افکت داخلی داره و با دو مدل پورت USB و Firewire میتونه به کامپیوتر متصل بشه / پری آمپ هاش هم قابل قبوله
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  11. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,006
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,204 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    ممنون از راهنماییت روزبه جان. موتو هیبرید اتفاقاً یکی از کاندیدهای من هم هست. اگه نتونم بیبی فیس رو بگیرم، حتماً موتو رو خواهم گرفت. ولی این rme لعنتی چیزیه که دیگه خیال آدم رو راحت میکنه و محصول بی دردسر و معتبری هم هست. در ارتباط با تعدد خروجی آنالوگ هم احتمالاً همونطور که خودت اشاره کردی، مجبور بشم از آمپلی فایر اسپلیتر هدفون استفاده کنم. حالا یه گفتی زدم ببینم که از دوبی میتونم تهیه کنم یا نه.
     
  12. m1a

    m1a عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏19/10/09
    ارسال ها:
    27
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +8 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    دوست عزیز من خودم rme دارم وبسیار ازش خوشم میاد البته مدل Fireface 400 این شرکت تمام محصولاتش با کیفیت هست من موتو رو اصلا پیشنهاد نمیکنم باز مدل های پایین تر babyFace رو بیشتر میپسندم تا موتو .
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  13. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,006
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,204 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    دوست عزیز m1a قطعاً موتو به پای RME نمیرسه حق با شماست. ولی از آنجایی که من دنبال خروجی آنالوگ بیشتر هستم، در رنج قیمتی تقریباً 700 تا 800 دلار، موتو انتخاب بدی نبود.
    البته امروز دو مدل از اشتین برگ و یک مدل هم از رولند پیشنهاد شد که به نظر من بد نیومد. مخصوصاً اشتین برگ مدل رومیزی که با توجه به قیمتش ورودی و خروجی های زیادی هم داره.
    دوستان اگه اطلاعات و تجربیاتی در باره ی مدلها و برندهای زیر دارید، ممنون میشم بنویسید:
    1- از Steinberg مدلهای UR824 و UR28 M
    درباره ی RME Babyface-1057_1.jpg
    درباره ی RME Babyface-GALLERY_PCM0011138-000_3_images390.jpg

    2- از رولند مدل Octa Capture

    درباره ی RME Babyface-roland_octa-capture.jpg
     
  14. zitiyash

    zitiyash عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏2/5/11
    ارسال ها:
    60
    محل سکونت:
    tehran
    امتیازات:
    +23 / 0 / -0
    نرم افزار:
    sonar
    این کارتهای صدا هم داستانی دارن این موتو یه کارت صدای فوق العاده استیبله با پنل خودش بدون نیاز به کامپیوتر تمامی تنظیماتشو میشه انجام داد که تو هیچ کارتی این وجود نداره ولی خوب کیفیتش ....- impact twin شرکت tc کیفیت بی بدیلی داره به قسمی که افکتهای ریوربش با یه پروسسور 3 میلیونی برابری میکنه ولی هزارتا بدبختی دیگه داره . ترکیب این دوتا خصوصیت یعنی rme fireface ucx من که دارم میرم ماشینو بفروشم اینو بگیرم چون دیگه از دست همه این کارتها خسته شدم شمارو نمیدونم موفق باشین.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 3
  15. kaveh79

    kaveh79 عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏6/8/11
    ارسال ها:
    265
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +304 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, sonar, soundforge
    اين پستتون منو بياد زماني انداخت كه ufx و adam رو خريدم. كسي منو سرزنش كرد كه ميتونستي ماشينتو عوض كني بجاش! آخ كه اگه آدما ميدونستن كيفيت تو اين كار يعني چي و چه ارزشي داره...
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  16. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,006
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,204 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    این واژه ی "کیفیت"، اصولاً پارامترهای شخصی توش دخیل هستند. یعنی معنای مطلقی نداره. جالب هم اینه که هرکسی از این واژه شکل خاص متصور خودشو در ذهن داره. البته یک تعریف آکادمیک در مبحث Audio Engineering وجود داره ولی در عمل، باز تنوع پیدا میکنه.
    قدیم ها صدای High Fidelity یا "همان دهی"، مبنای سنجش کیفیت در سیستمهای الکترو اکوستیک تعریف میشد. یعنی وسیله ای که در خروجی، به صدای ورودی وفادار باشه. و این تعریف، سخت افزار های الکترونیک صوتی رو به طرف واقعیت طبیعی شنوایی انسان هدایت میکرد.
    با گذشت زمان، که تنوع های بیشتری در سبک و شکل در موسیقی بوجود اومد، این تعریف دیگه کمرنگ تر شد. چون تولید کننده به فراخور نوع کار و بازارش، عمداً در کیفیت اولیه ی صدا، دست می برد و تحریف میکرد و جالب تر اینکه در بیزنس این کار، جواب هم میگرفت! چه آثار زیادی که با وسایل ابتدایی تولید شدند ولی در تاریخ موسیقی ماندگار شدند. (صدای نویز سفیدی که در ورودی صدای خوانندگان در قطعه ی What Kind of Fool از آلبوم انفجار فروشی Guilty از باربرا استرایسند و بری گیب، روی الکتریک پیانو فید این میشه، حتی در زمان خودش هم تعجب آور بود. نمونه ی دیگه، صدای بدون پاپ فیلتر Whitney Houston در اثر تاریخیش I Will Always Love You که مخصوصاً در نجوای اول قطعه، که خواننده بدون موسیقی شروع میکنه، شلیک "پ"،"ب"،"ت" و حتی "س" و "ش" در حد تابلوئه) بنابراین فاکتور "های فیدیلیتی"، فقط یکی از پارامترهای کیفی در یک اثر میتونه باشه.
    من که دیگه امبینت/الکترونیک کار میکنم، شاید بیشتر از هر موزیسین دیگه ای، صداها رو بصورت دستکاری شده در قطعاتم استفاده میکنم. به ندرت پیش میاد که صدای ساز یا وکال رو با ذهنیت وفادارانه به واقعیت، بکار ببرم. برای همین زیاد گیر این موضوع نیستم.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  17. kaveh79

    kaveh79 عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏6/8/11
    ارسال ها:
    265
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +304 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, sonar, soundforge
    البته اگر تبعيت از موضع سختگيرانه خيلي از دست اندركاران بكنيم بايد دور صداي ديجيتال يك خط قرمز بكشيم چرا كه تبديل سيگنال آنالوگ به صفر و يك روي كاغذ يعني از بين رفتن بسياري از طبيعت صدا. بنظر من اين ديدگاه هرچند صحيحه اما برگشت به آنالوگ انقدر پردردسره كه ميشه گفت عملا ممكن نيست و امروز بايد بين ادوات ضبط ديجيتال وفادارترين به اصل رو پيدا كرد. اتفاقا RME يكي از اون برندهاييه كه بسيار حساسه به اين موضوع كه در حين ركورد چيزي به سيگنال اضافه يا كم نشه و بقول خودشون:.Just capture it as it isبا اين حال اين مساله فقط به كانورتور بر ميگرده. در حاليكه مسايل مهم ديگه اي هم مطرحه مثل پري امپ قدرتمند و ميكسر كم نظير و .... اما اگر شما به گفته خودتون واقعيت صدا براتون در اولويت نيست الزامي به استفاده از اين كارت نداريد. البته اين صرفا نظر شخصي من بود.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  18. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,006
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,204 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    کاوه جان ممنونم از اینکه اطلاعات خوبی در اختیار قرار میدی. در چند روز اخیر بنابر یک دندگی خاص خودم، تحقیق وسیعی در ارتباط با اینترفیس ها از طریق اینترنت انجام دادم. همونطور که میگی، RME مورد قبول حرفه ای ترینها در دنیاست و این فقط نطر تو نیست. من هم که استفاده نکردم دربست قبول دارم. ولی از نظر جیبی، شرایطشو ندارم که مثلاً یک فایر فیس بخرم که هم RME داشته باشم، و هم خروجی های بیشتر (که عمدتاً مشکل من همین تعدد خروجی هاست) که خب این وضعیت ایده آله. از طرفی هم نوع کار من هم حساسیت زیادی در ارتباط با داشتن یک اینتر فیس با فیدیلیتی بالا رو ایجاب نمیکنه و این مورد در اولویتهای بعدی برام قرار میگیره. من درسته که کار صدابرداری و میکس هم میکنم، ولی در وحله ی اول یک موزیسین هستم. شاید هم همین بیبی فیس رو بخرم و با اسپلیتر به تعدد خروجی اقدام کنم. فعلاً تصمیم قطعی نگرفتم.

    در ارتباط با جنگ بین دیجیتال و آنالوگ هم، همونطور که سالهاست معتقدم، الآن هم معتقدم که نهایتاً دیجیتال، پیروز میدانه. این نظر شخصی منه. به اعتقاد من امروز (اگر البته در سطح Class A سخت افزاری بخوایم به موضوع نگاه کنیم) مقایسه ی بین این دو گونه، احمقانه است. من کاستی های میکرونی سیستم دیجیتال رو می پذیرم، اما آیا درک شنوایی انسان در اون حد میکرونی قادر به تشخیص هست؟! آیا این مقدار تفاوت، با اون دردسرها و نویزهای گریه آور سیستم مگنت آنالوگ قابل مقایسه هست؟! اصلاً مگر نه اینه که در این بیزنس، امروز هم نهایتاً آثار موسیقی بصورت 44/100 میاد روی سی دی و اثر ضبط شده با اون همه حساسیت، عملاً تخریب شده تحویل بازار میشه؟!
    حساسیت تخصصی قشر آدیومن، در ارتباط با این تفاوتهای میکرونی، به لحاظ حرفه و تخصصی که دارند قابل تامل و ارزشمنده. به هرحال متخصصین همه ی علوم، نیاز درونی به حرکت و دستیابی به ایده آل و کمال در زمینه ی حرفه شون دارند. ولی برای کسی که به این حرفه کاربردی نگاه میکنه، کاربردهاش تعیین کننده ی میزان حساسیتها و مقدار کیفیتهاست. مثلاً ادبیات فارسی برای منِ (نوعی)، یک ابزار کاربردی برای انتقال مفاهیمه، ولی برای یک دکتر ادبیات فارسی، یک زندگیه و حق اینو داره که در مقابل کوچکترین حرکتها و آواهای کلمات هم حساسیت نشون بده.

    البته بگذریم از قسمتی از اون قشر که هنوز طرفدار مطلق آنالوگ هستند، که غالباً ناخودآگاه در پی دنباله روی از احساسات نوستالژیک و یا تعصبات موروثی از فرهنگشون هستند. فقط "صوت" هم نیست که گریبانگیر چنین تعصباتی شده. این برخوردها با فیلم و عکس هم وجود داشته و هنوز هم داره. ولی زمان با آهستگی تمام داره حقیقت رو اثبات میکنه.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  19. kaveh79

    kaveh79 عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏6/8/11
    ارسال ها:
    265
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +304 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, sonar, soundforge
    در مورد وضعيت اقتصادي كاملا درك ميكنم شما رو چرا كه همذات پنداري در اين زمينه اصلا دشوار نيست. من همبه دليل فلسفه پشت اون مثل انگليسي قديمي (انقدر ثروتمند نيستم كه جنس ارزون بخرم) بسراغ RME رفتم.اما همه ميدونيم كه كيفيت صفر و صد نيست و قطعا برندهاي با كيفيت با قيمت مناسب پيدا ميشن.در مورد مجادله ديجيتال و آنالوگ من هم با شما همسنگرم. متاسفانه بسياري هنوز با خاطراتشون زندگي ميكنن. وقتي ميگن "آنالوگ يه چيز ديگه س" انگار دارن ميگن "جووني كجايي كه يادت بخير!" (همون حس نوستالژيك كه فرموديد). اما گذشته از اين بحث من هم فكر ميكنم آسيب ناشي از كانورت شدن اونقدر نيست كه قيد اين همه فناوري و پيشرفت و سهولت بي سابقه رو بخاطر داشتن صدايي گرم و خطي بزنيم و علاوه بر اين تلاشهاي زيادي صورت گرفته براي نزديك و نزديكتر كردن صداي ديجيتال به منحني واقعي آنالوگ. در مورد كيفيت CD هم كه فرموديد بايد عرض كنم كاش كار به همينجا ختم و پاي mp3 به اين عرصه باز نميشد.مطمئن هستم كه خريد خوبي خواهيد داشت. چون هم آگاهي داريد دراين زمينه و هم با دقت و حوصله تحقيق مي فرماييد.موفق باشيد.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  20. m1a

    m1a عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏19/10/09
    ارسال ها:
    27
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +8 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    من با این مدل هم کار کردم MR816 CSX کارت خوبی هست ولی پردازشش کمی ضعیف هست ( ترک های زیاد) کم میاره. البته نمیتوان به این گفت عیب
    اون زمان که هنوز دلار ثابت بود خیلی بالا میگفتن تو جمهوری الان جای خود دارد در کل این و بگم که اگه خیلی عجله نداری 1 ماه صبر کن بعد از عید قیمتها پایین میاد 100% :smile (10):.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
بارگذاری...