توضیحات در مورد rms

شروع موضوع توسط hameddavari83 ‏11/4/12 در انجمن آرشیو مطالب قدیمی

تاپیک توضیحات در مورد rms تالار آرشیو مطالب قدیمی در persian-music.org.

  1. hameddavari83

    hameddavari83 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏16/7/10
    ارسال ها:
    576
    محل سکونت:
    فرقیم مگه داره
    امتیازات:
    +129 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, protools, reason
    سلام از اساتید خواهشمندم در مورد Rms توضیح مفصل بدهند و رابطه بین peak و RMS رو روشن کنند ودر سبکهایی مثل HOUSE معمولا RMS روی چند باشه بهتره و در اخر اگر بفرمایند که چطور میشه RMS رو بالا برد ممنون میشم من خودم چند موزیک رو انالیز کردم و فهمیدم معمولا -8 db هست اما منتظر توضیحات مفصل دوستان هستم
     
  2. hameddavari83

    hameddavari83 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏16/7/10
    ارسال ها:
    576
    محل سکونت:
    فرقیم مگه داره
    امتیازات:
    +129 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, protools, reason
    سلام دوستان اگر لطف کنند در مورد این rms توضیحات بدن فکر کنم خیلی چیزا برای همه روشن بشه
    ممنون
     
  3. elcin

    elcin عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏18/9/09
    ارسال ها:
    69
    محل سکونت:
    تبریز
    امتیازات:
    +28 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, nuendo, tracktion
    • خوشم اومد خوشم اومد x 4
  4. hameddavari83

    hameddavari83 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏16/7/10
    ارسال ها:
    576
    محل سکونت:
    فرقیم مگه داره
    امتیازات:
    +129 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, protools, reason
    دوست عزیز elcin این فروم خارجی هست و متاسفانه بنده هم ناتوان در امر ترجمه ولی باز بابت کمک ممنون از دوستان دیگر اگر کسی میتونه این قضیه رو تحلیل کنه منتظره کمکیم اگر کسی میتونه بگه که راه اینکه چگونه میشه RMS کار رو بالا برد توضیحاتی هم بده ممنون میشم
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  5. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,744
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,798 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    مشکلی نیست دوست عزیز
    از اقای مهندس حسینی مدیر و مترجم گرامی سایت درخواست میکنم این مطلب رو به زبان ساده ترجمه کرده و در اختیارتون بگذارند.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 3
  6. hameddavari83

    hameddavari83 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏16/7/10
    ارسال ها:
    576
    محل سکونت:
    فرقیم مگه داره
    امتیازات:
    +129 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, protools, reason
    عالی میشه استاد چون مبحث rms واقعا مهم و جاش در سایت خالیه پیشاپیش از همه دوستان ومترجم گرامی ممنون
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  7. mehrshad_king

    mehrshad_king عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏18/11/09
    ارسال ها:
    162
    محل سکونت:
    متل قو
    امتیازات:
    +61 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    کمپرسیون RMS، در واقع در مسترینگ Mastering استفاده می شود و برای رساندن Level صدا به بالاترین حد ممکن است، در حالی که کمپرسیون Peak همان طور که از اسمش پیداست، تنها به „top-end“ ها می پردازد و تاثیر خیلی کمتری در بلندی صدا دارد.
     
  8. inferno

    inferno مدیر تالار / مترجم تیم مدیریت مدیر تالار

    تاریخ عضویت:
    ‏5/3/10
    ارسال ها:
    677
    محل سکونت:
    گراش
    امتیازات:
    +447 / 1 / -0
    نرم افزار:
    cubase, nuendo, reason
    سلام به همه ی دوستان. امیدوارم بتونم در این زمینه کمکی کرده باشم هرچند هرچه توبحث های صفحه ی معرفی شده گشتم فقط درمورد ماهیت Rms بحث شد بود و چیزی درباره کمکی که می تونه به ما بکنه در بهبود موزیک توضیح نداده بودن. چون فکر کنم اکثر ماها در هنگام میکس به اطلاعات هر ترک نگاه می کنیم اطلاعات rms و غیره رو می خونیم و بر اساس اون تغییرات لازم رو اعمال می کنیم که توی پست 33 همون لینک گفته این برداشت غلطیه و مارو منحرف می کنه.

    کلا اطلاعاتی که در این فروم و جاهای دیگه مثل ویکی و یکی دو تا سایت سر زدم چیزی نیست که فکر کنم بچه ها دنبالش باشن و تمام بحث ها ، بحثهای تخصیی مهندسی الکترونیک هست. اما سعی کردم هر چیزبه درد بخوری رو از توی متن ها بکشم بیرون. دوستان اگه لینک کاربردی پیدا کردید بگید تا اونو ردیفش کنم. علی الحساب من بحث اول همین فروم رو ترجمه کردم شاید نقطه ی شروعی باشه برای درک درست این مطلب.

    خیلی سریع و نامنظم: rms یه جورایی یعنی میانگین و peak یعنی قله، نهایت لول صدا. بهتره rms رو آنچه که انسان ها می شنون بدونیم چرا که در واقع ما peak رو نمی شنویم و می شه گفت یه جورایی ما میانگین صدا رو می شنویم.
    Rms یعنی که بیاییم ریشه ی میانگین رو بگیریم و به توان دوم برسونیم. (مترجم: این جمله ای که الان این آقا توضیح داده اشتباهه و منم زیرش خط کشیدم. درستشو توی پست 18 گفته شده و این نشون می ده که این اطلاعات دقیق نیست و باید بیشتر از اینا روش کار بشه) حالا تصحیح می کنیم. فرمول صحیحش اینه که مجذور ِ ریشه ی میانگین ِ مجذورهای مقدار داده شده. با این احتساب نتیجه ی به دست آمده با آنچه که ما به صورت معمول میانگین می گیریم متفاوت خواهد بود. توضیحات در مورد rms-sirkel%20med%20grader.GIF

    حالا به تصویر نگاه کنید. شاید چندان ساده نباشه اما ممکنه مفید باشه.
    اکه موج سینوسی رو به شکل دایره فرض کنیم Rms دقیقا در 45 درجه قرار داره. دقیقا وسط به سمت بالا.
    این تصویررو از توی وب سایتم گرفتم و رابطه ی بین دایره و موج سینوسی رو نشون می ده. در زاویه ی 45 درجه مقدار سینوس ..707/. هستش . این عدد مقدار دامنه موج حاصله نیز هستش. عدد 707/. ممکنه یه جورایی عجیب غریب به نظر برسه اما این مقدار یعنی -3 دسیبل dB (مترجم: بالاخره یه عدد آشنا اومد). همچنین این عدد نصف مجذور ریشه ی دو هم هستش که اگه به صورت هندسی هم بهش نگاه کنید کاملا درسته.
    اگه بخوایم یه مقایسه انجام بدیم موج های به شکل square قدرتی معادل -6 دسیبل در مقایسه با پیک و نویزی دوروبر -12 دسیبل داره.(مترجم: این کلمه square رو ترجمه نکردم چون توی برنامه هایی مثل اف ال و کیوبیس به همین شکلی نوشته می شن و قیافه ها شون هم می کشن که ببینیم چه شکلی ان. موج هایی مانند سینوسی ، مربعی ، دندانه ای و غیره ولی انگلیسیش باشه بهتره). موزیک به صورت طبیعی بین -14 تا -20 هستش تا زمانی که مستر نشده باشه. امروزه موزیک چیزی شبیه موج های مربعیه تا موزیک....
    نویسنده : آندریاس

    پ.ن:دوستان اگه مرجع کاربردی سراغ داشتند معرفی کنند.
    پ.ن2: وقتی داشتم این مطالب رو توی سایت های دیگه می خوندم به بحث crest factor رسیدم که اونم خالی از بحث نیست باشه برای جلسه ی بعد.
    موفق باشید.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 17
  9. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,004
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,201 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    ادبیات من چندان خوب نیست، ولی سعی میکنم یه تعریفی که بتونه مفهوم Root Mean Square) RMS) رو برسونه، بنویسم.
    بدست آوردن یک میانگین، در نتیجه ی سنجش تعددی (آماری) مقادیر مختلفی از دامنه ی هرنوع نوسانی که دارای تناوبهای متغیر است، در واحد زمانی ادامه دار (طولانی).

    شکل موجی دوتا فایل زیر رو دقت کنید:

    توضیحات در مورد rms-z.jpg

    این دو گراف از دو قطعه موسیقی هست که روی هیچ کدوم "مسترینگ" انجام نشده ولی هر دو نرمالایز شدند. یعنی "پیک" هر دو در منتهی الیه محل خودش قرار داره. با توجه به تفاوت ساختاری در کلیت هر دو قطعه، میشه گفت که "پیک" هردو فایل یکسان، ولی RMS اونها کاملاً متفاوته.

    این موضوع بحث های مختلفی رو پیش آورده که نه تنها مهندسین آدیو، (مخصوصاً در مسئله ی مستزینگ) بلکه متخصصین برق و قدرت رو هم به خودش مشغول کرده. چون به هر حال اونها هم درگیر جریانی هستند بنام ولتاژ متناوب، که به نوعی "نوسان" محسوب میشه.

    با تئوریهایی که متخصصین آدیومتری مطرح کردند، آمپلی تیودهای میانی، بیش از پیش اهمیت پیدا کرد. چون اونها معتقد بودند که "درک شنوایی" انسان، با گذشتن از مرز 95dB کم کم رو به تنزل میره. (دقت کنید "درک شنوایی" نه حس شنوایی گوش).

    شرکتهای تولید کننده ی اسپیکر و مانیتور صوتی هم با این موضوع درگیر هستند. سابقاً اونها واحدی رو بر مبنای "پیک" برای قدرت محصولاتشون تعریف کرده بودند تحت عنوان: Peak Music Power Output) PMPO) که بیشتر از اون که اعتبار علمی داشته باشه، ارزش تبلیغی و تجاری داشت. ولی بعدها با مطرح شدن تعریف جدیدتر RMS ظاهراً هردو پارامتر روی پک هاشون قید شد.

    ابزارهای بعضی از نرم افزارهای صوتی، قبل از پراسس فایل (که کل فایل رو اسکن میکنند)، مجهز به گزینه ی RMS هم هستند. مثلاً اگر با ساندفورژ کار کرده باشید، در ستون افکتها، افکتی بنام Wave Hummer وجود داره که میتونید با انتخاب گزینه ی RMS نوع اسکن و اعمال پراسس رو تعیین کنید:

    توضیحات در مورد rms-2.jpg
     
    آخرین ویرایش: ‏3/5/15
    • خوشم اومد خوشم اومد x 13
  10. msa7

    msa7 عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏3/9/14
    ارسال ها:
    32
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +86 / 0 / -0
    همانطور که می دونید مقوله ای به اسم Levels هست که اولین اصل در میکس کردنه . یعنی اینکه شما باید در ابتدا مشخص کنید ترک های صوتی شما که در حال میکس شدن هستند با چه شدت صدایی اجرا بشند . که برای این کار از پلاگین های Meter استفاده می کنند . در این پلاگین ها آنالیزر Rms قرار داده شده که به ما نشون میده شدت صدای یک ترک چند db هست که در صورت نیاز ماژول داینامیک صدا رو کم یا زیاد کنیم .
    پلاگین TRackS3 Metering یکی از این پلاگین هاست که حتی شما می تونید سبک موزیکی که میکس یا مستر می کنید رو معرفی کنید .
     
  11. chronic

    chronic عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏24/1/13
    ارسال ها:
    136
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +65 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, FLstudio, wavelab
    آقایون لطفا یه توضیح کلی و علم راجب RMS می دین
    من گیج شدم

    دقیقا RMS چیه ؟
     
  12. ویلیام نیری

    ویلیام نیری کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏4/2/13
    ارسال ها:
    497
    محل سکونت:
    تهران -کرج
    امتیازات:
    +962 / 1 / -0
    نرم افزار:
    sonar
    فرهود جان!من در wave hammerساندفورج قسمتی که فایل رو اسکن کنه ندیدم.در نرمالایزش بخش اسکن داره ولی اینجا ندیدم.آیا داره؟ودیگه این که فرق wave hammer , وnormaliseاز طرق rmsچیه؟
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  13. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,004
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,201 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    سلام بر ویلیام عزیز و گل!
    ببین در این قسمت از دستور Wave Hammer شما نوع اسکن رو بر اساس RMS و یا Pick تعیین میکنی:

    توضیحات در مورد rms-WH.jpg

    حالا این که تاثیراتشون روی فایل چیه و تفاوتشون در چیه، من یک فایل برات فرستادم که از این پایین میتونی دانلود کنی و با اعمال هر کدوم از دستورهای مربوط با RMS یا Pick روی این فایل میتونی متوجه تفاوتها بشی (برای من که در توضیح دادن مهارت زیادی ندارم، با تست این فایل بهتر متوجه میشی!). ضمناً این یک فایل جالبیه که مخصوص تست پلاگینهای داینامیک درستش کردم. روند صاف صعودی و نزولی امپلی تیود (حجم صدا) رو در این فایل داری که نوع تغییرات داینامیکی بعد از پراسس در این فایل بخوبی مشخص میشه. و توصیه میکنم حین Play کردن این فایل، خروجی مانیتورهاتو ببندی. چون این فایل بیشتر دیدنیه، نه شنیدنی (گوش خراشه)!
     

    فایل های ضمیمه:

    • خوشم اومد خوشم اومد x 4
  14. ویلیام نیری

    ویلیام نیری کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏4/2/13
    ارسال ها:
    497
    محل سکونت:
    تهران -کرج
    امتیازات:
    +962 / 1 / -0
    نرم افزار:
    sonar
    ممنون فرهود جان.درواقع سوال من این بود که اگه okرو بزنیم فقط اسکن میکنه و یه عدد به ما میده(مث اسکنی که در نرمالایز وجود داره) یا این که لول رو بر اساس تنظیمات ما بالا میبره.در مورد تفاوت rms و پیک میدونم فرقشون چیه.اما سوالم این بود که در wave hammerودر normaliseدر هردو میشه rmsوpickرو تغییر داد.میخواستم بدونم فرق wave hammerبا normaliseدرچیه.نه فرق rmsوpick.ممنون از وقتی که میذاری...
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  15. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,004
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,201 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    امیدوارم بتونم توضیح بدم، این یک مورد عملی هست و کمی هم پیچیده.
    وقتی شما نرمالایز ساده انجام میدی، کل دامنه ها بطور یکسان افزایش پیدا میکنن، تا جایی که بالاترین دامنه (پیک) به آستانه ی دیستورت (یعنی کاملاً اون بالا) برسه. مثل این:

    توضیحات در مورد rms-A.jpg

    (تصویر سمت راست، نرمالایز شده ی همون سمت چپی هست.)
    ولی در Wave Hammer امپلی تیودهای میانی شما میتونه متفاوت تر از موج پیک فایل شما بوست بشه. مثل این:

    توضیحات در مورد rms-B.jpg

    یا این:

    توضیحات در مورد rms-C.jpg

    و یا این:

    توضیحات در مورد rms-D.jpg

    و یا حتی این (که بدرد الکتریک گیتار میخوره):

    توضیحات در مورد rms-E.jpg

    همونطور که میبینی، از پایین ترین نقطه از دامنه، تا بالاترین نقطه (پیک) منحنی های متعددی میتونی تعریف کنی (حالا به لحاظ نوع استفاده ای که داری) و این با بوست کردن پیک (یا همون نرمالایز) فرق میکنه. مثلاً در شکل یکی مونده به آخری، از پایین ترین دامنه تا منفی2.5 بطور یکسان بوست شده ولی از منفی2.5 تا صفر بوست که نشده هیچ، Dim هم شده (کم شده).
    شما مثلاً اگر برای یک کار کلاسیک (حالا سولو یا انسامبل فرقی نمیکنه) همون منحنی شکل یکی مونده به آخر رو تعریف و اعمال کنی، کلاً نوانس موزیک رو ریختی به هم! چون در کار کلاسیک و ارکسترال امپلی تیودهای میانی نقش مهمی در ارائه ی داینامیک و نوانس بازی میکنند. ولی اگر فقط نرمالایز کنی، فقط حجم کلی صدا بالا میاد و دیگه داینامیک کار به هم نمیریزه. امیدوارم درست انتقال داده باشم!
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 6
  16. ویلیام نیری

    ویلیام نیری کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏4/2/13
    ارسال ها:
    497
    محل سکونت:
    تهران -کرج
    امتیازات:
    +962 / 1 / -0
    نرم افزار:
    sonar
    ممنون.یعنی میخوای بگی وقتی در wave hammer ما RMSرو بالا می بریم توانایی های بیشتر و امکانات بیشتری داریم تا وقتی که RMSرو از طریق normaliseبالا می بریم؟(نه نرمالایز پیک،نرمالایز rms از طریق منوی processو انتخاب normaliseو انتخاب rms)؟
    در مورد اسکن کردنش هم اگه ممکنه توضیح بده.WAVE HAMMERفایل مارو اسکن هم میکنه (RMSبهمون میده؟)یا فقط تغییر میده؟ممنووون!!
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  17. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,004
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,201 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    نه ویلیام جان. کلاً بحث امکانات و این چیزها نیست. کاربردهاشون با هم یه تفاوتهایی داره. من با همون فایلی که برات فرستادم مثال میارم.
    فکر کن این فایل اورجینال ماست:

    توضیحات در مورد rms-01.jpg

    حالا اینجا من از طریق Process/Normalize پیک این فایل رو تا آستانه دیستورت بالا بردم و متعاقباً سایر امپلیتیودها (اعم از میانی و پایین تر) هم به همون مقدار بوست شدند:

    توضیحات در مورد rms-02.jpg

    در تصویر پایینی همون فایل اورجینال رو با استفاده از گزینه ی RMS نرمالایز کردم (از طریق همون Process/Normalize). وقتی شما به هر شکل از یک نرم افزار داینامیک میخوای RMS رو بالا ببره، مثل اینه که شما ازش میخوای که یک "پر حجمی کلّی" به فایل شما بده. برای همین با توجه به مقدار درخواستی، بیشتر از حالت قبلی بوست میکنه و در نتیجه در بخشی از امپلیتیود های فایل دیستورشن بوجود میاد:

    توضیحات در مورد rms-03.jpg

    بکمک اون خط قرمز اگه دوتا تصویر بالایی رو با هم مقایسه کنی، میبینی که امپلیتیودهای محدوده ی منفی 6 (میانی) بیش از سایر محدوده ها بوست شده و از 0 تا منفی 6 در آستانه ی دیستورشن بریده شدند. یک چنین فایلی صدای دیستورت شده خواهد داشت.
    حالا در تصویر پایین همون فایل اورجینال خودمون رو بکمک Wave Hammer مقدار RMSشو بالا بردم. اون هم تقریباً همون کار قبلی رو انجام داده و میانی ها رو بوست کرده. ولی تفاوتی که با قبلی داره اینه که محدوده ی منفی 6 تا 0 رو یک کامپرس تدریجی روشون انجام داده تا اون مشکل دیستورشن پیش نیاد:

    توضیحات در مورد rms-04.jpg

    البته با توجه با نوع محتوای فایل (چه سولو و چه ارکستر) بوست کردن همون امپلیتیودهای میانی جای بحث داره. مثلاً در کارهای پاپ بوست کردن همون محدوده آنچنان مشکل نوانسی ایجاد نمیکنه. لودنس رو میبره بالاتر و به نوعی مشتری پسند تر و بازار پسند تر میشه. ولی در فایلهای مربوط به اصوات ارکسترال، بخاطر حساسیت رنگ سازهای اورگانیک در ارکستر به ارائه ی نوانس و داینامیکهای متنوع (فورته . . . پیانو . . .) بوست کردن اون محدوده در نوانس موزیک شما تحریف و به عبارتی تخریب بوجود خواهد آورد.
    ویلیام جان Wave Hammer و Normalize هر دوشون برای اعمال دستور شما نیاز دارند که قبل از پراسس، فایل رو اسکن بکنند و هر دوشون این کار رو میکنند. ولی در Normalize یک ناب برای اسکن قرار داده صرفاً برای دیدن شما که شما دیتاهای مربوط به تغییرات داینامیکی مورد نظر خودت رو قبلاً ببینی و بر اساس اون تصمیم بگیری. همونطور که میبینی با کلیک کردن روی همون ناب اسکن، زیر اون ناب دیتا های مربوط به RMS و Pick حک میشه.
     
    آخرین ویرایش: ‏8/6/15
    • خوشم اومد خوشم اومد x 5
  18. artinviolin

    artinviolin عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏14/11/14
    ارسال ها:
    1,026
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    موسیقی
    محل سکونت:
    ایران
    امتیازات:
    +543 / 3 / -0
    نرم افزار:
    cubase, reason, soundforge
    فرهود جان میشه در مورد نرمالیز یکم توضیح ساده بدی. من تو کیوبیس وقتی نرمالیز و میزنم هیچ تغییری نمیبینم.. اموزشی در مورد سونی ساند فورج هست؟ مثلا شنیدم ک نویزگیر خوبی داره ولی من نتونستم... البته از نویز گیتش استفاده میکنم. ولی نویز فایل چی؟
     
  19. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,004
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,201 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    فکر نکنم ساده تر از این دو تصویر بشه نرمالایز رو نشون داد:

    توضیحات در مورد rms-01.jpg
    توضیحات در مورد rms-02.jpg

    فرق این دو تا فایل با هم چیه؟ اولی فایل اورجینال ماست که با لول پایین ریکورد شده و کلی از پهنای باند خالی مونده. در نتیجه حجم صدا پایینه. در تصویر دوم همون فایل رو بعد از نرمالایز کردن میبینیم که کل منحنی تا انتهای پهنای باند بیشتر شده و ما همون صدا رو با حجم بالا (با صدای بلند) میشنویم.
    اگر فایل اصلی شما جای خالی از پهنای باند نداشته باشه، طبعاً بعد از دستور نرمالایز تغییری نخواهد کرد. احتمالاً برای همینه که تغییری نمیبینی.
    من پک آموزشی از ساند فورژ ندیدم. در یوتیوب هم ویدئوی آموزشی به زبانهای روسی و امریکای لاتین دیدم که وجود داره.
    چیزی که در مورد نویز گیر ساندفورژ شنیدی، همون Noise Gate هست. پراسسور دیگه ای در مورد نویز نداره. همون Noise Gate ساندفورژ پراسسور بسیار خوبیه که به کار فایلهای ووکال، دایلوگ، درامز و کوبه ای ها میاد. ولی اگر مشکل نویز داخل فایل داشته باشی، یکی از مناسب ترین پلاگینها برای این کار ایزوتوپ RX هست.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 6
  20. artinviolin

    artinviolin عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏14/11/14
    ارسال ها:
    1,026
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    موسیقی
    محل سکونت:
    ایران
    امتیازات:
    +543 / 3 / -0
    نرم افزار:
    cubase, reason, soundforge
    خب فرهود جان ای فرقش با زیاد کردن گین چیه؟ ضمنا نرمالیز ساندفورج مثلا نسبت به کیوبیس چه مزایایی داره
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
بارگذاری...

عبارات جستجو شده:

  1. RMS چیست

    ,
  2. فرمول rms

    ,
  3. rmsدر مسترینگ