تنالیته صداهای مختلف در آواز

شروع موضوع توسط arta_s ‏7/6/16 در انجمن گفتگوی عمومی درباره خوانندگی

تاپیک تنالیته صداهای مختلف در آواز تالار گفتگوی عمومی درباره خوانندگی در persian-music.org.

  1. arta_s

    arta_s عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏29/3/16
    ارسال ها:
    95
    شغل :
    Programer
    محل سکونت:
    sKy
    امتیازات:
    +50 / 0 / -0
    نرم افزار:
    FLstudio, sonar, StudioOne
    سلام، من از چندتا استاد شنیدم که تنالیته سوپرانو ارزش بیشتری در آواز داره، میشه راجع به این مورد بیشتر توضیح بدید . ممنونم.
     
  2. sam ca

    sam ca کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏8/2/16
    ارسال ها:
    657
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +892 / 1 / -0
    نرم افزار:
    protools
    اینطور که نمیشه باید کل حرفی که این استاد ها زدن رو باید بنویسی . اگه فقط ی جمله از جایی برداری بدون اینکه معلوم بشه اصلان راجب چی داشتن سحبت میکردن که نمیشه !

    "تنالیته سوپرانو ارزش بیشتری در آواز داره،"

    این جمله اصلان معنی نمیده .
     
    • دوستانه دوستانه x 1
  3. arta_s

    arta_s عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏29/3/16
    ارسال ها:
    95
    شغل :
    Programer
    محل سکونت:
    sKy
    امتیازات:
    +50 / 0 / -0
    نرم افزار:
    FLstudio, sonar, StudioOne
    کسی که بتونه سوپرانو بخونه یعنی 6دنگ صدارو داره، بالاترین کلیده روی کلید سل، کلید سل شامل 6کلید میشه که اصلی ترینش سوپرانو، استادم اینجوری بهم گفت
     
  4. Mahaam Farhang

    Mahaam Farhang Recording Artist عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏21/9/09
    ارسال ها:
    160
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +144 / 0 / -0
    طبیعتا در تمرینات خوانندگی هر کس صدای وسیع تری داشته باشه دامنه ی اجرای نتهاش بالاتر باشه، ارزش کارش بیشتره.. لازم به ذکره با تمرینِ درست ، میشه خیلی راحت به منظقه های بالای صدا هم دست پیدا کرد..
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  5. sam ca

    sam ca کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏8/2/16
    ارسال ها:
    657
    جنسیت:
    مرد
    امتیازات:
    +892 / 1 / -0
    نرم افزار:
    protools
    چیزی به اسم "Soprano Tonality " وجود نداره. چیزی به اسم سوپرانو یا هر صدای دیگه با ارزش تره وجود نداره. چیزی به اسم اینکه Tonality صدای آواز من فلان هست وجود نداره.

    تنها جایی که صدای سوپرانو مهمتر (نه با ارزش تر ) از باقی صداها هست Choir هست . چون معمولان (نه همیشه) سوپرانو ملودی اسلی رو میخونه و باقی صداها accompaniment هستن برای صدای سوپرانو. یعنی اول ملودی اصلی باید تکلیفش معلوم بشه و بد باقی صداها بتونن arrange بشن. تازه این هم فرضش این هست که Choir داره فرمت سنتی کلیسایی رو میخونه و گر نه تو موسیقی مدرن همه جور تنظیم هست .
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
  6. mohammad rezaa

    mohammad rezaa کاربر با تجربه عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏30/8/14
    ارسال ها:
    450
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    مشهد
    امتیازات:
    +883 / 1 / -0
    ارتا جان سلام خوبین؟
    احتمالا برداشتتون از حرف استادتون اشتباه هست
    اصولا رنج بالا خیلی مهم نیست و مهم تر از اون اینه که ما تو هر رنج و مقداری که هستیم درست بخونیم.
    سوپرانو به شش دانگ بودن هیچ ربطی نداره چه بسا سوپرانو و التو رنج صدای زنان هستن نه مردان.
    هر دانگ در موسیقی شامل سه پرده هست.
    کسی که چهار دانگ رو بتونه اجرا کنه خواننده خوبی بحساب میاد.یعنی دوازده پرده.
    خواننده ممتاز هم کسی است که 18 پرده رو بخونه.یعنی شش دانگ
    اما
    مهم تر اینه که اگه کسی حتی دو دانگ وسعت صدا داره همون رو صحیح بخونه.و بالاتر خوندن اصولا ملاک نیست.
    بیشتر از این محدوده صدایی(18 پرده) اصلا لازم نیست و شعبده بازی و گزافه گویی هست.مثلا کسی بگه که 6 اکتاو میخونه...خب که چی؟چه رپرتوار اوازی رداریم که قطعاطش شامل وسعت 6 اکتاوی باشه؟
    صدای مردان باس و تنور هست و بین این ها که باریتون نام داره.
    صدای زنان هم التو سوپرانو و بینشون متسو سوپرانو.
    لازم نیست به سوپرانو فکر کنین شما حتی به التو.رنج صداتون رو پیدا کنین و رو همون تمرکز کنین.ما که نمیخوایم شعبده باز بشیم ...
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 2
بارگذاری...