توضیحاتی در مورد هیبرید استرینگ

شروع موضوع توسط M.Minoo ‏8/11/14 در انجمن بخش ( VSTi ( Soft Synth

تاپیک توضیحاتی در مورد هیبرید استرینگ تالار بخش ( VSTi ( Soft Synth در persian-music.org.

  1. M.Minoo

    M.Minoo مدیر تالار آهنگسازی تیم مدیریت مدیر تالار

    تاریخ عضویت:
    ‏22/12/09
    ارسال ها:
    954
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    iran
    امتیازات:
    +924 / 0 / -0
    نرم افزار:
    adobeaudition, cubase, flstudio
    مجموعه سمپل هیبرید استرینگ Neocymatics.Hybrid.Strings بالاخره کرک شد
    پس از بررسی مجموعه و فایل اسکریپت اون گفتم چند جمله ای راجع بهش بنویسم:
    این مجموعه تحت کنتاکت 5 به بالا اجرا میشه و دارای سه اینسرومنت نوعی ویلن عربی بصورت استودیو و لایو و الکتریک هستش.
    صداها بجز مد الکتریک کاملا خام و قابل دستکاری در میکس هستن
    برنامه نویس 6کنترلر برای نوازنده این مجموعه با کیبورد یا بصورت میدی تعریف کرده که شامل ولاسیتی-مادولیشن ویل-ساستین پدال- اکسپرشن پدال-پیچ بند و افتر تاچ هست.که کمی راجع بهر کدوم توضیح میدم.:
    مادولیشن ویل برای کنترل و ترانزیشن بین صدای معمولی و صدای هارمونیک سازه که صدای هارمونیک همون صدای زیر و باصطلاح سوزناکه.کافیه در طول اجرای یک نت این پیچ یک یا چند بار بالا و پایین بشه تا صدا بین این دو مد تغییر کنه
    ولاسیتی که کنترل کننده دو چیزه اول همون شدت نتها و دوم کنترل پورتامنتو بین دو نت .بدین صورت که وقتی شما دو نت بصورت اورلپ داشته باشید اگر ولاسیتی نت دوم کمتر از نت اول باشه حرکت صدا از نت اول به دوم با اسلاید و لغزش یا سر خوردن صورت میگیره .حالا هر چی ولاسیتی نت دوم کمتر بشه این لغزش یا اسلاید با شیب ملایمتر و سرعت اجرای کند تر انجام میشه(این یکی از مهمترین تکنیکها در سازهای زهی هستش.
    ساستین پدال که مثل همون پدال ساستین در پیانو است (که دو حالت داره یا خاموش یا روشن که شما با فشردن پدال کشش نت رو ادامه میدین)
    اکسپرشن پدال برای کنترل نوانس صداست و اینم خیلی مهمه در نواختن ساز زهی. در این مجموعه این کنترل با کلید Amplitude امکان پذیر میشه که باید حرکت داده بشه و یا براش اتومیشن ساخته بشه
    پیچ بند که دو استفاده داره یکی همون تغییر مقدار pitch نت در حد +-1 سمی تن(البته در کنتاکت قابل تغییره) و دوم تغییر و کنترل شدت ویبره یا لرزش(اینم در طبیعی جلوه دادن این ساز مهمه).
    و بالاخره افتر تاچ یا مقدار فشار رها سازی یک کلاویه که برای کنترل اهنگ و شدت ویبره بکار میره.
    پس برای نواختن هر چه طبیعی تر این مجموعه باید از تلفیقی از همه این کنترلر ها استفاده کنید
    یه نکته هم که یادم رفت بگم اینه که اگه مجموعه در کنتاکت صدا نداشت روی کلید با علامت تعجب در بالای پنجره کنتاکت کلیک کنید تا رفرش بشه و صدا اصلاح بشه در کل مجموعه جالبیه برای استفاده در ملودی ها دستتون خیلی بازه برای مانور.
    ضمنا دارای تب افکته که پری امپ و ریورب خوبی داره. میکروتیونر کاملی هم داره که شما میتونید ساز رو در هر دستگاهی کوک کنید البته خودش تعدادی کوک اماده هم داره. از صدای الکتریکش غافل نشید که برای کارهای الکترونیک خیلی کاربرد داره
    در پایان این یه نمونه کار ترکیه که قدرت این مجموعه سمپل رو نشون میده:
     

    فایل های ضمیمه:

    • ring1.mp3
      اندازه فایل:
      2.9 MB
      نمایش ها:
      53
    • خوشم اومد خوشم اومد x 8
  2. pe32_64

    pe32_64 کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏21/8/11
    ارسال ها:
    1,642
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +2,133 / 1 / -2
    درود
    ممنون از توضیحاتتون،دقیق و بدون اضافات.
    همون اول که دموش رو شنیدم مشخص بود که صداش کلاسیکی نیست و لهجه ی خاصی رو داره(که خوشمم نیومد!)،اما نمیدونستم عربی هستش.
    صدای ویولن فیلارمونیک رو بیشتر دوست دارم.
    ممنون از شما.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
بارگذاری...