تم اصلی برای گیم "قلعه سنگی" (Castle Rock) از فرهود

شروع موضوع توسط Farhood ‏29/5/13 در انجمن Classical

تاپیک تم اصلی برای گیم "قلعه سنگی" (Castle Rock) از فرهود تالار Classical در persian-music.org.

  1. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,010
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,218 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    دوستان، فایلی که لینکشو پایین دادم، تم اصلی یک گیم هست. یه گیم به همین اسم از یک شرکت انگلیسی، که در مراحل آخر تولیده و احتمالاً تا آخر امسال میاد تو بازار گیم. چیزی که میشنوید فاینال نیست. در فرم و احتمالاً دیورینگ قطعه تغییراتی خواهیم داشت و این فقط اتود یک قطعه از 28 قطعه ی لازم هست!
    من از آنجایی که سالهای زیادیه که دیگه ارکسترال کار نمیکنم، بعد از مدتها این اولین مورد کاریه منه که ارکستریه. برای همین از دوستان اهل گیم، و عزیز انی که تجربه ی ارکستر نویسی دارند، تقاضا میکنم نظرات علمی خودشون رو در ارتباط با خود قطعه بنویسند.
    فضای این گیم افسانه ای/حماسی/معاصر هست. استراتژیک هم نیست. به جزئیاتش هم نمیتونم بیشتر اشاره کنم.
    فایلی که آپ کردم، از سورسهای سمپل براش استفاده کردم. ولی منهای کوبه ای ها، همه ی ترکهای ارکستر در استودیو ضبط خواهند شد. با این حال طبق قوانین سایت، من نرم افزارهای مورد استفاده برای این فایل رو مینویسم:
    DAW
    FL Studio 11
    Sampler
    Kontakt 5
    VSTi

    Sample Audiobro LASS Full 2
    Heavyocity Damage
    Sample Logic Rumble
    Projectsam Orchestral Brass Classic
    Voxos Choir

    Edit & Sound Design
    Sounforge 10
    ایزوتوپ Iris

    VSTfx
    Fruity Reeverb 2
    ایزوتوپ اوزون 5 Exciter
    ایزوتوپ اوزون 5 Imager
    ایزوتوپ اوزون 5 Maximizer
    F-a-b-Filter Pro-Q
    F-a-b-Filter Pro-C

    لینک:

    http://www.mediafire.com/download/tmch7rrg1gk4ukh/Castle_Rock.mp3



     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  2. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,010
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,218 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    ممنون از مدیریت تالار که عنوان Artist رو دادند.

    ولی از اینکه کسی چیزی ننوشته، یه جورایی تکون خوردم!
    وقتی هیچکس نظری و پستی در باره قطعه نمی نویسه، معمول بر اینه که دو حالت اتاف افتاده: یا کار بقدری پَرت و داغونه که برای هیچ شنونده ای ارزش صحبت در باره اش رو نداره!! و یا اینکه کار به قدری پیچیده و سطح بالاست که فقط به درد تحلیل در دپارتمانهای مراکز آکادمیک میخوره، نه فروم موسیقی!!
    خب قطعاً که دومی نمیتونه باشه! پس . . . تبریک میگم به خودم از اینکه گند زدم!
    :smile (4):

    من قرارداد این گیم رو جدیداً بستم و به هرحال به نظر شنونده های مختلف، مخصوصاً قشر هنرمندان موسیقی و گیمر، نیاز داشتم. چون من خیلی وقته که ارکستر نمی نویسم و ژانر من یه چیز دیگه هست. البته نمیدونم، شاید در یک فروم مربوط به "گیم" بهتر میتونستم فید بک بگیرم.
    به هرحال از همه ی کسانی که شنیدند ممنونم.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  3. Hamidreza Mehrfar

    Hamidreza Mehrfar مدیر ارشد تیم مدیریت مدیر ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏17/10/09
    ارسال ها:
    992
    محل سکونت:
    بین خط دوم و سوم حامل
    امتیازات:
    +1,575 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    سلام خسته نباشید
    من الان از نظر کسی که داره این گیم و انجام میده و موزیکش رو میشنوه نظر میدم
    پس کاملاً سلیقه ای هست :)
    از درام کیت زیاد خوشم نیومد
    بیشتر دوست داشتم جنس تمامی صداهای استفاده شده تو این موزیک ریل و حقیقی باشه
    جای شما بودم از درام کیت هایی مثل پرکاشن هایی که فرکانس پایین زیادی دارند استفاده میکردم به خاطر حجمی که به کار میده
    سازهایی که ملودی رو میزنند و همراهی میکنند خوبه،فقط جای چند تا ساز مثل Horn و ویولن سل خالیه
    حس فضای حماسی و گیم رو تونستید خوب برسونید طوری که اگه نمیگفتید این کار برای یک بازی کامپیوتری هست باز هم میشد این رو فهمید
    تبریک میگم باز هم خسته نباشید
     
  4. nkaq

    nkaq Gold User

    تاریخ عضویت:
    ‏5/9/12
    ارسال ها:
    531
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +941 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, protools, reason
    سلام من که حال کردم.خیلی خوب بود البته من صدای French horn رو میشنیدم اگه درست شنیده باشم.یک جاهایی خیلی کوتاهی احساس میکردم هارمونی ها قاطی میشن.از صداهای الکترونیکی و استریو ایمیج و پنی که بهشون داده بودینم لذت بردم.بنظر من یکم داینامیک استرینگ ها مصنوعیه و فید این هاشون همه تقریبا با یه سرعته که زیاد جالب نیست.بنظرم اگه VST تونو عوض کنین شاید دستتون بازتر بشه.یکمی بنظرم حدود 180 تا 300hz استرینگتونو بیشتر کنترل کنید بهتره ( با یه مولتی بند کمپرسور) مخصوصا اون اول که استرینگا میان تو میشه حدود ثانیه 12. البته نمیدونم شاید چون ولوسیتیش کم بوده اینطوری صدا میده اگه ولوسیتیشو یکم زیاد کنین مشکل حل شه.ساز های کوبه ایتونم خیلی دوس داشتم.پیشنهاد میکنم تایم دیکی لو شون رو یکم طولانی تر کنین تا جو خفن تری بده میتونین از صدای timpani هم با reverb استفاده کنین.صدای کر ها هم بد نبود ولی خیلی به من نچسبید.
    روی هم رفته خیلی خوب و حرفه ای بود ولی من نمیدونم موقع بازی حواس کسی که بازی میکنه رو شاید پرت کنه.
     
  5. امین پیشه ور

    امین پیشه ور مدیر ارشد تیم مدیریت مدیر ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏13/6/09
    ارسال ها:
    401
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    شیراز
    امتیازات:
    +1,320 / 0 / -0
    نرم افزار:
    FLstudio
    خسته نباشید
    در حقیقت این عنوان لیاقت شما رو داره که بهتون دادم و 100% موزیکتون از سطح بالایی برخوردار هست ...
    اگه در مورد کار نظر نمیدم تنها به خاطر اینه که این کار قراره بعدا با ساز زنده اجرا بشه پس الان واقعا نمیشه نظری داد ...
    خودم بشدت یکی از طرفداران موزیک بازی هستم و بیشتر کارهای موجود رو پیگیر میشم، مطمئنا در صورت بیرون اومدن نسخه اصلی کار شما حتما اینکار در لیست موزیکهای من جای خواهد گرفت
    پس بازم میگم، موزیک شما بد نبوده که نظری نمیدم و حتی بیشتر دوستان نظری ندادن فقط تنها علتش اینه که نسخه فینال نیست :)
    ممنون

    - - - - - - - - - -

    خسته نباشید
    در حقیقت این عنوان لیاقت شما رو داره که بهتون دادم و 100% موزیکتون از سطح بالایی برخوردار هست ...
    اگه در مورد کار نظر نمیدم تنها به خاطر اینه که این کار قراره بعدا با ساز زنده اجرا بشه پس الان واقعا نمیشه نظری داد ...
    خودم بشدت یکی از طرفداران موزیک بازی هستم و بیشتر کارهای موجود رو پیگیر میشم، مطمئنا در صورت بیرون اومدن نسخه اصلی کار شما حتما اینکار در لیست موزیکهای من جای خواهد گرفت
    پس بازم میگم، موزیک شما بد نبوده که نظری نمیدم و حتی بیشتر دوستان نظری ندادن فقط تنها علتش اینه که نسخه فینال نیست :)
    ممنون
     
  6. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,010
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,218 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    دوستان خیلی ممنونم که با نظرهاتون به من امید دادید. همین که نوشتید، کلی امیدوار شدم! اعتماد به نفسمو داشتم از دست میدادم، وضعیت داشت به جاهای باریکی میکشید!:73:

    حمید عزیز در ارتباط با "دراون ریتم" این قطعه، حتماً یه مرور مجدد خواهم داشت. ممنون از راهنماییت. در این کار، ویولنسل استفاده کردم. اولین صدای زهی نُت گِرد که میشنوی، یونیسونِ ویولنسل و کنترباس هست که نت "لا- دو" و "می - سل پایین" رو مکرراً مینوازند. میشه گفت به غیر از قسمت سولوی کوبه ای ها و قسمت کُر، این دو ساز در سرتاسر قطعه وجود دارند. هورن هم استفاده کردم که با اکتاو بالای ترومبون یونیسون نوازی دارند. خب طبیعیه که با ضبط ارکستر زنده، صداها بهتر از این چیزی خواهد شد که در این فایل شنیده میشه.

    nkaq جان ریزبینیت قابل تقدیره. اون "اغتشاش هامونیک" که در قسمتهایی از کار شنیدی، دقیقاً وجود داره و بخاطر اینه که در بعضی میزانها، از فواصل هارمونیک نیم پرده ای در زهی ها استفاده کردم. برای اینکه هم یک تعلیق پنهان در دل قطعه ایجاد بشه و ضمن اینکه فضا از اون حالت کنسونانت شُسته رُفته بیرون بیاد. گوش خیلی قوی ای داری! استفاده از تیمپانی، نظر خوبیه. حتماً اینو امتحان خواهم کرد. در مورد رنگ صدای زهی ها حق با توئه، اون داینامیکِ پروگرسیو که مد نظرم بود، در ملودی تکرار شونده ی نیمه اول کار، اونطور که باید منتقل نمیشه. و این بخاطر اینه که مجبوراً از بوست تدریجی لول زهی ها استفاده کردم، نه از ولاسیتی خود پلاگین. این سمپل LA2، ولاسیتی های قوی رو کمی مصنوعی اجرا میکنه. ثانیه 12 گروه ویولن آلتو هست که شروع میکنه. صدای ویولن آلتوی این سمپل، از "می" اکتاو وسط به پایین خیلی بد صداست. و ملودی رو که با "لا - دو - رِ" شروع میکنه، خیلی ضعیف و های کات شده شنیده میشه. البته با اجرای ارکستر زنده، این مشکلات برطرف خواهد شد.
    مواردی که در مورد پراسس پیشنهاد کردی بسیار بجاست، که در ضبط اصلی کار قطعاً بهتر خواهد شد. چون میکسش با یک استودیوی انگلیسی خواهد بود. یکی از مواردی که در این فایل خود من رو هم اذیت میکنه، بخش کُر هست. چیزی که بعنوان کُر اینجا میشنویم، یکسری هجا های آماده خود Voxos هست که در نهایت کم حجمی ووکالیست ها سمپل گیری شده و در نتیجه کم جان و مُردنی صدا میده! من سمپل بهتری که مناسب حال این بخش باشه، نداشتم که استفاده کنم. خوشبختانه این مورد هم با اجرای حقیقی کُر بهتر میشه. مخصوصاً این که خط ملودیش رو هم تغییر خواهم داد.

    این قطعه، مربوط به مراحل داخلی بازی نیست. مطمئناً یه همچین موزیکی اگه برای داخل مراحل بازی استفاده بشه، گیمر در اولین حرکت خواهد باخت!! این تیپ موزیکها در گیم ها (که معمولاً تِم گیم نامیده میشه) در چند واریاسیون تولید میشن که برای آنونس ها و Trailer گیم، Credits و منوی گیم، مورد استفاده داره. در واقع تمی هست که کلّیت محصول با اون معرفی میشه. یک نوع شاسنامه موزیکال برای محصول. این بازی 21 مرحله داره که هر کدومشون لوپ موزیک خودشونو دارن، و اگه بشنویشون، احتمالاً ارتباط تماتیک آنچنانی با این قطعه گیر نیاری. تولید موزیک گیم هم ساختارهای خاص خودشو داره که بسیار جاب و در عین حال حساسه.

    امین عزیز نظر لطف توئه. اگر راهنمایی های اساتید و دوستانی مثل شما در این سایت نبود که کارهای ما هم خوب در نمی اومد. من این قطعه رو برای اینکه فاینال نبود، در تالار پروژه های تمرینی و ناتمام قرار دادم، چون فکر کردم به فیدبک ها و راهنمایی ها احتیاج دارم و هنوز زمان اینو دارم که تغییر بدم. فکر کردم اگه کار فاینال بشه، دیگه نظر و راهنمایی معنی نداره.

    از همه دوستان، و همچنین دوستانی که با پیغام خصوصی نظر و راهنمایی کردند، تشکر میکنم.
     
    آخرین ویرایش توسط یکی از مدیران: ‏3/6/13
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  7. HECTRUM

    HECTRUM مدیر تالار آهنگسازی تیم مدیریت مدیر تالار

    تاریخ عضویت:
    ‏20/1/11
    ارسال ها:
    468
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تـهــران
    امتیازات:
    +2,038 / 0 / -0
    نرم افزار:
    ableton, wavelab
    فرهود جان آفرین. حس رو کاملا القا کرد.
    تقریبا همه موارد رو دوستان گفتن من هم نظر خودم رو میگم.
    من با درام کیت مشکلی ندارم و خوشم اومد. فقط کمبود Timpani به شدت توش احساس میشه. کار خودش دارای طلب Low-End بیشتری می کنه و از طرفی به گفته ی خودتون چون این نوع کاراکتر بیشتر برای Credit ها استفاده میشه توقع Low-End بیشتری هم شاید نشه ازش داشت و کاملا درخوره کاره.
    با اینکه صدای کر هم جایگزین بشه موافقم.
    من لذت بردم آفرین. امیدوارم هر چه سریع تر نسخه ی فاینالش رو بشنویم و شاهد پیشرفت روز افزون شما باشیم :)
     
  8. nkaq

    nkaq Gold User

    تاریخ عضویت:
    ‏5/9/12
    ارسال ها:
    531
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +941 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, protools, reason
    بله فرهود جان کاملا حق با شماست من متاسفانه با عجله گوش دادم و توضیحات شما برای ضبط زنده اثر در آینده و اینکه آهنگ برای وسط بازی نیست رو ندیده بودم. در کل بنظرک خیلی خوب بود.من با LA کار نکردم ولی خودم با استرینگ های Platunium کار کردم بنظرم بد نیست.اونم یه امتحانی بکن برای پروژه های دیگت. درضمن من نفهمیدم که VST ای که برای کوبه ای ها استفاده کردی چی بود اگه لطف کنی بهم بگی خیلی خوبه چون از صداش خوشم اومد.
     
  9. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,010
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,218 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    برای کوبه ای های اپیک از Heaviocity Damage و Sample Logic Rumble استفاده کردم. این دو سمپل به نظرم از بهترینها هستند، مخصوصاً Damage که در کوبه ای های سینماتیک نظیر نداره. برای دراون ریتم خطی (که سرتاسر قطعه حضور داره و رنگ آمیزی الکترونیک هم داره) خودم دیزاین کردم.
    ممنونم از معرفی Platinium. سعی میکنم تهیه اش کنم.
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  10. امین پیشه ور

    امین پیشه ور مدیر ارشد تیم مدیریت مدیر ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏13/6/09
    ارسال ها:
    401
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    شیراز
    امتیازات:
    +1,320 / 0 / -0
    نرم افزار:
    FLstudio
    خواهش میکنم :)
    ببینید چون خود موزیک ایرادی رو نداره حرفی رو نمیزنم
    تنها صداها هست که خود این کار یا یه بانک فوق العاده قوی رو میخواد یا باید زنده اجرا شه وگرنه خود موزیک جای حرفی رو نمیزاره ...
    موفق باشید :)
     
  11. Light

    Light تیم مدیریت وبمستر

    تاریخ عضویت:
    ‏15/4/09
    ارسال ها:
    9,726
    شغل :
    آچار فرانسه
    محل سکونت:
    اهواز
    امتیازات:
    +6,492 / 3 / -1
    نرم افزار:
    cubase
    فرهود عزیز اثر بسیار زیبایی خلق کردید فضا سازی بسیار عالی و دلنشین هست EPIC :smile (13):
    یاد قطعه زیبای Donation از Psychopat عزیز افتادم
    واقعا خوشحال شدم، افراد کمی در این سایت هستن که چنین سبک هایی رو دنبال می کنن
    شک ندارم در آینده بیشتر از شما خواهیم شنید
     
    • خوشم اومد خوشم اومد x 1
  12. akhavan

    akhavan کاربر با تجربه عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏9/9/12
    ارسال ها:
    1,655
    جنسیت:
    مرد
    شغل :
    Teacher
    محل سکونت:
    Tehran
    امتیازات:
    +2,542 / 1 / -3
    نرم افزار:
    logic
    پاسخ : تم اصلی برای گیم "قلعه سنگی" (Castle Rock) از فرهود

    جناب فرهود گرامی خسته نباشید.

    کار خوب بود. قطعا قابل تمجید هست اما من دوست داشتم برای پاساژها از اسنر یا حتی تایکو استفاده میکردید . من احساس میکنم جای برای شنیدن صدای ضربات نرم اونها هست امیدوارم که در موزیک اصلی از اون استفاده کرده باشید .(‌. یا حداقل در بک گراند صدای اون رو میشنیدیم) ریورب به اندازه و عالی بود دوست داشتم.

    موفق و موپد باشید.
     
  13. Omid-Mohebbi

    Omid-Mohebbi تیم مدیریت مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/09
    ارسال ها:
    7,744
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    بندرعباس
    امتیازات:
    +7,799 / 2 / -6
    نرم افزار:
    cubase, sonar
    پاسخ : تم اصلی برای گیم "قلعه سنگی" (Castle Rock) از فرهود

    من دارم کار و با سازهای لایو تو دهنم مجسم میکنم.
    به نظر من که خیلی عالی بود.
    مشخص نیست این بازی کی میاد ؟ البته اهل گیم نیستم اما حتما این رو تهیه میکنم.
     
  14. Farhood

    Farhood Capo del clan

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    1,010
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    .
    امتیازات:
    +4,218 / 0 / -2
    نرم افزار:
    cubase, soundforge
    پاسخ : تم اصلی برای گیم "قلعه سنگی" (Castle Rock) از فرهود

    ممنون از راهنماییت علی.
    امید جان لطف داری.
    کلاً تم رو عوض کردم! البته "مجبوراً".
    بعلت شِر غیر قانونی و پیش از موعد در وب، و یا بقول خودشون Illegal Betray، مجبور شدم کلاً کار رو عوض کنم! مقصر خودم بودم. مسافرت اخیرم هم در ارتباط با همین موضوع بود. احتمالاً اسم بازی هم تغییر خواهد کرد (هرچند کمپانی در این مورد اعلام قطعی نکرده). قبلاً 2014 رو برای رلیز اعلام کرده بودند، که بعید میدونم تغییر داده باشن.
     
  15. M.J1991

    M.J1991 عضو سایت هنرمند

    تاریخ عضویت:
    ‏21/12/11
    ارسال ها:
    392
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    امتیازات:
    +417 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase, reason
    پاسخ : تم اصلی برای گیم "قلعه سنگی" (Castle Rock) از فرهود

    فرهود جان ، من هم تبریک میگم کار خیلی خوبی شده ! من موسیقی بازی خیلی زیاد شنیدم و این قطعه بنظرم خیلی خوب و مناسب بود برای چنین بازی ای که توضیح دادی در بارش ...
    فقط از کُر ها چندان راضی نبودم ، ینی از چیزی که میگفتن و ملودیی که تو اون لحظه ی کار اجرا میکردن راضی نبودم ... میدونی بنظرم خیلی کلیشه ای بود متن و ملودی کر هات...
     
  16. افشین

    افشین عضو سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏21/6/10
    ارسال ها:
    43
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    شيراز
    امتیازات:
    +20 / 0 / -0
    نرم افزار:
    cubase
    پاسخ : تم اصلی برای گیم "قلعه سنگی" (Castle Rock) از فرهود

    تيريك ميگم فرهود جان خسته نباشي واقعا كارت عالي بود خيلي به دلم نشست.حال كردم با فضاي تنظيمت.
     
بارگذاری...