پروژه آهنگسازی "تولد مریلین" (Merilyn`s Birthday) - فرهود

شروع موضوع توسط Farhood ‏3/8/14 در انجمن Classical

تاپیک "تولد مریلین" (Merilyn`s Birthday) - فرهود تالار Classical در persian-music.org.

  1. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,006
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,204 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    موقعیت:
    "هریسبورگ" پنسیلوانیا، زمان معاصر

    مکان/زمان:
    منزل خانواده ی "هاوکینز"، ساعت 9 شب، جشن تولد "مریلین" (فرزند 1 ساله ی خانواده)


    "کارلا هاوکینز" مادر مجرد مریلین، امشب بدون اینکه کسی رو دعوت کنه، یک سالگی دخترش رو جشن گرفته. مریلین درحالی که درک و فهمی از این جشن نداره، داخل گهواره در اتاق خودش مشغول بازی با تدی (عروسک خرسی)، کلاه بوقی و یک موزیک باکس هست. روی میز در همون اتاق، کیک با تزئیناتش قرار داره که تنها شمعِ روی اون، خاموشه. همه جا کاملاً ساکته. کارلا، یک برش ازکیکی که روی اون اسم "مریلین" هست رو قاچ میزنه و برمیداره. تکه ی کوچکی از کیک به مریلین میده و مابقی رو خودش میخوره.

    لحظاتی بعد، درحالی که کارلا دخترش رو نگاه میکنه، شیشه ی شیر رو میاره و به قصد خوابوندنش، شیشه رو به مریلین میده، دستی به موهاش می کشه و همونجا میخوابونه تا در حال خوردن شیر، بخوابه. در این فرصت، کارلا تمام وسایل مربوط به مریلین رو از اتاق و قفسه ها بیرون میاره، به آرامی جمع میکنه و میذاره داخل چند تا کارتن خالی. بطوری که قفسه ها و کمد اتاق بچه کاملاً خالی میشن.

    مریلین کاملاً خوابش برده. کارلا شیشه شیر خالی رو از داخل دست بچه برمیداره و میذاره روی یکی از کارتن ها. با خوابیدن مریلین، سکوت دوچندان شده و براحتی میشه تیک تاک ساعت رومیزی توی سالن رو شنید. کارلا کارتن ها رو به یه گوشه از سالن میکشه و میاد داخل اتاق بچه، به آرامی شمع روی کیک رو روشن میکنه و چراغ اتاق رو خاموش میکنه. کارلا بالای سر مریلین کنار گهواره ایستاده. در حالی که به صورت مریلین خیره شده، بسیار آرام "بالش" زیر سر بچه رو برمیداره و میذاره روی صورت بچه و فشار میده. . . لحظاتی بعد که دست و پای بچه از حرکت ایستاد، بالش رو برمیداره و یک نگاه به صورت مریلین میکنه. . . جسم بیجان بچه و موزیک باکس رو از داخل گهواره برمیداره و بطرف اتاق خواب خودش میره و جسد رو روی تخت خواب قرار میده. کارلا با خونسردی موزیک باکس رو کوک میکنه و روی میز قرار میده و خودش هم کنار جسم بیجان مریلین میخوابه. درحالی که صدای موزیک باکس سکوت خونه رو شکسته، شمع روی کیک همچنان روشنه.

    مریلین چهارمین بچه ی کشته شده ی کارلا بود.

    ------------------------------------------------------

    امیدوارم زیاد جریحه دارتون نکرده باشم. متن بالا رو به انگیزه ی نوشتن همین قطعه، با تاثیر از یک اتفاق حقیقی نوشتم. اتفاقی که چند دهه پیش توسط "مریبث تینینگ" (Marybeth Tinning) در ایالت نیویورک امریکا بوقوع پیوست.

    "تولد مریلین" (Merilyn`s Birthday) - فرهود-Marybeth Tinning.png

    مریبث تینینگ در طی 14 سال، 9 فرزند خودش رو به قتل رسوند. به غیر از سه مورد، همه ی بچه ها زیر سن 1 سالگی به قتل رسیدند. این زن بالاخره در سال 1986 دستگیر و به 20 سال زندان محکوم شد. روانشناسان و متخصصین جنایی، انگیزه های متعددی برای قتلهایی که مریبث انجام داده، تفسیر و تعبیر کردند ولی تا الآن که مریبث 71 سال داره، انگیزه ی واقعی قتل ها هنوز مبهم هست.

    البته برای نوشتن این قطعه موزیک، برای من تفاوتی نمیکرد که قصه خیالی باشه یا مستند. به هرحال من نیاز به اتفاق دراماتیک داشتم! فعلاً توضیح دیگه ای نمیدم و دعوت میکنم که قطعه رو از لینک زیر دانلود کنید و بشنوید.

    Merilyn`s Birthday

    ------------------------------------------------------------------

    DAW: Cubase 7.5

    Virtual Instruments
    All Strings: Sonokinetic Da Capo
    Brass: Cinesamples CineBrass
    Orchestral Perc: Spitfire Percussion
    Low Hit: Spitfire Audio LLP Albion
    Piano: XLN Addictive Keys Studio Grand Piano
    Music Box: 8Dio Music Box

    Virtual Effects
    Altiverb 6
    ایزوتوپ اوزون Equalizer
    ایزوتوپ RX2
    WOW2
    F-a-b-Filter Pro-C
    F-a-b-Filter Pr0-G
    F-a-b-Filter Pr0-Q
     
    آخرین ویرایش: ‏3/8/14
    • خوشم اومد خوشم اومد x 20
  2. hichkas

    hichkas عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏3/8/10
    ارسال ها:
    109
    محل سکونت:
    Lahijan
    امتیازات:
    +50 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    یادم باشه سالگردشو برم آخه خیلی تحط تعصیر غرار گرفطم :wtf-26:
    ملودی ها همش برام اشنا بود انگاری قبلا اینو یه جا دیگه شنفتم کاملا میتونستم نت بعدی رو حدس بزنم
    در کل خیلی تکراری بود
     
    آخرین ویرایش: ‏7/8/14
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  3. محمد-بیگوردی

    محمد-بیگوردی عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏7/12/10
    ارسال ها:
    571
    محل سکونت:
    داخل کلید سل
    امتیازات:
    +404 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, flstudio, studio_one
    سلام فرهود جان خسته نباشی
    من زیاد با این سبک آشنایی ندارم ولی در کل صداها خوب شنیده میشد .
    در فرکانس های پایین یکم خلا وجود داشت و به نظر من بهتر میشد اگه در استرینگ ها از صداهای بم تر هم استفاده میشد
    موفق باشی
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  4. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,006
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,204 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    مجمدجان این سبک خاصی نیست. مربوط به یک "ژانر" میشه. ژانر دراماتیک (یا نمایشی). این در واقع موزیکی هست که قصه رو با "صدا" برامون تصویر میکنه، البته در کنار یک تصویر. مثل همه ی موزیک فیلمها، گیمها، سریالها و . . .

    پایین بودن داینامیک رنج Bass رو در سازبندی خوب متوجه شدی. (البته از کنترباس و کلاً تمامی سازهای زهی استفاده شده، ولی کنترباس با داینامیک کمتر). این دقیقاً چیزی بود که خودم میخواستم. در قطعات دراماتیک و مخصوصاً ساند ترک ها، قدرت "نمایانِ" صدای Bass در ارکستراسیون، بار دلهره و اضطراب رو "رو"تر و "نزدیک"تر به شنونده منتقل میکنه. و این چیزی بود که نمیخواستم اتفاق بیافته.

    میدونی که آهنگساز موزیک دراماتیک تابع قصه یا یک واقعه هست و آزادانه نمیتونه هر تصمیم دلخواهی برای نوشتن قطعه بگیره. اون رویداد (که به رنگ آبی نوشتم) مادری رو نشون میده که به رغم آرامش بیرونی، جنونِ (احتمالی) سنگینی رو در درونش حمل میکنه، بسیار خطرناک و از ظاهرش چیزی پیدا نیست. مثل یک بمب ساعتی میمونه که مخفیه و در ظاهر خیلی هم چیز خوب و Safeی به نظر میرسه. در چنین موقعیتهایی هر لحظه ممکنه اون انرژی منفی درونی آزاد بشه، ولی تا نشده، ما قطعیتی نخواهیم داشت. موزیک مربوط به چنین واقعه ای هم باید همونطور بصورت "خطر پشت پرده" عمل کنه. برای همین در حرکت صاف و سیقلی استرینگز بالا (ویولن ها) جابجایی های مردد نُت ها رو بر اساس کوردهایی میشنوی که چندان روتین و "تونال" عمل نمیکنن (تردید). و در عمق هم صدای کمی از Bass ضعیفی رو میشنوی که پی در پی قوی و ضعیف (کرشندو/دیمینوئندو) میشه (احتمال بروز خطر در هر لحظه).

    البته یک واقعه رو از زوایای مختلقی میشه بهش نگاه کرد. در مورد این واقعه، میشد مرگ بچه ی بیگناه رو تصویر کرد، میشد از منظر قانون به موضوع نزدیک شد و . . . ولی من درون نامعلوم و خطرناک (احتمالی) شخصیت مادر رو محور قرار دادم و بر طبق اون به ماجرا نگاه کردم. هر زاویه دیدی، بار موزیکال خودشو طلب میکنه. هرچند که این تفاوت و تنوع نگاه به یک موضوع، اول باید در خود فیلم اتفاق بیافته، بعداً آهنگساز طبق همون دیدگاه کارشو انجام بده.

    سمپاتی با یک قطعه ی دراماتیک بصورت تنها و بدون تصویر کمی سخته. این قطعه هم مستقیماً مربوط به اون سکانس بالایی (آبی رنگ) نمیشه. من بعنوان موزیک Credit پایانی همون فیلم، قطعه رو نوشتم.
    ممنون از اینکه قطعه رو شنیدی محمدجان.
     
    آخرین ویرایش: ‏9/8/14
    • خوشم اومد خوشم اومد x 8
  5. artman

    artman عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏15/7/10
    ارسال ها:
    184
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    Iran-ilam
    امتیازات:
    +122 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, flstudio, sonar
    خیلی زیبا بود فرهود عزیز به نظرم اون چیزی رو که خواستی به مخاطب انتقال بدی رو به نحوه احسنت انجام دادی...

    متن ابی رنگو خوندم بعد اهنگ رو گوش کردم... دقیقا حسش کردم
    حسو حال درونی این زن بعد از کشتن بچش یجورایی استرس یجورایی ارامش همه چی باهم ... بسیار عالی بود لذت بردم...
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 3
  6. amirkowsari

    amirkowsari عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏26/4/14
    ارسال ها:
    118
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    موسیقی
    محل سکونت:
    Sari
    امتیازات:
    +144 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    سلام استاد فرهود عزیز کار عالی بود شیک و بی نظیر ازتون تقاضا دارم اسم وی استی های استفاده شدرو بگید صدا ها حرف نداشتند
    مخصوصا صدای Bell و پَد و صدا های دیگه
    منتظرتونم ممنون
    ---------------------
    ویرایش : متن اول هم خوندم با این موزیک این روایتو نقاشی کردید موزیک زیبایی بود
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  7. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,006
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,204 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    امیر جان، تشبیه تو به نقاشی، زیبا تر از کار من بود! ممنونم.
    لیست سازهای ویرچوال همه رو در قسمت پایین همون پست اول آوردم.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  8. DJ Unison

    DJ Unison عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏24/2/14
    ارسال ها:
    19
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +20 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    واقعا که کار زیبایی بود.به نظر من که کلمه "تکراری" اصلا کلمه ی مناسبی نیست.
    درسته که مشابه این آهنگ رو شنیدیم ولی این آهنگ جذابیت خودش رو داشت و ملودی خوبی استفاده شده بود ، به نظرم که فضاسازی (که به نظرم مهمترین اصل در موسیقییه بالاخص همچین آهنگی) فوق العاده بود ، به شکل عجیبی منو یاد James Newton Howard و Nathan Withehead مینداخت.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  9. nahavandi

    nahavandi عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏14/9/14
    ارسال ها:
    199
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    مدرس موسیقی و آهنگ ساز
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +365 / 0 / -0
    سلام فرهود جان به شما افتخار میکنیم بسیار زیبا بود به و خوب حواسمون هست که بچه ها وقتی مریض هستن از شربت خوششون نمیاد نمیدونم چرا بقیه از این کارای تکراری نمیسازن تا به اونا هم افتخار کنیم...
    ممنون
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 3
  10. mortiza

    mortiza عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏9/3/14
    ارسال ها:
    53
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    مترجم
    محل سکونت:
    iran
    امتیازات:
    +34 / 0 / -0
    درود فرهود عزیز...
    نمیدونم شما شبکه نمایش رو میبنید یا نه، یه بخشی داره به نام موسیقی فیلم که موسیقی های برتر فیلم هارو پخش می کنه، من از همون اول آهنگ یاد اون بخش افتادم؛ خیلی لذت بردم و به نظرم موسیقی اینجاها معنی پیدا میکنه.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  11. poorya nadery

    poorya nadery عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏8/3/10
    ارسال ها:
    706
    محل سکونت:
    ايران-سنندج
    امتیازات:
    +677 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    براي من تكراري نبود خيلي هم خوب بود:droid-60:فقط من دوست داشتم كه يك اوج قدرتمندم داشته باشه يكمي
    يكنواخته:Angrybird9::sleep: البته اين سليقه است و من هم سبكم با سبك شما متفاوته شايد درك درستي از سبك شما نداشته باشم:watching-2:
    به همين خاطر اگر بخوايم كلي گوي كنيم كار خوبي بود موفق باشي
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 3
  12. mohammad rezaa

    mohammad rezaa کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏30/8/14
    ارسال ها:
    450
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +883 / 1 / -0
    غوغای دیسونانس ها.واقعا بعد از شنیدن این اثر انرژی گرفتم.
    ملودی در ابتدا بسیار زیبا از درجه پنجم اکورد شروع شد،فواصل اکورد رو طی کرد و به همون درجه در اکتاو پایین رسید و تا درجه سوم اکورد به سمت بالا برگشت که با صدایی زایلوفون یا بلز یه گهواره رو نشون میداد که قراره اتفاق تلخی درش رخ بده.ملودی خیلی خوب شروع شد.بعد از اولین کورد که سی مینور بود(اگه اشتباه نکنم) کورد دومینانت اومد که درجه پنجم افزوده داشت و به حس دلهره و نگرانی و انتظار برای اتفاقی ناگوار کمکم کرد.(اگه اشتباه نکنم aug بود درسته؟)
    بعد از یه سکوت کوتاه و چند صدم ثانیه تمام نشدنی باز هم ملودی شروع شد همراه با پرش های درجه پنج به یک و سه به یک.اینبار اما صدای بم کنترباس و سلو ها که چیره بر دیگر گروه ها ی زهی بودند سایه یک قاتل رو روی گهواره انداخته بود.
    بسیار لحظه زیبایی بود در ثانیه های 50 به بعد زمانی که ملودی سل دییز سل سل دییز سی نواخته شد بروی کوردی که حس کردم از دو دییز می و سل دیز تشکیل شده یا شایدم خیر.
    بسیار بسیار لذت بردم از شنیدن این موسیقی .و بی صبرانه منتظر شنیدن اثار بعدی هستم.و ایا فقط همین اثر از شما در این سایت هست؟و اگه هست به چه شکل میتونم دسترسی داشته باشم به فایل های مربوطه
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 4
  13. ویلیام نیری

    ویلیام نیری کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏4/2/13
    ارسال ها:
    497
    محل سکونت:
    تهران -کرج
    امتیازات:
    +962 / 1 / -0
    نرم افزار:
    sonar
    آفرین .طبق معمول عالی.فقط یه نکته سلیقه ای:از زمان 1:36(بعد از رول سنج)انتظار تغییری را در موسیقی داشتم اما باز هم همون ملودی رو شنیدم در اکتاو بالا.البته این ایراد نیست.بازهم از کارهای خوبتون بذارید که چیز یاد بگیریم...
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  14. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,006
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,204 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    ممنون از دوستان بخاطر ابراز لطفشون و عذر خواهی از اینکه دیر جواب میدم.

    -مرتضی جان من اصولاً تلویزیون نمیبینم. ولی تا دلت بخواد اهل دیدن فیلم سینمایی هستم. معمولاً هم توی باکس خونه خودم فیلم تماشا میکنم. اگر هم خارج از ایران باشم که ترجیح میدم حتماً تو سینما فیلم ببینم. ضمناً برام جالب شد که گفتی "موسیقی های برتر فیلم ها رو پخش میکنه". کنجکاو شدم! اگه منظورت شبکه ی داخلی ایرانه، با چه تصویری پخش میکنه؟! طبعاً تصویر ارکستر رو که نشون نمیده!

    -محمدرضای عزیز گوش و ذوق موزیکال تو قابل تحسینه!
    البته تشخیص گوشی فواصل و درجات در قطعاتی که تونال نیستند، کمی سخته. من در این قطعه از فواصل دیسونانس استفاده نکردم. همونطور که میدونی دیسونانس مفهوم هارمونیک داره، نه ملودیک و در این قطعه هیچ کوردی با درجات دیسونانس و پیچیده استفاده نشده. خیلی ساده از کورد های مینور فقط استفاده کردم. همشون کوردهای ساده ی مینور هستند: سی مینور، سی بمل مینور، می مینور، می بمل مینور، سل مینور، لامینور و فا مینور (البته نه با این ترتیب که اینجا نوشتم). کورد اول همونطور که درست متوجه شدی سی مینور هست و بعدی هم سی بمل مینور. از کورد اگمنت استفاده نکردم. در مورد صدای بلز هم شاید منظورت اون صدای متریک بیت باشه که سرتاسر قطعه وجود داره ولی در لحضات خلوت فقط شنیده میشه. اون رو برای تداعی تیک تاک ساعت و خلوتی فضای محیط استفاده کردم (در واقع از بلز اسفاده نکردم). شروع قطعه هم که با موزیک باکس هست که از جمله اشیایی هست که در قصه دارای شخصیت هست.

    محمد رضای عزیز لطف تو بیشتر از ارزش کارهای منه! من معمولاً به رغم علاقه ای که به شنیدن موزیک ارکسترال دارم،به ندرت کار ارکسترال انجام میدم. یه انگیزه ی اجتماعی با مخاطب عام اگر پیدا کنم، میرم سراغ کار ارکسترال. کارهای روتین خودم معمولاً Experimental/ Electronic/ Abstract هستند که اونها رو در سایتهای عمومی آپ نمیکنم. نه اینکه نوبری باشه! بلکه زیاد به درد محیط هایی که از طیف شنونده ی عمومی برخوردارن، نمیخوره. در نوع ارکسترال هم بیشتر گرایش به ژنر دراماتیک دارم. موزیک دراماتیک هم به رغم تصور خیلی ها، نیاز به تابعیت 100% از سورس دراماتیک (مثل فیلم، سریال ، گیم و تاتر) داره و سازنده ی اثر شدیداً محدود به تاثرات بر گرفته از همون سورس هست، نه سلیقه شخصی و این چیزها. به نظرم دوتا کار ارکسترال دیگه هم توی این سایت قبلاً آپ کرده بودم:

    پروژه آهنگسازی - الکتروگاتیک ElectroGothic از فرهود

    پروژه آهنگسازی - "10 روز تا شب کریسمس" از فرهود

    در قطعه دومی، از فواصل دیسونانس زیاد استفاده شده.

    -ویلیام جان تشکر میکنم. از اینکه جسارت کردم در برابر شما وارد حیطه ی ارکسترال شدم، پوزش میخوام!
    مطمئنی منظورت تایم 1:36 هست؟ چون اونجا نه تنها ملودی عوض شده، بلکه نوع کوردها و فضای هارمونیک رو هم یه دفعه تغییر دادم. ملودیِ اول دوبار با پیانو اجرا میشه و بعد در ثانیه ی 1:36 ملودیِ دوم با ارکستر زهی وارد میشه و در آخر هم همون ملودیِ اول با ارکستر زهی به قطعه پایان میده. پارت این دوتا خط ملودی رو پاین برات میذارم. (من الآن تو خونه نیستم. در واقع ایران نیستم! برای همین PDF اسکور قطعه رو اینجا پیشم نداشتم که قرار بدم. اون دوتا ملودی رو هم همینجا الآن نوشتم و با موبایل عکس گرفتم! شرمنده اگه دست خطم بد بود):

    ملودی اول:
    "تولد مریلین" (Merilyn`s Birthday) - فرهود-1st.jpg

    ملودی دوم (تایم 1:36):
    "تولد مریلین" (Merilyn`s Birthday) - فرهود-2nd.jpg

    صد البته که شباهتهای ریتمیک در هر دو ملودی وجود داره که به هر حال لازمه ی کار لایت موتیف دراماتیک هست. در واقع من زیاد معتقد به "ملودی" در فانکشن موزیک دراماتیک نیستم. من ملودی رو بهانه ای میبینم که حرکتهای هارمونیک بکمک اون فضاسازی خودشون رو انجام بدن. هرچند که موزیسینهای دراماتیکی هم بوده اند که با حضور پیشرو "ملودی" تونستند که شاهکارهایی در عرصه ی موزیک دراماتیک به جا بذارند. مثل انیو موریکونه با آثاری برای فیلمهای Malena و Cinema Paradiso.
     
    آخرین ویرایش: ‏17/9/14
    • خوشم اومد خوشم اومد x 6
  15. mohammad rezaa

    mohammad rezaa کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏30/8/14
    ارسال ها:
    450
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +883 / 1 / -0
    بسیار ممنون از لطف شما و اینکه این موزیک شنیدنی رو بارها به گوش جان سپردم و هر بار بیشتر از قبل لذت بردم.
    شاید تو این 25 سال این دومین اثر اتنالی باشه که گوش کردم .این اثر واقعا بنده رو ترغیب کرد تا بروی این سبک از موسیقی تحقیق و مطالعه کنم.نظرتون در مورد شوئنبرگ چی هست چی هست؟جایی خوندم که ایشون موسیقی اتنال رو گسترش دادن درسته؟
    بسیار جالبه که بعضی از هارمونی ها به گوش من صدای نا ملایم دیسونانسی داشتن.اما بله اینطور نبود .خوب حتما تکلیف بعدی من تحقیق در اثر شما خواهد بود البته با اجازه شما میخوام تمام شنیدنی های این قطعه رو روی کاغذ بیارم و اگر شما زمانی داشتین اشکالات رو به من بگین.حتما درس های زیادی خواهم.و حتما با یکی از اساتیدم در مورد این اثر بحث و گفتگو خواهم کرد.
    در اینجا روی سخن من با هنرجویان این انجمن هست: دوستان عزیزی که نظراتی ناامید کننده دارن، مبنی بر تکراری بودن اثر یا دوست عزیزی که علاقه زیادی به شرکت در مراسم سالگرد کودک قصه ما داشت،اگر همین زمانی که سپری میکنید برای ساختن یک لطیفه یا یک نظر مخالف،اختصاص دهید به تحلیل این اثر حتما مطالبی برای یادگیری پیدا خواهید کرد.
    در پایان تشکری دوباره میکنم از فرهود عزیز که به بنده اموختند....
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  16. DJ Unison

    DJ Unison عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏24/2/14
    ارسال ها:
    19
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +20 / 0 / -0
    نرم افزار:
    flstudio
    بعد از شنیدن این دو پروژه آهنگسازی که گذاشتین خیلی دوست داشتم بپرسم که آهنگی با تم موسیقی های خاور میانه ای (مثل The Prince of Egypt از هانس زیمر) هم ساختین؟!
    من خودم این نوع ملودی رو خیلی دوست دارم ، به عنوان یه پیشنهاد به نظرم کار جالبی میشه اگه همچین چیزی بسازید. :shy-79:
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  17. mohammad rezaa

    mohammad rezaa کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏30/8/14
    ارسال ها:
    450
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +883 / 1 / -0
    !سلامی دوباره به شما فرهود عزیز.
    طبق تحقیقاتی که انجام دادم به این مهم رسیدم که اکورد سل مینوردر گام سی مینور ،کوردی است التره شده که درجه سوم اون(تنیک گام)نیم پرده به سمت پایین حرکت داشته.اگه استباه نکنم به شکلvi-1 یا vi3b شیفراژ میشه.که بهترین وصل اون به تنیک هست.ایا ابتدای قطعه، شما از همین توالی اکورد استفاده کردید؟سی مینور و سل مینور؟درسته ایا؟
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  18. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,006
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,204 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    درسته محمدرضا جان، آرنولد شوئنبرگ در تولد آتونالیته سهم بزرگی در تاریخ موسیقی داشته. ولی پیش از اون، ساختارشکنی های کلود دبوسی بستر رو برای افکار آتونال شوئنبرگ فراهم کرده بود. البته من آدم چندان کلاسیکی نیستم و چیزی که گفتم مربوط به ریفرنسهای دوران تحصیلات موسیقی میشه که هنوز به خاطر دارم. ضمناً من نمیتونم چیزی به کسی بیاموزم! چون همین الآن هم در حال تحصیل هستم.
    محمدرضا وصلی که اشاره کردی بهش (سی مینور/سل مینور) بهترین وصل برای شرایطی هست که در سی مینور حرکت تونال داشته باشی. اگه به ملودی شماره یک که نوشتم و اون بالا آپ کردم دقت کنی، ضربهای دوم و سوم میزان اول نمیتونه با کورد سل مینور سنخیتی داشته باشه. بنابر این کورد دوم من سی بمل مینور هست. حالا پیدا کنید پرتقال فروش را!

    -----------------------------------------------------

    DJ Unison عزیز طبق چیزی که زمان برام اثبات کرده، من در فواصل ملودیک شرقی معمولاً هیچوقت موفق نبودم. موزیک The Prince of Egypt هم از کارهای زیبای هانس زیمر هست.
     
    آخرین ویرایش: ‏19/9/14
    • خوشم اومد خوشم اومد x 4
  19. mohammad rezaa

    mohammad rezaa کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏30/8/14
    ارسال ها:
    450
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +883 / 1 / -0
    نمویدونم ایا این جواب برای بنده بود؟چون من محمد رضا هستم ولی جواب رو گرفتم.
    بسیار عالی پس در شروع قطعه سی مینور وصل به سی بمل مینور میشه.
    میخوام بدونم ایا این کورد در اینجا یه مدلاسیون انهارمونیک بوجد میاره؟یا کلا تحلیل هارمونیکش چی هست.میتونیم بگیم یه مدلاسیون انهارمونیک؟
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  20. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,006
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,204 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    با شرمندگی تمام که اسم رو اشتباه نوشتم محمدضای عزیز! تصحیح کردم.
    محمد جان کلاً بحث "مودولاسیون" یک مبحث متفاوتیه. مدولاسیون زمانیه که قطعه ی شما تونال هست ولی در مرحله ای از زمان، شما، تغییر تونالیته میدی. مثلاً قطعه ای رو که در سی مینور شروع کردی به نوشتن، در وسط کار، تغییرش بدی به ر مینور. ولی ما در این قطعه از اول اصلاً تونالیته ی مشخصی نداریم و در ادامه هم بر روی هیچ تونالیته ای ادامه نمیدیم. نُتها چه در حرکت افقی و چه در توالی عمودی تابع تونیک خاصی نیستند. بنابر این چیزی تحت عنوان مدولاسیون در اینجا اصلاً کاربردی نداره.
    ببین مبحث تونالیته و آتونالیته چیزی نیست که بشه اینطوری توضیح داد و اون شکلی هم یاد گرفت. من توصیه میکنم یکی که میتونه در کنارت باشه رو گیر بیار که بتونه ضمن اینکه روی کاغذ برات مینویسه، روی پیانو هم برات صداشو دربیاره و بحثش رو هم در کنارت انجام بده.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 3
بارگذاری...
برخی موضوعات مشابه - تولد مریلین (Merilyn`s
  1. guitars
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    4,180
  2. red.piano
    پاسخ ها:
    1
    نمایش ها:
    474
  3. mahbob2
    پاسخ ها:
    3
    نمایش ها:
    284
  4. خورشید2020
    پاسخ ها:
    1
    نمایش ها:
    195
  5. shayan_shayan
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    196